Napraattopic 76

28-01-2017 12:10 3339 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:friezinnetje2014 schreef op 29 januari 2017 @ 22:29:

een leuk lijstje met allemaal rare plaatsnamen in Nederland

http://www.ernieramaker.nl/raar.php?t=plaatsnamenOhhhh Lutterhartje
quote:hebjehaarookweer schreef op 29 januari 2017 @ 22:25:

Wat is eigenlijk de kortste Nederlandse plaatsnaam? Iets drieletterigs (Urk, Ens)?

Dit zijn ze.

AAM

ANE

EDE

EEN

EES

ELL

ELP

ENS

EPE

ERM

ERP

EST

EYS

GUN

HEE

HEM

HUB

ILP

KIE

LOO

NES

OHE

OOL

OOY

OSS

PEY

POL

RHA

RUL

SON

THIJ

TUK

URK

VAL
quote:Eleonora-1 schreef op 29 januari 2017 @ 22:31:

[...]

Dit zijn ze.

Kortste is Ee
quote:fashionvictim schreef op 29 januari 2017 @ 21:50:

[...]

Ik ervaar het niet als op de man, hoor. Ik voelde me niet zo geroepen om er op in te gaan omdat ik het, het spijt me, gewoon niet zo'n interessant discussieonderwerp vind omdat ik er ten eerste nauwelijks iets vanaf weet en ten tweede wat ik wel weet heel treurig en onrechtvaardig vind maar dan wel uitgeluld ben. Bovendien was ik blij dat het na al dat moeizame gedoe gewoon weer even luchtig grappen en grollen was.

Als je er een topic over geopend zou hebben, zou ik bijvoorbeeld ook niet gereageerd hebben. Je kan niet op elk onderwerp reageren of overal een mening over hebben.

Dat snap ik. Maar wat ik dan weer niet snap, is dat je er je ogen voor lijkt te sluiten dat wanneer Amsterdammers grappen maken in de trant van 'Zuidoost-Brabant, hebben ze daar bedrijven dan?' dat net zo beladen is als wanneer bewoners van de Amsterdamse grachtengordel in een deuk liggen om: 'De Bijlmer, wonen daar mensen die wérken dan?'

En Tas, dat geldt ook voor jou. 'Is er al een Tesla gesignaleerd in de Bijlmer eigenlijk?' Zeg eens eerlijk: is het dan nog steeds zo grappig?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Lady_Voldemort schreef op 29 januari 2017 @ 22:31:

[...]

Voor iemand uut 't Oost'n maak jij wel heel snel van een stuiver een kwartje.Handelsgeest he?
Ee mag dan wel de kortste plaatsnaam zijn, maar op het plaatsnaambord staat óók Ie.

Want Nederlandse én Friese naam.

Dus dat zijn samen vier letters.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Aa is dan weer een riviertje ofzo?
quote:feow schreef op 29 januari 2017 @ 22:34:

Ee mag dan wel de kortste plaatsnaam zijn, maar op het plaatsnaambord staat óók Ie.

Want Nederlandse én Friese naam.

Dus dat zijn samen vier letters.Dan ook meteen de enigste woonplaats met 4 klinkers in de naam :P
quote:friezinnetje2014 schreef op 29 januari 2017 @ 22:33:

[...]

Kortste is Ee

Ja.

Dit is het lijstje van drie letterplaatsen.

Nav de vraag of Urk de kortste naam was.

Maar er zij best veel drieletterplaatsen dus.
quote:Lady_Voldemort schreef op 29 januari 2017 @ 21:37:

[...]

Groetjes aan de hond van de buren trouwens, ik begin inmiddels echt een band op te bouwen met dat beest. Ik ook.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Eleonora-1 schreef op 29 januari 2017 @ 22:36:

[...]

Ja.

Dit is het lijstje van drie letterplaatsen.

Nav de vraag of Urk de kortste naam was.

Maar er zij best veel drieletterplaatsen dus.ja klopt
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 29 januari 2017 @ 22:35:

Aa is dan weer een riviertje ofzo?

Ja.

In Noord Brabant.

Aa is dan weer een riviertje ofzo?klopt en je hebt ook nog de Dokkumer Ee dat is ook een rivier (volgens mij een rivier kan ook kanaal zijn)
quote:tbl1966 schreef op 29 januari 2017 @ 22:26:

[...]

Wales is mooi hè, ben er al meerdere keren geweest. Snowdonia is ook zo mooi.Wij ook, dit jaar richting The Lake District of The Yorkshire Dales
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
quote:Eleonora-1 schreef op 29 januari 2017 @ 22:37:

[...]

Ja.

In Noord Brabant.

Drentse A is er ook

Of Drentse Aa.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:tbl1966 schreef op 29 januari 2017 @ 22:39:

[...]

Wij ook, dit jaar richting The Lake District of The Yorkshire Dales Je quote jezelf?
quote:feow schreef op 29 januari 2017 @ 22:39:

[...]

Drentse A is er ook

Of Drentse Aa.klopt deels: https://nl.wikipedia.org/wiki/Drentsche_Aa

Aa is dan weer een riviertje ofzo?Ja daar komt Breda vandaan de brede Aa .
quote:feow schreef op 29 januari 2017 @ 22:39:

[...]

Drentse A is er ook

Of Drentse Aa.

Ja, maar hier heet het 'Drentse Aa'.

Wat langer is dan twee letters.
quote:yasmijn schreef op 29 januari 2017 @ 22:40:

[...]

Je quote jezelf?Oeps, foutje. Wilde jou quoten. Zit op mobiel en die doet af en toe raar. Maar goed. UK is hier ook favoriet.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
quote:Dana schreef op 29 januari 2017 @ 22:33:

[...]

Dat snap ik. Maar wat ik dan weer niet snap, is dat je er je ogen voor lijkt te sluiten dat wanneer Amsterdammers grappen maken in de trant van 'Zuidoost-Brabant, hebben ze daar bedrijven dan?' dat net zo beladen is als wanneer bewoners van de Amsterdamse grachtengordel in een deuk liggen om: 'De Bijlmer, wonen daar mensen die wérken dan?'

En Tas, dat geldt ook voor jou. 'Is er al een Tesla gesignaleerd in de Bijlmer eigenlijk?' Zeg eens eerlijk: is het dan nog steeds zo grappig?Nee hoor, daar sluit ik mijn ogen niet voor, maar dan komen we weer terug op de oorsprong van deze discussie: deze kritiek zou terecht zijn als de kern van mijn grap gelegen was in het belachelijk maken van ZO Brabant. Maar dat was niet zo. Dat is er door anderen van gemaakt.
Am Yisrael Chai!
OMG ik ben mijn plista zinnetje in adblokker kwijt. Nu zie ik er daadwerkelijk 4 op een rij

Kan iemand mij even helpen aan die zin?

Google is mijn vriend
quote:Filee schreef op 29 januari 2017 @ 22:15:

[...]

Hoe kun je lid zijn vanaf 1970??Weet ik veel!
quote:nieuweauto schreef op 29 januari 2017 @ 23:10:

[...]

Weet ik veel! Je bent langer lid dan dat je oud bent
Ja! Raar forum

Ikben al lid sinds max , ben al aan mijn 10e nick ofzo bezig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven