KIND IN JE UPPIE - DEEL 7
donderdag 14 april 2016 om 22:19
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Fase 3: Zwanger!
BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Blij_ei | 32 | Geertgen | wachtlijst sinds augustus 2016 |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Eeffie1 | 38 | MCK Leiderdorp | wachtlijst sinds november 2016 |
Plien1985 | 31 | nijGeertgen | intake januari 2017 |
Macarinata | 34 | n.v.t. | oriëntatie |
Jootje29 | ? | Rijnstate | intake gehad, nu wachtlijst |
Maris86 | 31 | Reinier de Graaf, Voorburg | Intake gehad, nu onderzoeken |
Patroesj | 31 | Rijnstate | Wachtlijst voor intake sinds november 2017 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015 |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016 |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 |
BiebkeBrabant | 39 | Nij Geertgen | 2 pogingen, nu on hold |
Simply_Me37 | 37 | AMC | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Pat36 | 37 | UMC Utrecht | december 2016 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 33 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Roosje-89 | 27 | Nij Geertgen | start iui juni/juli 2017 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
deb87 | - | UMC Utrecht | start september 2017 voor 2e kindje |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | start iui augustus 2017 |
Nausicaa | 36 | AMC | start okt 2017 |
NoraRecaptcha | 37 | start okt 2017, 2e kindje | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | start iui okt/nov 2017 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Mitakuye Oyasin | 33 | NijGeertgen | Januari 2017 | 24 oktober 2017 | Een jongen! |
Jessy010 | ? | ? | ? | ? | |
Wannabe79 | 37 | Isala | Mei 2017 | 03-07 eerste echo | |

2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
maandag 6 februari 2017 om 10:25
Oohh helemaal vergeten deze zwangeren te feliciteren, bij deze!
De reden om voor een deense donor te gaan, dat is om de wachtlijst te omzeilen.
Die is er dan namelijk niet.
@nausica, de reden dat het hier wat gedwongen voelt is dat ik me te lang heb laten leiden door anderen en dat voelt nu heel erg als verloren tijd.
Dus voor iedereen doe vooral wat voor jezelf goed voelt!
De reden om voor een deense donor te gaan, dat is om de wachtlijst te omzeilen.
Die is er dan namelijk niet.
@nausica, de reden dat het hier wat gedwongen voelt is dat ik me te lang heb laten leiden door anderen en dat voelt nu heel erg als verloren tijd.
Dus voor iedereen doe vooral wat voor jezelf goed voelt!
maandag 6 februari 2017 om 11:39
@simply_me, ik ook zo juist gebeld en mag 6 maart voor een echo... spannend kan niet wachten...ik verder nog helemaal nergens last van alleen af en toe steken in mijn buik/lies verder nog niets... oh ja iets meer honger lijkt het wel...
allen, hebben jullie ook voor jezelf al eens je financien uitgerekend van kinderopvang, minder werken etc... ? ik weet zeker dat het wel lukt maar vind het wel pittig wat het allemaal kost en wat ik maandelijks overhou... respect voor alleenstaande ouders die het allemaal netjes op orde hebben...
@wannabe79, ik herken wel wat je zegt... ik heb uiteindelijk zo lang vastgehouden aan het totale plaatje dat ik nu uiteindelijk 37 ben... hierdoor vond ik dat ik zelf geen keuze meer had om ook nog eens 1,5 jaar op de wachtlijst te staan en voelde het voor mij alsof mijn enige keuze dus een donor uit denemarken was... uiteraard is dit voor iedereen anders en moet je vooral doen wat bij je past... In the end " age is notthing but a number" right?
allen, hebben jullie ook voor jezelf al eens je financien uitgerekend van kinderopvang, minder werken etc... ? ik weet zeker dat het wel lukt maar vind het wel pittig wat het allemaal kost en wat ik maandelijks overhou... respect voor alleenstaande ouders die het allemaal netjes op orde hebben...
@wannabe79, ik herken wel wat je zegt... ik heb uiteindelijk zo lang vastgehouden aan het totale plaatje dat ik nu uiteindelijk 37 ben... hierdoor vond ik dat ik zelf geen keuze meer had om ook nog eens 1,5 jaar op de wachtlijst te staan en voelde het voor mij alsof mijn enige keuze dus een donor uit denemarken was... uiteraard is dit voor iedereen anders en moet je vooral doen wat bij je past... In the end " age is notthing but a number" right?
maandag 6 februari 2017 om 12:47
Wannabe, het is nou net alsof ik mezelf hoor praten haha. Bij mij ging de grens ook van 30 naar 35 en toen ineens een half jaar later toch de knoop doorgehakt. Ondertussen word ik deze week 37..
Als ik het van te voren had geweten dat het überhaupt zwanger worden niet zo snel ging als dat ik gehoopt had, had ik eerder willen starten. Maar ja, eerder was ik er ook nog niet echt klaar voor..
Ik heb dus ook voor een Deense donor gekozen om de wachtlijsten te omzeilen.
Jessy & simply, leuk dat jullie zo met elkaar oplopen!
Ik ben vandaag weer geweest voor een echo, eitje was nog te klein en mag donderdag weer terug..
Als ik het van te voren had geweten dat het überhaupt zwanger worden niet zo snel ging als dat ik gehoopt had, had ik eerder willen starten. Maar ja, eerder was ik er ook nog niet echt klaar voor..
Ik heb dus ook voor een Deense donor gekozen om de wachtlijsten te omzeilen.
Jessy & simply, leuk dat jullie zo met elkaar oplopen!
Ik ben vandaag weer geweest voor een echo, eitje was nog te klein en mag donderdag weer terug..
maandag 6 februari 2017 om 13:37
Ik snap heel goed dat jullie dan voor een Deense donor hebben gekozen. Fijn dat het ook op die manier kan. En wat toevallig dat het bij jullie hetzelfde gegaan is qua tijdspad.
Jessy; dat van die kosten enz is ook wel iets wat mij bezig houdt nu qua voorbereiding. Ik heb al wel geprobeerd alles eens op een rijtje te zetten en te berekenen wat minder werken financieel betekent maar vind het nog best lastig om dat goed uit te rekenen. Het scheelt wel dat je overal proefberekeningen kunt maken maar je weet het denk ik pas echt wanneer het zover is.
Jessy; dat van die kosten enz is ook wel iets wat mij bezig houdt nu qua voorbereiding. Ik heb al wel geprobeerd alles eens op een rijtje te zetten en te berekenen wat minder werken financieel betekent maar vind het nog best lastig om dat goed uit te rekenen. Het scheelt wel dat je overal proefberekeningen kunt maken maar je weet het denk ik pas echt wanneer het zover is.
maandag 6 februari 2017 om 16:05
Wat leuk Simpley en Jessy, allebei 6 maart echo!
Vwb kosten heb ik idd flink gerekend. Eerst een financiële berekening hoeveel ik zou gaan verdienen als ik van 32 uur terug ga naar 27 uur. En daarmee op de site van de Belastingdienst berekend wat ik aan kindgebonden budget en kinderopvang toeslag zou ontvangen. Ik moet zeggen dat het mij echt 100% meeviel!
Daarnaast heb ik een goede financiële buffer dus dat geeft me ook wel veel rust..
Vwb kosten heb ik idd flink gerekend. Eerst een financiële berekening hoeveel ik zou gaan verdienen als ik van 32 uur terug ga naar 27 uur. En daarmee op de site van de Belastingdienst berekend wat ik aan kindgebonden budget en kinderopvang toeslag zou ontvangen. Ik moet zeggen dat het mij echt 100% meeviel!
Daarnaast heb ik een goede financiële buffer dus dat geeft me ook wel veel rust..
maandag 6 februari 2017 om 19:24
Het zijn voor mij steeds stappen geweest. Eerst de huisarts, daarna de intake, donorselectie en dan eindelijk begonnen met de behandelingen. En ik heb ook nog wel eens momenten waarop ik denk waar ben ik aan begonnen . Maar zie ik dan een moeder met een kind of mijn zwangere collega of wat dan ook .. dan weet ik oh ja daarom!
Hier gaat het alle kanten op. Het ene moment denk ik dit zijn typische premenstruatie klachten het volgende moment denk ik hmm hier heb ik normaal nooit last van arghhhhhhh
Hier gaat het alle kanten op. Het ene moment denk ik dit zijn typische premenstruatie klachten het volgende moment denk ik hmm hier heb ik normaal nooit last van arghhhhhhh
anoniem_202721 wijzigde dit bericht op 06-02-2017 19:25
Reden: .
Reden: .
% gewijzigd
maandag 6 februari 2017 om 20:42
Hey Nora, ik herken erg wat je schrijft. Ik heb twee weken geleden een afspraak bij de huisarts gehad en me laten verwijzen. Ik vond het ook spannend, maar stelde echt niks voor en ze was superlief. Inmiddels heb ik de 22e al een eerste gesprek bij het UMC staan, dus dat gaat snel! Ik vind het ook wel prima hoor, die wachtlijst van 16 maanden;-) Nog alle tijd om tussendoor te voelen, twijfelen en af te wegen, voor het kind er is. En wat mij betreft, ook nog wat tijd voor die leuke vent om gewoon langs te wippen en te blijven hangen!;-)
maandag 6 februari 2017 om 21:13
Haha ja wie weet wat er in 16 maanden kan gebeuren
Het hoort er allemaal bij als ik het zo lees.
Polonium herkenbaar...het lijkt nu of ik overal zwangeren of babies zie en dan denk ik alleen maar ik wil dat ook.
De eerste stap is in ieder geval gezet want volgende week heb ik een afspraak staan bij de huisarts....

Het hoort er allemaal bij als ik het zo lees.
Polonium herkenbaar...het lijkt nu of ik overal zwangeren of babies zie en dan denk ik alleen maar ik wil dat ook.
De eerste stap is in ieder geval gezet want volgende week heb ik een afspraak staan bij de huisarts....