KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Wauw mita, gefeliciteerd!!
Gefeliciteerd Mita
Gefeliciteerd Mita! Wat een goed nieuws!
Jeetje! Dat gaat goed hier. Er zijn nu echt best veel zwangeren hier. Wat fijn Mita. Van harte gefeliciteerd!
Wat fijn Mita! Gefeliciteerd!
Eindelijk een positieve ovulatietest. Morgen mag ik voor poging 3. Hopelijk is 3x scheepsrecht :-)
Dankjewel allemaal!

Succes Linnie, ik duim voor je!
Heeft iemand van jullie ervaring met acupunctuur en dan in het bijzonder acupunctuur bij een kinderwens? Ben benieuwd naar ervaringen, ik overweeg het..
Thnx mita!
Linnie_1983, heel veel succes en dat de positieve flow hier ook maar z'n effect op jou mag hebben

SaffronSkies, ik niet zelf maar weet van een collega dat ze dit ook gedaan heeft tijdens haar IVF traject en dat zij het als zeer prettig heeft ervaren... ze is er echter niet zwanger door geworden in haar IVF pogingen. Dit kwam pas toen ze het op gaf en net accepteerde dat het dan schijnbaar niet was weggelegd... toen werd ze ineens op de " normale" manier zwanger...

ik geloof wel in energie die goed moet zijn etc en dat accupunctuur daar bij kan helpen...ook al ben ik zeker niet het type van zweverige dingen ik heb uiteindelijk ook mijn huis gereinigd van negatieve energie, veel gemediteerd en nu met een goed resultaat... kan toeval zijn maar waarom zou je het niet proberen...
MitakuyeOyasin wauw wat een leuk nieuws, gefeliciteerd! Voor alle wachtenden succes

Xxx
Ohhh wat geweldig Mita!!!! Gefeliciteerd wat leuk!!!

Hier gaat het goed hoor... was een flinke domper die even binnen kwam maar uiteindelijk gaan we weer door.

Ik zet het wel even in de ijskast aangezien ik die ijskast deze maand ga verhuizen. Net gehoord dat ik een leuk huisje krijg dus even aan de klus. Wanneer er weer rust is ga ik voor poging 2.

Succes voor de wachtende!! Zitter er veel mensen??
Mita, nog een testje gedaan?

Linnie, spannend!! Ik dacht al dat je bijna zou mogen. Ik duim voor je!

Biebke, wat zul je trots zijn op de kleine man! Ik zag hem weer in het nieuws. Gaat het een beetje?
Nee geen test meer gedaan. Donderdag doe ik de officiële "16 dagen na inseminatie test" en daarna kan ik als 't goed is NijGeertgen bellen. Ik was anders vandaag ongesteld geworden (ben echt heel regelmatig) en dat is niet gebeurd dus ik heb er vertrouwen in dat het goed zit.

Wat leuk van je huis Globe!

Biebke hoe is het met je?
Mita, fijn dat je zo regelmatig bent. Dan kun je nu het voorzichtig blij misschien iets meer loslaten en als wat meer blij zijn?

Ik denk dat ik zelf wel 10 testen zou doen, gewoon om het zeker te weten. Haha, maar bij mij is het toch altijd al onregelmatig geweest.

Geniet er maar van!
Nee helaas pat ik was wat laat deze maand. Was al bijna bang dat mijn eisprong deze maand uitbleef

Maar gelukkig vanochtend alsnog een positieve test!
Pat het begint idd al wat te landen ja. Ik werk als politieagente op straat en loop dus nogal wat risico. Alleen al een keer schieten kan al een miskraam tot gevolg hebben (door de trillingen en de knal die dit veroorzaakt), laat staan wat verdachten tegenwoordig allemaal uitvreten. Volgende week had ik sowieso twee trainingsdagen staan waarin ik volop moest schieten dus ik heb het maar meteen gedeeld.

Heb er dus veel over mogen kletsen vandaag, daardoor komt nu steeds meer het besef.

Linnie ik duim voor je!!
Ik zou volgens mij ook elke dag testen omdat ik het niet zou geloven

Gaat wel hier, verstand op 0 en door. Maar poging drie stel ik toch nog even uit...
Jessy zijn er speciale meditatieoefeningen die je gedaan hebt? Ik gebruik de app insight timer
O ja Mita..goed om direct maatregelen te nemen. Ik heb "gewoon" een kantoorbaan dus dat soort zaken zouden hier niet spelen.

Ik ga morgen voor het eerst in mijn leven naar een acupuncturist. Heel benieuwd wat dat met me gaat doen.

@Jessy Ik geloof ook in de invloed van goede/slechte energie, maar sta toch wel sceptisch tegenover alternatieve geneeswijzen.. vanuit mijn opleiding in pure bèta richting.

Vandaag afspraak gemaakt voor startecho voor ronde 5. De arts vertelde me vanochtend dat door de olieachtige vloeistof die gebruikt is bij de HSG er een hogere kans is om zwanger te raken in de 3 maanden na het onderzoek. Dat geeft me goede moed!

Ik ben ook benieuwd naar de meditatie oefeningen.

Hope: good luck op het wachtbankje. Ik hoop dat je mag overstappen naar het volgende wachtbankje.. Linnie: voor jou natuurlijk ook veel succes!

Snap dat sceptische, dat was ik ook tot ik mijn kindje verloor met 20 weken wat ik zo onbegrijpelijk vond... schijnbaar zoek ik dan zo naar meer antwoorden dat ineens het alternatieve ook interessant wordt... en nog steeds vind ik een hoop onzin hoor...ben wel benieuwd naar je acupunctuur ervaring

Ik heb geen speciale meditatie gedaan maar wel bewust een paar privélessen genomen zodat ik iemand had die signaleerde dat mijn ademhaling afweek en me weer in focus kon praten... op dit moment lukt het mij nog niet alleen om volledig in meditatie te zijn... maar merk wel dat ik stress kan wegademen en dat voelt wel goed... maar ook mijn gedachten helemaal leeg lukt mij ook nog niet... ik merkte dat ik tijdens het wachtbankje niet ontspannen ademde (geen vloeiende beweging maar zeg maar beetje stotterend) maar kreeg dat ook niet zelf goed waardoor ik me bewust was van mijn stress... klinkt allemaal heel zweverig als ik dit terug lees maar gaat volgens mij vooral om focus op je lichaam en je mindset en of dat nu met meditatie, sporten of voeding of afleiding is... ieder heeft zijn eigen voorkeur...

@hope, hoe gaat t nu? Sta je er een beetje positief in??denk veel aan je...zeker omdat we tegelijk gestart zijn vorig jaar ongeveer
Thnx allen! Ik zit weer op het wachtbankje!
Gezellig linnie, zit ik gelukkig niet meer in mijn eentje

Globe, wat leuk! Succes met klussen/opknappen enz.

Jessy, positiviteit wisselt nogal haha..

Na de inseminatie, toen ik nog met mijn benen wijd lag, heb ik de verpleegkundige gevraagd hoe het verder gaat als het weer niet lukt. Wanneer ze met hormonen beginnen, wanneer er gekeken wordt naar ivf/icsi. Hieraan kan je dus merken dat ik ervan overtuigd ben dat deze poging weer niet gaat lukken. Tuurlijk hoop ik het diep van binnen wel, maar het lijkt een soort van bescherming voor mezelf om niet weer zo'n klap te krijgen.

Hopelijk komt dit verhaal niet te depressief over, want dat ben ik absoluut niet haha..
Spannend Hope! Ik duim dat het deze keer gelukt is!

Ik heb vanochtend de officiële "16-dagen na inseminatie" test gedaan en het streepje was al mooi donker. Straks even naar NijGeertgen bellen en dan neem ik aan dat ik een afspraak krijg voor de eerste echo .
Kunnen jullie steeds gemakkelijk last minute vrij nemen als je naar het ziekenhuis moet voor de inseminatie? Ik vind dat maar een gedoe.

Ik werk als leidinggevende in de kinderopvang. Moest er de eerste keer al een belangrijke afspraak voor afzeggen en dat gaat volgende week weer gebeuren vrees ik. Mijn eisprong wisselt ook een beetje, de ene keer op dag 12 en dan weer op dag 17. Dus kan ook niet voor zo lang mijn agenda leeg laten voor het geval dat. Ik ben ook minstens een halve dag kwijt ivm reistijd. Benieuwd hoe dat bij jullie gaat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven