Afgrijselijke kindernamen The Sequel!

30-08-2016 22:13 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer 3000 posts achter de rug met de meest afschuwelijke kindernamen ter wereld.

We vinden er vast nóg 3000 toch?

Hier gaan we gezellig verder!
668, the neighbour of the Beast
Sjeng, Frens, Frans, Harie, Keub, Sjef, Wiep

Drika, Grit, Hendrika, Wies
Wat vinden jullie van de naam Lavender (op z'n Engels) als naam voor een meisje?

Een vriendin van mij vind dat een mooie naam maar ik weet het toch niet hoor, ze zegt je kan dan als nickname bv Livvy pakken
Ik ken een gezin met zoontjes Jay en Jason. Zo niet handig...
quote:ZeeuwsMeisje95 schreef op 04 februari 2017 @ 10:30:

Wat vinden jullie van de naam Lavender (op z'n Engels) als naam voor een meisje?

Een vriendin van mij vind dat een mooie naam maar ik weet het toch niet hoor, ze zegt je kan dan als nickname bv Livvy pakkenIk zou het niet doen persoonlijk. Voor een dochter stond Liv voor mij bovenaan dus ik zou die naam gewoon geven en niet een aanstellerige Engelse naam die dan verbasterd wordt naar iets dat er niks mee te maken heeft.

Een vriendin van mij vind dat een mooie naam maar ik weet het toch niet hoor, ze zegt je kan dan als nickname bv Livvy pakken

Ik vind het echt geen leuke naam. En de naam livvy ook niet. Doe dan idd. gewoon Liv.

Maar je moet het toch zelf weten?!

Zo heet toch het vriendinnetje van Mathilda, in het boek van Roald Dahl? Die associatie zou ik hebben.

Ik zou de naam zelf niet kiezen, maar vind 'm ook niet afgrijselijk hoor.
Chloevina zag ik vanmorgen op FB
Relax we're all crazy, it's not a competition
Livvy?

Er is een reden waarom dubbel v niet voorkomt in de Nederlandse taal (toch? Kan me niks bedenken?) het ziet er niet uit. Maar goed, ik vind Liv ook al heel lelijk (woorden horen niet op een v te eindigen) dus ik ben misschien niet de beste referentie.

Lavender kan nog wel in een Engelstalig land maar hier vind ik het maar raar.
quote:Rouge__ schreef op 04 februari 2017 @ 11:42:

Chloevina zag ik vanmorgen op FB
quote:appeltjesgroen schreef op 04 februari 2017 @ 11:08:

[...]

Zo heet toch het vriendinnetje van Mathilda, in het boek van Roald Dahl? Die associatie zou ik hebben.

Ik zou de naam zelf niet kiezen, maar vind 'm ook niet afgrijselijk hoor.En dat liefje van Ron in Harry Potter.
quote:AnAppleADay schreef op 04 februari 2017 @ 12:11:

Livvy?

Er is een reden waarom dubbel v niet voorkomt in de Nederlandse taal (toch? Kan me niks bedenken?) het ziet er niet uit. Maar goed, ik vind Liv ook al heel lelijk (woorden horen niet op een v te eindigen) dus ik ben misschien niet de beste referentie.

Lavender kan nog wel in een Engelstalig land maar hier vind ik het maar raar.Liv is Noors en daar kunnen woorden wel op een v eindigen.
Weet ik maar ik vind het echt heel lelijk staan, alsof het niet af is.

In het Finns kun je ook 8 klinkers achter elkaar plakken, maar dan vind ik dat ook raar staan.
quote:gemini2009 schreef op 26 januari 2017 @ 21:06:

Sverre.

Hier in 't dorp is een Sv.edde geboren...... net zo lelijk als Sverre

Ik denk dan doe gewoon en kies Sven of Fedde
Tralalalala

Doet mij denken aan lady lavender van you rang m'lord?

Knotsgekke ouwe taart die altijd ruzie had met haar papegaai
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog

Ik zou er de hele tijd Lavendel - de plant dus - van maken.

Niet echt tof voor 't kind.
quote:Mietrot schreef op 04 februari 2017 @ 18:16:

[...]

Ik zou er de hele tijd Lavendel - de plant dus - van maken.

Niet echt tof voor 't kind.

Is het ook he maar dan in het engels

maar goed er zijn meer planten bloemen en kruidennamen zoals daisy margriet en marjolein bv
of madelief
quote:Maechtje schreef op 03 februari 2017 @ 16:05:

[...]

Guy is ook een Franse naam. Dan wordt het dus (zoiets als) Kie.

Maar mijn ding zou het ook niet zijn...

Ik weet ook nooit hoe je het Franse Hughes uitspreekt.

Nogal wat Guy's in mijn omgeving (vooral oudere mannen) en die worden allemaal als "Gie" uitgesproken.

Dus zonder K of dergelijke.
Kwam laatst de namen B.loesem en R.ozemin tegen.. Ook niet echt gangbaar.
Wat vinden jullie dan van Nova?
quote:tulpje88 schreef op 05 februari 2017 @ 09:33:

Wat vinden jullie dan van Nova?Voor een kind wel leuk, voor een oudere dame heel raar.
Op Facebook een bericht gezien dat er een Daaf is geboren. Aparte naam....daaf...
Daaf... kom we combineren Dave en Raaf
quote:tulpje88 schreef op 05 februari 2017 @ 09:33:

Wat vinden jullie dan van Nova?Leuk.
quote:lisa198 schreef op 05 februari 2017 @ 11:39:

Op Facebook een bericht gezien dat er een Daaf is geboren. Aparte naam....daaf...Wij hebben hier een Daaf Gelukschool xD

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven