Borstvoeding/kinderwens, eind 2016

30-10-2016 14:00 1384 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg van het vorige topic, nu met algemeen account.

Geef je borstvoeding, of ben je hier onlangs mee gestopt, en wil je voor een kindje gaan? Dan ben je van harte welkom om mee te kletsen!

De zwangeren onder ons! :cheer2:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Uitgerekende datum Bijzonderheden
Mayolijn 28 Mei 2015 7 januari 2018 :heart:
Nienemunt 24 December 2015 18 maart 2018 :heart:
Worteltaart 36 April 2016 21 maart 2018 :heart:

BEVALLEN! :love:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Tweede kindje :duckie:
Fee90 27 Februari 2016 1 augustus 2017
GMS 30 Februari 2016 29 september 2017
es1984 32 Oktober 2015 25 november 2017
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:05
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
69.83% gewijzigd
Ahw Marie super vervelend! Wat kun je je dan zorgen maken over zo'n kleintje. Gelukkig drinkt hij weer wat! Dat is dan toch een opluchting en geeft wat rust.

Gefeliciteerd Bettiepage! Leuke dag gehad? Bijzonder! En ook nog vol spanning hihi!

Hier gaat het met ons meisje weer wat beter! Haar billetjes zijn weer bijna helemaal genezen. Ze poept nog steeds 3 keer op een dag, meer dan gemiddeld dus maar het is niet meer zo extreem. En gelukkig ook weer 3 goede nachten gehad: heerlijk!!
Jaa, zo'n opluchting! Hij heeft de schade weer goed ingehaald. Ik had wel zo'n gevoel van: als hij er nu genoeg van heeft is het ook goed. In die zin, dat ik dus graag zo lang mogelijk met hem mee ga wat dat betreft. Want echt goed vond ik het ook weer niet

Es, fijn dat het wat beter gaat met je dochtertje! En zelf dus ook wat bij kunnen tanken Enig idee hoe je nu in je cyclus zit?

Mayolijn, hoe is het bij jou? Heb je nog bloedverlies?
Gelukkig maar Es! Ik gebruik altijd Bepanthen maar zoontje zijn billen zijn nooit zo erg kapot gelukkig. Gebruik het ook voor schrale neus bij verkoudheid. En nu zegt zoontje elke ochtend: creme neus

Maar het is sowieso een wijsneus. Gisteren zat ik op de wc, zegt ie: "Mama plassen?" Ik: Ja mama plassen" "Goed gedaan!" Haha nou fijn dat het gewaardeerd wordt.

Bloedverlies is sinds gisteren gestopt. Ik moet van de vk 5 dagen na stoppen van het bloedverlies testen om te kijken of hij negatief is. Denk dat ik maandagochtend (dag4) vast test. Dan kan ik dat maandagavond meteen zeggen.
Haha, zo lief Mayolijn

Fijn dat je geen bloedverlies meer hebt. En als de test maandag negatief is, gaan jullie er deze ronde dan meteen weer voor?
Marie kan me voorstellen dat het ook niet echt goed voelt als het zo abrupt is. Toch fijn om je er enigszins op voor te kunnen bereiden ;). Nee ik heb geen idee! Heb geen ovulatietesten gedaan. Ben vooral benieuwd hoe lang deze cyclus gaat duren.

Oh wat schattig Mayolijn. Heerlijk die uitspraken! Nee dit is bij onze dochter ook de 1e keer dat ze zo kapot waren, hopelijk de laatste!! Fijn dat het bloeden nu eindelijk gestopt is, slik om voor de zekerheid te testen maandag.
Even snel tussendoor voor de kapotte billetjes: witte leempoeder/kleipoeder van chi

https://www.deonlinedrogi ... mAUQ-MElPbvy_UaAvh48P8HAQ
Dank je wel Fee, had er echt nog nooit van gehoord! Gelukkig gaat het nu weer goed, maar ik ga het onthouden .
Echt heel fijn spul, natuurlijk als maïzena maar heeft de juiste pH waarde. Geeft echt een vettig ademend laagje over de kapotte plekken waardoor het goed kan helen.
Klinkt goed!!!!!
@bettie, is er nog nieuws ? Ook nog gefeliciteerd met de verjaardag van je zoontje!

@marie, fijn dat je zoontje weer is gaan drinken!

Ik was dit weekend op kraambezoek en kreeg bij het zien van dat kleine babietje toch wel weer kriebels.
Klinkt goed idd fee, ik wil het meteen aanschaffen al heeft dochter tot nu toe ook niet zo heel veel last gelukkig...

@mayolijn, hoe ging het vandaag met je echoafspraak? Heb je bevestiging en was het nog moeilijk en/of gaf het juist wel rust?

Hier gister een mega productiedip maar vandaag lijkt dat weer voorbij. En ik ben nog steeds supermoe sinds het griepje maar dat schijnt de nasleep te zijn. Ik doe elke zoveel dagen een ovulatietest gewoon om te kijken of er überhaupt iets verschijnt (en omdat ik ze heb) maar die zijn gewoon telkens wit.
Het maakt niet uit wat je over de werkelijkheid denkt, als je er maar mee om kunt gaan.
Lief dat je het vraagt. Baarmoeder was leeg, zoals ik al dacht. Fijn om nog even die laatste bevestiging te hebben, al had ik al echt niet gedacht dat er nog iets zou zitten, maar ook wel confronterend en verdrietig om daar nu te zijn. Had daar zoveel liever met een mooie echo naar buiten gelopen vandaag. Maar mijn vk is heel lief en prettig persoon dus dat is wel fijn.

Je maakt goede reclame fee! Ik wilde het ook al bijna bestellen maar inderdaad ook niet nodig.

Irritant Moiwichtjes al die witte testen. Ik dacht soms ook nou volgens mij komt het er nu aan en dan is hij toch wit. Maar die gewone testen worden bij mij nooit helemaal positief (nooit donker dan de controlestreep) dus ik gebruik nu de digitale van cb. Maar dat is een duur grapje als je geen idee hebt van je cyclus.
Mayolijn, 'fijn' lijkt hier niet helemaal op z'n plaats, maar toch ergens fijn dat je baarmoeder leeg was en er dus geen extra maatregelen aan te pas hoeven komen. Natuurlijk had je daar veel liever met ander nieuws vandaan gekomen. Nog een knuffel voor jou

Moiwichtjes, was jij nou aan het afbouwen? Vervelend van die testen inderdaad. Ik had er nog een hele stapel van voor m'n zwangerschap en die heb ik opgemaakt zonder resultaat Nu ga ik niets kopen totdat ik ongesteld ben. En soms denk ik echt dat het er wel eens aan moet komen.

Worteltaart, maar kraambezoek geeft nooit echt een compleet beeld van de eerste periode met een baby Ik besef me goed hoe lastig ik het ook vond soms. Maar vooral dat ik wéét dat het zo was, want hoe het nou precies was weet ik al niet meer.
Bedankt voor jullie felicitaties! Echt bijzonder, zo'n eerste verjaardag. Hij heeft genoten van alle aandacht, wat was hij moe aan het eind van de dag! Het was echt een geslaagd feest. Ik moest vaak denken aan een jaar geleden. Wat gaat de tijd dan snel! Nu alweer een dreumes!

Mayolijn, kan me echt voorstellen dat het dubbel is. Veel sterkte met het een plaatsje te geven!

Woeteltaart, grappig ik was vorige week ook op kraambezoek bij een vriendin. Ik dacht van tevoren dat ik misschien wat jaloers zou zijn, maar dat was niet zo! Ik zag haar tobben met de borstvoeding en zag hoe zwaar ze het had. Toen ik dat zag dacht ik wel even; oja, het is soms echt wel pittig.

Niet dat ik daardoor mijn tweede kinderwens opzij zet, ik wil het nog steeds heel graag!! Maar het relativeerde mij wel even, ik was er daarvoor best veel mee bezig en merk dat ik het meer los laat.

Marie, hoe gaat het nu met je zoontje, drinkt hij weer gewoon goed? Was zeker wel flink schrikken?!

Hier nog niet gestest, morgen komen de testen binnen en dan test ik woensdag. Ik heb echt geen idee van de uitslag.
Maar Bettie, als je eisprong al meer dan twee weken geleden is kan het maar één kant op toch? Nou, nog even spannend dus!

Ik herken wel wat je zegt over zo'n klein baby'tje bij het kraambezoek. Ergens hoop ik wel dat het bij een tweede makkelijker is, omdat je wat minder overweldigd wordt door alles.

Met mijn zoontje gaat het weer als vanouds! Lief dat je het vraagt. Het was zeker even schrikken, zag ons wel weer naar het ziekenhuis gaan en aan de sondevoeding, maar zo'n vaart liep het gelukkig niet.
Marie, in principe wel. Maar op internet lees je zoveel negatieve ervaringen over de ovulatietesten van de kruidvat. Vooral over dat ze vaak vals positief zijn, en soms ook dagenlang positief.

Gelukkig van je zoontje! Kan me helemaal voorstellen dat je dat voor ogen zag. Weer helemaal goed gekomen dus! Fijn hoor!!
Aah, ik snap het! Vervelend is dat zeg. Ik herinner me nu inderdaad je topic erover. Had je een hele duidelijke streep? Dan zou je toch zeggen dat dat gewoon positief moet zijn.

@Iedereen: Ik wil de tabel wel even updaten, kan ik wat veranderen voor sommigen?

Mayolijn, zal ik in de tabel zetten dat je een miskraam hebt gehad, of onder de tabel, of gewoon niet?

GMS, heb jij al een voorlopige UD?

Ik kan de kolommen van cyclus en borstvoeding wel samenvoegen en daar 'opmerkingen' van maken.
Bettie, ik ben trouwens erg nieuwsgierig wat je zoontje allemaal heeft gekregen, als je dat wilt vertellen. Eventueel mag je me ook pb-en, als je het anders te herkenbaar vindt. Ik ben inspiratie aan het verzamelen voor mijn zoontje. Heb al een hele lijst, haha, maar je kan nooit te veel opties hebben
Spannend Bertie, ik duim!!!:D

Fijn dat hetgoed gaat met je zoon, eet hij inmiddels al wat meer, Marie?

En over het witte kleipoeder, haha ja was het zo TellSell?

Ik had het van iemand gekregen en zweer en nu echt bij, ook als huidmasker, is gewoonecht mooi spul:)

Hier inmiddels 14 weken, tijd vliegt. Ben dus naar 7/8 gezet, heel bijzonder met terugwerkende kracht bezwangerd maar dat kwam uit de termijnecho

Soms voel ik me echt niet zwanger, ben ooknauwelijks aangekomen. Bij de eerste vond ik het geen probleem met week 8 al uit te dijen, nu probeer ik er echt echt op te letten. Niet meer zo'n behoefte een walvis te worden:p

Inmiddels alleen nog avondvoeding,hij eet nu sochtends 1 bh en smiddags 2, tussendoor veel fruitdus merk wel dat hij door minder melk nu pas echt aan het bunkeren slaat. Duurde wel een paar dagen , was eerst wel onzeker of hij nog wel genoeg at maar hij heeft het nu helemaal geaccepteerd.

Zat verjaardag gevierd en helemaal wappie van de taart,huilen toen zijn stukje op was, groot drama:p
Hahaha fee, ik ben niet overtuigd, dus zo'n TellSell was het ook weer niet. Alhoewel, ik ben vooral niet overtuigd omdat zoontje nog nooit zo kapotte billetjes had. Anders.. wie weet

Wat heerlijk dat de tijd zo snel gaat! Nog een paar weken en dan kan je de kleine al voelen. Gaan jullie voor een termijnecho? Heb je een voorkeur (och, wat klinkt dat stom)?

Mijn zoontje eet nog niet zo veel beter, maar gisteren heeft de prelogopedist weer wat tips gegeven: brood roosteren, eten neerzetten tijdens het spelen (dat gooit hij ook op de grond) en toch verschillend beleg erop blijven doen. Ze zegt dat hij het wel probeert. Misschien vindt hij borstvoeding echt veel lekkerder/makkelijker, haha. Hij kan ook enorm driftig worden als ik een lepeltje met eten geef en hij dat niet wil. Duwt dan echt mijn hand weg. En voor de yoghurt gaat daarna altijd zijn mond open. Dan denk ik: Jongen! Je hebt niet eens geproefd wat ik voor je had gemaakt! Dus zo wordt mijn kookkunst ook niet gestimuleerd, want de potjes gingen de laatste dagen beter. Zo slecht kook ik toch hopelijk ook weer niet

De pap was trouwens helaas ook geen succes. Drie happen wel, maar daarna niet meer
Marie, ja de streep was wel echt donker, zelfs donkerder dan de controlestreep! Afwachten maar .

Als mijn zoontje zijn middagdutje doet stuur ik je een Pb!

Fee90, wat gaat de tijd snel! Alweer 14 weken joh! Ben ook wel benieuwd of jullie willen weten wat het word!
@tabel, ja hoor dat mag je er wel in zetten Bettie

Voor de eerste verjaardagideetjes: zoontje had het volgende gekregen wat nog steeds succesnummers zijn:

Pukylino loopfiets -> heeft hij de hele zomer echt veel gebruikt en net zat hij er nog op toen we net in de tuin waren. Met 1 kon hij er net precies op (gemiddelde lengte)

Toettoet autogarage -> wordt nog steeds dagelijks mee gespeeld

Zandbak speelgoed -> heel de zomer veel mee gespeeld in de zandbak

- Ikea houten trein -> ligt nu in een verhuisdoos maar bij oma speelt hij wel veel met de houten trein dus straks ook weer thuis denk ik
Oja en zoon heeft voor binnen ook zo'n loopfiets-duw-blokkenkar. Beetje wazig omschreven maar het is zo iets:

Hij heeft er eerst achter gelopen en de blokken in en uit gedaan (zitplankje kan er af) en nu rijdt hij er al een tijdje op rond (duurde even voordat de voetjes bij de grond konden ivm de brede zit).
Ha, wat een leuk ding! Wij hebben al een andere loopwagen besteld en de komt vanavond

We gaan hem ook gewoon al geven, want misschien kan hij er al wat mee. Anders moet ik hij nog een maand wachten.
Haha Marie, je zoontje staat vast te popelen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven