Lijf & Lijn alle pijlers

Afval Challenge 2017

01-01-2017 15:13 1869 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan weer door!

(vanuit: "Afval Challenge")

1 plek open - Als de tabel vol is, kun je wel gewoon meeschrijven.

Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

NaamLengteStartStreefWanneerFebHuidigWeek +/-TotaalBMIJudith1,69m81631-5-'1765,163,7-0,3-17,322,3Woeffie1,70m91,780x89,3880-2,830,4Bloempie1,75m96761-8-'1788,186,7???-0,3-9,328,3Hamaika1,65m86701-7-'177877,8-0,2-8,228,6Twilight1,75m85,775x84,584-0,2-1,727,4Jua1,80m86,675?78,877,2-0,4-9,223,8Femme1,79m83,5751-6-'1779,879-0,8-4,524,7Tailor1,64m67,957,51-5-'1760,559,5??+0,2-8,422,4Suikerbroodje1,72m81,5701-6-'1774,172,9+0,7-8,624,6Nikki1,68m86661-6-'1771,870,9??0-15,125,1Desje1,69m81651-7-'1770,571,3???-0,2-9,725Zwaantje1,73m83751-6-'1782,282,1-0,6-0,927,4Lady1,74m68,662??68,667,6-2,1+1,122,1Karen1,67m71,5601-7-'1764,665,3??+1-6,223,415.lengtestartstreefdatumN/Ahuidigweektotaalbmi

Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft! Je kan er ook altijd weer terug in ;)
It's not always easy, but it's worth it.
Twlight: Je kan ook gewoon blokjes van de courgette maken, is in principe het zelfde idee, of gewoon lange repen snijden (kaasschaaf?) en die dan weer in slierten.

Die groente en kip doe ik zonder saus - maar ik hou echt oprecht van groente dus dat scheelt. Ik gooi er vaak veel kruiden door, dat scheelt ook wel. Paprika, ui, italiaanse kruiden etc. etc. etc.

Karen in ieder geval weet je hoe het komt, dat scheelt!

Ik heb zin in m'n avondeten hahaha
Balen Karen maar die kilo is er zo weer af joh.

Haha als ik 74 weeg ben ik stiekem heel blij

Ik doe net of ik niet meer wil lijnen zodat het stiekem eigenlijk veel beter gaat, ik heb gelijk een stuk minder eet behoefte nu ik er niet meer zo mee bezig ben (had wel gesnoept maar kleine hoofdmaaltijden )
Thanks meiden voelt echt fijn dat ik m'n verhaal bij jullie kan doen.

Idd hij moet het nu doen. En toen hoop ik wel dat hij dat doet.
Woeffie dikke knuffel meis. Ik had je al ge-pmd erover. En natuurlijk hoop je dat hij dat toch doet. Dat hij net als mijn ex tot inkeer komt en het echt oprecht meent. Maar zo niet, dan zit er niks anders op dan verdergaan met je leven zonder hem. Hij is je dan gewoon niet waard. Sterkte meis.

Fijn dat de salami ellende is opgelost hahaha

Ik heb ook zin in mijn avondeten. Andijvie is het vandaag.

Suikerbroodje ja ik ben blij met de banken! Nu nog even ze goed in zitten haha. En knap hoor 4 km lopen! Als je niet meer aankan niks forceren. Alle beweging helpt al.

Jane-Ice ik vind jouw lijstjes teeds beter worden. En wat een bizarre droom hahahaha. Ja en had je Evda maar niet het pakje beleg moeten aansmeren letterlijk haha

Hahaha ja ja die Evda kan niet weg, die zit met secondenlijm aan ons vast hahahaha.

Karen kan ook geen kwaad toch om iets meer dan x per maand te wegen als het niet lukt? Belangrijkste is dat de schaal geen obsessie is en waar je je goed bij voelt. .

Twilight wat bizar van jouw browser. Ik heb ook Firefox en nergens last van. Cookies, geschiedenis, laatste update ongedaan maken? Waardeloos zeg.

Nou ben benieuwd vooral nu naar de reactie van dat mens. Hopelijk spreek ik mijn ex ook nog even.... Maar laat hem nog maar even zijn best doen!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 22-12-2017 10:50
11.55% gewijzigd
Hamaika je hebt een berichtje terug. Hoop echt dat hij z'n best gaat doen. Mja denk niet dat die kans heel groot is.

Vanmorgen een broek uit m'n laat gehaald welke nu perfect past. Was die broek eigenlijk al vergeten en ooit te laat geweest met terug sturen.
Pffff ik heb vandaag in plaats van heel gezond dag een heel ongezond dag: net patat oorlog en bamischijf gehad.

Ik was ook kraamvisite bij een kennis, deed me toch meer dan verwacht. Pffff ik wil ook zo graag een kindje. En bij haar was meteen de eerste maand gelukt. Wij al 1,5 jaar bezig.....
@ twillight ik had gisteren zo' n dag. Morgen gewoon weer gezond eten en bewegen en dan is er niets aan de hand. Oh en kraam visite vond ik ook altijd zo moeilijk. Je gunt iedereen dat geluk maar jezelf ook. Best pijnlijk. Dikke knuffel voor jou
Nou zoals ik al dacht na die enorme spurt omlaag van vorige week gaat het deze week dus echt weer ruk. Nog geen gram er af sinds maandag ondaks dagelijks sporten en gezond eten. Bizar zeg dat het zo enorm kan verschillen elke week. maar goed, we gaan gestaag door.

woeffie ik pm je later vandaag even terug. Mooi dat je toch een stukje beloning hebt met die broek die weer past! Super meis! En nogmaals, als hij niks doet dan was hij je ook niet waard. Jij verdient een vent die voor je gaat, niet zo een lafaard.

twilight oh wat klote zeg meis . Ja je wilt niet jaloers zijn maar natuurlijk voelt dat wel een beetje zo zeker na anderhalf jaar proberen. Sterkte wijffie.

Evien hier dus ook geen goede week. Ondanks dat ik hetzelfde eet zo een beetje also vorige week. En dna heb ik zaterdag ook nog een etentje. Dit is echt weer zo een hamaika -jojoweek.

Hier nog niks van dat mens gehoord, mega irritant dat wachten. Verder mijn nieuwe banen aan het inzitten, dan op het ene kussen en dan op het andere hahahahaha. Hele huiskamer ruikt naar nieuwe meubels!

Fijne dag allemaal meiden!
quote:Evda2016 schreef op 25 januari 2017 @ 09:53:

[...]

Wat is het lekker stil hier ....Jane houdt haar schoonheidsslaapje.

Mijn eetlijstje van gisteren:

2 roggebrood met humus, wortels.

Mixgrill met rijst en salade (1/3 vlees weggegeven)

4 nuggets met mosterdsaus

Snoeptomaatjes

Dus voor nu even een kort berichtje.

Werken,werken. Nu slapen en hopelijk morgen een uitgebreid bericht voor jullie allemaaaaaal!

Fijne dag!
Prrrr, mauw miawwwww.
Waarom moet het nou weer zo &%#$@ koud zijn! Echt gewoon niet grappig meer, mijn handen zijn half bevroren. Ben er echt zo klaar mee. Nog liever regen en warm als dit.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Ik zit nu in mijn tentamenweken, ik lees wel steeds even bij maar heb komende 2 weken wat minder tijd om te reageren. Zit nu op mijn werk (school) te surveilleren, Had wel ander correctiewerk meegenomen maar dat ging sneller dan verwacht en de leerlingen zijn nog wel even bezig dus nu tijd om even te reageren. Ik vind het super leuk om mee te lezen maar heb nogal moeite om iedereen uit elkaar te houden.

Afgelopen maandag heb ik een doosje bonbons gekregen. Hij staat nog mooi met de strik eromheen. Ik blijf er vanaf, dus ben wel een beetje trots. Afgelopen dinsdag examenstress, dus de weegschaal was woensdag heel erg lief, 81.7 maar dat zal ik wel niet vast kunnen houden.

Judith: ben je de salami geur al kwijt? Ik zet altijd een schoteltje koffie in de koelkast neer. Dat lijkt ook te helpen, in ieder geval tegen de geur van uien.

Mijn ongeveer dagelijks terugkomend eet''lijstje: 's ochtends een eiwitshake, ik moet iets naar binnen hebben voordat ik de deur uit ga maar krijg vroeg in de ochtend geen hap door mijn keel. Ik neem mee een flesje water, 2 boterhammen, banaan, mandarijn, een mueslireep en cherrytomaatjes, komkommer of paprika om te snacken. Dit eet ik tussendoor en als lunch, beetje afhankelijk van mijn rooster van die dag.

Gisteravond eigenlijk te veel (pastasalade) gegeten maar dat is eigenlijk ook een compensatie voor de dinsdag. Dan zit ik tot 's avonds laat op school en eet ik niet warm. Vanavond wordt het waarschijnlijk bloembool (halve pp) met sate en vegakipstukjes.
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Woeffie: Goed zo, je mag ook altijd via FB een berichtje sturen als je wilt, of een PB.

Twilight: Elke dag een stapje dichterbij! En van die ene keer kom je niet enorm aan

Hamaika: Logisch, je kan niet elke week 2 kilo gaan afvallen, dat is ook niet goed! Verder; geen antwoord = ook antwoord hè. Niet te veel op focussen! Haha leuk dat inzitten!

Jane: Weer mooi lijstje, slaap lekker!

Morgana: Jaaa maar dan stinkt het naar koffie hahahaha. Nee het luchtdichte lunchtrommeltje werkt, gelukkig. Dus dat scheelt wel. Wat ik vaak doe als er veel gereageerd is is een nieuwe tabblad met het topic openen en dan in het ene raam rollen, het andere raam typen, dat maakt het iets makkelijker.

Lekker eetlijstje ook

Ik zit nu rond de 1350kcal, met de 1400 behoud ik m'n gewicht, maar gaat er eigenlijk niet echt iets af - dus wellicht dat ieeeeets minder kcal (maar wel meer groente) hierbij helpt. Even kijken gedurende twee weken (dus weeg a.s. maandag niet, maar de week erna pas weer) of dat uitmaakt. Ik hoop het wel.

Wel kom ik moeilijk aan de 2 stuks fruit, denk dat ik door de kwark maar weer bosbessen ga doen.
M'n wandeling voor vandaag zit er weer op. 1 uur en 5 minuten gelopen in de bergen. 5,84 km met een gemiddelde snelheid van 5,3 km per uur. Hiermee heb ik 465 calorieën verbrand.

Gisteren en eergisteren gesport met een gemiddelde van 15000 stappen per dag. En nog ben ik niets afgevallen.

@hamaika het wordt voor mij dus een Evien- jojo weekje

Mijn eetlijste voor vandaag:

O 2 maiswafels en 1 cracker met filet

L smoothie met amandelmelk, rood fruit en een banaan

T een cracker met een gekookt ei en een paar stukjes meloen

D schnitzel met gebakken aardappels en sla

T een paar glazen wijn.
Ik lees steeds wel alles op m'n mobiel, maar wil steeds een keer goed reageren op m'n laptop maar dat komt er steeds niet van, savonds steeds weg. Vind het op m'n mobiel lastig om op iedereen te reageren.

Maandag heb ik gesport, dinsdag uit eten geweest en gister wat biertjes gedronken. Hoop dat er maandag wel weet wat af is, maar is wel lastig met afspraken steeds. Vanavond weet ik ook nog niet wat we gaan eten. Ik stond vanmiddag op een weegschaal van iemand anders en woog 2 kilo minder, ben wel benieuwd welke weegschaal nu klopt haha.

Goed bezig evien, misschien ben je over een paar dagen wel wat kwijt.

Twilight een keer een slecht dagje is niet erg;)

Hamaika, raar soms hè hoe dat gaat met kilo's verliezen

Als je 1350 volhoud moet je het doen, maar je moet geen honger krijgen hè Judith;)
Even een vraag nav de opmerking van bloempie dat Judith geen honger moet krijgen.

Hebben jullie dan nooit honger en val je dan toch af?

Als ik aan m'n hongergevoel zou toegeven eet ik echt teveel.

M'n maag is nu ook weer aan het knorren en ik heb een grote kop thee genomen maar het liefst wil ik NU eten haha.
Het lopen gaat lekker. Al twee dagen ongeveer 11.5 km (in 2 wandelingen ). En opletten met eten gaat ook goed. Dit weekend wordt wel een dieetprobleem. Morgen feest, zaterdag feest, zaterdagavond een etentje. Oh..... Wel gezellig.
Nee maar zoals ik zeg, ik eet dan meer groenten Karen - veel meer eten, veel minder calorieën

Ik ga zelf altijd uit van de zwaarste weegschaal (ik weeg bij mij ook 1kg meer dan bij m'n ouders) - vind ik het handigste.

Evien: Die wijn! Haha, guilty as charged! Wel balen dat er niets af gaat - weet je hoeveel kcal je eet op een dag want ik vind je lijstje qua eten best weinig (wat er ook aan kan bijdragen, als je lichaam in survival mode zit), maar weet dat wijn flink kan toevoegen aan de kcal dus misschien dat je kcal inname daarom toch hoog is.

Vandaag bij Steps jurkjes gepast - gewoon maat 36! Wel ieeeeeeetsie strak bij m'n buik sommigen, maar toch wel blij - was bang dat ik weer naar 38 moest, maar nee!

Ik had 1 jurk die heel leuk was, leer... maar zwart....Toch maar niet gedaan, als ik dat aandoe voel ik me meer meesteres dan lerares

Ik hoop morgen m'n Boohoo pakje binnen te krijgen. Twee rokken en een top.... Ik ben zo benieuwd <3 Als ze leuk zijn deel ik wel even een foto, ik vond de outfit iig heel gaaf - in mijn hoofd. Kijken of dat in de praktijk ook zo is hihi.
Karen oh ja ik ben die kou ook zo zat, maar stiekem na al die grijze depri dagen ook wel weer blij met de zon!

Morgana hopelijk blijft de weegschaap lief! lange dagen op school zo te lezen. Pittig.

Judith nee hahaha daarom zei ik ook al meteen maandag, dit blijft niet zo. het wisselt enorm, dan weer 2 er af dan zomaar weer 1 erbij. maar goed zo lang de lijn over alles heem maar omlaag gaat!

En ik focus wel een beetje op haar antwoord, omdat dat voor mij mede bepaalt hoe alles verder gaat wat mij betreft. Maar meer dan wachten kan ik nu niet doen nee. En dat frustreert best haha.

Hahahaha een meesteres-jurk voor de klas. Misschien mag je de zweep voor Evda lenen hahaha. Ik ga van de zomer ook even foto maken van mijn stoere jurkjes maar is nu te koud voor.

Evien hier idem. Raar is dat toch he? Voldoende beweging en niks er af...... Frustrerend. Wat betreft hongergevoel, omdat ik 3 maaltijden en 3 tussendoortjes doe per dag heb ik niet echt honger want n elke ongeveer 2,5 uur gaat er wat in. Ik heb vooral moeite met als ik dan de hele dag gezond doe en ze op tv aan de spaghetti bolognese of patat met zitten dat ik daar ook zin in krijg.

En wijn is hier ook mijn zwakte hahahahaha.

Bloempie ja herkenbaar. Ik ook komend weekend uit eten met mijn moeder, vanavond afspraken waardoor ik niet kan sporten..... Het is ff weer een rare week zo.

Suikerbroodje dus ook n bourgondisch weekend voor de boeg.

Fijne avond alvast meiden!
Judith: ik vind een leren jurkje wel leuk. Misschien niet geschikt om voor de klas te dragen. Wat fijn dat je nog steeds in maat 36 past. Ik zou al blij zijn als maat 38 weer lekker zit.

Misschien moet ik het gaan bijhouden hoeveel calorieën ik eet. Het eten gaat voor m'n gevoel best goed en snoepen doe ik ook niet. Kan daar ook makkelijk vanaf blijven. Maar inderdaad die wijntjes bevatten een hoop calorieën. Het is hier in Spanje best lastig om niets te drinken. We gaan bijna iedere dag uit eten of ergens even wat drinken. Daarom is het ook bijna niet mogelijk om de calorieën te bereken.

@ suikerbroodje. Goed bezig met wandelen.
Iemand van jullie een kettlebel thuis. Gebruik je die veel. Zag in de winkel 1 liggen voor €5.- en schijnt best goed te zijn voor een strakker lijf. Weet alleen niet zo goed of het iets voor mij is.

Thanks judith ik pm je later even.
Hahaha Hamaika, zijn ze wel gelijk stil

Wat jij zegt tegen Evien; ik heb er geen trek in, tot ik het zie hahaha. Maar ja, ik haal het dan gewoon niet of heb het niet in huis, dus kan er dan niets mee hihi.

Evien: Voor mij heeft dat toen zeker in het begin (81) erg geholpen met zien hoeveel ik at, maar vooral nutteloos at. Ik at zo een hele pizza weg in m'n eentje, met 3 wijntjes - ja, hoppa, in 1x al 1100kcal, en dan at ik nog gewoon ontbijt, lunch, en 3 tussendoortjes, waarvan 1 vaak toch wat minder gezond.

(niet dagelijks hoor, dat niet, meestal op de vrijdag of zaterdag haha) - maar daar ben ik toen wel echt handiger in gaan rekenen/eten.

Zo heb ik aanstaande zondag ook een pizza gepland, maar dan neem ik zo'n 1 persoons pizza van dr oetker, die's 375kcal - maar dat is genoeg, daar kan ik dan ook echt van genieten haha en verder die dag dan wat gezonder/netter

Woeffie: Ik heb een kettlebell, maar gebruik hem eigenlijk alleen als gewicht voor m'n hipthrusts - verder kun je er wel veel mee, maar moet je de oefeningen echt goed doen,a nders kans op blessures e.d.
Echt honger heb ik eigenlijk niet. Maar wel lekkere trek. Ineens heel erg zin in drop of salmiak of kaas of worst of zoute chips of popcorn enz. En dan blijft het niet bij 1 dropje, dus beter blijf ik er helemaal af.
Trek in zout kan ook wijzen op een tekort aan vocht, probeer dan juist eens wat te drinken en kijk of het helpt

Eetlijstje:

O: 200gr magere Franse kwark, 10gr lijnzaad, 30gr Atkins crunchy muesli + yakult light

T: 3 plakjes kipfilet, 3 plakjes rookvlees met augurk

L: appel, 5 maiswafels met 6 plakjes rookvlees

T: 1 mandarijn

D: 200gr witte asperges, blik witte bonen in tomatensaus, 3 runder chipolata + glas rode wijn

T: 100gr magere Franse kwark, 15gr crunchy muesli, 10 gr bosbessen

Kcal: 1322

Meeste kcal zitten bij mij nu bij het avondeten + avond tussendoortje. Ik merk vaak vooral 's avonds trek, terwijl ik overdag eigenlijk meer eet dan ik nodig heb, voor mijn gevoel (juist constant vol) dus nu eens zo proberen.
Goedemorgen meiden! Net even gewogen (oh oh oh ik doe dat toch echt te vaak) en ben tot zover iets aangekomen deze week. Zal bij die mega spurt van vorige week dus ook wel veel vocht zijn geweest. Morgen dan ook nog een etentje...... Maandag zal de weegschaal niet lief zien voor mij helaas. Maar zoals ik al zei was die 2,2 kilo ook niet reeel, dus de boel zal zich wel een soort van 'herstellen' hahaha. Balen dat wel.

Evien ik ook!!!!!! De 36 is nog zo ver weg! Eerst maar eens op naar de 40 weer en dan de 38. 40 past soms al wel weer, ik kom van 42/44, maar hangt zo enorm van het kledingmerk af. Blijf ik belachelijk vinden.

Ja moeilijk he in Spanje. Zo herkenbaar! In Bilbao ook, een cidertje hier, een kalimotxo-tje daar..... Allemaal niet zo goed hahaha. Maar wel lekker.

woeffie hahaha misschien is dit heel erg stom hahahaha maar ik weet niet eens wat n kettlebel is

Judith ja zo is dat, ik kijk er dan jaloers naar maar gelukkig is het dan op tv dus blijft het bij jaloers kijken. Ik kan het wel heel goed weerstaan als ik het alleen ruik, bizar he? Maar iemand het zien eten op tv dan wil ik ook.

Zo als jij at met 81 kilo zo at ik ook met 86 ja. Ik kon gewoon maar dooreten. Weet je nog toen ik in het vorige topic begon, dat mijn grootste probleem was overeten van op zich wel gezonde porties? Dat is gelukkig echt helemaal weg. Ik schepte rustig voor 2 boerenkool op of in de middag een bord avondeten en in de avond weer. Ik moet daar nu echt niet meer aan denken haha.

Mooi eetlijstje meis! Ik ben zelf niet zo van de eetlijstjes posten, maar lees ze wel ter inspiratie. Bij mij ligt ook het zwaartepunt bij het avondeten.

Wat ik van de week opeens dacht nu ik weer onder de 80 weeg: Alle vette hap van na 1 maart 2015 is er af. Hahahaha dat voelde opeens wel supergoed hahahaha

Sukerbroodje dat herken ik ja. Het is altijd ff doorbijten maar beter helemaal afblijven. Ik had toen n pakje oude kaasblokjes voor het weekend dat mijn broer kwam logeren. Maar vrijdagavond had ik het hele pakje al leeg.......

Hier helaaas nog niks van dat mens gehoord. Misschien ga ik mijn ex er dit weekend eens naar vragen.

Fijne dag allemaal meiden en goed weekend vast!
Hoi allemaal!!

Ik ben een beetje stil, ben eigenlijk beetje inspiratieloos wat te melden .

Gaat slecht hier qua snoepen, maar goed qua afvallen..

Woog vanmorgen 74.9

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven