De vuile handen van het OM.

28-01-2017 15:25 141 berichten
RTV oost en het OM zullen wel niet zo lekker slapen vannacht.

De mevrouw van 68 die vorige week onder de loep lag bij rtv oost heeft zelfmoord gepleegd.

Ik ben er helemaal naar van.

Waarom hebben ze ervoor gekozen om haar ZO HERKENBAAR in beeld te brengen?

Heeft deze vrouw een misdaad gepleegd?

Iemand mishandeld?

Nee.

Er is een moment geweest waarop zij een foute keus heeft gemaakt.

En nu is zij dood.

Het om en rtv oost moeten zich kapot schamen!!!!

Ik heb het filmpje ook op FB voorbij zien komen. Van mij mogen daders ook duidelijk in beeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:vaporilla schreef op 28 januari 2017 @ 15:32:

Ik vind het niet zo raar dat mensen die zakkenrollen voor opsporingsdoeleinden herkenbaar in beeld gebracht worden. Heel naar dat deze vrouw zelfmoord gepleegd heeft, maar ze heeft wel een misdrijf begaan en is daarom terecht herkenbaar in beeld gebracht. Ik zie niet dat het OM daardoor schuldig is aan wat dan ook.

Ik las ergens dat de portemonnee bij de kassa vergeten was.

Dan is het geen zakkenrollen geweest, eerder iets dat ze in een impuls heeft gedaan.

Iemand hiervoor aan de schandpaal nagelen gaat mij net te ver.
quote:Tilo schreef op 28 januari 2017 @ 15:50:

[...]

Nee.

Onder de loep, rtv oost heeft de beelden volledig en direct getoond.

Nu is inmiddels alles wazig gemaakt.Ben je op zoek naar sensatie?
quote:vaporilla schreef op 28 januari 2017 @ 15:46:

[...]

Natuurlijk niet. Dan zouden mensen die herkenbaar in beeld gebracht worden voor opsporingsdoeleinden massaal zelfmoord moeten plegen en daar is geen sprake van.Nou. De mensen die bij opsporing verzocht in beeld komen zijn meestal wel echt crimineel. Die zal het aan de reet roesten of ze herkenbaar getoond worden.
quote:sinnombre schreef op 28 januari 2017 @ 15:52:

[...]

Ben je op zoek naar sensatie?

Nee.

Dat laat ik liever aan jou over.
quote:quiaquia schreef op 28 januari 2017 @ 15:51:

[...]

Dan is het geen zakkenrollen geweest, eerder iets dat ze in een impuls heeft gedaan.

Iemand hiervoor aan de schandpaal nagelen gaat mij net te ver.Dat bedoel ik..
Ze geeft willens en wetens een diefstal gepleegd. Volgens mij heeft zij zich pas na het uitzenden van de beelden zich gemeld bij de politie. Eer de beelden bij RTV Oost werden uitgezonden was je ook al weer een tijd verder. Dus ze heeft de tijd gehad om zich eerder te melden. Heel sneu voor de nabestaanden maar hier heeft het OM of RTV Oost geen schuld aan hoor.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
quote:Tilo schreef op 28 januari 2017 @ 15:49:

[...]

Ik heb de verklaring van de familie gelezen...

Dat raakte mij.

Mag dat?

Natuurlijk mag dat maar denk je serieus dat dat filmpje de enige reden was?

Ik geloof daar namelijk niets van,wel dat dit misschien de druppel was maar ik denk dat er meer aan de hand was dan dit filmpje alleen.
quote:quiaquia schreef op 28 januari 2017 @ 15:51:

[...]

Iemand hiervoor aan de schandpaal nagelen gaat mij net te ver.Het maakt toch geen reet uit of iemand die portemonnee uit iemands zak jat of zo meeneemt terwijl duidelijk is dat dit niet jouw portemonnee is? Stelen is stelen hoor.
quote:Tilo schreef op 28 januari 2017 @ 15:52:

[...]

Nou. De mensen die bij opsporing verzocht in beeld komen zijn meestal wel echt crimineel. Die zal het aan de reet roesten of ze herkenbaar getoond worden.En dat kun je zien aan hun neus of kleur jas?
quote:YellowDiamond schreef op 28 januari 2017 @ 15:54:

[...]

Natuurlijk mag dat maar denk je serieus dat dat filmpje de enige reden was?

Ik geloof daar namelijk niets van,wel dat dit misschien de druppel was maar ik denk dat er meer aan de hand was dan dit filmpje alleen.

Ja.

De schande/schaamte was te groot....
quote:minnimouse schreef op 28 januari 2017 @ 15:54:

[...]

Het maakt toch geen reet uit of iemand die portemonnee uit iemands zak jat of zo meeneemt terwijl duidelijk is dat dit niet jouw portemonnee is? Stelen is stelen hoor.

Er op uit zijn om te gaan stelen zakken rollen of een portemonnee zien liggen bij je boodschappen.

Allebei fout! Maar toch wel een verschil!!!!!
quote:Tilo schreef op 28 januari 2017 @ 15:52:

[...]

Nou. De mensen die bij opsporing verzocht in beeld komen zijn meestal wel echt crimineel. Die zal het aan de reet roesten of ze herkenbaar getoond worden.

Wanneer ben je volgens jou een echte crimineel dan?

Iemand die steelt, is toch gewoon crimineel? Of heb je daar een bepaalde leeftijd of geslacht bij nodig?

Als een jongen wat steelt in een winkel is het een echte crimineel, waarom deze vrouw dan niet?
Later is nu
quote:Tilo schreef op 28 januari 2017 @ 15:59:

[...]

Er op uit zijn om te gaan stelen zakken rollen of een portemonnee zien liggen bij je boodschappen.

Allebei fout! Maar toch wel een verschil!!!!!Misschien ging ze er ook wel voor op uit, heeft ze het vaker gedaan, maar is gewoon nooit eerder gepakt.
Later is nu
quote:Tilo schreef op 28 januari 2017 @ 15:59:

[...]

Allebei fout! Maar toch wel een verschil!!!!!Vind ik niet. Het was duidelijk dat die portemonnee niet van haar was. Ze had hem ook aan de caissière kunnen geven als het haar niet duidelijk was dat 'ie van de vrouw voor haar was (wat me sterk lijkt).
quote:Dreamer schreef op 28 januari 2017 @ 15:59:

[...]

Wanneer ben je volgens jou een echte crimineel dan?

Iemand die steelt, is toch gewoon crimineel? Of heb je daar een bepaalde leeftijd of geslacht bij nodig?

Als een jongen wat steelt in een winkel is het een echte crimineel, waarom deze vrouw dan niet?Er op uit gaan om mensen te bestelen of een portemonnee zien liggen en die meenemen is toch echt wel een verschil..
quote:minnimouse schreef op 28 januari 2017 @ 15:54:

[...]

Het maakt toch geen reet uit of iemand die portemonnee uit iemands zak jat of zo meeneemt terwijl duidelijk is dat dit niet jouw portemonnee is? Stelen is stelen hoor.

Stelen is stelen maar ik vind het wel degelijk verschil uitmaken of iemand het met voorbedachte rade doet of vanuit een impuls.

Vind jij dat het niet naar de politie brengen van een gevonden voorwerp ook net zo zwaar gestraft moet worden als diefstal? Weer een iets andere omstandigheid.
quote:minnimouse schreef op 28 januari 2017 @ 16:01:

[...]

Vind ik niet. Het was duidelijk dat die portemonnee niet van haar was. Ze had hem ook aan de caissière kunnen geven als het haar niet duidelijk was dat 'ie van de vrouw voor haar was (wat me sterk lijkt).

Dat had ze ook moeten doen.

Helaas heeft zij een foute keus gemaakt die dag.

En is daar enorm voor gestraft op dumpert en meer van die relsites.
quote:Tilo schreef op 28 januari 2017 @ 16:01:

[...]

Er op uit gaan om mensen te bestelen of een portemonnee zien liggen en die meenemen is toch echt wel een verschil..

Maar stel het was een jonge jongen geweest, die dit gedaan had. Denk je niet dat je er dan anders had ingestaan? Was je er zelf dan ook niet eerder vanuit gegaan, dat deze jongeman er vast op uit was?

Gelijke behandeling gaat 2 kanten op he.
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 28 januari 2017 @ 16:00:

[...]

Misschien ging ze er ook wel voor op uit, heeft ze het vaker gedaan, maar is gewoon nooit eerder gepakt.Erop uitgaan om vergeten portemonnees te pakken?
quote:Tilo schreef op 28 januari 2017 @ 16:04:

[...]

Dat had ze ook moeten doen.

Helaas heeft zij een foute keus gemaakt die dag.

En is daar enorm voor gestraft op dumpert en meer van die relsites.Precies. ..Zij heeft een foute keus gemaakt. Niet het OM en niet RTV Oost.
Wat een openingstekst.

De mevrouw was fout geweest, heeft alles terug gebracht.Maar ze wist blijkbaar niet af van het gevaar van internet, Het gevaar als websites als Geen Stijl en Dumpert die het prima vinden om mensen in de zeik te zetten. Ook al heeft ze zich gemeld.

Heel erg jammer ook voor de nabestaande

Je moet je melden bij websites als Dumpert die alles toelaten ook al is het opgelost. Daar moet je je melden TO, niet op de viva met hartstike foute koptekst.
quote:the-dowager schreef op 28 januari 2017 @ 15:41:

Ik vind het wel een boeiend vraagstuk verder: is het wenselijk om verdachten van zulke 'kleine' misdaden zó zichtbaar in beeld te brengen?

Met het internet tegenwoordig is de kans groot dat zo'n regionale uitzending dus opeens landelijk bereik krijgt en nog jaren na de misdaad op internet blijft rondzwerven. Is dat dan nog proportioneel met de misdaad die gepleegd is?

(Ik vind trouwens niet dat het OM vuile handen heeft, verder. Deze vrouw heeft een misdaad begaan en is niet sterk genoeg gebleken om de gevolgen daarvan te dragen. Dat is heel treurig, maar niet is waar het OM op had moeten of kunnen anticiperen.)Elke keer als ik dergelijke beelden zie vraag ik me dat wel af. Hypocriet genoeg denk ik bij jongere daders makkelijker 'tja, had je maar....' dan dat ik dat in het geval van deze mevrouw denk
quote:Tilo schreef op 28 januari 2017 @ 16:04:

[...]

En is daar enorm voor gestraft op dumpert en meer van die relsites.Dan moet je je daar melden. En ik vind dit ook een rel topic.
quote:quiaquia schreef op 28 januari 2017 @ 16:04:

[...]

Erop uitgaan om vergeten portemonnees te pakken?

Erop uitgaan om te jatten. Een portemonnee die makkelijk te pakken is in jaszak of tas, of een vergeten portemonnee . Mogelijk heeft deze vrouw vaker van een gelegenheid gebruik gemaakt.

Is het een 16 jarige Marokkaan, die zoiets doet, zegt iedereen 'ziejewel' en nu is deze vrouw ineens onschuldig?
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven