Start to afval: 5-12 kg

vrijdag 30 december 2016 om 15:16
Hey dames,
Komend jaar wil ik echt serieus voor een slank en fit lijf gaan. Op zich ben ik best sportief maar ben sinds de geboorte van de kinderen altijd standaard 5 tot 10 kg te zwaar.
Lekker eten en drinken is dus bij mij het probleem. Ik ben nu 39 dus het zou mooi zijn als dit voor m'n veertigste lukt, haha dus ik heb tot eind mei de tijd.
Ik weeg 73 kilo bij een lengte van 1.68 en wil graag 8 kilo afvallen. Naast cardio, ik fiets en loop graag hard wil ik daarbij iets van krachttraining gaan doen. Ik heb al begrepen dat dit het beste werkt naast natuurlijk mijn eetgewoonten aanpassen.
Het lijkt me leuk om elkaar hier op de hoogte te houden met een stuk of 10 dames. Net als in een eerder geopend topic hier maar daarvoor was ik net te laat. Het zou ook fijn zijn als je net als ik tot een kilootje of 12 kwijt wilt dan heb je ook ongeveer hetzelfde doel.
Wie doet er mee?
Komend jaar wil ik echt serieus voor een slank en fit lijf gaan. Op zich ben ik best sportief maar ben sinds de geboorte van de kinderen altijd standaard 5 tot 10 kg te zwaar.
Lekker eten en drinken is dus bij mij het probleem. Ik ben nu 39 dus het zou mooi zijn als dit voor m'n veertigste lukt, haha dus ik heb tot eind mei de tijd.
Ik weeg 73 kilo bij een lengte van 1.68 en wil graag 8 kilo afvallen. Naast cardio, ik fiets en loop graag hard wil ik daarbij iets van krachttraining gaan doen. Ik heb al begrepen dat dit het beste werkt naast natuurlijk mijn eetgewoonten aanpassen.
Het lijkt me leuk om elkaar hier op de hoogte te houden met een stuk of 10 dames. Net als in een eerder geopend topic hier maar daarvoor was ik net te laat. Het zou ook fijn zijn als je net als ik tot een kilootje of 12 kwijt wilt dan heb je ook ongeveer hetzelfde doel.
Wie doet er mee?
vrijdag 3 februari 2017 om 22:29
Goed bezig strandbal! Ja erg jammer....
Leuk om te horen strandbal! Ik ben niet heeeeel goed bezig namelijk. Vanaf maandag wil ik weer echt volle bak er tegen aan gaan!
Vandaag dus de high tea gehad.....
O: bakje griekse yoghurt met verse ananas
Sporten: bodypump
L: high tea
D: verse tomatensoep (van alleen maar groente en kruiden, super lekker!) met een zelfgemaakte cracker met kaas
T: ei met rookvlees, hugo
Vanavond nog zelf muesli en granola gemaakt uit het boek eet als een expert. Morgen maar eens proeven. Zondag wil ik de bananenmuffins gaan maken als ontbijt!
Jou salade klinkt erg goed standbal!
Leuk om te horen strandbal! Ik ben niet heeeeel goed bezig namelijk. Vanaf maandag wil ik weer echt volle bak er tegen aan gaan!
Vandaag dus de high tea gehad.....
O: bakje griekse yoghurt met verse ananas
Sporten: bodypump
L: high tea
D: verse tomatensoep (van alleen maar groente en kruiden, super lekker!) met een zelfgemaakte cracker met kaas
T: ei met rookvlees, hugo
Vanavond nog zelf muesli en granola gemaakt uit het boek eet als een expert. Morgen maar eens proeven. Zondag wil ik de bananenmuffins gaan maken als ontbijt!
Jou salade klinkt erg goed standbal!
zaterdag 4 februari 2017 om 15:16

zaterdag 4 februari 2017 om 22:41
Nou idd wordt hier rustig.
Komt t gaat hier niet zo denderend. Ik laat me voortdurend verleiden tot het eten van zoetigheid. En net met een zak chips van manlief naast me, weer tot chips. Vandeweek een zak m en m s gedeeld met zoon.
Ik herken het niet van vorige keren, dan was ik een tijd heel standvastig en viel ik zo vijf kilo af.
Slapen gaat slecht en daardoor kost het sporten me ook veel meer moeite. Waarom ben ik nou niet wat sterker, grrr! Qua gewicht blijf ik wel redelijk stabiel met eengewicht van rond de 71/72 kg. Schommelt wat. Maar we zijn nu wel vier weken verder.....zucht.
Gelukkig houden jullie vol.
Klinkt als een interessant boek pollewop. Ga eens ff googlen.
En strandbal, wat ga je goed weer een halve kilo, goed hey.
Zal morgen ook weer eens wegen en meten. Want dat laatste doe ik ook eens per maand.
Komt t gaat hier niet zo denderend. Ik laat me voortdurend verleiden tot het eten van zoetigheid. En net met een zak chips van manlief naast me, weer tot chips. Vandeweek een zak m en m s gedeeld met zoon.
Ik herken het niet van vorige keren, dan was ik een tijd heel standvastig en viel ik zo vijf kilo af.
Slapen gaat slecht en daardoor kost het sporten me ook veel meer moeite. Waarom ben ik nou niet wat sterker, grrr! Qua gewicht blijf ik wel redelijk stabiel met eengewicht van rond de 71/72 kg. Schommelt wat. Maar we zijn nu wel vier weken verder.....zucht.
Gelukkig houden jullie vol.
Klinkt als een interessant boek pollewop. Ga eens ff googlen.
En strandbal, wat ga je goed weer een halve kilo, goed hey.
Zal morgen ook weer eens wegen en meten. Want dat laatste doe ik ook eens per maand.

zaterdag 4 februari 2017 om 23:30
Woordzoekster hier gaat het ook niet heel geweldig met afvallen hoor. De eerste 2 weken wel, maar de laatste 2 weken wat minder.
Sporten gaat gelukkig wel heel goed! Ik ben nogal een emo eter en dat doe ik nu ook niet echt, ondanks dat ik echt in een dip zit. Dus op zich ben ik best tevreden...
Misschien helpt het je als je bijv. 1 of 2x per week een snaai moment in last ofzo?
Ik pump zo'n 2x pw, nu een jaar denk ik. Tig jaar geleden ook hele tijd gedaan met mn moeder en later met mn zus. Ik ben niet heel sterk hoor (oftewel ik ben een slapjanus, vooral in mijn armen) . Ik squat met 17,5 kilo. 8,75 aan beide kanten.
Pump jij ook? Ik vind het biceps nr van deze les zooooo zwaar . Met 2,5 aan beide kanten is hij al haast niet te doen vind ik .
Sporten gaat gelukkig wel heel goed! Ik ben nogal een emo eter en dat doe ik nu ook niet echt, ondanks dat ik echt in een dip zit. Dus op zich ben ik best tevreden...
Misschien helpt het je als je bijv. 1 of 2x per week een snaai moment in last ofzo?
Ik pump zo'n 2x pw, nu een jaar denk ik. Tig jaar geleden ook hele tijd gedaan met mn moeder en later met mn zus. Ik ben niet heel sterk hoor (oftewel ik ben een slapjanus, vooral in mijn armen) . Ik squat met 17,5 kilo. 8,75 aan beide kanten.
Pump jij ook? Ik vind het biceps nr van deze les zooooo zwaar . Met 2,5 aan beide kanten is hij al haast niet te doen vind ik .
zaterdag 4 februari 2017 om 23:33
maandag 6 februari 2017 om 16:38
Netjes flower!! Jammer van dit weekend, maar als je nu weer netjes op let komt dat vast goed.
Hier gisteren ook niet heel gezond gegeten hoor.
O: banaanmuffin met een bakje kwark en wat ananas
T: 'gezonde' bounty, 2 blokjes kaas, 2 handjes gemengde nootjes
D: buffet: veel sla, wat aardappeltjes, 2 kipsate stokjes en 2 kippenvleugeltjes
Geen toetje genomen!! Alleen vervolgens wel bij de thee 4 kleine pindarotsjes
Vandaag...
O: gemengd vers fruit met yoghurt en 2 eetlepels zelfgemaakte muesli
L: 2 zelfgemaakte crackers met kaas en stukjes paprika en komkommer
D: bij schoonouders: restjes vh buffet denk ik en vanavond nog geen idee.
Hier gisteren ook niet heel gezond gegeten hoor.
O: banaanmuffin met een bakje kwark en wat ananas
T: 'gezonde' bounty, 2 blokjes kaas, 2 handjes gemengde nootjes
D: buffet: veel sla, wat aardappeltjes, 2 kipsate stokjes en 2 kippenvleugeltjes
Geen toetje genomen!! Alleen vervolgens wel bij de thee 4 kleine pindarotsjes
Vandaag...
O: gemengd vers fruit met yoghurt en 2 eetlepels zelfgemaakte muesli
L: 2 zelfgemaakte crackers met kaas en stukjes paprika en komkommer
D: bij schoonouders: restjes vh buffet denk ik en vanavond nog geen idee.

dinsdag 7 februari 2017 om 19:06
Goed bezig strandbal! Wandelen is sowieso goed . En wat een lekkere lunch ..
Hier gisteren nog gesport (body pump) en 's avonds niks meer gegeten.
Vandaag:
O: banaan (was laat...)
Sporten: yin yoga
L: 2 zelfgemaakte crackers met oude kaas, paprika reepjes
T: 'gezonde bounty', klein trosje druiven
D: kikkererwtenburger, zoete aardappelfriet en sla
Hier gisteren nog gesport (body pump) en 's avonds niks meer gegeten.
Vandaag:
O: banaan (was laat...)
Sporten: yin yoga
L: 2 zelfgemaakte crackers met oude kaas, paprika reepjes
T: 'gezonde bounty', klein trosje druiven
D: kikkererwtenburger, zoete aardappelfriet en sla
woensdag 8 februari 2017 om 21:49
Wat jammer dat het hier zo rustig is....
Ik zou mijn lijstje er nog maar eens in gooien.
O: bakje yoghurt met ananas, blauwe bessen en 2 eetlepels zelfgemaakte muesli
L: uit lunchen: 2 plakken oerbrood met pesto, rauwe ham en heel veel sla met rauwkost en zongedroogde tomaatjes
D: volkoren pasta met garnalen, wokgroente en als saus zelf gemaakte 'tomatenspread' (was erg lekker!!)
T: stukje pure chocolade met amandelen en cranberry
Sporten: xcore
Ik zou mijn lijstje er nog maar eens in gooien.
O: bakje yoghurt met ananas, blauwe bessen en 2 eetlepels zelfgemaakte muesli
L: uit lunchen: 2 plakken oerbrood met pesto, rauwe ham en heel veel sla met rauwkost en zongedroogde tomaatjes
D: volkoren pasta met garnalen, wokgroente en als saus zelf gemaakte 'tomatenspread' (was erg lekker!!)
T: stukje pure chocolade met amandelen en cranberry
Sporten: xcore

donderdag 9 februari 2017 om 20:01
Vannacht heb ik mijn teen gestoten
Hij is mega blauw en doet echt heel erg pijn! Dus ik kan de komende dagen niet echt veel bewegen en sporten .
Eetlijstje vandaag.
O: groene smoothie (halve banaan, kwart mango, boerenkool en handje blauwe bessen)
L: 2 lijnzaad crackers met 2 sandwich plakken zalm, cherry tomaatjes
T: dikke plak bananenbrood
D: aardappeltjes uit de acti fry, hamburger, sperziebonen en stukjes paprika
T: stukje pure chocola met amandelen en cranberry
Hij is mega blauw en doet echt heel erg pijn! Dus ik kan de komende dagen niet echt veel bewegen en sporten .
Eetlijstje vandaag.
O: groene smoothie (halve banaan, kwart mango, boerenkool en handje blauwe bessen)
L: 2 lijnzaad crackers met 2 sandwich plakken zalm, cherry tomaatjes
T: dikke plak bananenbrood
D: aardappeltjes uit de acti fry, hamburger, sperziebonen en stukjes paprika
T: stukje pure chocola met amandelen en cranberry

vrijdag 10 februari 2017 om 09:17
Zo wat ga je goed flower.
Ik merk het wel aan de centimeters. -1/2 overal. Maar in kilo's slechts 2.
Ik heb besloten het wat los te laten. Lekker sporten en niet te veel wegen. 1x in de maand wegen en meten. Was er veel mee bezig. Maar intussen ben ik wel stukken fitter en zie ook wel dat ik slanker en iets gespierder oog.
Het snoepen doe ik de laatste 1,5 veel minder. Omdat ik iets meer eet aan gezonde dingen. Extra rijsttafel met pindakaas bv. Blijkbaar uit honger gaan snoepen....
Zo ga weer sporten????
Ik merk het wel aan de centimeters. -1/2 overal. Maar in kilo's slechts 2.
Ik heb besloten het wat los te laten. Lekker sporten en niet te veel wegen. 1x in de maand wegen en meten. Was er veel mee bezig. Maar intussen ben ik wel stukken fitter en zie ook wel dat ik slanker en iets gespierder oog.
Het snoepen doe ik de laatste 1,5 veel minder. Omdat ik iets meer eet aan gezonde dingen. Extra rijsttafel met pindakaas bv. Blijkbaar uit honger gaan snoepen....
Zo ga weer sporten????
vrijdag 10 februari 2017 om 16:42
Wauw goed bezig flower! Zou je eens wat eetlijstjes kunnen posten? Daar haal ik vaak weer inspiratie uit haha.
Het gaat uiteindelijk om hoe je je voelt woordzoeker en niet zozeer om hoeveel er op de weegschaal staat. Als je elke dag leeft op een reepchocola (bij wijze van) zul je vast afvallen, maar gezond is het niet.
Dus ik zeg: goed bezig!!
Vandaag nog wel een stuk gewandeld, ondanks mijn zere teen.....
O: zelfgemaakte cracker met kaas, bakje ananas
T: banaan
L: zelfgemaakte tomatensoep (van alleen groenten), lijnzaadcracker met rookvlees
T: reepje melk chocola met hazelnoten (ja die chocola dat is wat bij mij......)
D: uit eten - wordt een salade (ik weet waar we heen gaan en die salades zijn erg lekker!)
Het gaat uiteindelijk om hoe je je voelt woordzoeker en niet zozeer om hoeveel er op de weegschaal staat. Als je elke dag leeft op een reepchocola (bij wijze van) zul je vast afvallen, maar gezond is het niet.
Dus ik zeg: goed bezig!!
Vandaag nog wel een stuk gewandeld, ondanks mijn zere teen.....
O: zelfgemaakte cracker met kaas, bakje ananas
T: banaan
L: zelfgemaakte tomatensoep (van alleen groenten), lijnzaadcracker met rookvlees
T: reepje melk chocola met hazelnoten (ja die chocola dat is wat bij mij......)
D: uit eten - wordt een salade (ik weet waar we heen gaan en die salades zijn erg lekker!)
zondag 12 februari 2017 om 19:37

dinsdag 14 februari 2017 om 09:43
Flower ik gebruik zelf geen mfp omdat ik geen eten afweeg en niet bewust calorieën tel... Ooit wel gedaan en toen vond ik het ook wel een hele handige app!
Strandbal beterschap. Ben je al een beetje opgeknapt? Wat goed dat je zo fanatiek aan het sporten bent! Ik vind bodypump en xco ook heerlijk. En weer afgevallen. Netjes.
Hier van het weekend toch weer 'gezondigd'. Omdat ik zo slecht in mn vel zit wil vriend graag leuke dingen doen om afleiding te zoeken. Dus zaterdag middag geborreld met vrienden, daarna uit eten geweest.
Zondag op visite en daar geborreld met allerlei hapjes (soort van tapas), dus niet erg gezond. Ik heb me dan ook niet gewogen, omdat ik weet dat ik na zo'n dag zo een kilo zwaarder kan zijn door. De komende 3 weken zijn nogal zenuwslopend dus ik weet ook niet of het gaat lukken om heel gezond te eten.... Ook veel etentjes op de planning. Maar ik ga wel mn best doen!
Zondag nog 7km gewandeld door de sneeuw! Gisteren bodypump gedaan en vanavond pilates. Dus qua beweging gaat het prima .
Strandbal beterschap. Ben je al een beetje opgeknapt? Wat goed dat je zo fanatiek aan het sporten bent! Ik vind bodypump en xco ook heerlijk. En weer afgevallen. Netjes.
Hier van het weekend toch weer 'gezondigd'. Omdat ik zo slecht in mn vel zit wil vriend graag leuke dingen doen om afleiding te zoeken. Dus zaterdag middag geborreld met vrienden, daarna uit eten geweest.
Zondag op visite en daar geborreld met allerlei hapjes (soort van tapas), dus niet erg gezond. Ik heb me dan ook niet gewogen, omdat ik weet dat ik na zo'n dag zo een kilo zwaarder kan zijn door. De komende 3 weken zijn nogal zenuwslopend dus ik weet ook niet of het gaat lukken om heel gezond te eten.... Ook veel etentjes op de planning. Maar ik ga wel mn best doen!
Zondag nog 7km gewandeld door de sneeuw! Gisteren bodypump gedaan en vanavond pilates. Dus qua beweging gaat het prima .