Borstvoeding/kinderwens, eind 2016

30-10-2016 14:00 1384 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg van het vorige topic, nu met algemeen account.

Geef je borstvoeding, of ben je hier onlangs mee gestopt, en wil je voor een kindje gaan? Dan ben je van harte welkom om mee te kletsen!

De zwangeren onder ons! :cheer2:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Uitgerekende datum Bijzonderheden
Mayolijn 28 Mei 2015 7 januari 2018 :heart:
Nienemunt 24 December 2015 18 maart 2018 :heart:
Worteltaart 36 April 2016 21 maart 2018 :heart:

BEVALLEN! :love:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Tweede kindje :duckie:
Fee90 27 Februari 2016 1 augustus 2017
GMS 30 Februari 2016 29 september 2017
es1984 32 Oktober 2015 25 november 2017
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:05
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
69.83% gewijzigd
Testen zijn binnen, was toch benieuwd. Maar de test is spierwit. Helaas!

Ik zal denk ik toch helemaal moeten stoppen met bv, wil ik weer een normale cyclus hebben.
Nee, bettie, ik had zo'n goede hoop voor je! Maar misschien had je gevoel dan wel gelijk, want je voelde helemaal niets toch?

Is het nog mogelijk dat je teveel had gedronken?

Op zich is fee het bewijs dat je wel een normale cyclus kán hebben met borstvoeding, maar @fee, jouw zoontje dronk toen al geen nachtvoedingen meer toch?
Ja echt even een baalmoment! Maar goed. Ik had niet veel gedronken en het was een test die heel gevoelig was.

Helaas!

Fee en gms hadden volgens mij al wel wat meer regelmaat in hun cyclus, in ieder geval geen drie maanden tussen de menstruaties in geloof ik?
Jammer Bettie! Kan het zijn dat het nu gewoon wat te vroeg is?

Met een onregelmatige cyclus kan je wel zwanger worden, het is vooral voor jezelf lastig timen. Bij de ene wordt het langzaam weer regelmatig en sommige moeten inderdaad stoppen.

Oja nog gefeliciteerd met je zoontje!

Marie wanneer is jou zoontje jarig? Al bijna dus?

Lastig dat je zoontje zo moeilijk eet, maar ook heel herkenbaar. Dat hebben wij ook lang gehad, maar ze is de afgelopen maanden echt steeds meer en beter gaan eten. Een hele grote eter zal ze niet zo snel worden, maar voor haar genoeg. Ze groeit prima.

Hier nu ruim 2 weken op 2 voedingen per dag. De ochtend en avond. Bevalt prima voor ons beide. Waarschijnlijk laat voorlopig zo en als ik nog geen metruatie krijg zal ik ergens in het voorjaar helemaal afbouwen. Voor nu is het goed zo.

Achteraf eigenlijk best vanzelf gegaan, want de middagvoeding begon ze zelf al steeds minder te drinken.
Idd jammer Bettie:( kan goed zijn dat de hormonen om ei te laten groeien en springen wel opliepen maar door bv er nog geen ei gerijpt was.

Ik had idd na vier maanden al weer cyclus, nachten zonder nachtvoeding , soms nog met maar toen ik eenmaal cyclus had meteen weer 28 dagen. Af en toe nog een nachtvoeding had geen negatief effect op cyclus. Verschilt gewoon heel veel per vrouw, mijn luteale fase was wel veel korter, (10dgn), misschien zou dat met helemaal stoppen wel weer langer zijn geworden.

Fijn dat het zo natuurlijk afbouwt nienemunt!

Oh en Marie, puzzels zijn hier ook groot succes. Die houten met vormen er in.
He verdorie Bettie, wat jammer :(
Ah balen Bettie! Ik had goede hoop voor je! 'Fijn' dat alles er goed uit zag Mayolijn, kan je je op een (hopelijk) zwangere toekomst richten!

Ik moest ook stoppen met de bv voordat mn cyclus op gang kwam (1x 3 maanden en 1x 2 maanden gewacht). Toen wel redelijk regelmatig; tussn de 35 en 40 dagen.

Wij hebben net een goede echo gehad met kloppend hartje . Ben rond de 6,5 week nu en (denk ik) op 30 september uitgerekend.

Ik werd er zo onzeker van dat deze zwangerschap zo anders voelt dan die andere twee dat ik om een eerdere heb gevraagd. Was nog bang dat het een tweeling was, maar dat is 't niet!

Wat goed van jou Fee dat je je inhoudt met eten, dat lukt mij echt niet. Waar ik vorige zwangerschappen best misselijk was, heb ik nu alleen maar continu een vreselijk hongergevoel. Dus ik eet me helemaal rond, voel me nu al een dikke pad
O Gms wat fijn! Gefeliciteerd
Leuke cadeautjes allemaal, ik zoek ook nog inspiratie, dus goeie ideeen zijn altijd welkom!
Nienemunt, wat fijn dat het afbouwen zo toch redelijk vanzelf gaat! Hopelijk komt je cyclus gewoon op gang met deze twee voedingen

Mijn zoontje is half maart jarig, maar we zijn dus al met de voorbereidingen bezig. Gisteren kwam de loopwagen, maar die gaat nog te snel voor zijn voetjes. Met een doos gaat het al wel, die schuift hij dan voor zich uit

Fee: Houten puzzels met vormen erin? Dat is mij nog te cryptisch, haha.

Gms: Fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien! Dat is toch weer een opluchting kan ik me zo voorstellen.
Zoiets denk ik:

Fijn van de echo, gms! Tja en bij nr 2 dijde ik al een stuk sneller uit, dus het dikke pad-effect zal nog wel weer sneller optreden bij nr 3 stel ik me voor... en om het weer wat in vorm te krijgen zal harder werken zijn met minder tijd... Wat doen we onszelf aan!

Jammer Bettie, het leek zo veelbelovend maar helaas. Maar weer er tegenaan dus, met frisse herpakte moed.

Bij ons heeft de jongste vooral verpakkingen gekregen op haar verjaardag want daar is ze dol op, haha en we hadden eigenlijk alles al. Weer een ander luxeprobleem

Hier een heel licht streepje op een ovutest vandaag, dus er gebeurt wel wat. Ben al blij met de verandering. En afgelopen nacht heeft ze voor het eerst in dik 14 maanden van 22 tot 6 doorgeslapen, hoera!
Het maakt niet uit wat je over de werkelijkheid denkt, als je er maar mee om kunt gaan.
@gms, wat fijn dat de echo goed was! Dat is toch een hele geruststelling.

@bettie, wat jammer!

@mayolijn, 'fijn' dat het er goed uitzag. Hopelijk heb je snel weer een goede cyclus.

@nienemunt, fijn dat het afbouwen goed gaat. Ik geef sinds januari dus ook nog avond en ochtendvoedingen en vaak ook nog een nachtvoeding (af en toe slaapt hij een nacht door).

@moiwichtjes, fijn dat je ook lekker een nacht door hebt kunnen slapen! En een positieve ovulatietest is een goed begin!

Ik kreeg als kadotip voor eerste verjaardagen vandaag nog 'nijntje verstoppertje spel', schijnt leuk te zijn. Verder denk ik dat we voor een babyschommel gaan en spullen voor in de zandbak. Mijn zoontje wordt eind april 1, dus dan komt het buitenspeelseizoen eraan.
Oja! Wij hebben peppa pig verstoppertje met sint gegeven. Vindt hij erg leuk, maar denk dat je kindje er wel voor moet kunnen lopen misschien?
Fijn moiwichtjes dat er ietslijkt te gebeuren! Hopelijk zet het mooi door!
Worteltaart, dat heb ik ook bij het zien van die ukkies! Heerlijk!

Witte testen zijn echt niet leuk Moiwichtjes! Zowel zwangerschapstesten als ovulatietesten.

Fijn dat je een lieve vk hebt Mayolijn, natuurlijk 'fijn' dat er niks meer te zien was, maar je had het zo graag anders gezien dus ook erg verdrietig..

Marie, gelukkig is je zoontje weer wat opgeknapt! Met het eten is het soms ook blijven aanbieden, onze dochter moest eerst ook helemaal niks van pap hebben en eet nu iedere ochtend een bord leeg. Wij hebben dan wel een dochter, maar ook zij is helemaal fan van de toettoet auto's. Het loopkarretje van het plaatje heeft ze toevallig ook, alleen dan een koetje: ook leuk! Wat ook een succes is, is zo'n beestje wat je achter je aan kan trekken. Blokken en boekjes doen het hier ook goed, en haar pop.

Wat gaat het snel fee! Bij de 1e wil je juist dat het snel te zien is en bij de 2e ben je misschien ook wel bang dat het te snel gaat en er geen einde aan komt ;). Je zoontje eet al goed, wat fijn! Dan is het afbouwen ook wat makkelijker he?
Even een egopostje, ik ben net ongesteld geworden! Er komt regelmaat in

Tussen de 1 en 2e menstruatie zat 80 dagen, nu 36 dagen

Ik reageer morgen uitgebreid op jullie hoor maar moest dit even kwijt!
Wat goed Bettie! Als de testen negatief zijn, dan maar ongesteld
Wat fijn bettie! 36 dagen is al een stuk korter dan 80.
Wat fijn bettie! 36 dagen is al een stuk korter dan 80.
Fijn, Bettie! Ik wil ook! Helaas zit ik tot nu toe alleen nog opgescheept met de buikpijn... Hebben jullie dat ook vaak en lang gehad, wel menstruatiepijn maar geen menstruatie? Of moet ik me al druk gaan maken over andere oorzaken voor die pijn, dat weet ik nooit zo goed.
Het maakt niet uit wat je over de werkelijkheid denkt, als je er maar mee om kunt gaan.
Fijn Bettie!

Hier soms ook gekke krampen Moiwichtjes, maar niets waar ik echt last van heb. Had je nog door getest met de ovulatietesten?

Wij hebben de box aan de kant gedaan vandaag. Wat een ruimte opeens!
Wel nog een paar dagen lang een ovulatietest gedaan, ongeveer op hetzelfde tijdstip maar het blijft wit en pas na een tijd wachten een heel vaag streepje. Dus daar gebeurt nog niet veel. Ik heb echt constant een zeurende menstruatiepijn, en ik ben heeeeel moe nog altijd sinds mijn griepje. Nou ja, ik wacht wel gewoon af want het is ook net niet erg genoeg om actie op te ondernemen. Dus ik wacht af

Goed idee van de box! Hier is het alleen een opslagplaats geworden, hij ligt tot de helft vol met knuffelbeesten en ik weet niet goed waar ik die dan moet laten en om de ruimte hoeft het ook nog niet per sé... Maar het is wel weer iets waar zo'n weekend zich goed voor leent!
Bettiepage, super fijn! Ik ben ook zo benieuwd wanneer mijn 2e menstruatie weer komt: spannend!

Ik heb ook wel vaker dingen gevoeld Moiwichtjes en dan toch bleef de menstruatie uit.. Bij mij schoten er ook wel eens dingen door m'n hoofd, maar dat was altijd maar tijdelijk. Bleef ook maar wachten.

Dat geeft zeker ruimte, neemt toch veel plek in beslag he?!
Stil hier!

Hoe gaat het met iedereen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven