Mode & Beauty alle pijlers

Kort douchen, hoe doe je dat?

18-01-2009 15:03 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees steeds vaker over mensen die van die stopwatches in de douche hebben die waarschuwen dat je 'al' vijf minuten staat te douchen...en over mensen die tien minuten douchen enorm lang vinden...

Nu vraag ik me af: hoe doe je dat, kort douchen? Ik ben meestal wel een kwartier bezig met m'n gezicht schoonmaken (en af en toe scrubben of 'bemaskeren'), m'n oksels, benen en bikinilijn bijhouden, tanden poetsen (ja, doe ik onder de douche, lekker makkelijk), haar wassen en conditioneren (om de dag) en af en toe een haarmaskertje en dan ook nog eens doucheschuimen...Is dit absurd? Ik vind lang douchen bovendien heerlijk en troost me maar met de gedachte dat ik geen vlees eet (want dan schijn je pas echt milieuonvriendelijk bezig te zijn)! Ik ben erg benieuwd hoe lang jullie onder de douche staan (en o ja, ik douche altijd 's ochtends en liefst ook 's avonds).
't Is al met al een heel gedoe
Maar douche je in het weekend dan twee keer twee uur per dag? Dan is je dag al zowat voorbij...

Dat vind ik nou echt zonde van het water!
Ik poets mn tanden onder de douche, maar wat bedoel je met: oppassen dat het niet valt, want het prikt nogal? Heb je prikkeldraad om je tandenborstel gewikkeld ofzo...
quote:Ring1981 schreef op 18 januari 2009 @ 17:22:

Dat vind ik nou echt zonde van het water!én mn vrije tijd!
Ring, je bent toch niet aan het vissen he haha? Ik ben een man voor de goede orde!

Nee, mijn huid blijft hetzelfde, maar ik douche ook vaak, dus raak eraan gewend. Nee, twee keer twee uur is te zot natuurlijk en zeker ook niet elke dag haha. Alleen in het weekend komt het voor, met als uitschieter twee uur lang douchen. Ik heb soms last van zulke katers, dat alleen douchen de pijn in mijn hoofd enigzins kan stillen. Maar zoals ik al zei, het was een uitschieter, dus meestal drie kwartier a een uurtje in het weekend. Oja, als ik voor de tweede keer douche (na het sporten) dan sta ik een stuk korter onder de douche. Wil ook graag minderen hoor met douchen, want vind het ook asociaal.

Haha, wat ik doe onder de douche....wakker worden, tandenpoetsen, wassen, nadenken, nog meer nadenken, fantaseren, de dag doornemen en vooral ontspannen. Ik word gewoon erg rustig van water om mij heen. Zwem dus ook vaak.
Wij hebben een boiler van 120 liter, dus niet te lang douchen is hier noodzakelijk. Plus een waterbesparende kraan.

Haren wassen, conditioner erin, benen en oksels met douchecreme (tevens goed voor scheren) insoppen, mesje erlangs, rest insoppen, alles afspoelen. Kost alles bij elkaar zo'n 7-8 minuten. Bikinilijn doe ik met de ladyshave, en alleen in de zomer met het mes. Ik krijg snel uitslag en dat is het me niet waard.

Degene die lekker lang wil douchen moet dat van te voren aangeven, en die gaat als laatste
Goh, matamata, ben jij mijn broertje ofzo. Die gek verstaat onder 'ff' douchen ook 45min. Als ik dan zeg dat ik na 30min (en dan ben ik erg coulant, want persoonlijk vind ik 15min meer dan lang zat) de warme kraan aanzet (en hij dus koud krijgt; ouderwets systeem) issie bijna beledigd. Sorry hoor, maar t is echt van de zotte. Het erge is nog dat hij dan niet eens altijd zijn haren wast/'natmaakt'. Nee, dat doet hij dan daarna nog boven de wasbak (want dat is beter????). En soms zn gezicht ook nog En wat doet hij onder de douche? Helemaal niks; ja, waarschijnlijk wat douchegel inzepen. Ik zou echt helemaal gek worden. Als ik the whole package doe (alles ontharen, wassen, scrubben, masker etc) ben ik 15min max kwijt, en heb ik het helemaal gehad in die douche.
Als ik lang dreig te douchen, omdat ik de hele rataplan afwerk (bodyscrub, haarmaskertje e.d.), dan combineer ik dingen. Op het moment dat ik mijn haar was zit er een maskertje op mijn gezicht, als mijn cremespoeling inwerkt ga ik aan de bodyscrub e.d. Dat spaart ook weer water.
Ik denk dat broertjes andere dingen onder de douche doen dan zussen..
Ik vis niet hoor. Vraag me gewoon af wat je die twee uur allemaal doet om de tijd door te komen zonder je te gaan vervelen!? Je staat toch de hele tijd een beetje te staan onder een straal water in een ruimte van ±1 bij ±1 meter... Dodelijk saai, lijkt mij.

Maar in ieder geval bedankt voor je antwoord.

Mèn, ik ben het na een kwartier al zat!
quote:ossiepossie schreef op 18 januari 2009 @ 21:44:

Ik denk dat broertjes andere dingen onder de douche doen dan zussen..denk dat zussen ook wel leuke dingen onder de douche doen hoor,lang leve de massagestraal!
quote:ossiepossie schreef op 18 januari 2009 @ 21:44:

Ik denk dat broertjes andere dingen onder de douche doen dan zussen..

Sorry, maar ik vrees dat mijn broertje toch echt gewoon die hele tijd staat en niks doet. Ander broertje daarentegen, die zie ik er nog wel voor aan. Brrrr.... wil er niet eens aan denken. Ik sta daar ook ja! (Bedankt voor de 'hint' trouwens, not. hhop dat ik het morgen weer vergeten ben)

Ring: idem dito. Een kwartier en dan ben ik helemaal gaar.

Ook meer mensen die geen badderaars zijn? Nu hebben we thuis geen bad, en af en toe op vakantie laat ik me nog weleens verleiden tot een bad, maar na een kwartier heb ik het dan ook alweer helemaal gehad.
Elke dag scheren is helemaal niet goed voor je huid en elke dag scrubben al helemaal niet. En nu in de winter hoef je toch ook niet iedere dag supergladde benen, wat een flauwekul zeg....
quote:MysticAngel schreef op 18 januari 2009 @ 15:48:

We hebben een 2persoonsbad, en daar liggen we toch zo'n 3 a 4 keer per week in,

We gebruiken dan of zout of niets (badschuim kan niet, want er drinken 3 katten uit het bad), en zepen/spoelen evt. snel bij het uitstappen

Het is verrassend hoe weinig water je nodig bent, als je met zijn tweetjes gaat badderen, hij hoeft maar half vol!oh, komen je katten uit het bad drinken terwijl jullie erin zitten?
ik lees dat meerdere mensen hun haren wassen en daarna conditioner in doen, is normaal natuurlijk, maar brengen jullie direct de conditioner in je heel erg natte haar? conditioner werkt niet in heel erg nat haar, je moet eerst je haar goed uitwringen met een handdoek en daarna pas de conditioner insmeren en laten inwerken. ik leg een handdoek op een krukje naast de douche (eigenlijk bad maar ik douche erin, ben baden snel zat, doe ik heeeeel af en toe om es te relaxen, en dan zeker niet te lang)

dan na het wassen vn mn haar , wat drogen met handdoek en dan pas condi erin. daarna inzepen terwijl de condi inwerkt. ik heb heel droog haar, dus moet lang inwerken bij mij voor een goed resultaat. geef het tijd om in te werken, zeep me goed in, scheer me, was mn gezicht met facewash en goed masseren (moet ook goed inwerken, anders werkt het niet)me wassen met lactacyd en dan de condi uitspoelen.

het conditionen doe ik echter niet altijd onder de douche, meestal (om de 2 dagen of zo of naargelang ik het nodig vind, heb krullen, dus zeker met droog haar hebben die verzorging nodig om mooi te blijven) ben ik niet onder de douche maar erbuiten en dan uitspoelen buigend over het bad. mn haar wassen doe ik ook niet elke dag, eerder om de drie-vier dagen, kan soms ook meer zijn aangezien ik heel droog haar heb. dus wanneer ik mn haar niet was of condition onder de douche, duurt het douchen veel korter. scheren doe ik wel regelmatig onder de douche, tandenpoetsen niet...heb dat wel es gedaan vroeger , maar ik denk vooral op plaatsen waar het handig was en ik direct aan mn tandenborstel kon komen, bv in badkamers vn hotelkamers of toen we op vakantie waren bij familie in het buitenland, daar hebben ze van die badkamers met in een hoek een putje in de grond, dus zonder douche of bad (niet overal , en soms is er een verhoging of afbakening en/of douchegordijn), kan je gewoon makkelijk lopen naar de wasbak voor je tandenborstel .

mja gewoon aan denken tandenborstel klaar te leggen bij het bad eigenlijk. maar goed, als het water loopt terwijl je poetst, is wel verspilling. ofwel effe kraan uitzetten, tis dan in de badkamer toch warm genoeg bij mij.

oh my god dit is lang geworden hehe
oja, masker is wel handig om uit te spoelen onder de douche, dan kan je meteen alles goed eraf krijgen. want je hele lichaam mag toch nat. aan wasbak moet je opletten dat je niet te veel water spat overal. doe dan eerst masker op , laten inwerken en pas onder de douche als de inwerkingstijd om is. dan eerst gezicht uitspoelen en dan het hele ritueel. maar ja, was dan wel eerst mn gezicht aan de wasbak want masker moet je op goed gereinigde huid aanbrengen. toch was ik liever mn gezicht onder de douche, aangezien facewash daar ook staat (kan het natuurlijk effe halen, is een paar stappen, maar ik denk er nooit aan), dus kan dan geen masker nemen, enkel na het douchen en dan heb ik geen zin meer, want spoel niet graag aan de wasbak wegens bovenvernoemde reden + dan heb ik het ook helemaal gehad met water. talk about complicated haha

however, soms wil ik een masker wanneer ik geen douche nodig heb, dan doe ik wel het hele gedoe aan de wasbak. oh god
quote:LolitaLempicka schreef op 19 januari 2009 @ 00:52:

oh my god dit is lang geworden heheGaat nogal.......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
krijg jij nooit te horen dat je een ratel bent , Lolita ?

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:LolitaLempicka schreef op 19 januari 2009 @ 00:21:

[...]

oh, komen je katten uit het bad drinken terwijl jullie erin zitten?

Ja, alle drie, heel gezellig, twee in de hoeken (is een hoekbad) en eentje ernaast,

Ze hebben het van elkaar overgenomen,

Als ze gedronken hebben, blijft er eentje zitten, en twee gaan voor het bad liggen (eentje ligt dan in de hoek van de douche)

Wij zijn een heel knus gezin
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 januari 2009 @ 01:07:

krijg jij nooit te horen dat je een ratel bent , Lolita ?

hahhaa, jawel, maar nooit irl, alleen in mails of smsjes of chat of zo hahahha moet hier echt om lachen. op papier of in woorden black on white kan ik meer nadenken en komt alles eruit. is heeeel funny, want irl hebben meerdere mensen die me pas kennen of waar ik niet zo heel close mee ben, maar die ik wel regelmatig zie, commentaar dat ik heel stil ben en wanneer ik dan iets zeg, het meteen interessant of grappig is. totaal anders als hier dus. met goeie vrienden waar ik echt wat mee heb praat ik natuurlijk meer dat ratelen valt zeker mee hoor! heb wel soms mn momenten haha. mss een soort ziekte?
denk dat dat ratelen irl met vrienden en other close people meevalt, omdat ik natuurlijk niet de hele tijd zelf aan het woord kan zijn, ben niet egoistisch ! en luister ook graag
Ik vind 10 min eerlijk gezegd al best kort. Wij hebben nu een bad. Maar hiervoor douchte ik altijd 20 min tot 30 min. Gezicht, lichaam inzepen en afspoelen, daarna haren wassen en uitspoelen, en daarna benen, oksels en bikilijn scheren. En dan nog even 10 min voor de lekker er onder blijven staan.

Maar een half uur een douche aan laten staan is best veel waterverbruik. Nu zet ik het bad aan en dat is in nog géén 10 min vol. Dus wij besparen hierdoor wel meer water.

Maskertjes doe ik apart na het badderen.
Ik houd er ook wel van om lang te douchen maar meestal verbied ik het mezelf (klinkt wel erg streng haha) waardoor ik, zeker doordeweeks, binnen tien minuten klaar ben. Als ik de volgende dag vroeg op moet en het is koud buiten, douche ik 's avonds en de volgende dag heel kort (echt maar 2 min. ofzo) om wakker te worden en om gezicht, oksels, billen en voeten te wassen. Anders voel ik me toch niet helemaal fris en wakker.
quote:Vinyl schreef op 18 januari 2009 @ 15:39:

[...]

Ok, gemeten:

- haar wassen

- haar uitspoelen

- dan conditioner erin

- terwijl dat intrekt me inzepen

- afspoelen en haar uitspoelen.

Tatataaaaaa, klaar!

Score: 4 minuten, en ik heb niet gehaast!

Zo doe ik het ook. Ik zet dan wel na het haar wassen de douche uit, maak mijn haar handdoek droog en doe dan de conditioner erin. Vervolgens lichaam inzepen en daarna weer de douche aan om af te spoelen. Als ik mijn haar niet was is het douche aan, inzepen en afspoelen, 1á 2 minuutjes.
De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.
quote:barba schreef op 19 januari 2009 @ 09:24:

[...]

Zo doe ik het ook. Ik zet dan wel na het haar wassen de douche uit, maak mijn haar handdoek droog en doe dan de conditioner erin. Vervolgens lichaam inzepen en daarna weer de douche aan om af te spoelen. Als ik mijn haar niet was is het douche aan, inzepen en afspoelen, 1á 2 minuutjes.Gatver, jij gaat dus gewoon nat in de kou staan ipv dat je lekker onder 't warme stromende water blijft terwijl de cremespoeling intrekt? Ongezellig zeg!
Ik douche denk ik zo'n 5-10 minuten. Maar ik douche ook niet dagelijks hoor! Om de dag ofzo. Soms ook om de twee dagen, hihi sommige zullen me wel vies vinden aangezien die 2x per dag douchen! Maar ben heel schoon hoor, was me sowieso dagelijks bij de wasbak als ik niet douche. Als ik douche was ik dus altijd mijn haar incl. cremespoeling. In de winter vind ik douchen helemaal niks, daarna krijg ik het koud omdat mijn haar lang nat blijft en mijn huid wordt er droog van, föhnen doe ik ook weleens maar krijg ik een pluizebol van dus liever niet. Een bad is wel lekker maar hebben we thuis niet, bij mijn vriend ga ik ook niet vaak, is altijd zo'n gedoe en daarna ben je gerimpeld! Dus ben op zich wel milieubewust bezig ;).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven