Gezondheid alle pijlers

Gek van eetgeluiden

03-02-2017 19:18 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me weleens ergeren aan slurpende mensen, maar dat dit een neurologische aandoening kon zijn wist ik niet....krakende chips of knappende worteltjes vind ik wel gezellig klinken! Er zijn dus mensen die hier woest om worden. Iemand hier die lijdt aan misofonie?

http://www.ad.nl/buitenla ... ing-in-hersenen~aacdf7ac/
't Is al met al een heel gedoe
Ja hoor, ik doe niet zo krampachtig
Maar hebben jullie dan ook dat je niet kan slapen als het niet helemaal stil is? Ik slaap namelijk al 10 jaar met oordopjes. Is inmiddels ook wel een 'verslaving' geworden. Want als ik het eens zonder probeer dan val ik echt niet in slaap.
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 03 februari 2017 @ 20:27:

Ja hoor, ik doe niet zo krampachtig
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Brrr rillingen over mn rug en opvlammende woede als mijn man weer op een kauwgumpje zit te soppen of een appel naast mijn oor gaat zitten knagen. Het geluid wordt erger als hij ongeconcentreerd eet (als hij vast zit aan zijn telefoon of zo). Ik loop regelmatig weg en dan valt het kwartje, laat hij de telefoon of wat ook los en eet rustig verder en dan gaat het wel weer. Gek genoeg kan ik onbekenden met hun vieze geluiden wel goed buitensluiten. Maar goed ook, anders zou ik ze te lijf gaan met een mes in het restaurant
quote:Felroze schreef op 03 februari 2017 @ 20:06:

[...]

Meer eigenlijk in de zin dat iedereen in dit topic het ineens lijkt te hebben. En ze - figuurlijk, in mijn gedachten - over elkaar lijken te buitelen om te kunnen roepen: "Ik heb hier echt last van!"

Terwijl het - net als iedere aandoening - gediagnosticeerd dient te worden door een bevoegd persoon.

Zijn jullie dat allemaal? Ik kan me dat moeilijk voorstellen.Ik vind mezelf kundig en bevoegd genoeg dat ik het bij mezelf wel durf te "diagnosticeren".
quote:ShaunTheSheep schreef op 03 februari 2017 @ 20:30:

Brrr rillingen over mn rug en opvlammende woede als mijn man weer op een kauwgumpje zit te soppen of een appel naast mijn oor gaat zitten knagen. Het geluid wordt erger als hij ongeconcentreerd eet (als hij vast zit aan zijn telefoon of zo). Ik loop regelmatig weg en dan valt het kwartje, laat hij de telefoon of wat ook los en eet rustig verder en dan gaat het wel weer. Gek genoeg kan ik onbekenden met hun vieze geluiden wel goed buitensluiten. Maar goed ook, anders zou ik ze te lijf gaan met een mes in het restaurant
quote:jellybelly schreef op 03 februari 2017 @ 20:27:

Maar hebben jullie dan ook dat je niet kan slapen als het niet helemaal stil is? Ik slaap namelijk al 10 jaar met oordopjes. Is inmiddels ook wel een 'verslaving' geworden. Want als ik het eens zonder probeer dan val ik echt niet in slaap.oooh ik heb een vriendin en als we weleens een weekendje weg zijn oid en ik slaap met haar in een kamer word ik gek haha. Ze is een schat maar ze ademt heel zwaar en hard, zo erg dat het door oordopjes heen gaat. Kan daar dan echt niet van slapen.
Misschien moeten we meeten Kia. Dan kun je mij tussen de koffie en de wijn in ook even officieel maken.

Als je maar niet slurpt
quote:Felroze schreef op 03 februari 2017 @ 20:06:

[...]

Zijn jullie dat allemaal? Ik kan me dat moeilijk voorstellen.Natuurlijk niet. De aandoening is veel meer verregaand dan een ergernisje van een zak chips, een tik in een kaakgewricht of een soppende appel zoals hier genoemd worden. Maar blijkbaar zijn er wel veel mensen die zich (snel?) ergeren aan de vieze/rare geluidjes. Dan hoef je niet te denken of roepen dat je dit ook hebt, maar je kan er wel iets van herkennen en ervaringen uitwisselen. Stukje herkenning zeg maar.
Als mijn man zijn soep slurpt ga ik ergens anders zitten of stop mijn vingers in mijn oren.

Mijn man mag van de KNO arts nooit zijn neus snuiten,hij haalt m dus op,vooral nu hij verkouden is.

Maar ergens anders doet hij het niet!

Of die kennis die als zijn koffie op is heel vervelend met het lepeltje gaat tikken,hij stopt als ik boos naar hem kijk dat wel.

Appels eten kan ik ook niet tegen.

Oesters ook zoiets
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Snurken is ook de hel. Ik schop mijn man wel eens als duwen niet meer helpt. .

Maar hebben jullie dan ook dat je niet kan slapen als het niet helemaal stil is? Ik slaap namelijk al 10 jaar met oordopjes. Is inmiddels ook wel een 'verslaving' geworden. Want als ik het eens zonder probeer dan val ik echt niet in slaap.

Ik kan ook niet meer slapen zonder mijn herriestoppers. Ik ben er ooit mee begonnen omdat ik werd wakker getetterd door merels.

Aan alle misofonen (???): hebben jullie ook gelezen in die column van Ronald Giphart dat het tussen je 8e en 12e ontstaat? Welke jeugdtrauma's liggen aan jullie misofonie ten grondslag?
't Is al met al een heel gedoe
Ik kan er vooral niet tegen als mensen geluid tijdens het eten maken als het niet hoeft. Chips kun je niet geluidloos eten, dus dat vind ik niet zo vervelend om te horen. Maar smakken of slurpen, vreselijk. Het klinkt heel stom, maar ik krijg dan een nare kriebel in m'n vagina

Als kind heb ik weleens tegen m'n moeder gezegd dat ik een kriebel kreeg bij sommige tv-programma's, toen begon zij me een lesje seksuele voorlichting te geven Ik wist niet hoe snel ik moet zeggen dat het DAAR niks mee te maken had.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 03 februari 2017 @ 20:37:

Misschien moeten we meeten Kia. Dan kun je mij tussen de koffie en de wijn in ook even officieel maken.

Als je maar niet slurpt Lijkt me een prima plan! Gezellig! En slurpen tsssk net of ik dat zou durven .
quote:Pingu schreef op 03 februari 2017 @ 20:52:

[...]

Ik kan ook niet meer slapen zonder mijn herriestoppers. Ik ben er ooit mee begonnen omdat ik werd wakker getetterd door merels.

Aan alle misofonen (???): hebben jullie ook gelezen in die column van Ronald Giphart dat het tussen je 8e en 12e ontstaat? Welke jeugdtrauma's liggen aan jullie misofonie ten grondslag?

Wil je dit serieus weten...

En het kán zo zijn, hoeft niet.

Maar hebben jullie dan ook dat je niet kan slapen als het niet helemaal stil is? Ik slaap namelijk al 10 jaar met oordopjes. Is inmiddels ook wel een 'verslaving' geworden. Want als ik het eens zonder probeer dan val ik echt niet in slaap.Een soort van speen in je oor
Walking And Whistling Blues
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Pingu schreef op 03 februari 2017 @ 20:52:

[...]

Aan alle misofonen (???): hebben jullie ook gelezen in die column van Ronald Giphart dat het tussen je 8e en 12e ontstaat? Welke jeugdtrauma's liggen aan jullie misofonie ten grondslag?Ik geloof daar niet zo in Bij mij is het gewoon genetisch bepaald. Mijn vaders kant van de familie heeft dit allemaal.
Bij mij komt het door mijn pa. Die heeft te vaak chips uit een zak gegeten naast mijn oor.
quote:Fee-de-Goede schreef op 03 februari 2017 @ 20:48:

Snurken is ook de hel. Ik schop mijn man wel eens als duwen niet meer helpt. . ja daar heb ik ook last van.Voel me alleen wel schuldig ik snurk vaak en hard en echt nooit maakt mijn man mij wakker of klaagt erover.Maar als hij een keertje zacht snurkt dan wil ik al gelijk porren
quote:Fee-de-Goede schreef op 03 februari 2017 @ 21:12:

Bij mij komt het door mijn pa. Die heeft te vaak chips uit een zak gegeten naast mijn oor.

Mijn vader kon/kan vreselijk erg smakken. Daardoor was mijn eetlust verdwenen waardoor ik niet of slecht ging eten, hierdoor werd mijn vader weer boos op mij omdat ik niet wilde eten en dat dat kwam door hem maakte hem woest. Daardoor ging mijn vader agressief in zijn eten zitten duwen en met de punt van zijn mes in de tafel te duwen.

Als ik nu iemand hoor smakken dat triggert dit erg
quote:Caro_22 schreef op 03 februari 2017 @ 19:36:

Ik heb het tijdens mijn vorige zwangerschap gehad en nu bij deze weer. Bij mensen die smakken (vooral bij het afbijten van een appel) heb ik het, en ik ben al een paar keer vroeg naar bed gegaan omdat ik compleet gek wordt van het geluid van de kat die zich wast (de onze heeft een buitengewoon ruwe tong en het maakt een soort soppend geluid ).

Tijdens mijn vorige zwangerschap moest ik voor mijn werk naar een info avond en zat ik naast een man die de hele avond om de paar seconden een soort grom/smak geluid maakte bij zijn neus ophalen. Ik heb van de hele informatie niets meegekregen Ik heb de hele avond mijn woede in zitten houden...

Buiten zwangerschappen om vind ik dit soort geluiden ook vervelend, maar kan ik het beter van me afzetten, lijkt me erg vervelend om blijvend last van te hebben.Hhahahaha sorry moet hier zo om lachen. Mijn ene kat vind het heerlijk om mijn andere kat zijn oren helemaal schoon te likken(ook in zijn oor). Dat maakt ook zo'n fijn geluid. Ik kan er dan heerlijk genietend naar liggen kijken maar stel me nu voor hoe dat voor jouw moet zijn
Mijn man die druiven eet. Brrrrrr
Ik erger me soms wel eens aan de combinatie van het eetgeluid en hoe het dan opgegeten wordt. Ik krijg de kriebels van mensen die een appel uit de hand eten bijvoorbeeld. Of als er dan een appel met mesje geschild wordt en het schijfje appel dan op het mesje moet liggen terwijl ze het in de mond stoppen.

Ik erger mij ook aan een collega die een eitje niet met vingers kan pellen, maar dat moet dan met de achterzijde? van het theelepeltje. En het ergste is nog wel als mensen het ei eenmaal gepeld hebben, en ze het opeten met de handen, ofwel gewoon afhappen
Ik weet niet waarom, maar ik heb dit alleen bij mijn moeder Bijvoorbeeld het geluid van mijn moeder die thee inschenkt brrr....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven