Jaaa....Eind aug/begin sept

03-01-2009 10:43 2964 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/M KidsBijzonderheden

Elyane 14-08-2009 3

Pauwie 34 19-08-2009 1 / 1

Mmomo 32 21-08-2009 1

Rebbel 27 28-08-2009 1

Aruba 23 29-08-2009 / Dierewier 27 29-08-2009 1

Visotsky 31 30-08-2009

Star 29 31-08-2009 1

Lala1979 29 01-09-2009 1

Gympy77 31 07-09-2009

Pipi28 33 07-09-2009

Nala24 27 09-09-2009 /

Aapje 30 11-09-2009 /

Suze2 20-09-2009 1

Inad 34 21-09-2009 1

Krossie, er zijn 2 embryo's terug geplaatst. Dus de kans op een tweeling is idd groter. Vandaar dat ik het er ook steeds over heb, dat ik het idee heb dat het er ook echt 2 zijn.

Ik mis nog geen gerechten die ik niet mag eten. Soms zou ik wel een malibu cola willen. Ben 4 december al gestopt met wat te drinken, omdat we toen begonnen met de IVF poging. Maar kan wel zonder hoor. Is voor een goed doel.

Gympy, ook al zo onzeker. We moeten echt ff doorbijten. Maar voel me soms net zo! Is niet te harden. Komt echt vooral doordat ik nu veel minder kwaaltjes heb dan in de 1e 2 weken.

Geloof er soms wel weer in, omdat mijn buik zo groeit en omdat ik moe ben. En af en toe bandenpijn. Maar daar is nu ook alles mee gezegd.

Gelukkig heb je pillen gekregen Star. Merk je al dat ze helpen, of is dat te snel?

Hihi Dierewier. Mijn darmen liggen ook aardig stil. (he, dus toch nog een kwaaltje meer )

Mijn man komt ook aardig om in de lucht hier af en toe.

Rebbel, wanneer is jouw echo? Ik dacht vandaag. Maar dat staat niet in de tabel. (heb het er zelf nog wel in gezet )

Verder ben ik echt op en top nerveus. Wordt steeds erger. Maar is niet gek.

Zat net wel alleen maar negatief te denken. Lukte me echt ff niet om positief te denken. Kwaaltjes zijn toch minder als de 1e 2 weken, zoals ik al zei, en dan ga je toch twijfelen.

Maar moet proberen gewoon door te blijven ademhalen. Nog 24 uur, dan weten we meer...
Nala heel veel succes morgen, snap je zenuwen. Hopelijk kun je beetje relaxt blijven. Aah dus de kans is ook groot op een tweeling. Leuk hoor, wie weet....Ik hou het morgen in de gaten.

Ik mis af en toe wel iets wat niet mag. Als mijn vriendinnen een lekker wijntje drink, kan ik wel ietsje jaloers zijn. Filet Americain op de vrijdag met collega op een lekker bolletje, mis ik ook wel. Ach, het is inderdaad voor een goed doel en ik heb Diereman al ingeseind dat hij na de bevalling dat allemaal mag inslaan. Had in mijn kraampakket een flesje Malibu, Nala...gaf toen nog borstvoeding en was bang dat als ik een slokje zou nemen van mijn stokje zou gaan haha. Heeft vanuit de kast ook nog lang naar me gekeken. Maar goed zoals jullie ook zeggen alles voor het goede doel!

Volgens mij heb ik vrij laat een echo als ik jullie zo lees? Ik ben ruim 10 weken als ik eerste echo krijg. Vind het prima hoor maar wel bijzonder dat het zo verschillend is.

Ga zo klaar zitten voor wie is de mol....
Ja, Wie is de mol! Heb geen tv, maar kijk morgen wel via uitzending gemist. Dus nog niet verklappen wie er vertrekt, ok Dierewier

Nu mijn nieuws natuurlijk: ik heb een gezien vandaag!!! Hoera! (het stond idd verkeerd in de tabel Nala, ga maandag naar de vk, maar had de echo vandaag al, die doen ze ergens anders)

Er was eigenlijk weinig te zien verder, nou ja, de echoscopiste wees wel een en ander aan en dan zag ik het wel zo ongeveer, maar ben nu volgens de echo 7 wk en 4 dg, dus het was echt nog heel klein. Nou ja, ik weet in ieder geval dat het op dit moment leeft!

Thuis gekomen kwam mijn ontbijt er weer uit, maar de spaghetti van vanavond is blijven zitten. Jippie! Ik vind het echt zo maf, dat overgeven, had er gewoon totaal niet op gerekend dat ik daar last van zou krijgen, omdat ik dat de vorige keren helemaal niet had. Nou ja, ben verder niet misselijk dus dat scheelt.

En een wijntje mis ik ook enorm zo af en toe. Of lekker gerookte zalm. Maar verder... ik mis de biefstuk totaal niet.

O ja, Elyane, vind jou niet zielig, hoor! Of jij je jezelf wel?
Jeej Rebbel! Nu ik, nu ik!!! :-) Zal het vanaaf veranderen in de tabel.

Ik kijk ook Wie is de mol. Ga er altijd helemaal voor zitten.

Nou meiden, ik ga zo werken. Hoop dat ik de dag doorkom.

Daarna gelijk door naar het zh.

En als alles goed is, gelijk door naar de ouders. Maar ben me ervan bewust dat dat met 6 weken ook vaak nog niet kan.

Ga maar heeeel hard voor ons duimen!
Nala; Weet niet of je dit nog leest voordat je gaat, maar wens je in ieder geval veel succes en plezier vandaag! Laat je snel wat weten??

Een collega van mij vertelt net dat hij en zijn vrouw het tweede kindje verwachten: 17 augustus uitgerekend. Ik reageerde net iets te snel: "Dus is ze nu ruim 9 weken..." Gelukkig valt dat mannen niet zo op, die denken waarschijnlijk dat vrouwen daar een calculator voor in hun hoofd hebben...

Rebel; wat fijn dat je het hartje hebt gezien!!

Dierewier; in ons ziekenhuis is de echo eigenlijk ook op zijn vroegst met 10 weken; vanwege de drukte kan ik nu zelfs pas met 11 weken terecht. Mijn mazzel was dat ik in het ziekenhuis hoorde dat ik zwanger was en de fertiliteitsarts gelijk tijd vrij maakte om een echo te doen. Ook om te kijken hoe ver ik was omdat ik dat niet uit kon rekenen omdat ik uit mijzelf geen menstruatie had. Geloof ook dat als ik die echo niet had gehad ik nog steeds niet zou geloven dat ik zwanger ben, omdat de diagnose was dat ik niet op de natuurlijke manier kon worden!

Aruba; ik heb dat ook met anders eten/drinken: Ik dronk altijd veel cola (al dan niet met Bacardi ); ik vind het nu helemaal niet lekker meer. Krijg een glas cola niet eens meer weg!
Heel veel succes maar vooral plezier Nala. Dat er maar een mooi duidelijk knipperlichtje te zien mag zijn.

Zo goed als ik me gisteren voelde, zo misselijk als ik me nu voel.

Hebben jullie dat ook. Dat je op het ene moment vooral misselijk bent en je borsten minder voelt en daarna weer zere borsten en dan weer minder misselijk en soms heel weinig van beiden. Het is allemaal maar verwarrend
Nala, heel veel succes vandaag en ik duim voor je dat de uitslag goed zal zijn.

Bij mijzelf op het moment geen verandering. Voel me net als gisteren erg goed. Heb dus maar even contact opgenomen met de vk, omdat ik me toch wel zorgen maak. Zij gaf aan dat mijn "klachten" niet ernstig zijn en dat ik vooral allert moet zijn bij bloedverlies dan wel buikpijn en ook daar heb ik geen last van. Verder ook maar direct gevraagd wat ik van het intakegesprek kan verwachten, maar dat is dus echt alleen een gesprek. 2 weken later pas de echo, dus nog 4 weken in onzekerheid . Ga maar proberen om me zo min mogelijk druk te maken (je verandert er toch niets aan), maar hoop wel dat mijn "positieve" klachten snel weer terug komen.

Gisterenavond had ik trouwens nog wel 2 lichtpuntjes:

1) Tijdens sporten moest ik op mijn buik op een matje liggen en dat deed pijn aan mijn borsten (terwijl ik dat vorige week niet of in ieder geval minder had), misschien raak ik dus gewoon gewend aan de pijn.

2) Toen ik gisterenavond in bed lag en me omdraaide kreeg ik toch een steek in mijn rechterzij. Daarna weer niets, dus ga ik er maar vanuit dat dit toch met de zwangerschap te maken heeft.
Gympy ik zal je eens wat vertellen. Misschien heb je er wat aan misschien niet. Mijn vorige zwangerschap was een hele vreemde. Met 7,5 week ongeveer begon ik te bloeden. We hadden al een echo gepland staan dus heb daarop gewacht. Daarop was een soort woekerzwangerschap te zien. Ze hebben toen bloedgeprikt. Mijn hcg was 16.000 of 160.000 ik weet het niet meer precies maar de gyn. schrok er van. Ik had die weken nérgens last van. Terwijl je zou denken dat je met zo'n hoog hcg je toch wel ziek voelt. Maar nee hoor. En om dan maar een vergelijking te maken. Mijn zwangerschap daarvoor ging met 5,5 week mis en ik voelde de week daarvoor me als super misselijk terwijl het hcg nooit echt hoog kan zijn geweest. Misschien denk je, mens waar heb je het over! Maar wilde graag even een voorbeeld geven van hoe het kan verschillen.
Hoi Aruba, alle "tips" zijn welkom hoor. Volgens mij is het inderdaad voor iedereen een onzekere tijd, omdat je hoopt dat het goed gaat, maar je hier nooit zeker van bent. Ik kan me voorstellen dat het ook voor jou weer gewoon spannend is. De komende tijd ga ik er maar gewoon het beste van maken. Als het zo is dat het niet goed gaat, dan is het maar zo, je kunt er toch niets aan veranderen als het zo is.

Maar goed soms zo even je verhaal ergens kwijt kunnen is toch prettig en als er dan ook nog mensen reageren die je klachten herkennen dan weet je dat je niet de enige bent en dat is ook wel weer een prettig idee.
ooo, wat is er veel geschreven! Zal morgen even op iedereen reageren.

Ben in Dublin (op zo'n 3 uur treinen van mijn woonplaats). Moest gisteren voor een gesprek op de universiteit zijn hier. Moet nog veel veranderen aan mijn onderzoeksvoorstel, dat binnen 2 weken helemaal perfect moet zijn. Pffffff, dat wordt nog stressen! Zie er wel wat tegen op, ook omdat ik zoveel minder energie heb.

Ik heb het aan de vriendin bij wie ik logeer verteld tijdens een etentje gisteravond. Ze was blij verrast, maar ook wel wat verbaasd. Ze is een paar jaar jonger dan ik en voor haar ben ik de eerste vriendin die zwanger is... Ze was een beetje nerveus toen we naar huis reden, omdat ze een extra verantwoordelijkheid had voor een zwagere vrouw .

Droomde vanacht dat ik ontdekte dat ik waterpokken had en dat ik me super zorgen maakte om mijn zwangerschap. Bizar he? Er was een half jaar geleden een waterpokken epidimie in het stadje waar ik woon, mischien daarom :-).

Toen ik gisteren in een shopping mall liep, schoot er ineens een hele luide boer uit Best genant!
Visotsky; hahaha! Had vanmorgen ook dat er een boer ontsnapte doen ik de hond aan het uitlaten was. Bij mij gelukkig niemand in de buurt! Heb jij de "schade" enigszins kunnen beperken? Mag toch echt hopen dat ik het niet een keer heb bij één of ander "zwaar" gesprek op mijn werk (ik ben jurist; niet zo netjes boeren in de rechtbank!!).

Gympy; die steek bij het draaien kan heel goed bandenpijn zijn. Van internet geplukt: Bandenpijn is een pijn meestal laag aan de zijkant van je buik uitstralend naar je liezen. Soms zijn het pijnscheuten, soms een aanhoudende pijn die zich verergert als je een plotselinge beweging maakt. En hoe vervelend ook, het is een goed teken, je buik en dus je baby groeit. Ik heb het ook regelmatig. Achteraf gezien al vrij in het begin (toen ik nog niet wist dat ik zwanger was). Ik had het toen met opstaan van de bank. Dacht toen dat het mijn nieren ofzo waren!
Weet iemand hoe laat Nala vandaag echo heeft/had?
Aruba; ze moet eerst werken en daarna door naar het ziekenhuis. Weet niet hoe lang ze moet werken, maar ze schrijft "ik hoop dat ik de dag doorkom"? En daarna gelijk door naar haar ouders dus ben bang dat we tot vanavond onze nieuwsgierigheid in bedwang moeten houden...!
Oei jammer. Ja dat zal wel vanavond worden dan. Wij hebben de volgende echo ook om iets voor vieren. Vervelend tijd vind ik dat persoonlijk. Kan je nog de hele dag zitten kniezen. Half 10 's ochtends. Dat zijn mooie tijden.
Ceetje is niet echte naam van dochter hoor

Ik was bij Ciara (echte naam dus ) helemaal niet zo misselijk en zeker niet de hele dag.

Krossie, ik wil pateeeeeeee en hele boterhammen vol. Bij ons bij de slager vandaan. En carpaccio. En rauw ei. Dus

Nadine, inderdaad op basis van misselijkheid. Kleine beetje eten hielp zelfs niet meer, bleef misselijk, dus denk bel nu toch de dokter maar.

Lus je wel komkommer en wortels nu?
Dier, is dat lekker, een collega op een bolletje?

O ja biefstuk eet ik wel gewoon, want hou niet van rode biefstuk. Gerookte zalm over het algemeen ook wel.

Rebbel, hartje

Handig voor wie een hond heeft trouwens, hond de schuld van boeren geven

Nala, ik duim voor jullie!

Nala schrijft trouwens bij De Pilstoppers, daar kijk ik af en toe wel even. Ze zal vast wel een van de meiden daar smsen.
Slim van je Star.
Star; dat is een goeie tip; de hond de schuld geven! Dan moet ze voortaan ook maar mee naar de rechtbank als ik een zitting heb... Of daar zoek ik een ander slachtoffer!! Paté... Ook al zo lekker! Beter dan een bolletje collega...
Echo van Nala is om 16:30 uur, spannnend!!!!!

Verder iedereen gefeliciteerd natuurlijk!!!!
Fijn dat je het even laat weten Amy. We leven allemaal zo met haar mee. Dan hoeven we nu nog niet te nagelbijten. Ik had al niet zoveel.
Bedankt Amy!

Denk dat Nala dan op dit moment helemaal geen nagels meer heeft...
Gelukkig kan ze haar eigen nagels doen dan
Nala's echo was goed! 1 hartje, 6 weken en 2 dagen zwanger.
Sms van Nala!

Ja! We hebben een hartje gezien. (is er eentje). Hij kwam gelijk al heel duidelijk in beeld. Ben 6 weken en 2 dagen nu. Over 3 weken weer een echo

Hoera!
Bitterbal iemand?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven