KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Fijn Manawa!

En becauseimhappy wat een super mooi nieuws! Ook leuk van grote zus!
Oh wat een fijn nieuws Becauseimhappy!

Hier alleen nog maar aan t w88... en w88 en w88... Duurt lang
Hoe gaat het bij globe?! Voel je al wat?
Vanaf dag 1 constant het gevoel dat mn menstruatie begint. Heel moe ook....

Blijf mezelf vertellen dak het in mn hoofd haal hahaha!

Bij jou?
Ik ben er afgevallen
Ah niet leuk polonium :(
Ahh das klote Polonium :(
Aaah shit polonium :(

Wat heerlijk om te horen happy :D 20 weken al! Dan weet je misschien ook al wat het wordt he! Hoef je natuurlijk niet te delen, maar mag wel ;)

Hier nog geen nieuws, ik bel elke menstruatie even met Geertgen voor de stand van zaken maar ze zeggen telkens dat nedgen er mee bezig is.. Het wachten is best frustrerend :|
Vervelend polonium!
Jammer polonium! Sterkte!

Globe hier hetzelfde...
:-|Wat jammer polonium.. was dit je 1e poging?

Mitakuye, Globe en ik geloof Hope (?)..ik duim voor jullie
Oh nee Polonium! Wat vervelend! Gaat het een beetje?

Alle wachters, succes! Bedenk je; je bent niet alleen! Duim voor jullie!

Linnie, weet jij al meer?

Ik mag vanaf volgende week donderdag weer gaan beginnen met de ovulatie testen. Heb er nu wel weer zin in na die maand wachten!
Pat ik ben gisteren begonnen met mijn ovulatietesten. En ik verwacht morgen een positieve test te hebben, dus nog even afwachten..

Maar inderdaad fijn om weer te starten. Het was een lange maand!
Saffron, het was de 5de poging

nee voel me echt slecht, begin te twijfelen of ik nog wel door moet gaan.
ik snap je. Ik weet niet of je 5 pogingen achter elkaar gedaan hebt, dan zou het misschien helpen om even een maand over te slaan? Even rust. Ik merk in ieder geval dat het mij rust geeft nu ik even een maand oversla.
Sterkte Polonium.

Misschien inderdaad even jezelf een maandje rust gunnen en misschien wil je dan weer vol goede moed verder?
Dat is rot Polonium.

Ik kan me jouw twijfels best voorstellen. Misschien inderdaad even rust inbouwen en overleggen met het ziekenhuis. Hebben ze daar een ondersteuner met wie je kan sparren over jouw twijfel? Ben je bezorgd dat er fysiek iets is waarom het niet lukt? Bij mij in het ziekenhuis is hier na 6 pogingen een gesprek over met een arts en de mogelijkheid om met onderzoek wat zaken nader te bekijken.
Ach wat naar Polonium. Kan me voorstellen dat je even twijfels hebt.. .
ahh Polonium, is ook een heftig moment dat het toch niet gelukt is. sowieso de tijd voor jezelf nemen nu eerst alles laten bezinken...zijn alle 5 de pogingen met dezelfde donor?

heel veel sterkte in ieder geval...
Ach polonium, wat vervelend joh!

Ik herken het, bij mij kwam de gedachte ook op toen het deze keer weer niet lukte en merk dat ik er minder makkelijk uitkom dan bij de andere pogingen. Ik heb daarom ook besloten dat als het bij de volgende poging weer niet lukt ik contact op ga nemen met de maatschappelijk werker die in het MCK werkt. Zij kunnen je echt wel ondersteunen in het traject en om alles weer even op een rijtje te zetten. Het is belangrijk om het doel waarom je uberhaupt hieraan bent begonnen weer op je netvlies te krijgen ipv de negatieve gedachtes die waarschijnlijk nu de overhand nemen.

Dikke knuffel!
Mitakuye, hoe is het bij jou?

En hope?

Volgens mij waren ze dat op het wachtbankje?

Polonium, hopelijk heb je alles een beetje kunnen plaatsen!
Hier ook op het w8bankje maar ben bang dak draf val :(

Sinds gisteren iets wat op een bloeding lijkt maar niet wil doorzetten.....

Zou dan wel 5!! dagen te vroeg zijn aangezien mn NOD de 15e is.

Ben me al half teleurgesteld aan t voorbereiden op een echte teleurstelling met ergens nog een sprankje hoop.

Wat een rollercoaster.

Sterkte Polonium! Misschien dat wat je rust je idd een stapje vooruit helpt. Even niks en alleen tijd voor jou en nergens rekening mee houden... wie weet
Balen Polonium. Dikke knuffel!!!

Hier helpt het goede eten helaas nog niet voor mijn menstruatie cyclus. Ben alweer heel wat dagen te laat.. Hopelijk gaat het uiteindelijk wel helpen want wil natuurlijk het liefste zonder medicatie zwanger worden.

Ben wel al wat afgevallen en voel mij super goed bij hoe ik nu eet dus dat is al top!

Kan het iedereen aanraden ;)
Globe kan ook nog innestelingsbloeding zijn. Innesteling is tussen dag 6 en dag 10...

De rollercoaster herken ik wel. Gisteren had ik lichamelijk gezien een "goede" dag. Geen zeurende buikpijn en veel minder misselijk. Ook de andere kwaaltjes waren vele malen minder aanwezig. Ik was me dus al aan het voorbereiden op een menstruatie want ging er vanuit dat als het al bevrucht was, de innesteling iig niet gelukt was. Ik had ook een behoorlijk pesthumeur, leek op PMS maar dan wat erger zeg maar.

Vandaag echter zijn alle kwaaltjes weer in alle hevigheid terug. M'n buik zeurt weer als voorheen en m'n maag is ook weer flink van streek.

Dinsdag is m'n NOD maar ik heb mezelf beloofd dat ik maandag een Kruidvat early test mag doen. Ook omdat ik dan vrij ben en het dan, wat de uitslag ook is, even kan landen.

Dinsdag moet ik gewoon om 8 uur beginnen.

Nog even geduld dus...

Na afgelopen week heb ik wel besloten dat ik het echt direct ga zeggen. Maandag stond ik tegen een GGZ klant met een keukenmes en een schop aan te kijken en net kwam er een melding van een overval op een tankstation. Ik wil dus gewoon van de straat af want de risico's zijn me echt te groot!
Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties.

Manawa, wij worden in het zelfde ziekenhuis behandeld. Gesprek voor na de 6de behandeling staat al gepland. Ik dacht eigenlijk dat ze in het begin hadden ze gezegd dat ik na de 5de poging een HSG zou krijgen. Maar toen ik er de vorige keer naar vroeg, zeiden ze alleen dat ze wat bloedonderzoek gingen doen en ik een gesprek kreeg na de 6de poging.

Ik heb 5 pogingen achter elkaar gedaan, met 3 verschillende donoren. Ik weet niet of een maand pauze gaat helpen. Ik ervaar vooral stress na de behandeling, hoe dichter bij mijn NOD hoe erger. Ik probeer stress te vermijden/verminderen. Maar die onzekerheid vind ik verschrikkelijk, en die vage klachten/symptomen die ik dan krijg (misselijk, pijnlijke borsten) dat had ik nooit voor ik aan het traject begon.

De behandelingen worden ook steeds pijnlijker, de laatste keer had ik zelfs de dag erna ontzettende buikpijn. Ik kon bijna niet werken hierdoor. Hoe zou ik dat moeten doen bij volgende behandelingen? Ik kan me niet steeds ziek melden of vrij nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven