KIND IN JE UPPIE - DEEL 7
donderdag 14 april 2016 om 22:19
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Fase 3: Zwanger!
BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Blij_ei | 32 | Geertgen | wachtlijst sinds augustus 2016 |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Eeffie1 | 38 | MCK Leiderdorp | wachtlijst sinds november 2016 |
Plien1985 | 31 | nijGeertgen | intake januari 2017 |
Macarinata | 34 | n.v.t. | oriëntatie |
Jootje29 | ? | Rijnstate | intake gehad, nu wachtlijst |
Maris86 | 31 | Reinier de Graaf, Voorburg | Intake gehad, nu onderzoeken |
Patroesj | 31 | Rijnstate | Wachtlijst voor intake sinds november 2017 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015 |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016 |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 |
BiebkeBrabant | 39 | Nij Geertgen | 2 pogingen, nu on hold |
Simply_Me37 | 37 | AMC | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Pat36 | 37 | UMC Utrecht | december 2016 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 33 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Roosje-89 | 27 | Nij Geertgen | start iui juni/juli 2017 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
deb87 | - | UMC Utrecht | start september 2017 voor 2e kindje |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | start iui augustus 2017 |
Nausicaa | 36 | AMC | start okt 2017 |
NoraRecaptcha | 37 | start okt 2017, 2e kindje | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | start iui okt/nov 2017 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Mitakuye Oyasin | 33 | NijGeertgen | Januari 2017 | 24 oktober 2017 | Een jongen! |
Jessy010 | ? | ? | ? | ? | |
Wannabe79 | 37 | Isala | Mei 2017 | 03-07 eerste echo | |

2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
dinsdag 14 februari 2017 om 13:52
Linnie_1983, heel veel succes en dat de positieve flow hier ook maar z'n effect op jou mag hebben
SaffronSkies, ik niet zelf maar weet van een collega dat ze dit ook gedaan heeft tijdens haar IVF traject en dat zij het als zeer prettig heeft ervaren... ze is er echter niet zwanger door geworden in haar IVF pogingen. Dit kwam pas toen ze het op gaf en net accepteerde dat het dan schijnbaar niet was weggelegd... toen werd ze ineens op de " normale" manier zwanger...
ik geloof wel in energie die goed moet zijn etc en dat accupunctuur daar bij kan helpen...ook al ben ik zeker niet het type van zweverige dingen ik heb uiteindelijk ook mijn huis gereinigd van negatieve energie, veel gemediteerd en nu met een goed resultaat... kan toeval zijn maar waarom zou je het niet proberen...
SaffronSkies, ik niet zelf maar weet van een collega dat ze dit ook gedaan heeft tijdens haar IVF traject en dat zij het als zeer prettig heeft ervaren... ze is er echter niet zwanger door geworden in haar IVF pogingen. Dit kwam pas toen ze het op gaf en net accepteerde dat het dan schijnbaar niet was weggelegd... toen werd ze ineens op de " normale" manier zwanger...
ik geloof wel in energie die goed moet zijn etc en dat accupunctuur daar bij kan helpen...ook al ben ik zeker niet het type van zweverige dingen ik heb uiteindelijk ook mijn huis gereinigd van negatieve energie, veel gemediteerd en nu met een goed resultaat... kan toeval zijn maar waarom zou je het niet proberen...

dinsdag 14 februari 2017 om 17:09
Ohhh wat geweldig Mita!!!! Gefeliciteerd wat leuk!!!
Hier gaat het goed hoor... was een flinke domper die even binnen kwam maar uiteindelijk gaan we weer door.
Ik zet het wel even in de ijskast aangezien ik die ijskast deze maand ga verhuizen. Net gehoord dat ik een leuk huisje krijg dus even aan de klus. Wanneer er weer rust is ga ik voor poging 2.
Succes voor de wachtende!! Zitter er veel mensen??
Hier gaat het goed hoor... was een flinke domper die even binnen kwam maar uiteindelijk gaan we weer door.
Ik zet het wel even in de ijskast aangezien ik die ijskast deze maand ga verhuizen. Net gehoord dat ik een leuk huisje krijg dus even aan de klus. Wanneer er weer rust is ga ik voor poging 2.
Succes voor de wachtende!! Zitter er veel mensen??
dinsdag 14 februari 2017 om 18:31
Nee geen test meer gedaan. Donderdag doe ik de officiële "16 dagen na inseminatie test" en daarna kan ik als 't goed is NijGeertgen bellen. Ik was anders vandaag ongesteld geworden (ben echt heel regelmatig) en dat is niet gebeurd dus ik heb er vertrouwen in dat het goed zit.
Wat leuk van je huis Globe!
Biebke hoe is het met je?
Wat leuk van je huis Globe!
Biebke hoe is het met je?
dinsdag 14 februari 2017 om 18:36
dinsdag 14 februari 2017 om 19:29
Pat het begint idd al wat te landen ja. Ik werk als politieagente op straat en loop dus nogal wat risico. Alleen al een keer schieten kan al een miskraam tot gevolg hebben (door de trillingen en de knal die dit veroorzaakt), laat staan wat verdachten tegenwoordig allemaal uitvreten. Volgende week had ik sowieso twee trainingsdagen staan waarin ik volop moest schieten dus ik heb het maar meteen gedeeld.
Heb er dus veel over mogen kletsen vandaag, daardoor komt nu steeds meer het besef.
Linnie ik duim voor je!!
Heb er dus veel over mogen kletsen vandaag, daardoor komt nu steeds meer het besef.
Linnie ik duim voor je!!
woensdag 15 februari 2017 om 11:44
O ja Mita..goed om direct maatregelen te nemen. Ik heb "gewoon" een kantoorbaan dus dat soort zaken zouden hier niet spelen.
Ik ga morgen voor het eerst in mijn leven naar een acupuncturist. Heel benieuwd wat dat met me gaat doen.
@Jessy Ik geloof ook in de invloed van goede/slechte energie, maar sta toch wel sceptisch tegenover alternatieve geneeswijzen.. vanuit mijn opleiding in pure bèta richting.
Vandaag afspraak gemaakt voor startecho voor ronde 5. De arts vertelde me vanochtend dat door de olieachtige vloeistof die gebruikt is bij de HSG er een hogere kans is om zwanger te raken in de 3 maanden na het onderzoek. Dat geeft me goede moed!
Ik ben ook benieuwd naar de meditatie oefeningen.
Hope: good luck op het wachtbankje. Ik hoop dat je mag overstappen naar het volgende wachtbankje.. Linnie: voor jou natuurlijk ook veel succes!
Ik ga morgen voor het eerst in mijn leven naar een acupuncturist. Heel benieuwd wat dat met me gaat doen.
@Jessy Ik geloof ook in de invloed van goede/slechte energie, maar sta toch wel sceptisch tegenover alternatieve geneeswijzen.. vanuit mijn opleiding in pure bèta richting.
Vandaag afspraak gemaakt voor startecho voor ronde 5. De arts vertelde me vanochtend dat door de olieachtige vloeistof die gebruikt is bij de HSG er een hogere kans is om zwanger te raken in de 3 maanden na het onderzoek. Dat geeft me goede moed!
Ik ben ook benieuwd naar de meditatie oefeningen.
Hope: good luck op het wachtbankje. Ik hoop dat je mag overstappen naar het volgende wachtbankje.. Linnie: voor jou natuurlijk ook veel succes!
woensdag 15 februari 2017 om 15:24
Snap dat sceptische, dat was ik ook tot ik mijn kindje verloor met 20 weken wat ik zo onbegrijpelijk vond... schijnbaar zoek ik dan zo naar meer antwoorden dat ineens het alternatieve ook interessant wordt... en nog steeds vind ik een hoop onzin hoor...ben wel benieuwd naar je acupunctuur ervaring
Ik heb geen speciale meditatie gedaan maar wel bewust een paar privélessen genomen zodat ik iemand had die signaleerde dat mijn ademhaling afweek en me weer in focus kon praten... op dit moment lukt het mij nog niet alleen om volledig in meditatie te zijn... maar merk wel dat ik stress kan wegademen en dat voelt wel goed... maar ook mijn gedachten helemaal leeg lukt mij ook nog niet... ik merkte dat ik tijdens het wachtbankje niet ontspannen ademde (geen vloeiende beweging maar zeg maar beetje stotterend) maar kreeg dat ook niet zelf goed waardoor ik me bewust was van mijn stress... klinkt allemaal heel zweverig als ik dit terug lees maar gaat volgens mij vooral om focus op je lichaam en je mindset en of dat nu met meditatie, sporten of voeding of afleiding is... ieder heeft zijn eigen voorkeur...
@hope, hoe gaat t nu? Sta je er een beetje positief in??denk veel aan je...zeker omdat we tegelijk gestart zijn vorig jaar ongeveer
Ik heb geen speciale meditatie gedaan maar wel bewust een paar privélessen genomen zodat ik iemand had die signaleerde dat mijn ademhaling afweek en me weer in focus kon praten... op dit moment lukt het mij nog niet alleen om volledig in meditatie te zijn... maar merk wel dat ik stress kan wegademen en dat voelt wel goed... maar ook mijn gedachten helemaal leeg lukt mij ook nog niet... ik merkte dat ik tijdens het wachtbankje niet ontspannen ademde (geen vloeiende beweging maar zeg maar beetje stotterend) maar kreeg dat ook niet zelf goed waardoor ik me bewust was van mijn stress... klinkt allemaal heel zweverig als ik dit terug lees maar gaat volgens mij vooral om focus op je lichaam en je mindset en of dat nu met meditatie, sporten of voeding of afleiding is... ieder heeft zijn eigen voorkeur...
@hope, hoe gaat t nu? Sta je er een beetje positief in??denk veel aan je...zeker omdat we tegelijk gestart zijn vorig jaar ongeveer
woensdag 15 februari 2017 om 18:50
Gezellig linnie, zit ik gelukkig niet meer in mijn eentje
Globe, wat leuk! Succes met klussen/opknappen enz.
Jessy, positiviteit wisselt nogal haha..
Na de inseminatie, toen ik nog met mijn benen wijd lag, heb ik de verpleegkundige gevraagd hoe het verder gaat als het weer niet lukt. Wanneer ze met hormonen beginnen, wanneer er gekeken wordt naar ivf/icsi. Hieraan kan je dus merken dat ik ervan overtuigd ben dat deze poging weer niet gaat lukken. Tuurlijk hoop ik het diep van binnen wel, maar het lijkt een soort van bescherming voor mezelf om niet weer zo'n klap te krijgen.
Hopelijk komt dit verhaal niet te depressief over, want dat ben ik absoluut niet haha..
Globe, wat leuk! Succes met klussen/opknappen enz.
Jessy, positiviteit wisselt nogal haha..
Na de inseminatie, toen ik nog met mijn benen wijd lag, heb ik de verpleegkundige gevraagd hoe het verder gaat als het weer niet lukt. Wanneer ze met hormonen beginnen, wanneer er gekeken wordt naar ivf/icsi. Hieraan kan je dus merken dat ik ervan overtuigd ben dat deze poging weer niet gaat lukken. Tuurlijk hoop ik het diep van binnen wel, maar het lijkt een soort van bescherming voor mezelf om niet weer zo'n klap te krijgen.
Hopelijk komt dit verhaal niet te depressief over, want dat ben ik absoluut niet haha..
donderdag 16 februari 2017 om 08:24
donderdag 16 februari 2017 om 09:52
Kunnen jullie steeds gemakkelijk last minute vrij nemen als je naar het ziekenhuis moet voor de inseminatie? Ik vind dat maar een gedoe.
Ik werk als leidinggevende in de kinderopvang. Moest er de eerste keer al een belangrijke afspraak voor afzeggen en dat gaat volgende week weer gebeuren vrees ik. Mijn eisprong wisselt ook een beetje, de ene keer op dag 12 en dan weer op dag 17. Dus kan ook niet voor zo lang mijn agenda leeg laten voor het geval dat. Ik ben ook minstens een halve dag kwijt ivm reistijd. Benieuwd hoe dat bij jullie gaat!
Ik werk als leidinggevende in de kinderopvang. Moest er de eerste keer al een belangrijke afspraak voor afzeggen en dat gaat volgende week weer gebeuren vrees ik. Mijn eisprong wisselt ook een beetje, de ene keer op dag 12 en dan weer op dag 17. Dus kan ook niet voor zo lang mijn agenda leeg laten voor het geval dat. Ik ben ook minstens een halve dag kwijt ivm reistijd. Benieuwd hoe dat bij jullie gaat!