Mode & Beauty alle pijlers

kleurenanalyse

14-11-2005 12:23 1423 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover om een kleurenanalyse te laten doen. Dan bepalen ze welk

seizoenstype je bent en daar passen dan weer bepaalde kleding- en

make-up-kleuren bij. Wie heeft dit weleens laten doen en hoe beviel dit?

Ciara
@Johan: ik kan op jullie site de kappers niet meer vinden,zijn die eraf gehaald?

Weet je misschien of er een lijst bestaat met kappers die werken met kleurtypes?

Zelf kan ik het nergens vinden.
@Marat

Het zijn er maar 2 en ze staan op onze site ImageProof.eu onder de rubriek ImageProof tips / winkels / kappers.

Helaas, mij is zo'n lijst ook niet bekend en ik vrees dat die er ook niet is. Zodra wij er weer een traceren zetten we hem op onze site, daar kun je op rekenen.
Hallo johan en ada,

Vraagje, kan je kleurenpalet veranderen naarmate je ouder wordt ?

Dit omdat ik  zo,n 10 jaar geleden een lichte lente palet kreeg.Nu valt mij op dat ik meer naar zilveren sieraden neig,vindt goud ineens zo warm??

Haarkleur (natuur)donkerblond,via kleurenpalet,altijd goud(blond) gehad,ook ineens moeite mee,wil weer terug naar donkerblond..........tja voor mijn gevoel lijk ik wat "koeler" te worden.

Diana
@ Diaan 46

In theorie kan dat inderdaad bij een Lentepalet. Veel Lente 3 types (donker haar) zijn tot circa hun 20ste jaar lichtblond geweest. In de theorie van Johannes Itten (en zoals nu nog steeds door veel collega's toegepast) heb je dat onderscheid in 3 types per seizoen niet.

Als je door ons destijds bent getest (sorry, maar dat weet ik dus niet meer) ben je van harte welkom om nog een keer bij ons langs te komen voor een (gratis) quick scan. Tijdig bellen en kleurenboekje meenemen; misschien kunnen we het nog ruilen als het nodig is.
Hallo,

Omdat ik niet (ver) kan reizen maar wel heeel graag ook een kleurenanalyse zou willen laten doen, vraag ik me af of iemand een adres weet in of heel nabij Purmerend/Amsterdam.

Alvast bedankt!!!
Vanmorgen bij een kapper geweest die tenminste verstand had van kleur.

Zij had wel 8 tinten asbruin in haar kleurpalet zitten,en dat zijn nu precies de kleuren die ik bedoel.

Ook mijn "eigen" haarkleur zat er tussen.

En als het nog niet koel genoeg was,kon ze er nog een pure astint door doen.

Ze vertelde ook dat als je middenbruin menge met een lichtbruine astint je altrijd een rode gloed krijgt.

Asbruine tinten doen dit niet.

Deze vrouw hoefde ik niets uit te leggen!

De volgende keer ga ik daar naar toe.
quote:

Vanmorgen bij een kapper geweest die tenminste verstand had van kleur.

Zij had wel 8 tinten asbruin in haar kleurpalet zitten,en dat zijn nu precies de kleuren die ik bedoel.

Ook mijn "eigen" haarkleur zat er tussen.

En als het nog niet koel genoeg was,kon ze er nog een pure astint door doen.

Ze vertelde ook dat als je middenbruin menge met een lichtbruine astint je altrijd een rode gloed krijgt.

Asbruine tinten doen dit niet.

Deze vrouw hoefde ik niets uit te leggen!

De volgende keer ga ik daar naar toe. Marat, zo'n kapper zoek ik dus ook! Welk gedeelte van Nederland zit zij (want je mag hier op het forum geloof ik geen namen e.d. neerschrijven?)?
In oosten van het land.

Maar misschien moet je eens gewoon bij een aantal kappers binnenlopen en hun kennis toetsen.

Die ik eerst had,moest ik alles uitleggen.

En ik weet natuurlijk niet dat als je een astint met middenbruin mengt,dat er dan een rode gloed ontstaat.

En ik had nadrukkelijk gezegd dat ik dat absoluut niet wilde.

Dat moet zij toch weten.

En deze kapper had zoveel schakeringen,daar werd ik echt blij van.

Was ik daar maar meteen heen gegaan.
@Marat

Stuur je me even een mailtje met de gegevens van die mevrouw? Wellicht wordt dat dan nr 3 op onze ImageProof kapperslijst :) :)
Komt eraan,Johan.
Even iets vragen/delen in dit topic: afgelopen week heb ik gekeken naar de special over Margriet en Pieter en het viel me zo op hoe anders Margriet lijkt in koele kleuren/ warme kleuren. Je zag beelden van haar van vroeger met donker haar en koele kleuren kleding en nu heeft ze een warme kleur in haar haar en warme kleur kleding. Ik vind de koele kleuren haar zoveel beter staan!

Haar ogen kwamen zoveel beter uit met de koele kleuren.

Is het jullie ook opgevallen?
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Ja,ik heb ook zitten kijken en heb me dat ook afgevraagd.

Haar haar had bij het trouwen echt een astint,maar in die witte jurk vond ik haar er niet stralend uitzien.

Ik vond het pak haar niet lelijk staan,maar de haren vond ik niet mooi.

Dus welk type ze is....
quote:Komt eraan,Johan.En bedankt
quote:

Ja,ik heb ook zitten kijken en heb me dat ook afgevraagd.

Haar haar had bij het trouwen echt een astint,maar in die witte jurk vond ik haar er niet stralend uitzien.

Ik vond het pak haar niet lelijk staan,maar de haren vond ik niet mooi.

Dus welk type ze is....

Ik vond haar wel erg stralend met donker haar (niet goud of roodglanzend) en met een knalblauw pakje aan. Tenminste haar ogen kwamen daarbij heel glanzend naar voren.

In de scenes van het trouwen daar heb ik niet zo op gelet, dus daar kan ik niet zoveel over zeggen.
Dat heb ik weer niet gezien.

Maar ze ziet er ook niet echt uit als een wintertype.

Ik vond het wel een leuke reportage.
Ik weet ook niet goed wat ze is maar vooral de ogen vielen me op. Een beetje zoals op deze foto maar dan sprongen ze er nog meer uit, terwijl je in het gesprek met hun haar ogen helemaal niet zo opvallend zag.

Ik vond het ook een erg mooie reportage, mooi en warm gemaakt.
Je hebt gelijk,Jasmine

Dat zilver(zal wel witgoud zijn:D) staat mooi.

Dan toch een koel type?

Zomer?
Het zou kunnen, ik zag nl een andere foto van heel dichtbij van haar en zag daarop ook zo'n grijzig randje om haar ogen heen dus ik vermoed wel een koel type.

In de reportage nu had ze bijna goudkleurig haar, zo compleet anders!
Heb nog wat verder gekeken, je kon best wel eens gelijk hebben met zomer!
quote:Heb nog wat verder gekeken, je kon best wel eens gelijk hebben met zomer!Jasmine, kun je ook nog foto's opduikelen met dat donkere haar en met die recente bruintinten?

Zomer zou kunnen, maar als dat haar vroeger donker is geweest, kan het ook nog een heldere (donkere) lente zijn, of zo als wij die noemen Lente 3.

Dat zou ook beter kunnen kloppen met de strijd die ze 40 jaar geleden heeft gevoerd om door te mogen gaan met haar burger mannetje; dan moet je een pittig typje zijn om dat vol te houden met Bea en pappie als tegenstander.
Johan ik denk dat de kortste klap is dat je dan naar www.uitzendinggemist.nl gaat en dan het programma met Pieter van Vollenhoven en prinses Margriet. Dan zie je onmiddellijk wat ik bedoel.

Ik kan nl maar moeilijk foto's van haar vinden met dat goudkleurige in haar haar zoals ze had tijdens het interview.

Op foto's zie ik haar vooral met koelere tinten in haar haar zal wat verschillende foto's plaatsen maar voor die goudkleurige tint en hoe haar dat staat moet je echt even een blik bij het programma werpen:

Oke, roep maar! :D Die onderste foto is alweer wat jaartjes geleden. :D
Oh ja dit is nog een foto van haar jonge jaren met donker haar
@Jasmine

Zo, dat is snel, u vraagt en wij draaien...

Vanochtend staat hare majesteit in een leuk heldergeel skijack op de voorpagina van De Telegraaf; zal een zomertypje niet snel doen, een Lente 3 wel.

Maar de foto's die je nu laat zien met dat donkere haar opent nu ook de weg naar de koele winter types; boeiend hoor, wij zijn er ook nog niet uit, maar misschien kan VIVA regelen dat we Margriet (en Pieter) een ImageProof kleurtestje mogen geven.
Hoi Johan, ja boeiend is het hè. De foto's van het ski-jack had ik ook gezien:

kan ze hier niet onder plaatsen maar hier is de link:

foto's Pieter en Margriet in de sneeuw

In de reportage zie je haar opeens op een foto in het blauw van mijn winter 3 blauw. Ik schrok echt toen ik haar daar in zag, ik dacht: mijn hemel: ze is een wintertype! Ik kan helaas die foto niet terugvinden via internet. Ze was toen ook nog erg jong.
@Johan: ik heb toch nog even een vraagje, ik ben lente3, maar nu lees

ik steeds dat je vroeger dan donker haar moet hebben gehad. Ik heb

vroeger altijd rossig blond haar gehad, en heb zelf altijd goudblonde

highlights er in laten zetten. Mijn eigen haarkleur is middenblond en

ik zie nu dat mijn uitgroei dus lichter is dan de haarkleur die ik nu

heb laten verven. Kom de laatste tijd ook steeds meer mensen tegen die

zeggen dat ze mijn andere, lichtere haarkleur mooier vonden, misschien

ook omdat ik nu in de winter een stuk bleker ben. Ik ga nu steeds meer

twijfelen over lente 3 ook omdat ik zelf de kleuren (harde felle

kleuren) in het palet niet echt mooi vindt, hou meer van bruintinten en

warme kleuren en draag die dan ook nog steeds. Kan het zijn dat ik

misschien toch een lente1 of 2 ben? Weet wel dat Marjolein volgens mij

eerst dacht dat ik een 2 was. Niet dat ik haar kundigheid betwijfel

hoor, maar ik denk ik vraag het toch even.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven