Bewust Jong moeder worden?!

01-02-2017 17:18 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Ik ben erg benieuwd of er hier meiden / vrouwen zijn die bewust jong moeder zijn / willen worden.

Hoe kijkt jullie omgeving er tegen aan?

Zelf ben ik 20 jaar en al ruim een jaar bezig voor een kleintje.

Ik heb altijd al jong moeder willen worden met zoveel kids mogelijk, maar na de diagnose PCOS

2,5 jaar geleden is die wens alleen nog maar groter geworden.

Omdat het allemaal wat lastiger gaat dan gewoon, begin in vandaag ook voor het eerst met

hormonen, clomid 50!

Ik hoop dat er nog meer jonge vrouwen zijn die bezig zijn of al moeder zijn.

Veel liefs!

xx
Ik ben niet jong meer (35) maar wel jong moeder geworden omdat ik waarschijnlijk vroeg in de overgang zou komen (en dat klopte inderdaad)

Veel commentaar gehad, maar ook veel complimenten. Ik vind het heerlijk in ieder geval. Veel succes!
Mijn eerste kwam op mijn 22e, niet bewust maar wel gewenst. De tweede zat er vrij kort op (wel bewust) en nu zijn we bezig voor een derde kindje. Ik vind het jong moeder zijn heeeeeerlijk! En de omgeving was wel eens verbaasd over dat ik zo jong al kindjes had maar nooit vervelende reacties. Ga ervoor meid het is jouw leven. Hopelijk lukt het snel met de hormonen.
Mijn dochter werd geboren toen ik 21 was. En mijn 2e kindje verwacht ik in augustus, ik ben dan 24. Bewuste keuze
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Ik was 23 en 25. Er zijn momenten geweest dat ik ze wel wat later had gewild, maar aangezien mijn kids niet heel jong kinderen hebben gekregen ben ik nu achteraf blij. Anders was ik een behoorlijk oude oma geweest nu...
Mijn eerste kreeg ik op mijn 19de, mijn tweede op mijn 20ste en mijn derde toen ik op de valreep nog 21 was.
Ik was 23 toen mijn zoontje geboren werd.. we zijn nu al een jaar bezig voor een 2e, maar heb ook pcos. Ik hoop dat je medicijnen gaan aanslaan!
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Ik was 22, 24,26 en nu nog op m'n 32ste
Fijn dat er meerdere meiden zijn! Ik vind het lastig, ik kan er met vrij weinig mensen over praten en mijn omgeving is nog helemaal niet bezig met kinderen, dus voel me soms een beetje alleen erin. Ik hoop ook dat de medicijnen aan gaan slaan! Maandag heb ik een echo om te kijken of er al eitjes groeien!
quote:04012016 schreef op 01 februari 2017 @ 19:24:

Ik was 23 toen mijn zoontje geboren werd.. we zijn nu al een jaar bezig voor een 2e, maar heb ook pcos. Ik hoop dat je medicijnen gaan aanslaan!Zo lang alweer 04012016, dan zijn jullie wel snel na de eerste gaan proberen toch? Heb jij ook al clomid of niet?
quote:GateKeeper schreef op 01 februari 2017 @ 20:17:

[...]

Zo lang alweer 04012016, dan zijn jullie wel snel na de eerste gaan proberen toch? Heb jij ook al clomid of niet?Toen onze eerste 3 maanden was zijn we weer gaan proberen.. dus nu 11 maanden. Ik mag nog geen clomid omdat ik eerst moet afvallen.. mijn BMI is te hoog :(
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
quote:04012016 schreef op 01 februari 2017 @ 20:18:

[...]

Toen onze eerste 3 maanden was zijn we weer gaan proberen.. dus nu 11 maanden. Ik mag nog geen clomid omdat ik eerst moet afvallen.. mijn BMI is te hoog :(O joh dat is balen, hoeveel moet je daarvoor afvallen dan?
quote:GateKeeper schreef op 01 februari 2017 @ 20:21:

[...]

O joh dat is balen, hoeveel moet je daarvoor afvallen dan?Ik moest 15 kilo afvallen.. ik ben al bijna 5 kilo kwijt, dus gaat de goede kant op!
quote:04012016 schreef op 01 februari 2017 @ 20:24:

[...]

Ik moest 15 kilo afvallen.. ik ben al bijna 5 kilo kwijt, dus gaat de goede kant op!Knap hoor. Als je nog de behoefte voelt om mee te schrijven in het oude zwanger groepje dan moet je even deel 3 opzoeken. Er zijn inmiddels nog meer meiden die zwanger of bezig zijn van/voor een 2e.
Mag ik vragen waarom je graag zoveel kinderen als mogelijk wilt? Wat heb je dan in gedachte?

Ik ben de oudste in een gezin van 10 kinderen en ik kan je zeggen dat is echt druk en stevig aanpoten en ik zou dat zelf absoluut niet willen

ik wilde altijd jong moeder worden en hier is dat ook wel vrij normaal, maar nu weet ik het gewoon niet en 4 kinderen lijkt me wel leuk mocht ik die krijgen maar we zien wel
Oh met veel kids bedoelde ik 4 hoor! Ik kom uit een milieu waar 1 toch wel echt de max was. Ik zou 4 helemaal geweldig vinden, maar dat wordt lastig en zou net zo blij zijn met 1, 2 of 3
Oh maar dat beschouw ik niet als zoveel mogelijk kinderen, dan denk ik echt aan gezinnen met 14 of 15+ kinderen ofzo

4 kinderen is toch helemaal geen groot gezin? Of toch hier niet denk ik, dat vind ik niet veel kids

Ik hoop voor je dat je snel moeder mag worden
Ik ben zelf 24 en zwanger van ons eerste kindje! Misschien niet zo jong als jij maar denk dat ik toch wel onder de 'jonge moeders' zal vallen!

Succes met de clomid en t zwanger worden!
Hier ook een "jonge moeder" zwanger geworden op mijn 24ste en 2 weken voor mijn 25ste verjaardag van mijn zoontje!

En het was een bewuste keuze!
Maar wat is jong moeder worden? Ik vind 24 jaar dus echt niet jong, dat is toch gewoon normaal op die leeftijd?

Jong lijkt me eerder onder de 20 jaar
Dat is wel jong, het gemiddelde ligt op 30 jaar!
quote:ZeeuwsMeisje95 schreef op 03 februari 2017 @ 11:06:

Maar wat is jong moeder worden? Ik vind 24 jaar dus echt niet jong, dat is toch gewoon normaal op die leeftijd?

Jong lijkt me eerder onder de 20 jaarNee hoor, is jong.
quote:ZeeuwsMeisje95 schreef op 03 februari 2017 @ 11:06:

Jong lijkt me eerder onder de 20 jaar

Ik wilde op m'n 24ste zwanger worden en mensen vonden het bi-zar.

Ik ben nu 27 en ga dit jaar eindelijk bevallen en nu vinden mensen het doodnormaal dat ik zwanger ben. Dus ja, ik denk wel dat 24 jong 'is', iig in de Nederlandse samenleving.

@TO: hoop dat je snel zwanger bent meid!
quote:MarieAristocat schreef op 03 februari 2017 @ 12:22:

Dat is wel jong, het gemiddelde ligt op 30 jaar!

30 klinkt voor mij toch echt heel oud, zeker om dan een eerste kindje te krijgen, vaak hebben de vrouwen hier dan wel al 4 kinderen of misschien wel al 5 ofzo

is dat echt zo dan in de rest van nederland?
Ik vind 24 jaar niet jong om zwanger te worden.

Ik vind eerder dat dames die rond de 32 zijn oud zijn voor een eerste kindje, ook al ligt dat meer bij het gemiddelde. Ik snap dat er genoeg redenen zijn waarom het gemiddelde zo hoog ligt, maar lichamelijk is het wel het beste om voor je 30e te beginnen, als je situatie verder stabiel is.

Toen ik de spiraal op mijn 25e liet verwijderen vond de huisarts het een heel verstandig idee. En bij verloskundige werd ook nogmaals benadrukt dat het een mooie leeftijd was om zwanger te zijn.

Ik vind 20 dan nog wel jong klinken, maar ik vind meer dat de situatie waarin je zit (al een tijdje samen, studie afgerond, werken, eigen huis) bepalen of het vroeg is of niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven