JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Wen, gefeliciteerd! Wat snel, super!
Alle reacties Link kopieren
He?????

Wen: gefeliciteerd met je kleine meid. Wat onverwacht zeg. En ook nog een stuit. Fijn dat alles goed is gegaan. Maarre, volgens mij was het niet helemaal de afspraak...

Belangrijkste is dat alles goed is en dat jullie snel naar huis kunnen. Dus hopelijk gauw een berichtje van jezelf.

Chips, zou mijn droom dan toch uitkomen? Iedereen bevallen en ik als laatste?

Nikiet, gaat goed bij jou he? Das leuk om te lezen.

Sam, ik had dat vanacht. Ik had gistermiddag ruim een uur geslapen en als dank daarvoor mocht ik vanacht wakker liggen van 2 tot ong. half 6, bleh... Toen de wekker om 8 uur ging, kon ik dus niet echt goed wakker worden. Nu gaat het trouwens wel. Maar wil proberen om vanmiddag niet weer te slapen. Dus ben lekker veel aan het drinken en fruit aan het eten.

Vanmorgen heb ik dus weer een CTG gehad en zowaar: er was enige baarmoederactiviteit te bespeuren. JIPPIE!!!! En het mooiste is mss wel dat ik het zelf ook nog voelde. Wel minimaal (zou zelf niet bedacht hebben dat het van de baarmoeder kwam.) Ze had die meter op 20 gezet en ik ben wel tot ong. 35 gekomen.

De baby was rustig. Die sliep. Ja, die heeft ook de hele nacht wakker gelegen, haha. Moest er dus ook een uur aanliggen, omdat ze ook zn hartslag en bewegingen wilde meten terwijl hij wakker was. Hartslag was heel continue rond de 120 - 130. Geen uitschieters.

Morgenvroeg weer terugkomen.

Verder gaat het gewoon zn gangetje. Ik merk eigenlijk nog niet veel, alleen als ik loop schiet ik meteen ineen harde buik. Heb wel weinig energie merk ik en steeds zin in douchen. Ben vandaag dan ook al 2x geweest. Mmmm, ik wou dat ik een bad had...
Marianne is nog niet geweest vandaag.. Zou t? Ze moest in ieder geval weer naar het ziekenhuis voor een ctg..
haha, je berichtje stond er net nog niet Marianne!!
Nee, dat klopt, was aan het lezen en typen, dus steeds heen en weer schuiven over de bladzijde en dat kost wat tijd. Maarre ik ben er nog steeds dus en olifantje met mij...
Jammer Marianne, maar er is dus wel al wat actie. Hopelijk zet het snel door!

Het lukt me niet om je uit te nodigen voor januarihyves sam, hij zegt dat je al lid bent en dus niet uitgenodigd kan worden. Vreemd he. Maar wat geeft hij bij jou aan dan dat je er niet op kan komen?
Mijn hyves staan ook niet meer op mn homepagina, maar als ik naar het kopje "hyves" ga (bovenste balk, geloof ik) dan zie ik daar wel nieuwste berichten, foto's etc. en via die link kom ik er dan wel op.
Goh, check weer even en meteen 3 babies erbij! Evince en Belletje, gefeliciteerd met jullie zonen en Wen, gefeliciteerd met je dochter! Ben ook heel benieuwd hoe zo'n onverwachte stuitbevalling verlopen is.

Ik lees ook dat er eindelijk wat activiteit is bij Marianne. Ik hoop dat het snel doorzet!

Ik ben begonnen met het minderen van de voedingen en zit nu op zo'n 10 voedingen per dag. Overdag laat ik er nu zo'n 2 a 3 uur tussenzitten en ja, dat doe ik met behulp van een speen! Werkt goed bij mij en het beinvloedt haar zuigen aan de borst echt niet. Het nadeel is wel dat ze nu 's nachts slechter doorslaapt. Daar moet dus wel weer aan gewerkt worden! Maar m'n borsten en tepels doen een stuk minder zeer. Ik gebruik trouwens Lansinoh creme dat goed helpt.

Verder ben ik de deur nog helemaal niet uitgeweest. Begin er langzamerhand wel weer behoefte aan te krijgen maar ik wil eerst wachten tot er meer tijd en regelmaat tussen de voedingen zit.

Ga er weer vandoor. De volgende voeding dient zich weer aan ! Marianne, Sam en Lucia, ik hoop de volgende keer te lezen dat jullie je babies in je armen hebben!
Dat is hier inderdaad ook zo Marianne. Zou dat de oplossing zijn Sam?

Kittycat, fijn dat het nu met wat minder voedingen ook goed gaat en de speen de oplossing is voor de zuigbehoefte. Nu die nachten nog he!
Ha meiden, nog steeds geen tijd gehad om bij te lezen. Gaat dus ook nooit meer lukken... Maar gelukkig is daar het schema! WEN: VAN HARTE GEFELICITEERD! Had jou nog niet verwacht!

En natuurlijk ook Belletje en Evince GEFELICITEERD met jullie zoon!

En voor Marianne, heel veel succes meid met de laatste loodjes!

Lucia en Sam; SPANNEND. Jullie gaan richting de uitgerekende datum.

Hier alles goed. Hoop snel een ritme te vinden en meer tijd te hebben om hier langs te komen.

Liefs,

Chili
marianne, lekker lang douchen ( neem een tuinstoel mee )

lekker ontspannen en dingen doen die je fijn vind ....
ja ja ja dat bedoel ik dus!! en nu weet ik niet hoe ik erop kan komen. had het met mijn andere geheime hyves groepje ook en daar hebben ze de link doorgestuurd naar mijn inbox. nu kan ik er via mijn inbox weer in.

wil iemand dat proberen??

verder vandaag een goede dag gehad. nu voel ik wel weer de zwaartekracht meespelen, dus ik ga straks weer in bad en weer vroeg naar bed. niet altijd zin om in bad te gaan, maar het helpt zooo goed, dat ik gewoon moet van mezelf.

marianne, fijn dat er beweging in zit. hopelijk zet het snel door, je bent wel echt aan de beurt hoor!

luuc, last but not least, dat zijn wij gewoon!
Hey meiden!

Ff een snel berichtje vast voor ik ga proberen een klein beetje bij te lezen... Want Wen ook bevallen, jeetje zeg! Dat is wel onverwacht! GEFELICITEERD Wen! Ben benieuwd naar jou verhaal!

Belletje op dezelfde dag als ik, toch twee jongens op één dag dan in ieder geval. GEFELICITEERD Belletje!

Marianne, oh, wat balen dat jij nog steeds wacht. Hoop heel erg voor je dat je droom niet uit gaat komen!

Ben vanmorgen alweer thuis gekomen uit het ziekenhuis, was gewoon erg snel weer op de been. Bij mijn jongste dochter had ik dat ook alleen toen mocht ik nog niet de tweede dag na de keizersnee naar huis, gelukkig nu wel!

Echt veel fijner om thuis te zijn.

Alles gaat goed, de bv is al goed op gang, met behulp van kolven erbij. Lukas is érg hongerig en moet ook bijgevoed worden totdat hij genoeg uit de borst kan krijgen. Al ben ik een beetje bang dat hij het ondertussen wel makkelijk vindt om bijgevoed te worden en dus niet echt zijn best doet om wat uit de borst te krijgen.

Maar goed, ik hou het even kort verder, zoals ik al zei wil ik proberen nog een heel klein beetje bij te lezen.

Voyager, zou je misschien in de tabel Lukas zijn naam aan willen passen? Lukas is met een k i.p.v. met een c...

En hij is ons derde kindje...

Dank je wel!

Hopelijk heb ik snel weer wat meer tijd om hier te zijn.

Hoop ook morgen een foto van Lukas op onze hyve te kunnen plaatsen!
Nou er gebeurt nog steeds eigenlijk niks hier hoor. Af en toe wel een harde buik, maar beslist niet meer dan vanochtend. Ben heel benieuwd wat de gyn morgen zal zeggen. Of het zou vannacht ineens door moeten zetten, maar daar geloof ik niet zo in, geloof ik...

Ik dacht net, toen ik inlogde: jeetje, zal er al weer een babytje geboren zijn? Het gaat zo snel hier. Tis maar goed dat sommigen de vertraging er wat in zetten, want anders zou hier de gemiddelde zwangerschapsduur behoorlijk omlaag gaan, haha.

Evince, lekker joh om alweer thuis te zijn. Ben benieuwd of Lukas meer uit de borst zal gaan drinken of dat het idd een luilakje blijkt. Lekker dat het alweer zo goed met jullie gaat. Zeer benieuwd naar de foto.

En Kitty, met jou lijkt het voeden ook de goede kant op te gaan. Heerlijk hoor. Kan me wel voorstellen dat je zin hebt om er een keertje weer uit te zijn. Hoe gaat het nu met je vader en moeder dicht bij je? Word je lekker vertroeteld?

Ik word zo langzamerhand lui van mezelf. Komt echt niet veel meer uit mn handen. Normaal ben ik helemaal geen tv kijker, maar hij gaat nu al vroeg aan. Ook daar valt trouwens niet zo heel veel te beleven. Maar aan lezen kan ik me niet echt zetten, tenminste geen boek. Een tijdschrift doorbladeren vind ik wel leuk. Net alsof ik me gewoon niet zo goed meer kan concentreren. Voor het moment vind ik het ook allemaal wel goed. Konijn en de katten verzorgen gaat allemaal nog net aan, maar stofzuigen of konijnenhok verschonen of de wc schoonmaken, nee, daar heb ik de puf niet voor.

Ik hoop dat er morgen een actieplan komt, dan is er in ieder geval iets om naar uit te kijken.

Nou, ik moet morgen om 9 uur in het ziekenhuis zijn, dus ik ga zo slapen. Zal morgenvroeg in ieder geval niets meer melden, ga ik vanuit. Zag trouwens dat er in het ziekenhuis 2 internetcomputers zijn, dus als ik zou moeten blijven, kan ik mss wel even inloggen hier.

Weltrusten iedereen.
Hai!

Ik ben er weer

Gisteren om iets voor twaalf braken mijn vliezen onder de douche (handig!). Een kwartiertje later begonnen de weeën, vrij vlot op elkaar, maar heel goed te doen. Verloskundige kwam om half twee. Ze had goed en slecht nieuws: ik had in die anderhalf uur al 5 à 6 centimeter ontsluiting, en het was toch een stuit. Dus op naar het ziekenhuis, inderdaad een onvolkomen stuit (billen beneden, voetjes boven). Ik mocht kiezen, keizersnee of 'gewoon' bevallen, waarbij ze bij het minste of geringste zouden overgaan tot een keizersnee. Gewoon werd het dus, want ik vond het goed te doen. En om half zeven werd Bloemetje (echte naam op Hyves) geboren! Ze deed het meteen geweldig (gynaecologen onder de meconium en pies al voor ze haar hoofd eruit had . Ze weegt 3400 gram. Ik moest nog een nachtje blijven omdat ik vrij veel bloed verloor, maar dat was uiteindelijk ook ok.

Het is me heel erg meegevallen qua pijn! Geen pijnbestrijding nodig gehad. Ik vond het vooral soms moeilijk om te doen wat er gezegd werd, ik mocht absoluut niet persen voor er echt 10 cm ontsluiting was door de stuit, en dat was lastig! Maar 't is goed gekomen:-d

We zijn vanmiddag thuisgekomen, opa's en oma's op bezoek, kraamhulp erbij. En nu dus nog even uitrusten!
Ooh, Wen, wat een verhaal! Van harte gefeliciteerd met je dochter (en ook met je voorspoedige bevalling)! Nu ben je moeder... bijzonder he? Een hele fijne kraamtijd gewenst!

Alle anderen die net bevallen zijn ook gefeliciteerd, en degenen die nog moeten, veel geluk! Ik mag over een paar weken en krijg er al helemaal zin in door jullie verhalen!
Hier ook nog maar even:-)

Van harte gefeliciteerd Wen en man met jullie Bloemetje
Heee Wen, nogmaals van harte gefeliciteerd met Bloemetje.....

Wat een goede bevalling zeg, zelfs met een onvolkomen stuit. Lijkt me toch best schrikken als je dat te horen krijgt.

Zoals jij je bevalling omschrijft lijkt het wel appeltje eitje.....

en nu lekker aan je meisje snuffelen..............

dikke kus. Ringel (volgende week mag ik!!!!!)
Wen, wat goed dat het je is meegevallen, ondanks de stuit! Je hebt t supergedaan meid! En zo vlot! Geniet van elkaar!

Marianne, jij weer succes in t ziekenhuis! Ik zal mijn best doen om niet voor te kruipen, goed?

Ik voel me vandaag beter dan gisteren, buik is ook lekker rustig.

Sam, jij ook nog effe wachten hè, Marianne mag nu
****breekt even in****

Wen, van harte gefeliciteerd met je dochter!!!! Wat ontzettend fijn te lezen dat de pijn te doen was. En wat heb je het goed gedaan zeg, zo'n onverwachte stuitbevalling. Genietze!

Ook de anderen van harte gefeliciteerd met jullie baby's en voor de laatste 3: zet 'm op!

****breekt uit en gaat terug naar het maart-topic***
ben er weer en nee niet voorgekropen . heb ook vandaag besloten niet te bevallen, volgens deskundigen is het vandaag de meest depressieve dag van het jaar.

heb wel weer echt beroerd geslapen, bah! meteen weer veel harde buiken en onrustige baby, niet fijn.

wen, goed verhaal!! was echt in shock door je volkomen stuitligging, maar je doet het voorkomen alsof het een eitje was. ik vind je een bikkel .

vandaag is ook zoonlief thuis, dus ik kan niet echt mijn eigen gang gaan. maarja heb ook teveel last om actief met hem iets te gaan doen. sneu. ms kan hij vanmiddag even bij zijn buurjongetje spelen.

marianne, veel sterkte vandaag in het ziekenhuis!! en we wachten op jou, dus zeg dat ze er haast achter zetten . ben erg benieuwd!
haha Sam, dat las ik vanochtend ook over die meest depressieve dag. Dat leek mij ook nogal ongezellig om dan te bevallen. Jij wilde morgen wel toch? Vind ik ook wel goed.
quote:evince schreef op 18 januari 2009 @ 21:23:

Voyager, zou je misschien in de tabel Lukas zijn naam aan willen passen? Lukas is met een k i.p.v. met een c...

En hij is ons derde kindje...

Dank je wel!

Ja tuurlijk, ik zal het zo doen! Gevalletje postnatale dementie denk ik..
Nou Wen, wat een verhaal joh! En wat fijn dat je het allemaal goed hebt doorstaan! Ik zal zo de naam even veranderen in Bloemetje.

Marianne ik duim duim duim voor je meid, het wordt nu echt wel tijd he..

Hier zijn we met zijn alle verschrikkelijk verkouden.. Linde dus ook. ik vind het zooooo zielig, zo'n snorkelend babietje van anderhalve week oud. Daardoor is borstvoeding ook wat moeilijker en drinkt ze dus korter aan de borst. Heel vervelend allemaal.

He...wanneer begint het grote genieten eigenlijk??
Wen.. gefeliciteerd met je dochter!!!! Wat een spannend verhaal jouw bevalling...

Geniet van je Bloemetje..

Voor Marianne, heel veel succes vandaag!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven