JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jippie!! Evince, van harte gefeliciteerd!!

Wen, als je baby al flink is ingedaald, komt het vruchtwater er ook niet in liters uit, heb ik begrepen. Voor het eerste water zou een maandverbandje dan genoeg moeten zijn (hoop ik...)
Dat had ik ook begrepen, maar toch durf ik het nog niet aan

Moet ook zeggen dat ik de afgelopen nacht heerlijk heb geslapen, als er nog een paar slechte nachten volgen door dat kraakgeval vliegt hij er ook wel uit.
Yesss, Evince gefeliciteerd meid! Mooie naam joh! Ik hoop dat alles voorspoedig is gegaan en dat je snel herstelt.

Belletje, een spannende dag voor jou ook. Ik duim voor je hoor!

Linde zit sinds gister weer boven haar geboortegewicht! Juich! Ookal zijn mijn tepels aan flarden, ze doet het er toch goed op dus!

Ook heeft ze de hielprik en de gehoortest gister gehad en de gehoortest glansrijk doorstaan.

Mijn vriend is nu even naar de winkels om het een en ander te halen en ik moet zeggen dat ik best weer even spannend vind om alleen te zijn met de twee meiden. Ik ben natuurlijk al TIJ-DEN niet meer alleen geweest hier en ik ben nog niet bepaald mobiel ook. Maar straks moet het toch ook, kan ik weer even wennen.
Evince, van harte!! geweldige naam! (en idd grote jongen in de 38e week! goed dat ie niet met 42 weken kwam!)
Zoals ik ook van anderen al las, hier lukt het ook niet goed om al weer wat mee te schrijven en bij te blijven.

Hoewel het allemaal lekker loopt is het toch druk met twee van die meiden.

Ik las wel dat weer een heleboel mooie kindjes zijn geboren, wat een prachtige namen en foto's oook op hyves!

En belletje nu bezig, spannend!

Ik hoop dat ik snel weer wat meer tijd heb om bij te lezen en reageren!
Joh, dat komt wel weer, eerst maar eens je ritme vinden toch? Wij lopen niet weg hoor
Gefeliciteerd Evince!

Fijn dat alles goed gegaan is. nu is je geniet tijd gekomen

Spannend op dit moment met de anderen, ben heel benieuwd.

Voy: ik heb via de lactatiekundige een tube Lanoline zalf, helpt als een speer en vind ik persoonlijk beter werken dan Bepanthen.

Misschien iets voor je om te proberen ?

Pijnlijk voeden is echt niet leuk!

Het voeden lijkt hier weer een beetje beter te gaan gelukkig. het verliep allemaal even niet zo soepel.

Helaas heb ik weer last van mijn bekken gekregen, dacht echt dat het mooi over was na de bevalling.

Te vroeg aan het juichen geslagen blijkbaar....

Wat is julllie meningen over fopspenen ?

Ik heb hier al een paar keer een discussie gehad over wel of niet snachts een speentje geven om in te slapen.

Hoor heel graag wat jullie daar van vinden.

trouwens over dat vliezen breken,

Ik had dat plastic geval nog niet over mn bed toen het zover was..

ik had het idee dat ik maar eens naar de wc moest gaan, misschien paar druppels verloren in bed maar dat was niet noemenswaardig.

Op het moment dat ik uit mn bed stapte kwam er meer maar nog steeds geen grote watervallen ( om het eens een naam te geven )

Dieke was ook al wat ingedaald dus zo nu en dan verloor ik wat.

Het lijkt me ook irritant om met zo'n plastic ding op je matras te slapen

( dat was ook de reden dat ik het nog uitgesteld had )

Succes iedereen, het komt steeds dichterbij, ook voor de laatste
Evince, hartstikke gefeliciteerd met jullie baby. En ook fijn dat het hier zo snel gemeld is. Leuke naam en idd best een grote baby. Hopelijk is alles goed met jou en de kleine en kun je binnenkort zelf weer een berichtje hier plaatsen. Maar eerst even lekker laten vertroetelen en lekker bijkomen van de ks.

En Belletje is dus vermoedelijk ook aan het bevallen. Succes hoor.

Nou dan zal ik wel roet in het eten gooien qua jongensdag vandaag, want hier is nog steeds niets loos.

Moest om kwart voor 11 in het ziekenhuis zijn, op de kraamafdeling. Daar was het grote chaos door spoedopnames, spoedkeizersneeen en spoedbevallingen. Ook was er alleen nog maar een heel oud CTG apparaat beschikbaar. In eerste instantie ben ik dan ook weer de wachtkamer ingestuurd. En om kwart over 11 was ik aan de beurt. Aan het oude CTG-apparaat. De verpleegkundige kon niet meteen het hartje vinden, maar uiteindelijk lukte dat dus wel. En toen moest ik op mijn zij gaan draaien en wat ik verwacht had, gebeurde ook. Baby draaide zich en hartslag was dus weer weg. Andere verpleegkundige kon hem weer niet vinden, dus die ging een collega halen. In die tijd heb ik het zelf geprobeerd (dankzij de controles van de vk, kon ik redelijk inschatten waar zn hartslag goed te horen zou zijn) en ja hoor, dat lukte mij wel. Mss moet ik me maar laten omscholen, haha. En toen moest ik zelf dat ding op de goede plek drukken, want anders registreerde die niets. Uiteindelijk dus een half uur volgehouden. Toen zou ik naar de gyn moeten die de uitslag zou bekijken, maar die was in operatie en de andere gyn was net met griep naar huis gegaan. Dus assistente heeft uitslag ingenomen en ik zou gebeld worden als er iets bijzonders zou zijn. Maar de gyn zou ook strippen, maar daarvoor moest ik toen nog maar even naar de vk. Dus daarnaar toe. Kon meteen geholpen worden. Strippen lukte nog steeds niet. Maar ineens kreeg de vk het gevoel dat de baby in stuit gedraaid was. Dus terug naar het ziekenhuis voor echo. De gyn had net even tijd tussen 2 bevallingen door. Dus kreeg toen ook uitslag van CTG. Die was goed. Maar dat had ik ook wel gedacht, want hartslag was heel regelmatig. Bij de echo bleek baby toch niet in stuit te liggen (gelukkig maar.) Dus ik mocht weer naar huis en moet zondag terugkomen voor CTG. Tenzij bevalling eerder begint. Dat gevoel heb ik nog niet, maar wie weet. In ieder geval weet ik nu wel zeker dat ik voor eind van volgende week een babytje heb, want kreeg de indruk dat de gyn mij niet zo heel lang meer wou laten lopen, ook omdat strippen steeds niet lukt. Nog even afwachten dus.

Dus dat was mijn hectische morgen... En nu op de bank met een pot thee en ik denk even lekker dommelen.

Ben benieuwd naar nieuws van Belletje.

Tot later.

Groetjes Marianne
Hip, geen ervaring mee natuurlijk, maar de lactatiekundige raadde het heel sterk af om de eerste 6 weken een fopspeen te gebruiken. Daarna was het goed om een speen te geven alleen voor het inslapen, en die na het inslapen weer zachtjes weg te halen.

Vervelend van je bekken zeg!

Brrr, de laatste drie uitgerekende data komen nu wel snel dichtbij zeg. Belletje aan het bevallen, Marianne kan ook nooit heel lang meer duren met al meer dan een week over datum, en dan zijn er nog drie Sam nog niet gesignaleerd vandaag trouwens!
Over de fopspenen. Zelf heb ik die ervaring natuurlijk nog niet, maar in mn omgeving laten ze het vooral aan de zuigbehoefte van de baby afhangen. Dus wel een speen als er veel zuigbehoefte is, en anders niet. Ik ken zelfs 1 babytje die wilde geen speen. Dus dan is de keuze niet zo moeilijk.

Ik zou zelf geen problemen hebben met een speen. Volgens mij zeggen de deskundigen dat in slaap vallen met de speen echt geen probleem is, en dat als de baby een poosje slaapt dat je de speen eruit kan halen. En als de baby dat niet wil, dan zou ik hem laten zitten. Maar ik zou het wel alleen tot het slapen beperken. Niet de hele dag door. Dat als een kind 4 is, hij nog met speen loopt. Ik denk dat je na een jaar ook wel kunt afbouwen. De kinderen van mn zus kregen de speen alleen met slapen en voor hun tweede verjaardag was het helemaal afgebouwd.

Hoe sta je er zelf dan in Hip?
Tjonge wat een verhaal Marianne! Echt een hectische ochtend. Dus nog geen plannen voor een bevalling vandaag of morgen?
In slaap vallen met een speen is zelfs iets wat ze aanraden tegen wiegedood. Alleen dus niet in de eerste weken omdat het dan problemen kan opleveren met borstvoeding (wat op zichzelf ook al beschermt tegen wiegedood)
ola, ben er wel! niets aan het handje, alleen geen tijd om bij te schrijven!
Pfff marianne wat een gedoe zeg! Snel bevallen hopelijk, het is tijd voor een uitzettingsbevel voor je zoon! (Tsja dat heb je met mannen die blijven vaak veel te lang thuis wonen!).

Evince, gefeliciteerd en geniet geniet geniet ervan! ik hoop dat je een spoedig herstel hebt! En inderdaad een flinke jongen, die had je niet willen laten zitten tot week 42 ofzo, ai!

Wen, ik heb nooit met matrasbescherme geslapen. Ht feit dat maar 10% begint met het breken van de vliezen en dat de baby ingedaald lag en dus naar all waarschijnlijkheid geen vloedgolf zou zou komen én het gekraak en gezweekt maakte dat I was living on the edge! Ghehe.

Speen, moeilijk moeilijk! Ik zit met hetzelfde dilemma. Ik merk dat Lola nu vaak op haar vingers wil zuigen maar dat onderschep ik door haar aan te leggen. Ik wil geen drama's met 10 x per nacht je bed uitgebruld worden omdat de speen 'kwijt' is. Maar het alternatief duim is ook niets....

Wij hebben hier een kramp/regel/geen idee dagje.Lola wil vaker en korter drinken en slaapt alleen als ze óp me ligt of in de draagdoek zit. Anders is het huilen!

En ik wil zelf zo graag ff slapen maar dat gaat zo dus niet. Niet dat het niet heel erg knus is zo als het maar van voorbijgaande aard is.

Jahaaa Wen het schiet op! (jullie feb. mama's lezen vast ook mee hier, worden jullie al nerveus?)
ik schrijf mee op het februari-topic maar ben op 31 januari uitgerekend. Ik lees trouw mee en feliciteer dan ook alle nieuwbakken mama's. het moet mijn eerste worden dus heb nog niet zoveel tips, lees lekker mee.

Morgen ben ik 38 weken, dus ik vind het wel spannend. Toch is er nog geen enkel teken dat erop wijst dat er iets gaat gebeuren. We wachten rustig af. Ik voel me verder oke dus dat is al mooi.

Voor de wachtenden: succes straks

groetjes Floor
Sodeju, zijn jullie ineens allemaal tegelijk aan het bevallen geweest ofzo? Gaat ineens hard. Gefeliciteerd Dames!
ja hoor ik lees mee....2 feb uitgerekend en kan niet wachten om het stokje over te nemen.

wat betreft speen of geen speen. Laat het idd van de zuig behoefte van je kindje afhangen. Mijn oudste kreeg (na slapeloze nacht nr zoveel) een speentje en is daarmee gelijk in slaap gevallen had haar al aan de borst gehad (idd bijna de godganze dag met zo'n kind aan je tiet) en pink al in d'r mondje. Maar niks hielp. Ik denk dat ze in totaal 3/4 maanden een speentje heeft gehad en doordat wij, lakse ouders, steeds het speentje vergaten mee te nemen heeft ze er later geen behoefte meer aan gehad. en nu ook niet meer (wordt dinsdag 2) Als jij elke keer een speentje aan een baby geeft dan blijft de zuigbehoefte (en de daarmee samenhangende "troost" en later gewoonte bestaan) gewoon een lakse ouder zijn en het speentje regelamtig vergeten.......

(o ja, het was dus midden in de nacht, ik helemaal over de zeik en heb het speentje rechtstreeks uit de verpakking in d'r mond gedaan, op bed gaan liggen en me omgedraaid, hoe ontaard )
aruba, hoe is het nou?

ik moet echt gaan slapen. gewoon geen zin om een vin te veroeren, maar daar krijg ik morgen weer spijt van... ga dus toch maar. tot morgen...
potverdorie ... jeetje wat zijn er hier al veel bevallen !

en wat veel meisjes zijn er geboren !

Gefeliciteerd hoor ladies !

Marianne hang in there ! baby's zonder haast zijn de liefste baby's

*sprak de verse moeder van yammini, die ook niet bijster veel haast had*
Meld zich. Olifantje zit nog steeds in de buik...

Dank jullie voor je medeleven... Jij ook Yamuna. Je bent mn grote voorbeeld, haha.

Hoe gaat het met Yammini?

Morgenvroeg weer voor CTG. Ik wil nog steeds proberen thuis te bevallen, dus ik denk dat er, wat mij betreft, voor woensdag niet ingegrepen hoeft te worden. Tenzij het natuurlijk met de baby niet goed zou gaan. Gisteren had ie nog voldoende ruimte en voldoende vruchtwater.

Begin bijna te twijfelen aan de termijnecho. Ik dacht toen zelf 9 weken (uitgaande van seksuele activiteit met toenmalige partner), alleen de echo zei 11 weken. Ik geloof dat ik toch dichter in de buurt zit. Maar goed, ik zal niet eigenwijzer zijn dan echoapparatuur...

Nog geen nieuws van Belletje? Spannend!
Meld! Niks aan de hand hier, behalve die ellendige verkoudheid die niet weg wil..

Verder niks te vertellen eigenlijk.

Kan me voorstellen dat je gaat twijfelen Marianne! Nou, je weet in ieder geval zeker dat t niet meer heeeel lang kan duren.. Hang in there!
meld. geen bijzonderheden
Evince, gefeliciteerd met je kleine ventje! Hopelijk is alles goed gegaan en ben je al lekker aan het genieten.

Ik moet zeggen dat we met z'n allen erg goed in staat zijn geweest de allerleukste namen uit te kiezen! Goed zeg.

Belletje; succes meid! Hopelijk heb je je manneke al in de armen.

Wat betreft spenen; mijn meiden hebben echt een enorme zuigbehoefte. Vooral als ze krampjes hebben. Als ze dat niet heeft, maar wel wil zuigen, dan leg ik Lize aan. Bij de krampjes geef ik de pink. Ik probeer wel de speen, maar die wil ze niet! Dat was ook bij de oudste al zo. Ik heb toen echt alle spenen die er te koop zijn geprobeerd (want ze wilde maar niet slapen, alleen met mijn pink in de mond...zucht), maar ze vlogen er echt met een boog uit. Ook moeten ze er beiden erg van kokhalzen, terwijl ik al de kleinste maatjes in huis heb. Heel soms accepteert Lize een speentje, maar dat is echt een uitzondering.

Enne; geen last van tepel-speenverwarring hoor. Na een week of twee wist ze echt wel hoe ze aan de borst moest zuigen, dus dat is ze niet verleerd na de speen.

De oudste is gaan duimen (en dat was echt, echt niet te voorkomen) en ik vermoed dat Lize ook een duimer wordt. Beiden staken ze nl een paar minuten na de geboorte al de duim in de mond! Heel schattig, dat dan weer wel.

Als ik had kunnen kiezen had ik liever een speen gegeven, omdat dat makkelijker af te bouwen is en minder slecht is voor de tanden. Maar heb zelf ook veel geduimd en weet hoe lekker ontspannend het is.... En geen beugel of scheven tanden gekregen, dus het kan meevallen.

Ik zou die speen dan ook alleen met slapen geven en in de slaapkamer houden. Dus niet mee rondlopen ofzo. Ik vind het er echt niet uitzien als een 3-jarige met speen in de mond probeert iets te zeggen (slissss, mummelmummel).

Voyager; hoe is het met jouw bekken nu?
Hallo Allemaal,

Ben al een paar weken (sinds verlof) aan het meelezen en sinds kort heb ik ook mijn eigen login... Dus hier mn eerste berichtje

Ik ben 25 januari uitgerekend, nog 8 dagen dus, van zoon#2, die bijna 2 jaar is!!! Superspannend en ook super om jullie verhalen te lezen!

Heel veel sterkte voor alle dames met de laatste loodjes!!!

Grtz
Hier ook een meelezer! uitgerekend op 2 februari, heb er ook helemaal zin in!

Wat gaat het ineens hard zeg met al jullie baby's! Gefeliciteerd!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven