Mode & Beauty alle pijlers

Hoe te beginnen?

08-02-2017 17:35 49 berichten
Ik ben midden dertig en ben nooit een typisch meisje geweest wat make-up, kledij, accessoires,... betreft. Nu begin ik hier wel interesse in te krijgen maar ik vind het moeilijk mijn weg hierin te vinden. Daarom heb ik een kleur- en figuuranalyse met stijladvies geboekt. Dit was zeer interessant en fijn. Ik blijk een herfsttype te zijn met een Y-figuur. Ik werk toe naar een stoere, pittige en casual stijl in donkere herfsttinten. Zo ver zo goed. Maar hoe doe ik dit praktisch? Ik heb een volledig nieuwe garderobe nodig (ben veel afgevallen waardoor alles te groot is) en wil graag starten met make-up en fatsoenlijke skincare. Dit kost allemaal veel geld en tijd dus ik zal het stapsgewijs moeten doen. Maar ik weet niet goed waar te beginnen.

Waarin best eerst investeren qua kledij? Waaruit bestaat een basisgarderobe? Hoe vind ik de kledij die ik als voorbeeld meegekregen heb?

Investeren in dure skincare (had hier op viva al info gevraagd over Clinique) of toch maar gewoon verder doen met bodyshop,... producten? Of enkel investeren in bepaalde producten?

Welke make-up producten kan ik makkelijk halen bij de drogist en voor welke producten stap ik beter een parfumerie binnen?

Kortom ik ben de weg kwijt... Hoe zouden jullie dit aanpakken? Hebben jullie tips?
personal shopper inschakelen een optie?
Op zich wel maar ik wil het liever zelf eerst proberen. Weet alleen niet goed waar te beginnen...
Shoppen met zeer eerlijke vriendin die oog heeft voor wat iemand flatteert en wat niet?
Alle reacties Link kopieren
Kleding richten op basics als eerste. Dus goed zittende broeken, basic shirts, vestjes. Koop op dit moment geen items die erg in de mode zijn en volgende maand al weer uit zijn. Bekijk ook wat voor jurkjes jij leuk vindt en wat je goed staat. Zo zal niet ieder model je goed staan.

Volgens mij kun je ook een shopper boeken die met je meegaat shoppen en je adviseert. Lijkt mij handig!

Gezichtsverzorging advies ik altijd Paula's choice of Jetske Ultee. Op beautypedia kun je ook kijken welke producten/merken goede ingredienten hebben.

Voor foundation zou ik ook even kijken op beautypedia. Het is zo zonde als je een goede crème smeert maar een irriterende foundation gebruikt, verder zweer ik bij micelair water van nivea om make up eraf te halen. (Daarna gebruik ik de producten van Paula's choice)

Mascara is heeeeeeel persoonlijk. Dat is een kwestie van uit proberen.

Ik vind het geweldig dat je veel bent afgevallen en jezelf hebt laten adviseren! Op naar een nieuwe look die helemaal bij je past.
Hoe is de kledingcode op je werk?

Voor huidverzorging zou ik Olaz aanraden. Vaak in de aanbieding bij het Kruidvat. Sowieso niet te duur.

En make-up van Catrice of Essence.
Vriendin meenemen is zeker een goed idee!

Kledij op het werk is vrij te kiezen zolang het niet te bloot of te kort is.

Die site kende ik nog niet dus daar ga ik eens wat rondneuzen.

En qua foundation, concealer, blush,... vind ik het moeilijk om de juiste tint te vinden. Daarom dat ik bang ben om zomaar iets te kopen in het kruidvat. Het is niet duur maar ik vind het zonde om vijf keer opnieuw bv foundation te kopen om toch de juiste tint te vinden.
En bedankt voor alle tips!!!
Waarom moet alles nieuw? Je kunt toch gewoon je verzorgingsproducten en (een deel van je) make-up blijven gebruiken ook al ben je afgevallen?

Ik zou gaan voor goed passende kleding in een stijl die je zelf leuk vindt.
Zelf koop ik de meeste producten van L'oreal, creme, make-up, shampoo etc. dit omdat mijn huid en haar hier goed op reageren en ook omdat er vaak acties zijn bij kruitvat en ethos met 2de gratis.

Bij de douglass kun je je goed laten adviseren door de dames die daar werken qua make-up en geurtjes. Douglas heeft ook duurdere merken, maar ook de wat "goedkopere" (zoals l'oreal en bourjois). Zij hebben ook make-up tafels waar het personeel je kunnen opmaken Weet alleen niet of dit geld kost, misschien als je het uitlegt en erbij zegt dat je van plan bent het 1 en ander te kopen dat ze het gratis doen.

Qua kleding eerst beginnen met basic. Ook hier zou ik niet meteen naar een hele dure winkel gaan, maar wel een winkel waar je goed geadviseerd kunt worden. Zelf vind ik de M&S erg fijn en ook vriendelijk personeel die je graag helpt.

Schoenen; als je nog niet vaak op hakken hebt gelopen, zou ik beginnen met laarsjes met een klein hakje. Deze sluiten stevig om je enkels en zal je minder snel in verzwikken als meteen pumps.

Als je kan ivm werk, zou ik een rustig winkel tijdstip kiezen, waardoor de medewerkers jou ook echt kunnen helpen. Een keer door de weeks in de ochtend buiten de vakanties om.
Ipv foundation zou je ook de bb cream van Olaz kunnen nemen. Is met een touch of foundation.

Vooral de lichte variant nemen.

Blush erbij, is niet duur, en mascara.

Gewoon proberen!
Chocolol, omdat het beetje make-up dat ik al heb de 'foute' kleur heeft. En mijn verzorging niet voldoet volgens de consulente van het stijladvies. Zij heeft mij ook opgemaakt en mijn gezicht dus van dichtbij gezien.

Zoals ik al zei had ik er tot nu toen geen interesse in. Ik verzorgde mijn gezicht slechts af en toe en ik droeg bijna nooit make-up. De producten werden lukraak gekocht zonder kennis van zaken.
En lees reviews en kijk tutorials.
Bb is niet dekkend genoeg omdat ik last heb van pigmentvlekken.

Tutorials kijk ik inderdaad wel. Maar daar gebruiken ze heel veel producten waardoor het soms overweldigend kan zijn.

Nogmaals dank voor jullie tips!
Maak je het allemaal niet te groot?

Zo'n styleconsulente is niet heilig
Frankly my dear, I don"t give a damn
Als je de juiste kleur foundation wil, test dit dan in je nek (er zit bijna altijd wel een testertje bij). In je nek kun je goed zien of het dezelfde kleur is.

Ik gebruik een smeer foundation en daarna een poeder. Ik vind alleen de smeer te glimmend en alleen de poeder niet dekkend genoeg (Zelf last van rode vlekjes in mijn gezicht).

Mascara, een zwarte en waterproof. Blijft goed zitten en zwart past overal bij
Pinterest, YouTube en makeupalley.com zijn mijn beste vrienden online. Qua gezichtsverzorging heb ik veel gehad aan de blog van Jetske Ultee en Paula's Choice (haar beautypedia vond ik ook heel handig).
Heeft de consulente je tips gegeven over merken en/of winkels? is het een idee om bij haar te beginnen met je vraag? Douglas etc hebben vaak targets dus het is niet gezegd dat ze je aan de beste merken voor jou helpen. Als je met een vriendin gaat shoppen voor een nieuwe look ben je vaak aan haar stijl gebonden is mijn ervaring.
Bij mac (oa in de bijenkorf) kost het je een bepaald bedrag en wordt je helemaal opgemaakt, daarna kan je voor het bedrag wat je besteed hebt make up uitkiezen. Mac is ook een goed merk.

Vriendin meenemen met shoppen zal ik wel weer niet doen. Ik zou kiezen voor iemand die bloedeerlijk is en niet iemand die misschien zegt dat het leuk staat terwijl dat niet zo is. Ik zal dan echt investeren in een personal shopper plus die weet waar je de kleding kunt kopen wat je zoekt en wat bij je past.
quote:lisa198 schreef op 08 februari 2017 @ 18:28:

Bij mac (oa in de bijenkorf) kost het je een bepaald bedrag en wordt je helemaal opgemaakt, daarna kan je voor het bedrag wat je besteed hebt make up uitkiezen. Mac is ook een goed merk.

Vriendin meenemen met shoppen zal ik wel weer niet doen. Ik zou kiezen voor iemand die bloedeerlijk is en niet iemand die misschien zegt dat het leuk staat terwijl dat niet zo is. Ik zal dan echt investeren in een personal shopper plus die weet waar je de kleding kunt kopen wat je zoekt en wat bij je past.

Ik ben echt bloedeerlijk als ik met vriendinnen, zussen of man ga shoppen. Niet dat ze altijd naar me luisteren, maar vaak blijft het bediscussieerde stuk in de kast hangen

Met een Y figuur (brede schouders, slanke benen?) staan getailleerde jurkjes met een iets uitwaaierende rok heel leuk. Stijlvol, kan voor zowat elke gelegenheid en je hebt meteen een volledige outfit. En je hebt geluk dat er veel pruim- en moskleurige dingen te vinden zijn nu. Verder zou ik een skinny, chino, 2 jasjes en een paar basis shirtjes aanschaffen. Een paar enkellaarsjes en een paar pumps en je komt al een heel eind. En ik ben blij met mijn verzameling sjaals en omslagdoeken. Niet alleen omdat ik het vaak koud heb, maar het staat ook zwierig en je kan er een leuk kleuraccent aan je outfit mee geven.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:calvijn1 schreef op 08 februari 2017 @ 18:22:

Maak je het allemaal niet te groot?

Zo'n styleconsulente is niet heiligDat doe ik inderdaad wel ja. Vervelende eigenschap...
Wauw er zijn nog goede tips bijgekomen. Ik reageer later nog maar moet weg nu.
Geen vriendin maar lekker alleen gaan shoppen en veel passen!

Dan zie je vanzelf wat leuk staat.

Zelfde met make-up.

Hoeft niet persé duur te zijn. Het ligt aan wat je gezicht verdraagt.

En niet teveel make-up. Dat vind ik vaak zo zonde.
Ik zou beginnen met basics. Gewoon steeds een beetje aanschaffen, dan valt de prijs mee.

een mooie, goedzittende pantalon,

Een mooie, goedzittende jeans,

Een mooie rok,

Mooi colbertje,

Een mooi overhemd,

Wat topjes en shirtjes.

Gewoon steeds per kledingstuk.

Dan denk je beter na wat je koopt en zul je goed kunnen gaan combineren en je stijl uitzoeken.

Zelfde geldt voor make-up.

Ga eens naar een Douglas/ICI paris en laat je goed voorlichten.

Zoek eerst een goeie foundation en poeder (ik zweer bij MAC en Catrice.)

Dan een leuk palette oogschaduw (ik vind sleek en urban Decay heel mooi) voor ieder type is wel een mooi oogschaduw pallets.

Mascara doet voor mij persoonlijk geen verschil in merken. Die van de Hema en essence vind ik net zo goed als mac of Chanel.

Lippenstift/glosh zou ik eerst gewoon goedkopen van ophalen zoals essence en Catrice. Als je een leuk passende kleur hebt kun je altijd op zoek naar betere.

Ik vind blush altijd leuk. Maar genoeg mensen die dat niet boeit.

Verzorgingsproducten vind ik altijd tricky. Koop wat bij een betere parfumie en vraag hier en daar proefmonsters. Wat bevalt kun je aanschaffen.
Het ligt ook aan je smaak!

Een colbertje wordt dus misschien wel geadviseerd als basisgarderobe maar ik draag dat dus echt NOOIT. Bedenk wat je leuk vindt, ga winkelen op een dag dat het minder druk is. Je weet welke kleuren je staan nu, laat je adviseren door een goede verkoopster en koop gelijk een setje ala je combineren lastig vindt.

Make-up draag ik ook niet veel dus daarin weinig advies. Soms heb je weleens voor weinig via Groupon een workshop, leuk om met een vriendin te doen en evt kun je daar wat goede basis make-up aanschaffen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven