Algarve in de winter?
woensdag 1 februari 2017 om 14:54
We denken erover om deze winter nog naar de Algarve op vakantie te gaan. Wie heeft er ervaring mee? Is er dan wel wat te doen qua toerisme, of is veel dan dicht?
We houden niet zo van massa-toerisme (zoeken een leuk air-bnb-tje, geen park), maar als alles helemaal gesloten is, vraag ik me af of t dan wel leuk is.
En zijn de stranden in de Algarve in de winter fijn om te bezoeken? (gok dat t zo'n 16/17 gr is dan).
Alvast bedankt voor t meedenken!
En als je mooie regio's weet om tw bezoeken/ verblijven, hoor ik t ook graag. We houden van natuur en zeezicht
We houden niet zo van massa-toerisme (zoeken een leuk air-bnb-tje, geen park), maar als alles helemaal gesloten is, vraag ik me af of t dan wel leuk is.
En zijn de stranden in de Algarve in de winter fijn om te bezoeken? (gok dat t zo'n 16/17 gr is dan).
Alvast bedankt voor t meedenken!
En als je mooie regio's weet om tw bezoeken/ verblijven, hoor ik t ook graag. We houden van natuur en zeezicht
woensdag 1 februari 2017 om 15:03
Er is wel meer gesloten dan in het hoogseizoen, maar de Algarve is redelijk goed ingesteld op mensen die daar overwinteren.
Dus je kan nog voldoende doen. De temperatuur is meestal aangenaam, maar om echt te zonnen soms nog wel wat fris.
Zwemmen in de zee is te koud.
De omgeving van Lagos is qua natuur erg mooi!
Dus je kan nog voldoende doen. De temperatuur is meestal aangenaam, maar om echt te zonnen soms nog wel wat fris.
Zwemmen in de zee is te koud.
De omgeving van Lagos is qua natuur erg mooi!
woensdag 1 februari 2017 om 15:35
woensdag 1 februari 2017 om 15:36
In kleine dorpjes is het meeste dicht. In de grotere plaatsen zoals Monte Gordo, Albufeira of Lagos is veel open omdat daar veel overwinteraars zijn. Het weer moet je een beetje geluk mee hebben. Het kan weken mooi weer zijn met 16-18 gaden maar je kunt ook een week bewolkt/ regenachtig weer hebben waarbij het een stuk kouder is.
In ieder geval veel plezier. Ik krijg spontaan zin om ook te gaan!
In ieder geval veel plezier. Ik krijg spontaan zin om ook te gaan!
woensdag 1 februari 2017 om 19:30
Waar in de Algarve wil je naar toe?
In Albufeira sluiten er diverse restaurants al tussen half en eind oktober.
In Montegordo is het nog wel prima te doen in de winter. Hier is het over het algemeen ook iets warmer als in bijvoorbeeld Lagos en Albufeira. Plus dat je in Montegordo ook een heerlijk, lang en breed zandstrand heb.
In Albufeira sluiten er diverse restaurants al tussen half en eind oktober.
In Montegordo is het nog wel prima te doen in de winter. Hier is het over het algemeen ook iets warmer als in bijvoorbeeld Lagos en Albufeira. Plus dat je in Montegordo ook een heerlijk, lang en breed zandstrand heb.
vrijdag 3 februari 2017 om 10:05
vrijdag 3 februari 2017 om 10:21
Heel goed dat je een auto hebt gehuurd.
Lagos is sowieso een leuke stadje met nog veel oude tegeltjeshuizen in het oude centrum.
Met de auto naar de westkust..Sagres..het fort van Hendrik de Zeevaarder..het meest zuidwestelijke puntje van Europa is een paar kilometer verderop.
Het achterland in..Silves, een oude vestingstad.
Monchique en Caldas de Monchique, een kuuroord. Prachtig om daar te wandelen.
Een eindje verder is de hoogste berg van Portugal: Foia. Prachtige vergezichten mits je helder weer hebt.
Mogelijkheden genoeg dus
Heel veel plezier!
Lagos is sowieso een leuke stadje met nog veel oude tegeltjeshuizen in het oude centrum.
Met de auto naar de westkust..Sagres..het fort van Hendrik de Zeevaarder..het meest zuidwestelijke puntje van Europa is een paar kilometer verderop.
Het achterland in..Silves, een oude vestingstad.
Monchique en Caldas de Monchique, een kuuroord. Prachtig om daar te wandelen.
Een eindje verder is de hoogste berg van Portugal: Foia. Prachtige vergezichten mits je helder weer hebt.
Mogelijkheden genoeg dus
Heel veel plezier!
vrijdag 3 februari 2017 om 17:19
Lagos is heel leuk! Zeker een keer naar Ponte da Pidade gaan, prachtige rots formaties!
Cabo st Vincente ofwel het einde van de wereld vond ik zelf ook prachtig om te zien!
Als het goed weer is, dan is het ook leuk om dolfijnen te gaan spotten! Je boekt een boottochtje voor rond de €30 pp en gaat dan 2 uur lang opzoek naar dolfijnen!
Wat ik zelf ook een prachtige plaats vond is Alte! Heerlijk om doorheen te slenteren!
Heel veel plezier!
Cabo st Vincente ofwel het einde van de wereld vond ik zelf ook prachtig om te zien!
Als het goed weer is, dan is het ook leuk om dolfijnen te gaan spotten! Je boekt een boottochtje voor rond de €30 pp en gaat dan 2 uur lang opzoek naar dolfijnen!
Wat ik zelf ook een prachtige plaats vond is Alte! Heerlijk om doorheen te slenteren!
Heel veel plezier!
vrijdag 3 februari 2017 om 17:23
quote:Mango123 schreef op 03 februari 2017 @ 17:19:
Lagos is heel leuk! Zeker een keer naar Ponte da Pidade gaan, prachtige rots formaties!
Heel veel plezier!
Dolfijnen spotten idd. Echt heel mooi. Wij hebben dat al 2 x gedaan..echt een succes.
N.b. de dolfijnen worden niet gestoord, gevoerd o.i.d. Er is contact met kustwacht en andere spotters etc...aan de hand daarvan wordt een groep opgezocht en vaar je een tijdje met ze mee.
Heel veel plezier!
Dolfijnen spotten idd. Echt heel mooi. Wij hebben dat al 2 x gedaan..echt een succes.
N.b. de dolfijnen worden niet gestoord, gevoerd o.i.d. Er is contact met kustwacht en andere spotters etc...aan de hand daarvan wordt een groep opgezocht en vaar je een tijdje met ze mee.