Andermans auto op mijn naam
vrijdag 27 januari 2017 om 09:38
Mijn vader wilt zijn auto op mijn naam laten zetten maar eigenlijk wil ik dat liever niet. Ik heb alleen het gevoel geen keus te hebben en ik durf geen nee te zeggen.
Ik heb al een beetje gezocht op het internet maar wat zijn de nadelen ervan?
Hij heeft volgens mij nooit boetes maar wel geldproblemen.
Ik heb al een beetje gezocht op het internet maar wat zijn de nadelen ervan?
Hij heeft volgens mij nooit boetes maar wel geldproblemen.
vrijdag 27 januari 2017 om 09:45
Oh maar dat is leuk.
Dan is de auto namelijk ook van jou en mag jij alle wegenbelasting betalen.
Dus gefeliciteerd als je gratis de auto van je vader krijgt. (Incl de sleutels)
In alle andere situaties wordt er nu misbruik van je gemaakt. Jij draait op voor de kosten.
ALLE kosten. Dus wegenbelasting, boetes, verzekering (of waarschijnlijker het gebrek aan), schade (die heel hoog kan worden zonder verzekering) en alle mogelijke misdrijven die ermee gepleegd worden (ookal ga ik daar dan weer niet van uit).
Alles wat hij niet zelf betaald komen ze voor bij jou. En jij bent dan verantwoordelijk. Ookal rij je er niet zelf mee.
Niet doen dus.
Dan is de auto namelijk ook van jou en mag jij alle wegenbelasting betalen.
Dus gefeliciteerd als je gratis de auto van je vader krijgt. (Incl de sleutels)
In alle andere situaties wordt er nu misbruik van je gemaakt. Jij draait op voor de kosten.
ALLE kosten. Dus wegenbelasting, boetes, verzekering (of waarschijnlijker het gebrek aan), schade (die heel hoog kan worden zonder verzekering) en alle mogelijke misdrijven die ermee gepleegd worden (ookal ga ik daar dan weer niet van uit).
Alles wat hij niet zelf betaald komen ze voor bij jou. En jij bent dan verantwoordelijk. Ookal rij je er niet zelf mee.
Niet doen dus.
vrijdag 27 januari 2017 om 09:51
Jij moet de auto verzekeren en de wegenbelasting betalen, jij bent verantwoordelijk voor boetes en eventuele schade die hij ermee rijdt. Als je nu al geen 'nee' durft te zeggen wordt het terughalen van dát geld straks helemaal moeilijk. Niet doen dus.
Waarom wil hij dit? Inderdaad dreigende inbeslagname van de auto, of bijvoorbeeld omdat hij mét een auto in zijn bezit geen kwijtschelding van de gemeentebelastingen kan aanvragen?
Waarom wil hij dit? Inderdaad dreigende inbeslagname van de auto, of bijvoorbeeld omdat hij mét een auto in zijn bezit geen kwijtschelding van de gemeentebelastingen kan aanvragen?
vrijdag 27 januari 2017 om 09:52
quote:brennwert schreef op 27 januari 2017 @ 09:50:
Zeggen dat het ook niet op jouw naam kan vanwege openstaande boetes oid. Of dat jij tzt een eigen auto op jouw naam wil zetten of al een andere auto op je naam hebt staan. Kun je eventueel als smoes gebruiken.Slechte smoes. Je kunt namelijk zoveel auto's bezitten (en dus op je naam zetten) als je wil.
Zeggen dat het ook niet op jouw naam kan vanwege openstaande boetes oid. Of dat jij tzt een eigen auto op jouw naam wil zetten of al een andere auto op je naam hebt staan. Kun je eventueel als smoes gebruiken.Slechte smoes. Je kunt namelijk zoveel auto's bezitten (en dus op je naam zetten) als je wil.
vrijdag 27 januari 2017 om 09:55
quote:brennwert schreef op 27 januari 2017 @ 09:50:
Zeggen dat het ook niet op jouw naam kan vanwege openstaande boetes oid. Of dat jij tzt een eigen auto op jouw naam wil zetten of al een andere auto op je naam hebt staan. Kun je eventueel als smoes gebruiken.Nooit smoezen gebruiken, want daar valt altijd iets tegenover te zetten. Gewoon eerlijk zeggen dat je dit niet wilt, omdat je niet voor de kosten wilt opdraaien.
Zeggen dat het ook niet op jouw naam kan vanwege openstaande boetes oid. Of dat jij tzt een eigen auto op jouw naam wil zetten of al een andere auto op je naam hebt staan. Kun je eventueel als smoes gebruiken.Nooit smoezen gebruiken, want daar valt altijd iets tegenover te zetten. Gewoon eerlijk zeggen dat je dit niet wilt, omdat je niet voor de kosten wilt opdraaien.
Mensen die hun zaken voor elkaar hebben hoeven hun auto niet op de naam van een ander te zetten. Dus in welke puinzooi zit je vader dat hij dit wil doen? Gewoon nee zeggen en niet tekenen. Laat je niet meeslepen in de ellende van een ander, ook niet die van je vader.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Een kennis van mij heeft dat ook gedaan voor een familielid van haar.
Er was afgesproken dat die persoon elke maand geld zou geven voor de verzekering etc. wat de eerste maanden goed ging en daarna niks meer. En uiteindelijk kreeg ze boetes, aanmaningen, deurwaarders etc aan haar deur, liep op tot €4000 en ze mocht het allemaal zelf betalen want familielid verdween naar het buitenland.
Er was afgesproken dat die persoon elke maand geld zou geven voor de verzekering etc. wat de eerste maanden goed ging en daarna niks meer. En uiteindelijk kreeg ze boetes, aanmaningen, deurwaarders etc aan haar deur, liep op tot €4000 en ze mocht het allemaal zelf betalen want familielid verdween naar het buitenland.