KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Ik heb hier al een half deentje liggen van bijna 8 maand.

Van hem heb ik nog 1 rietje liggen in Zwolle en is nog even afwachten of ik dezelfde donor bij kan bestellen.
Leuk Lee, nog iemand in Zwolle. Ik mag ook eind maart op intake in Zwolle. Ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen. Ik vond de afspraak bij de huisarts heel spannend maar hij was erg relaxed en vond het helemaal geen gekke vraag gelukkig.

Spannend Wannabe. Scheelt het nog iets dat je het traject al eens bent doorlopen? Hoe oud is je eerste kindje eigenlijk?

Ik vroeg me nog af; Nemen jullie iemand mee naar de intake/afspraken?
Oh dat had ik niet begrepen wannabe, sorry. Hopelijk kan je bij dezelfde donor bestellen, nog mooier is dat je geen nabestelling hoeft te doen natuurlijk :D Was je vrij snel zwanger van je eerste?
Spannend Nora, misschien komen we elkaar wel tegen daar. Bij welke arts ben jij? Ik heb Rutten dacht ik. Ik heb mijn moeder meegevraagd, meer zodat ze een beetje aan het idee kan wennen. Maar als het zover is dan vertel ik haar niets. Daar heb ik een paar vriendinnen voor, mijn back-up daddys zijn dat (voor noodgevallen).
Ja dat zou toevallig zijn! Ik heb geen idee bij welke arts, staat niet in de mail. Ik zie het wel

Ik ben er nog niet over uit wie ik mee vraag. Misschien ga ik ook wel alleen.
Ik hoop inderdaad dat 1x genoeg is , maar dat is niet echt reëel ben ik bang.

Bij mijn zoontje was het bij de derde poging raak, dus het kan wel heel snel.

Ik neem mijn moeder mee net als bij de eerste, zij blijft met zoon in de wachtkamer. Ik vind het zelf erg prettig om het er tijdens de terugweg gewoon even over te kunnen praten en mijn ei kwijt te kunnen.

@nora hij is bijna 8 maand

Wat Ik online Heb gelezen Zou Ik De psycholoog dit keer over kunnen slaan, dus dat hoop ik dan maar, verder zal weer niet veel verschil inzitten denk ik, maar dat weet ik dinsdag.

verder geef ik nog borstvoeding dus heb mijn cyclus nog niet weer terug, dat is nog hey enige wat mij nu tegenhoud, maar ik hoop zelf zo rond onze verjaardag te kunnen starten. Dat zou eind juni/ begin juli zijn.

Jullie zitten dus beide eind maart? Dat is ook al zo. De tijd gaat snel
@wannabee je zal toch niet weer het hele traject door moeten lijkt me? Wel spannend, maar je weet al wel een beetje wat je te wachten staat. Ben benieuwd, ga voor je duimen.

@nora weet je al wel wat je zelf wil dan? Een Deense donor of op de wachtlijst? Of ben je nog aan het oriënteren? Ik zou het liefst volgend jaar willen beginnen, met een Deense. Maar voor geval dat het financieel niet haalbaar is (met oog op meerdere pogingen) wil ik me sowieso inlaten schrijven en het traject vast opstarten. Het liefste zou ik dit jaar al beginnen, maar dat is misschien net iets te vroeg voor me. Er zitten toch best wat kosten aan zo'n donor en als ik begin wil ik ook door kunnen. Spannend, maar leuk. En super tof om te lezen dat ik niet de enige ben. Heel mooi om de verhalen te lezen en dat iedereen zo met elkaar mee leeft.
Ja daar heb je wel een punt Wannabe. Wel prettig om daarna met iemand het erover te hebben. Ik heb nog even om erover na te denken. Leuk hoor voor een 2de! Ben heel benieuwd hoe het traject dan verloopt. Of je inderdaad stappen kunt overslaan.

Lee ik ga voor de wachtlijst. Ik ben 30 dus ik heb nog even de tijd. Ik wil nu ook nog niet starten. Dat gaat me te snel:-) De wachtlijst is ook wel de reden dat ik me nu al heb aangemeld. Maar als de tijd zo snel gaat als de afgelopen jaren gaat die wachtlijst ook wel snel denk ik :-)
@nora ja haha, idd. Daarom heb ik me ook aangemeld. Schrok ervan dat hij ineens naar 78 weken ging. Voor, en als ik al zwanger kan worden, heb ik de 38 al aangetikt. Er ging duidelijk iets mis, sinds wanneer ben ik de 18 gepasseerd denk ik dan?
@nora ja haha, idd. Daarom heb ik me ook aangemeld. Schrok ervan dat hij ineens naar 78 weken ging. Voor, en als ik al zwanger kan worden, heb ik de 38 al aangetikt. Er ging duidelijk iets mis, sinds wanneer ben ik de 18 gepasseerd denk ik dan?
Heeft iemand een idee hoelang de wachttijd/wachtlijst nu is bij Nij Geertgen voordat je kan beginnen met inseminatie?
NijGeertgen heeft vrijwel geen wachtlijst. Als je belt voor een intake of via de website het contact formulier invult kun je ws dezelfde maand nog terecht voor het eerste gesprek. Daarna gaat het zo snel als je zelf wilt. Je krijgt nog 1-2 gesprekken met de psycholoog (erg laagdrempelig) en gesprekken met arts/verpleegkundige maar die plannen ze vaak op dezelfde dag achter elkaar. Binnen 3-4 maanden na eerste telefoontje starten is prima haalbaar.
Oh wauw! Thanks voor je reactie

Wel opvallend dat er bij de ene kliniek een wachttijd van bijna 2 jaar is en bij de andere dus zoveel minder.

Ik maak me soms weleens zorgen over het gesprek met de psycholoog/arts. Ik heb een chronische darmziekte waar ik opzich bijna geen last van heb (werk 32u en dat gaat prima, alleen soms een opvlamming), maar toch, het staat wel in mijn medisch dossier. Ook een aantal jaar geleden in therapie geweest. Zouden ze daar veel aan hangen denken jullie?
Lieve kleine,

Het gesprek met de psycholoog bij Nij Geertgen voelde bij helemaal niet als een keuring. Het was meer een gesprek waarin zij meer over jou en jouw achtergrond te weten komen. Ik ga zelf ook regelmatig naar een therapeut. Heb aan de psycholoog uitgelegd waarom en zij vond het alleen maar goed dat ik aan mezelf werkte.

Toen ik belde (in de kerstvakantie) kon ik meteen de week daarna terecht voor het eerste intakegesprek omdat er afspraken geannuleerd waren. Het kan dus heel snel gaan
Pat mijn omgeving is echt dolenthousiast en super blij voor me! Ik ben het nu steeds meer aan het delen... Vanochtend met de ouders van m'n nieuwe vriendinnetje (die sinds afgelopen zondag ook officieel m'n vriendinnetje is ) en ook zij waren super blij voor me!

Jessy herkenbaar dat van de trap op lopen. Conditie van -10. En dat na 2 jaar lang 2-3 x per week Crossfitten . Ik blijf wel trouw 2 x per week gaan maar doe alles flink want tandjes minder.

En dat moe 's avonds na het eten! Ik heb nog nooit zo goed en vast geslapen als de laatste 2 weken .

Kortom... Ik geniet er met volle teugen van .
Lieve kleine,

Ik ben volledig afgekeurd (vanwege lichamelijke problemen) en heb een klein meisje van 13 maanden rondlopen Ik weet nog dat de psychologe voornamelijk wilde weten dat ik wist waar ik aan begon en of ik er goed over nagedacht had enzo. Ook over het financiële en wat als ik een dag niet zo goed zou functioneren etcetera. Het lijkt me helemaal geen probleem
Fijn om dat te horen @char-ade Dat was ook een beetje mijn angst namelijk. Ik ben ook afgekeurd helaas. Ga nu met iets geruster hart richting de intake.
Lieve kleine en Lee, ook ik zag erg op tegen het gesprek, omdat ik in 2010 depressief ben geweest. Ik had ergens gelezen dat iemand daardoor niet goedgekeurd was.

Uiteindelijk viel het gesprek ontzettend mee. Het klopt dat ik depressief ben geweest, dat ik intensieve behandeling ervoor heb gehad, maar ik kon ook de oorzaak en vooral ook het resultaat van de behandeling uitleggen. We hebben het vooral daarover gehad, hoe goed dat voor me is geweest.

Naar mijn idee willen ze vooral weten hoe je erin staat, hoe je het aan wil pakken, of je goed erover hebt gedacht en of je genoeg steun om je heen hebt.

Wanneer zijn jullie gesprekken?

Hoe gaat het op het bekende bankje?

Mita; wat fijn dat iedereen zo enthousiast is! En dat je vriendinnetje nu officieel is :)!

Beach, jessy en simply; hoe gaat het bij jullie?
@pat, hier een berichtje vanaf het bankje.

Ik zit nu op 7 dagen na de inseminatie en ik begin alweer de bekende menstruatie klachten te krijgen; gespannen borsten en rugpijn. Ben me dus maar "weer" aan het voorbereiden op een domper volgend weekend..

Inderdaad mita, en een zwangerschap en een officieel vriendinnetje.. geloof dat je nu helemaal in de wolken zit! Heel leuk!!
@pat36 ik heb eind maart een afspraak. Heb een aantal jaar terug een intensief revalidatie traject gevolgd, dus als ze evt psychologische testen op willen vragen daar is dat geen probleem. Ik scoorde bv 136 uit de 140 op de positiviteitstest. Ha! Maar ik moet voor mijn aandoening nog wel iedere keer behandelingen hebben en de behandeling die ik eigenlijk nodig ben heb ik al ruim een jaar uitgesteld omdat dit mijn vruchtbaarheid aan kan tasten. Ik heb een zeldzame aandoening, dus invriezen van eicellen wordt niet vergoed bij mij. Dus heb ik die behandeling uitgesteld (woog niet mee met de beslissing om de stap naar Isala te maken, maar drukte me wel met de neus op de feiten hoe graag ik moeder wil worden).

Ik onderschat het moeder zijn niet en ik heb een enorm netwerk voor als ik een slechte dag heb. Mijn ouders zullen een vaste dag gaan oppassen, dan kan ik die dag ook bijtanken mocht dat nodig zijn.

@hope1980 ik hoop zo voor je dat je het mis hebt. Wat een achtbaan lijkt me die wachtperiodes. Ik ga snoeihard voor je duimen hoor!
Dank voor jullie uitgebreide reacties, doet me goed

Ik heb nog geen datum staan, ben ook nog niet ingeschreven, maar ben me heel erg aan het orienteren. Ik ben nu 28 en heb voor mezelf nu als planning staan dat ik me op mijn 30e ga inschrijven en aan het traject ga beginnen. Maar zou het stiekem het liefst morgen al doen haha.

Succes iedereen die op het wachtbankje zit of die het traject gaan starten!
Oja en ik heb eerder verteld over een eventuele bekende donor, een van mijn beste vrienden, maar we hebben het hier nog eens goed over gehad en hebben besloten dit niet te gaan doen. Toch bang dat de vriendschap eraan gaat of dat we problemen/andere denkwijzen krijgen over opvoeding etc.

Hij wilde wel graag oppassen en leuke dingen doen met de kleine dus dat is ook erg fijn en leuk.

Dus ben nu ook al aan t sparen voor een donor van een spermabank
Oke nog 1 post dan: hebben jullie in praktische zin ook van te voren (voordat er een kindje is) al aanpassingen gedaan zoals een groter huis huren/kopen? Ik woon nu in een huurhuis met 1 slaapkamer, maar dat is eigenlijk te klein denk ik. Moet ik daar nu al "werk" van gaan maken of hoe hebben jullie dat gedaan?
@lievekleine ik ga me aankomende week toch maar inschrijven voor een andere woning. Hopelijk komt er iets leuks op mijn pad over 4 jaar ofzo. De eerste jaren vind het prima zoals ik nu woon en in principe heb ik best een groot en kindvriendelijk appartement. Maar ik zou liever wonen in een buurt met kinderen waar ze lekker buiten voor je deur kunnen spelen. Bij ons werkt het inschrijfsysteem, komt er wat vrij waar je voor in aanmerking wil komen dan kijken ze naar urgentie en duur van inschrijving.
Lieve kleine, voor mij was het de optie verbouwen of verhuizen. Ik had 1 slaapkamer maar kon er een tweede bij maken. Maar uiteindelijk toch besloten om te verhuizen ivm de gunstige woningmarkt (koophuis). Al met al ben ik er op vooruit gegaan. Ik woon nu veel groter met lagere maandlasten. Inmiddels al weer 5 maanden verhuist en was net klaar voor ik met de eerste inseminatie kon beginnen. Maar je moet doen waar je je prettig bij voelt. De eerste periode kan een kleintje ook prima op je slaapkamer erbij :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven