35+ en kinderen

15-09-2008 23:20 2488 berichten
Alle reacties Link kopieren
35plussers zwanger of met kinderwens, hier kletsen we verder!

Welkom Varadientje.

Beer: ben je alweer wat opgeknapt?

Maria: de pauze betreft de medische molen toch? Hoop ook dat de natuur een prachtige verrassing voor je heeft hoor!

Pira: Wat een opluchting dat je alle uitslagen nu definitief hebt!

Lekker genieten nu.

Over de verbouwing, die over een half uurtje van start gaat!:

Er wordt een nieuwe trap geplaatst vanaf een andere plek. Dat betekent dat er heel wat gebroken moet worden en leidingen worden omgelegd. Een heel gedoe dus, maar absoluut noodzakelijk. Onze huidige trap is een regelrecht gevaar en niemand buiten ons 2 kan normaal de trap op en af.

Het betekent ook dat onze badkamer helemaal verbouwd wordt en ook meteen opnieuw betegeld.

Nou lieve dames een heel fijn weekend. Denk niet dat ik nog echt veel online zal zijn, dus tot volgende week alvast. Maandag in de middag hebben we de nekplooimeting, dus ook weer spannend!
Hallo allemaal.

Effe reageren op maria.

We zijn 'zover' dat ik niet weet of ik volgende maand opnieuw begin met de volgende strip van de pil.

het is waar je kunt blijven twijfelen. (ben ik erg goed in... ook alles 10 keer overdenken... lijstjes maken... alles willen plannen.. )

Kinderwens is er nooit heel sterk geweest. klint raar als ik dit zo schrijf.

het nu of nooit gevoel speelt natuurlijk mee en we realiseren ons meer en meer doordat broer kindjes heeft gekregen hoe leuk het is.

Ik vind het soms wel vreemd dat ik die oerdrang voor kinderen nooit zo gehad heb. (zelfs als kind zei ik altijd dat ik geen kindjes hoefde later maar dieren ;-O ) Schaamte is er ook wel beetje omdat we er nu wel aan denken.

Wil ik het wel genoeg?

Altijd veel gereisd en vrijheid gehad en ook pas in deze relatie heb ik zoiets als ik kinderen wil dan is het met deze man.

Vriendin van mij was ook nooit zo bezig met kinderen krijgen maar is er op gegeven moment toch voor gegaan en is nu helemaal idolaat van het mama (en papa) zijn. Als kindje er eenmaal is (en al als je zwanger bent) zegt zij dan verandert alles.

Nu hebben we ook zoiets van laat de natuur maar eens zn gang gaan.

Het nu of nooit gevoel speelt dus zeker een rol. had deze man graag 10 jaar geleden tegen gekomen ipv 3 zodat we iets meer tijd hadden gehad....

Maar we doen het natuurlijk niet alleen maar omdat het nu biologisch gezien nog kan... lijkt ons ook heel leuk een kleintje van ons twee.
Ha Dames,

@Megan, ik herken je verhaal ook wel een beetje; mijn kinderwens is opeens ook heel sterk geworden. Ook omdat ik mijn vriend pas een jaar ken; 10 jaar geleden was het toch makkelijker geweest.

Ik wil graag in het lijstje, Kitty, 39 jaar, 25-12 miskraam gehad, mijn NOD weet ik dus niet goed, hou het maar op 21-01.

Fijn weekend allen!

KK
Beer ik ben nu 18 weken en ik voel me inderdaad heel energiek....hopelijk duurt dat nog even voort, bevalt me prima zo

Watever veel succes met het slopen en verbouwen...altijd heftig maar ook zalig als het klaar is. En maandag duim ik voor je dat alles er maar perfect mag uitzien!!

Megan en KK; ik heb ook heel lang gedacht "kinderloos" te blijven, geheel vrijwillig hoor. piraman heeft daarnaast al 2 zoons en stond er niet zo om te springen aan het begin van onze relatie en ook ik was totaal niet met kinderen bezig (en ook ik wel met beesten

maarja het magische klokje tikte ineens het afgelopen jaar, oeps wat was dat schrikken, in die zin dat je denkt iets "op orde" tehebben en er dan ineens anders over denkt. en eerlijk ben ik nu heel blij met de zwangerschap maar beken ook dat ik het soms heel spannend vind...

allemaal fijn weekend, pira
blij te horen dat ik niet de enige ben met twijfels en ook niet de enige waarbij kinderwens is veranderd.

@ Varadientje moest wel lachen met hoe je man op 1e kerstdag met de mededeling kwam dat hij zijn 'ding' wil doorgeven.

De dagen voor kerst hadden wij ons nichtje te logeren en toen zei mijn vriend dus ook toch wel leuke hey zo een meisje......

Ik had dit van mijn vriend dus nog minder verwacht dan van mij want die rent gillend weg uit de Ikea als er teveel jengelende kinderen zijn

Gaan deze maand nog eens goed praten en dan zien we wel of er nog een volgende pil strip komt of niet.

Ik ben ook al sinds mijn 15e of zo aan de pil. Nog nooit zwanger geweest/miskraam

Wel aantal jaren geleden een cyste gehad op eierstok, dermate groot dat 1 eierstok verwijderd moest worden dus dat zou ook nog wel eens voor vertraging kunnen zorgen in het zwanger worden ook door littekenweefsel dus klokje is gewoon heel erg aan het tikken.

Fijn weekend dames!
Sorry jongens (meisjes eigenlijk ik laat het een beetje afweten de laatste tijd. Kweet eigenlijk niet of ik al geschreven had dat mijn zoon in het ziekenhuis heeft gelegen de afgelopen weken. Ik moet alles nog even nalezen, zie dat er veel geschreven is (leuk!!!) en dat er wat nieuwe mensen bij zijn! Welkom alvast.

Van de week reageer is wat uitgebreider op iedereen.

Ik wilde alleen even laten weten dat ik goede hoop heb deze maand. Ik heb al een paar dagen pijnlijke borsten (vooral tepels) en nog steeds geen bruine afscheiding wat ik meestal een een week van de voren heb. Nou moet ik pas zondag ongesteld worden. Maar toch.... Kweet niet.. heb gewoon goede hoop

tot later...

xxx
hee dames..

weer 2 nieuwe dames erbij, wordt gezellig hier.. dus welkom megan en varadientje.

maria, je wilde advies.. lastig want jullie moeten zelf natuurlijk de beslissing nemen. En voor iedereen kan dat anders zijn... Ik denk dat ik zelf wel alles zou proberen, dus ook IVF als het moet. Al ben ik niet zo goed op de hoogte van alle risico's. Ik denk dat je naar je gevoel moet luisteren.

Trouwens, nieuwe NOD is 10 feb

Ben dit weekend ongi geworden maar was niet complete verrassing, hadden alleen een week voor het ei goed geklust..
ohh en spannend lieselotje.. hou je ons op de hoogte?

en is alles nu weer goed met je zoon?
Lieselotje, dat klinkt positief zeg! Niet dat van je zoon natuurlijk, is hij wel weer opgeknapt?

Hoi Biba, bij jou weer een maandje verder dus.

Ik ben gelukkig weer de oude. Nog beetje slapjes.

Iedereen leuk weekend gehad. Wij uiteraard nog wel met de kids op het ijs geweest. Maar heb het zelf wel een beetje gehad met die kou nu.
Ik plaats nu ook eens een reactie na wqt megelezen te hebben.

Ik ben 39 en over paar maanden 40! Nooit echt een duidelijke kinderwens gehad maar ook nooit uitgesloten. Tja en nu door leeftijd toch geconfronteerd met het "nu of nooit gevoel!" Ik kan 10.000 redenen bedenken om het toch maar niet te doen (als het al lukt) en eigenlijk maar 1 om wel te doen. Die ene reden is dan wel een hele mooie; het speciale van een onvoorwaardelijke liefde die je eigenlijk alleen maar voor een kind kunt voelen...

Maar alsof mijn eigen twijfels niet genoeg zijn heb ik ook een man die NIET zo nodig hoeft want hij heeft ze al. Bovendien vind hij zichzelf te oud (we zijn even oud) om nog aan babies te beginnen en wil hij eigenlijk (ook wel weer begrijpelijk) niet meer terug naar de luierverschoonfase. Alsof dit alles nog niet genoeg is, is hij ook nog eens gesteriliseerd (alweer 8 jr). Zie je het allemaal voor je?!

Je snapt dat mijn 'geval' wel een erg lastige is!

grtjs

Nienke
Hallo allemaal!

Jeetje Lieselotje...spannend hoor!!

Hoop het ontzettend voor je.

Beer gelukkig weer beter.

Hai Nienke, welkom! Jouw kant van het verhaal is heeeeeeeeeel herkenbaar. Wat je partner aangaat, is het wel lastig. Maar de ingreep is te herstellen toch? Ik zou er toch maar veel over praten, als de wens er ergens bij jou toch wel is.

Wij hebben vandaag de nekplooimeting gehad en volgens de metingen ben ik al 12,5 week zwanger ipv bijna 12 weken. Verder was het een keurige meeting en wij zullen binnen nu en 2 weken wel de complete uitslag krijgen.

Hij/zij lag al lekker te jumpen. Zij zei al dat het leek dat ie zich afzette met de voetjes en echt aan het springen was.

We hadden dus wel even de tijd om te kijken.

Verder gaat het voorspoedig met de verbouwing al zijn we nog lang niet klaar hier.

Liefs voor allen
Zoooo weer veel geschreven zeg! Gezellig! En weer twee nieuwe namen: Ninotcka/Nienke en Varadientje welkom! O o o ook al van die dilemma's!

Ik heb eigenlijk wel de behoefte om iets te zeggen en het klinkt misschien wat raar uit mijn (twijfel-)mond maar ik vind écht dat jullie je niet op moeten laten naaien door die biologische klok. Zo van "oh nu kan het nog dus nu moet het ook snel!" Jullie moeten alleen aan kinderen beginnen als jullie het écht samen 100% willen. Een kind brengt veel moois maar je zult ook altijd (in meer of mindere mate) bezorgd zijn. Groeit het goed/is het niet ziek/ wordt het niet gepest/ is het wel gelukkig/ overkomt m'n kind niets onderweg naar huis etc. Ik bedoel dit absoluut niet om angst aan te praten hoor maar het is niet zo dat je met een kind "voor de rest van je leven gelukkig bent". Er komen ook weer zorgen voor terug en vooral de eerste jaren lever je écht veel vrijheid in. Heb je dat er voor over? Ik vind dat je niet aan kinderen moet beginnen alleen omdat je bang bent dat je er later spijt van krijgt als je het niet doet. Want er zijn altijd wel dingen waar je later spijt van kunt krijgen. In het leven neem je allerlei beslissingen en je hebt nooit de garantie dat jouw beslissing de juiste is, helaas.

Lieselotje je klinkt hoopvol! Het zou geweldig zijn! Mijn duimen draaien overuren voor je!

Watever: Yes! Een goede uitslag! Geweldig! Hoe voel je je nu?

Pira wat heerlijk dat je de uitslag in handen hebt! Wat zul jij opgelucht zijn na die spannende weken een poosje geleden. Het is je gegund! En heb je nog lekker geschaatst? Wij wel! Baal er echt van dat het hier nu is gaan dooien .

Beer jij hebt het weekend ook lekker op het ijs gestaan met de kindjes? Leuk is dat he? Vroeger leek het zo gewoon maar nu kan het zomaar weer 10 jaar duren voor er weer natuurijs is, dus dat moeten we koesteren! Gelukkig gaat het weer wat beter met je!

Bedankt voor alle goed bedoelde adviezen. Ik baal zo van mezelf, mijn twijfels blijven dezelfde en zit geen verschuiving in ofzo. Ik denk nog steeds hetzelfde over IVF. Als de natuur nog meewerkt dan is een kindje "op onze leeftijd" prima, maar IVF?? Moeten we niet gewoon zeggen:"het is goed zo, we hebben een gezonde zoon, laten we gaan genieten!" ? De voors en tegens heb ik idd ook al op papier gezet, maar die houden elkaar ook zo ongeveer in evenwicht. Ik zou wel willen dat ik op een ochtend wakker werd en "het wist". Hahaha whisfull thinking!

Weer even F5 voor de nieuwe tabel! Nieuwe meiden: willen jullie in de tabel, geef dan even je gegevens door!
Hoi Maria,

Bedankt dat je mij in de tabel hebt gezet, ik ben eigenlijk pas sinds september wat serieuzer er mee bezig. Tuurlijk moet je er pas aan beginnen als je het beiden wil, maar het voelt toch anders als je 29 bent i.p.v 39.

Ik heb trouwens een schisis (hazenlip) wat erfelijk kan zijn, maar het gevoel van graag een kindje willen zit erg diep, kan ik verder ook niet beredeneren. Als mijn eventuele kind een schisis heeft is het trouwens van harte welkom.

groetjes Kitty
hi lieve meiden, kort en snel berichtje van mij.

welkom nienke!!

Lieselotje spannendddddddd, ik duim heeeeel hard.

Watever fijn dat alles er goed uitzag meid...is al heel wat waard!

Ja gisteren op dooiend ijs uurtje geschaatst...pff dat viel tegen. was erg zwaar en wind tegen heen.....stond er erg wiebelig op. dacht even weg te rijden.....nou mooi niet. na een uur vond ik het ook wel prima. jammer dat het nu echt dooiende is zeg. naja wel lekker voor mij effe in NL te zijn. voel me verder nog steeds prima dus zover alles oke!!

tot snel fijne avond!
he meiden,

Wat een tijd geleden alweer dat ik gereageerd heb.. Er is helaas heel veel gebeurd in die tijd. Wil alleen maar even laten weten dat ik aan jullie heb gedacht en dat ik zodra ik wat meer tijd heb vertel over de afgelopen maanden. Tot snel!

liefs,

Zina
Zina, goed je weer eens te lezen, heb nog vaak aan jou en je situatie gedacht. Sterkte,

Hoeveel weken ben je nu zwanger , en hou je het een beetje vol?

liefs, Beer
Zina wat fijn te zien dat je langs bent gekomen bij ons. Hoe is het ermee meis? heb zoveel aan je gedacht. lieve groeten

Hier met mij alles oke...langzaamaan wel erg moe van het werk en drukte hier maar maandag weer naar huis (italie)....fijn.

Verder groeit mn buik gestaag, ben ik volgende week op de helft en heb ik wat positiekleding hier gekocht...maar ook hier valt het tegen leuke dingen te vinden zeg. wie van jullie heeft goede tips?? naja ik heb ondertussen voor de komende maanden genoeg maar in het voorjaar als ik mooi rond zal zijn weet ik echt niet waar te gaan zoeken-kopen.

fijn weekend allemaal, tot snel
Jemig Pira, zit jij echt al weer op de helft? 20 wkn? Het gaat wel heel erg hard nu he! Voel je je verder wel goed?

Hier ook alles ok, ben bijna 30 wkn nu, dus gaat ook heel hard. Eindelijk weer een beetje fit, alhoewel nog steeds erg verkouden. Volgens mij ligt knul al heel lang in dezelfde houding, en dat is niet met zijn hoofd naar beneden. Hoop dus wel dat ie nog omdraait, beetje lullig bij de vierde nog een keizersnee. Dinsdag even aan de verloskundige vragen maar, hoe groot de kans is dat ie nog omdraait.

groetjes Beer, fijn weekend allemaal
JAJAJAJJAJAJAJAJJAJAJ!!! Ik heb een een streep! Weliswaar een licht streepje Maar een streep is een streep toch??

Gisteren al een Etos testje gedaan. Dat ding deed echt helemaal niks!! Was dus duidelijk kapot. Of ik deed het verkeerd, maar dat lijkt me bijna onmogelijk.

Anyway. Gisteren 5 voor 5 gauw nog een nieuwe gehaal. En vanmorgen getest. Positief dus!

Zo spannend

Morgen heb ik tijd om verder te reageren, maar wilde dit echt graag even kwijt hier!!!
Wauw! Lieselotje wat geweldig!!! Echt super! Tuurlijk een streep is een streep! Van harte gefeliciteerd!

Hier gaat het even wat minder. Waarschijnlijk deze maand m'n ei gemist, het kwam er niet van . Ik merk dat ik het er moeilijk mee heb, gister flink zitten janken. Geloof er niet mee zo in, of we moeten het IVF circus ingaan, maar zelfs dan maar 20% kans per poging. Pfffff.

Fijne dag nog allemaal!
Jeetje, kan het nog steeds niet geloven! Vanmorgen werd ik helemaal gestressed wakker. Schrok me rot, lag stijf van de adreneline. Van: owwwwwwwwwww...... GOD!!!! Het gaat echt gebeuren! Ik ga weer van voor af aan beginnen! Twijfel twijfel twijfel.... Daar gaat mijn lekkere leventje. We hadden een reis naar Thailand gepland 25 april. Was al weken bezig met uitzoeken, was er al helemaal uit wat en waar we naar toe gingen.Ben bang dat het nu wel een strandvakantie gaat worden, maar kweetniet of het Thailand gaat worden. Wantja............. IK BEN ZWANGER hahahhaahahaah.

En aangezien zwanger en misselijkheid bij mij hetzelfde zijn...... Daar zie ik wel enorm tegen op. Maar ik moet maar positief blijven en hopen dat het meevalt deze keer.

Mijn gevoel is overigens heel sterk een meisje! Al zegt de chinese horoscoop een jongen.

Gosiie...... ben toch wel heel blij hoor. Ik zag net bij mijn naam zwanger staan en kreeg werkelijk waar tranen in mijn ogen hahahahahahahahah

En mijn man: tja.... die wil het van de daken gillen. het is zijn eerste natuurlijkj en hij dacht al dat het er niet meer van zou komen. Dus die is echt heel blij.

Hij is nu tot vrijdag weer in het buitenland en als we terugkomen doen we de test met de kinderen (tja.... 13 en 10) nog een keer en doen we net of wij nog niks weten . Dat is onze manier om te vertellen dat ze een broertje of zusje krijgen.

Heb alleen 1 probleem: ik moet morgen met mijn zoon mee naar het ziekenhuis voor onderzoeken. Als je zwanger bent mag je niet mee naar binnen. Nou gaat mijn moeder mee, dus ik moet haar op de een of andere manier mee naar binnen zien te krijgen.

Uitgerekende datum is 27-09-2009. Maar ik had b edacht dat ik 20-09-2009 ga bevallen! Dat vind ik zo;n leuke datum!

Sorry.. ben even egoistisch!

Maria: vind het zo rot om jouw verhaal zo te lezen! En als ik je zo hoor denk ik dat je die IVF misschien toch moet proberen.... Al mag ik me er natuurlijk niet mee bemoeien!

Dkke kus in ieder geval
Lieselotje!!! Wat onswijs gaaf voor je!!! gefeliciteerd meid!

Maria wat rot voor je!! Ik hoop wel dat je je weer wat beter voelt en het vandaag weer wat positiever inziet. Maar ja het is blue monday vandaag he?

Hier heb ik sinds 2 dagen continue hoofdpijn. Veel drinken kreeg ik te horen. Kan nu net zo goed mijn bureautje op het toilet neerzetten. Aanstaande donderdag heb ik controle bij de verloskundige. Zal mij benieuwen hoe het hartje klinkt.

Liefs Watever
Hey Lieselotje wat super voor je! Geniet ervan zeg. Dat paniek gevoel herken ik wel, zo van, nu kan ik niet meer terug....had ik bij de derde heel sterk (deze vierde was niet gepland, toen was de paniek nog wat sterkter...) .

Maria, knuffel van mij, kan me zo goed voorstellen dat je je rot voelt.

Watever, verder wel alles goed bij jou? Ga je ook de 20wkn echo doen straks? En kijken wat je krijgt...

Hier alles ok, morgen weer naar VK, verder niet zoveel nieuws.

liefs, Beer
Beer, ik ga zeker de 20 weken echo doen, maar we zeggen nu dat we niet willen weten wat het wordt. Maar goed, het kan zijn dat de nieuwsschierigheid het toch wint!

Wij moeten nog de uitslag van de combietest krijgen, dat is nog even afwachten. Verder gaat het goed hoor, soms een beetje onrustig door de verbouwing enzo.

En jij Beer? Hou je het nog een beetje vol? Het gaat nu hard richting april he?

Hoe is het verder met alle dames?
Hallo allemaal,

Ik ben nu ziek thuis, griep . Geeft me wel de kans om weer eens wat te schrijven. Bij deze.

Als eerste @ Lieselotje; van harte gefeliciteerd, super zeg. En nu genieten maar van je groeiende buik.

Maar nu eerst even weer terug. Er is veel geschreven zins mijn vorige posting.

@ Beer; Met die smily op het eind bedoelde ik dat ik alles er in een keertje uitgegooid heb. Ik ben meer een lezer dan een schrijver. Op je tweede vraag of we al proberen of wachten, we wachten nog even aangezien er nog een motorvakantie van hier naar Turkije aan zit te komen. Deze wil ik niet zelf gaan rijden als ik zwanger ben. En aangezien we toch graag samen daar heen willen gaan zullen we even moeten wachten voor de zekerheid. Verder moet ik nog een bepaald medicijn afbouwen voordat ik zwanger wil worden en dat kost ook een beetje tijd.

@Pira; Ik/wij dachten ook altijd geheel vrijwillig kinderloos te blijven. Had niks met kinderen. Laat het klokje maar tikken… Tja, totdat…..

@ Megan2; Ons verging het netzo op 2e kerstdag waren we met 10 ouderen en 7 kinderen in 1 huis, wat een drukte. Ondanks onze eigen kinderloosheid was de ergernis van de kinderen deze keer heel anders, zo erg was het niet meer. Je kijkt er nu heeeel anders tegen aan. Ook overal om me heen zie ik nu kinderen en bolle buiken. Die waren er anders nooit (grijns).

@ Ninotcka; sterkte met wikken en wegen. Dat je een goede beslissing mag nemen.

@Maria 70; Ja we willen 100%. We gaan ervoor. We willen wel zo min mogelijk ons leven aanpassen door thuis te blijven zitten. Ik heb altijd al gezegd, mocht het zover komen dat er een kleine onderweg is dan koop ik een zijspan (motor), dan kan de kleine altijd mee. We zijn namelijk er veel op reis met de motor en het is onze passie.

Reactie op latere mail van zondag. Wat rot voor je, heel veel sterkte. Blijf erover praten dat helpt.

Ik merk wel dat ik vaker reageren moet om het een beetje bij te houden, dan wordt het ook niet zo’n lang verhaal.

Groetjes en knuffels aan allen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven