Botsen tegen auto
woensdag 25 januari 2017 om 14:47
Beste
Ik ben daarstraks per ongeluk gebotst tegen een auto met mijn fiets.
De situatie was:
Ik reed dus door een straat waar er een enorme file was en ik reed aan de zijkant. Er stond een auto te wachten op het voetpad en ik stond ernaast op de weg want de doorgang was te smal, nu draait die auto en duwt de bestuurder een beetje op zijn gaspedaal waardoor ik met mijn stuur tegen zijn zijspiegel bots. Ik draaide mij om maar de chauffeur deed niks, ik ben dan wat verder gegaan en heb me even aan de kant gesteld maar de chauffeur stapt niet uit ofzo. Er was ook geen schade aan de spiegel of aan mijn fiets. Ik ben dan maar weggereden.
Ik wist helemaal niet wat te doen!
Kan er nu nog iets gebeuren ofzo?
Alvast bedankt!
Ik ben daarstraks per ongeluk gebotst tegen een auto met mijn fiets.
De situatie was:
Ik reed dus door een straat waar er een enorme file was en ik reed aan de zijkant. Er stond een auto te wachten op het voetpad en ik stond ernaast op de weg want de doorgang was te smal, nu draait die auto en duwt de bestuurder een beetje op zijn gaspedaal waardoor ik met mijn stuur tegen zijn zijspiegel bots. Ik draaide mij om maar de chauffeur deed niks, ik ben dan wat verder gegaan en heb me even aan de kant gesteld maar de chauffeur stapt niet uit ofzo. Er was ook geen schade aan de spiegel of aan mijn fiets. Ik ben dan maar weggereden.
Ik wist helemaal niet wat te doen!
Kan er nu nog iets gebeuren ofzo?
Alvast bedankt!
woensdag 25 januari 2017 om 15:20
woensdag 25 januari 2017 om 15:24
Volgens de wet is de auto bij schade hij zowiezo de veroorzaker omdat jij de "zwakke" weggebruiker bent. Bij mij is een appende jongen op de fiets tegen mijn voor spoorwegovergang stilstaande auto gebotst. Zelfs met inschakeling van mijn rechtsbijstandsverzekering moest ik de lakschade aan mijn auto zelf bekostigen . Te gek voor woorden
woensdag 25 januari 2017 om 15:35
quote:Cherke schreef op 25 januari 2017 @ 15:24:
Volgens de wet is de auto bij schade hij zowiezo de veroorzaker omdat jij de "zwakke" weggebruiker bent.Nee. De auto is aansprakelijk voor de schade. Niet de schuldige. Dat zijn 2 totaal verschillende dingen.
Volgens de wet is de auto bij schade hij zowiezo de veroorzaker omdat jij de "zwakke" weggebruiker bent.Nee. De auto is aansprakelijk voor de schade. Niet de schuldige. Dat zijn 2 totaal verschillende dingen.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
woensdag 8 februari 2017 om 22:18
quote:thewaiter schreef op 25 januari 2017 @ 15:20:
Als hij op de stoep stond is hij per definitie fout daar mag hij niet staan.
Daarnaast ben je op de fiets zwakke weggebruiker en is de automobilist per definitie de veroorzaker tenzij jij een grote overtredning maakt zoals door rood rijden
Dat is in ieder geval in NL zo, maar volgens mij is de TS Belgische, en daar hoeft dat niet de wet te zijn..
Dus daar mogen onze zuiderburen een deugdelijk antwoord op geven.
Als hij op de stoep stond is hij per definitie fout daar mag hij niet staan.
Daarnaast ben je op de fiets zwakke weggebruiker en is de automobilist per definitie de veroorzaker tenzij jij een grote overtredning maakt zoals door rood rijden
Dat is in ieder geval in NL zo, maar volgens mij is de TS Belgische, en daar hoeft dat niet de wet te zijn..
Dus daar mogen onze zuiderburen een deugdelijk antwoord op geven.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.