Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
@delicious: mooie knutselspullen misschien? Klei (foam klei of glitterklei)? Mooie toilettas met leuke inhoud (mini's, mooie borstel, haarspulletjes)?
Iemand ervaring met een zeemeermin barbie voor in bad? Ik overweeg er een te kopen/vragen voor dochters derde verjaardag binnenkort. Zie al dat er veel prijsverschil zout tussen de verschillende barbies. Betaalt dat zich terug?
Mijn dochter heeft een zeemeerminbarbie in bad. Ze vindt het erg leuk, maar ze vindt barbies, playmobiel etc sowieso fantastisch!! Als ze maar een eigen verhaal kan bedenken met de poppen. Ze is wel een jaartje ouder dan jouw dochter, vanaf 3 kwam het fantasiespel net een beetje op gang.

De échte barbies van Mattel betalen zich wel absoluut terug! Veel betere kwaliteit qua pop én kleertjes.
Mijn dochter (7 jaar) speelt in bad met oude barbies en met My Little Ponies (degenen dan met plastic haren ipv kambaar haar)

En idd ook nog steeds met een lege shampoo fles hahaha.

Qua kassa's had ze vroeger een FP kassa, die vond ze echt geweldig, en ze had ook later zo'n "echte" kassa met microfoontje en lopende band. Met beiden is flink gespeeld, we hebben ze nu overigens allebei niet meer

Delicious35, wat is je nichtje voor een soort meisje? Houdt ze van speelgoed? Lezen? Knutselen? Anders misschien een leuk (voor)leesboek voor haar kopen? Of een pakketje maken met shampootje, douchegel, leuk washandje, fotolijstje, ketting/armband? Heel veel meisjes vinden dat wel echt heel erg leuk
iemand aanraders voor een cadeau voor mijn zoontje die binnenkort 1 wordt? Ik zat zelf aan een (simpele) garage te denken, maar misschien is hij daar nog wat jong voor. Loopwagen heeft hij al.
Hier zijn de toet toet auto's een groot succes bij zoon van anderhalf. We hadden de bijbehorende garage al staan van de oudste, maar dreuems speelt er erg vaak mee. Kado's voor de eerste verjaardag zijn misschien niet allemaal meteen leuk, maar als ze een paar maanden ouder zijn kunnen ze opeens heel wat meer, en zijn andere dingen weer interessant.
Voor 1-jarige, ligt een beetje aan wat je al hebt en wat kind leuk vindt om te doen.

Pukylino, BIG bobbycar, smart max, little people (racebaan), playmobil 123 en natuurlijk Duplo

Toettoet vind ik persoonlijk teveel herrie maken, en mijn kinderen zijn er gelukkig ook niet weg van (al schijnt bijna iedereen het wel leuk te vinden).
Tot toet doet het hier goed, de simpele garage van ikea ook en alle soorten auto's eigenlijk wel.

Ook populair is zijn loopfiets, keukentje, houten snij eten (groente en fruit), verfspuiten, boeken (karton, geluiden, prentenboeken), puzzels en duplo. Oh en de hamerbank, trakteren met dieren die geluid maken, bezem en stodder en blik, stuiterbal met licht... Eigenlijk is alles een groot succes dat je maar zou kunnen geven aan een kind van 1.
iemand nog ideeen voor een 4de verjaardag jongetje? ook evt nog leuke leesboekjes ofzo.... mijn inspiratie is een beetje op
Leuk voorleesboek is Willem en dikke Teun van Jacques Vriens.

Met lego, auto's, Kapla, leuk spelletje ( mens erger je niet, monopoly junior, enz) kon je mijn zoon altijd blij maken op die leeftijd.
Het grote voorleesboek van Rintje is ook heel leuk
eerste boek ziet er wel leuk uit, lego hadden we al evenals treindingen smartgames...
quote:pimpelmeesje123 schreef op 15 februari 2017 @ 10:58:

iemand nog ideeen voor een 4de verjaardag jongetje? ook evt nog leuke leesboekjes ofzo.... mijn inspiratie is een beetje opMijn vierjarige is helemaal weg van spelletjes (Kroko loco, Uno junior, junior kwartet, toren van pisa). Verder spelt hij heel veel met verkleedkleding (vooral brandweer en politie) en playmobil. En nu het buitenseizoen weer bijna eraan komt: step, skippybal, ringenwerpspel, aquaplay, etc. Zit daar wat bij of heeft hij andere interesses?
playmobil heeft hij best wat van maar momenteel helemaal treinen...verkleden vind ie niets... spelletjes gaat nog vooral op eigen voorwaarden al gaat het langzaamaan beter... taaltechnisch heeft hij een achterstand dus dat helpt dan ook niet.... Ik vind het zowieso altijd wel leuk om te zien wat andere kinderen lek vinden soms kom ik dan ook echt op goede ideeen had nog nooit van smartgames gehoord tot dit topic maar hij vind het echt leuk en het helpt ook bij het concentratie oefenen als het wat moeilijker wordt.
Ik zoek ook iets voor de 4e verjaardag van zoon. Iemand tips voor leuk bouwspeelgoed? Denk dat hij het het leukst vind als hij er iets mee kan maken wat kan rijden.

Smartmax vehicles heeft hij al en vind hij erg leuk. Misschien is dat iets voor pimpelmeesje?

Over toet toet, dat heeft zoon ook al sinds zijn eerste. Hij heeft veel gespeeld met de garage, nog steeds wel. Later met de wegdelen er bij. En alles kan uitgezet worden als je even geen herrie wil.
mijn zoon vond vanaf die leeftijd een knikkerbaan ook heel leuk. Speelde hij ook veel mee in de kleuterklas. Clics vond hij ook leuk, daar kan je voertuigen mee maken.
De Lidl heeft nu een aantal spellen liggen voor 2,-

Ik was heel verheugd deze te zien:

Lijkt sterk op een spel dat ik vroeger had en erg leuk vond. Een aantal platen met 9 (die van mij vroeger 16 dacht ik) gelijk ogende plaatjes maar met verschillen in de details. Je moet de juiste kaartjes op de plaatjes liggen en kunt met een controlevel kijken hoe je dat hebt gedaan.

Aanrader!

Hoe de kwaliteit is weet ik niet, ik laat hem ingepakt tot zoons vierde verjaardag.
Leuk zeg, NYC! Lijkt het niet heel erg op loco?
Misschien dat Loco inderdaad ook wel dit soort versies in het assortiment heeft, geen idee.

Het spelletje dat ik vroeger had was van Ravensburger en heet 'Kijk Goed'. Dat staat nog bij mijn ouders en mag misschien best wel ooit een keer mee naar mij maar ben daar ook wel zuinig op dus vind het fijn een soort goedkopere, nieuwe replica te hebben die we in gebruik gaan nemen.

Dit spel had ik:

@NYC Differix! Briljant was dat! Ik kan geen plaatjes plakken, maar dit dus:

https://www.spiele4us.de/ ... 0611767353cfa729c2d86.jpg
Oh zie nu pas jouw bericht, was te hard aan het denken hoe het ook alweer heette Toch net wat anders dus, maar zelfde principe. Ik vond dat ook altijd superleuk.
Even inbreken in jullie topic als ik mag.

Wat vinden jullie leuk buitenspeelgoed voor een 2,5 jarige?

Een zandbak een fietsje heeft ze al?

Is een schommel, glijbaan op deze leeftijd al iets?
quote:Aapkees schreef op 17 februari 2017 @ 14:49:

Oh zie nu pas jouw bericht, was te hard aan het denken hoe het ook alweer heette Toch net wat anders dus, maar zelfde principe. Ik vond dat ook altijd superleuk.Dat is inderdaad precies hetzelfde! Ik heb zelfs plaatjes van Differix-varianten gevonden die exact overeen komen met de Kijk Goed versie. Heb het echt vaak gedaan. En later ook regelmatig naar stages in de kleuterklassen meegenomen.
quote:TinkerBell34 schreef op 17 februari 2017 @ 14:50:

Even inbreken in jullie topic als ik mag.

Wat vinden jullie leuk buitenspeelgoed voor een 2,5 jarige?

Een zandbak een fietsje heeft ze al?

Is een schommel, glijbaan op deze leeftijd al iets?Glijbaan vond mijn peuter op die leeftijd wel leuk, schommel niks aan. Hij speelt buiten eigenlijk het liefst gewapend met een emmer en een schepje met allerlei dingen die hij gewoon vindt en meeneemt. Takken, steentjes.
Een glijbaan is even heel leuk, maar wordt denk ik al vrij snel saai en weinig uitdagend (of je moet een tuin hebben waar je een enorm joekel met bochten in kwijt kunt). In de zomer met hem laten uitkomen in een badje is het denk ik wel weer dolle pret. Schommel is leuk, maar op die leeftijd ven je wel zelf de sjaak met duwen. Wij gebruiken ze daarom nog weinig. Ik heb zelf als kind wel heel veel geschommeld tussen mijn 5e en 10e. Ik vind zelf een speelhuisje het leukst, omdat dat de fantasie prikkelt. De ene keer is het een huis, dan weer een ijsjeswinkel of een brandweerkazerne. Maar ik ken ook mensen die dat juist niks vinden (en een inklapbaar speeltentje net zo goed hiervoor) en die een glijbaan juist top vinden, dus het blijft persoonlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven