Ik wil wat anders
woensdag 15 februari 2017 om 10:40
Zoals de titel al zegt, ik wil wat anders (qua werk)
Even een situatieschets;
Werk parttime, 24 uur en woon alleen met 2 pubermeiden.
Het werk wat ik doe is best goed betaald (ongeschoold) maar weinig uitdagend.
Kinderen worden groter en hebben mij minder nodig, dus heb ik meer tijd over.
Om die reden ben ik vorig jaar als vrijwilliger aan de slag gegaan bij een organisatie om mensen met geld problemen/schulden te helpen het eea op de rit te krijgen.
Ik vind dit leuk, de administratie op orde maken etc.
Nu ben ik aan het kijken naar cursussen of opleidingen hier in.
Wat mij tegenhoudt zijn vaak bij de opleidingen dat je stage moet lopen. Ik snap dat wel maar ik moet ook eten (geld verdienen dus)
Mijn plan was dus om met een (thuis/online)cursus te beginnen voor budgetcoach. Ik dacht toen, misschien vind ik in de buurt wat bedrijven waar ik misschien een dagje mee kan lopen om te kijken hoe het van hun uit werkt etc.
Dat is helaas lastig te vinden, het lijkt er op dat deze allemaal alleen en/of vanuit huis werken.
Soms denk ik dat ik te oud ben, 45, om nog wat te veranderen. Terwijl er zat mensen om mij heen rond die leeftijd iets geheel anders gaan doen, qua studie of werk. Je bent dus nooit te oud om te gaan studeren (eindelijk)
Maar waar moet ik opletten bij een cursus?
En hoe kom ik aan ervaring (buiten mijn vrijwilligerswerk), welke organisaties werken met coachen?
Even een situatieschets;
Werk parttime, 24 uur en woon alleen met 2 pubermeiden.
Het werk wat ik doe is best goed betaald (ongeschoold) maar weinig uitdagend.
Kinderen worden groter en hebben mij minder nodig, dus heb ik meer tijd over.
Om die reden ben ik vorig jaar als vrijwilliger aan de slag gegaan bij een organisatie om mensen met geld problemen/schulden te helpen het eea op de rit te krijgen.
Ik vind dit leuk, de administratie op orde maken etc.
Nu ben ik aan het kijken naar cursussen of opleidingen hier in.
Wat mij tegenhoudt zijn vaak bij de opleidingen dat je stage moet lopen. Ik snap dat wel maar ik moet ook eten (geld verdienen dus)
Mijn plan was dus om met een (thuis/online)cursus te beginnen voor budgetcoach. Ik dacht toen, misschien vind ik in de buurt wat bedrijven waar ik misschien een dagje mee kan lopen om te kijken hoe het van hun uit werkt etc.
Dat is helaas lastig te vinden, het lijkt er op dat deze allemaal alleen en/of vanuit huis werken.
Soms denk ik dat ik te oud ben, 45, om nog wat te veranderen. Terwijl er zat mensen om mij heen rond die leeftijd iets geheel anders gaan doen, qua studie of werk. Je bent dus nooit te oud om te gaan studeren (eindelijk)
Maar waar moet ik opletten bij een cursus?
En hoe kom ik aan ervaring (buiten mijn vrijwilligerswerk), welke organisaties werken met coachen?
woensdag 15 februari 2017 om 10:50
Misschien stichtingen die mensen begeleiden die niet voldoende zelf in staat zijn dergelijke zaken te regelen? Dat kan zijn een begeleid wonen project, maar wellicht ook op een andere basis? Ik heb er geen ervaring in of verstand van, maar dit zou ik mij kunnen voorstellen.
Denk dat je er bij bijvoorbeeld een gemeente wat lastiger inrolt.
Denk dat je er bij bijvoorbeeld een gemeente wat lastiger inrolt.
woensdag 15 februari 2017 om 10:53
woensdag 15 februari 2017 om 11:21
woensdag 15 februari 2017 om 11:24
woensdag 15 februari 2017 om 11:33
Als ik jou was zou ik een opleiding/cursus met perspectief gaan volgen. De markt voor schuldhulpverlening is geen makkelijke markt en ook niet veel vacatures of ze worden opgevuld door mbo sjd'ers etc. Heb je al de lijst van kansberoepen van het uwv bekeken?
http://www.uwv.nl/particulieren/Images/ ... nlijst.doc
woensdag 15 februari 2017 om 11:56
quote:Bitje93 schreef op 15 februari 2017 @ 11:53:
Er zijn genoeg organisaties die hier gratis cursussen voor aanbieden aan hun vrijwilligers.
Kijk o.a. eens naar Humanitas.Daar zit ik bij maar daar krijg je alleen een online "cursus" hoe je gesprekken moet aangaan/laten verlopen maar niet over de financiele kanten
Er zijn genoeg organisaties die hier gratis cursussen voor aanbieden aan hun vrijwilligers.
Kijk o.a. eens naar Humanitas.Daar zit ik bij maar daar krijg je alleen een online "cursus" hoe je gesprekken moet aangaan/laten verlopen maar niet over de financiele kanten
woensdag 15 februari 2017 om 11:57
quote:Lady_Vintage schreef op 15 februari 2017 @ 11:33:
Als ik jou was zou ik een opleiding/cursus met perspectief gaan volgen. De markt voor schuldhulpverlening is geen makkelijke markt en ook niet veel vacatures of ze worden opgevuld door mbo sjd'ers etc. Heb je al de lijst van kansberoepen van het uwv bekeken?
Ja die heb ik bekeken, staat echt totaal niks tussen wat mij trekt.
Leren is natuurlijk nooit weg en een baan heb ik (nog).
Alleen als ik denk dat ik hier nog 20+ moet zitten
Alleen als ik denk dat ik hier nog 20+ moet zitten
woensdag 15 februari 2017 om 12:01
quote:waaromdan schreef op 15 februari 2017 @ 11:57:
[...]
Alleen als ik denk dat ik hier nog 20+ moet zitten Leren is inderdaad nooit weg, maar als je als doel hebt iets anders te gaan doen dan wat je nu doet lijkt het me wel handig iets te kiezen waarbij dat ook daadwerkelijk gaat lukken. Of waar de kans in ieder geval groot is. Anders heb je straks geleerd en zit je nog steeds vast in je huidige baan.
[...]
Alleen als ik denk dat ik hier nog 20+ moet zitten Leren is inderdaad nooit weg, maar als je als doel hebt iets anders te gaan doen dan wat je nu doet lijkt het me wel handig iets te kiezen waarbij dat ook daadwerkelijk gaat lukken. Of waar de kans in ieder geval groot is. Anders heb je straks geleerd en zit je nog steeds vast in je huidige baan.