gaan?

20-01-2009 11:29 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een dilema. Mijn vriend wil graag naar de Kamasutrabeurs en als er iets is waar ik geen zin in heb dan is het naar de Kamasutrabeurs. Het zegt me niks, doet me niks en als ik al lees hoe veel mensen gekleed gaan dan hou ik er al helemaal niet van! Het punt is dat hij erg het juist super vindt. Hij is nogal open en soms voor mij te extreem op sexueel gebied en ik doe niks wat ik niet wil doen om alleen hem maar te plezieren. Ik heb dit bij relaties gezet, omdat het gaat om de relatie. Hij gaat wel met mij op vakantie, terwijl hij er niet van houdt.....Tsja moeilijk om hem dan nu te zeggen: ik ga niet, maar aan de andere kant is dit niet zomaar een uitje, dit heeft met grenzen van mij te maken en andere waarden en normen en interesses die ik heb. Ik doe al regelmatig dingen waar ik niet zo van hou omdat hij dat ook voor mij doet en dat moet ook vind ik, maar hij komt ook vaak met voor mij echt waardeloze ideeen waar ik ook nog eens niet lekker van wordt als ik al denk aan het idee....Wat vinden jullie zou ik het toch moeten doen?
voer eendjes geen oorlog!
quote:kggnak schreef op 20 januari 2009 @ 11:46:

[...]

Daar heb je ook weer gelijk in ja..

Maar ach...ben ook wel eens ergens heen geweest met vriend waar ik best tegenop zag. Achteraf was het best leuk en vriend ook weer n plezier gedaan!Ha kggnak, hier ook zo! Zou het misschien erin zitten dat we het niet persé vantevoren al leuk móeten vinden? Dat onze wederhelft dat wel hoopt maar het niet al vantevoren als een soort druk en verwachting op onze schouders legt?
Je kunt ook een compromis sluiten met hem: Jij gaat mee en hij respecteert jouw grenzen en probeert je ook nergens van te overtuigen. Wijs hem op de afspraak als ie gaat zeuren.
Tia Dalma: als ik ga dan ga ik er niet met een zuurlappen gezicht bij staan hoor, zo ben ik niet. Kies ik te gaan dan ga ik ook gewoon ondanks dat ik het niet zo leuk vind. Ik zal me dan zeker ook niet laten kennen. Wel is het zo dat hij altijd roept: geile laarsjes heeft die meid en zo en dan verwacht hij dat ik zeg: ja super! Dat lukt dus niet, want ik zie dat anders. Zo ook op zo'n beurs. Hij zegt altijd: je bent mijn maatje dus ik praat tegen jou net als tegen mijn vrienden. Snap je dat ik dan roep: met vrienden praat je maar over die dingen die mij niet interesseren, maar hij scheert alles over 1 kam. Op zich wel grappig en lief bedoelt. Om te zeggen dat je daar een scheiding door ziet komen vind ik iets te kort door de bocht dan moet er toch meer mis zijn en misschien is dat ook wel zo uiteindelijk, maar dan komt het door andere dingen of alles samen.

In het begin was mijn vriend gek op vakantie en dat is door het kopen van een huis minder geworden. Hij is nu graag thuis. Hij vindt op vakantie wel dezelfde dingen leuk dan ik en we gaan nu minder vaak (is ook prima voor mij, ik hoef ook niet zo nodig steeds weg).
Marie-Liselotte: ik heb gelachen om je berichtje. Weet je: daar heb ik inderdaad aan gedacht ja. Hij is ook echt zo dat als ik dat doe de lol eraf is. Ik moet eigenlijk in een stijf tuttig pakje gaan en dan kan hij kijken naar alle geile wijven en mij zeggen hoe mooi dat is.....Dat zit me dus ook wel dwars, hoe hij daar in is. Andere mannen hoeven mij niet uitdagend/te sexy te zien, hijzelf oké dat is prima. Hij weet dat ik een mooi lichaam heb en dat ze wel zullen kijken, eens kijken wat hij ervan vindt. Jij hebt het bij het rechte eind. Ik ga het doen haha! Niet zo erg als jij schrijft hoor, maar wel dat ik net even aandacht krijg wat ie niet zo vindt. Kort rokje, aantrekkelijk shirtje of zo, borsten vooruit en gaaaaaan, haha!
o ja en dan sluit ik niet meteen dat compromis van vl43inder, maar hou zelf mijn grenzen in de gaten. Ik ga het allemaal in elk geval heel interessant vinden en vragen stellen enz. Echt ik weet al hoe het gaat, dan wil hij ineens eerder naar huis of vind het toch tegenvallen.
Te veel reacties voor mij op om het moment allemaal door te nemen, dus misschien is het al gezegd... Maar:

Zo'n beurs is echt niet zo extreem als je denkt. Ik ben er ook wel eens geweest, terwijl ik ook niet zo erg into rare dingen ben. Vind het fijne op een beurs als dat, dat er openlijk over seks wordt gedaan; geen taboe-onderwerp.

En ja, je hebt er mensen in rare kleding rondlopen. Maar de meeste mensen zijn gewoon normaal gekleed, zoals jij en ik.
quote:petit1968 schreef op 20 januari 2009 @ 13:07:

Marie-Liselotte: ik heb gelachen om je berichtje. Weet je: daar heb ik inderdaad aan gedacht ja. Hij is ook echt zo dat als ik dat doe de lol eraf is. Ik moet eigenlijk in een stijf tuttig pakje gaan en dan kan hij kijken naar alle geile wijven en mij zeggen hoe mooi dat is.....Dat zit me dus ook wel dwars, hoe hij daar in is. Andere mannen hoeven mij niet uitdagend/te sexy te zien, hijzelf oké dat is prima. Hij weet dat ik een mooi lichaam heb en dat ze wel zullen kijken, eens kijken wat hij ervan vindt. Jij hebt het bij het rechte eind. Ik ga het doen haha! Niet zo erg als jij schrijft hoor, maar wel dat ik net even aandacht krijg wat ie niet zo vindt. Kort rokje, aantrekkelijk shirtje of zo, borsten vooruit en gaaaaaan, haha!Hahahahaha You Go Girl!
petit, ik wilde ook een reactie schrijven in de trant als hoe je er al tientallen van ontving (lang niet zo spannend als je denkt en is je vriend weleens geweest), maar er viel me gaandeweg iets heel anders op.

Gaat het jou echt om die kamasutrabeurs?

Want in je postings van13:01 en 13:07 gaat het vlgns mij over iets heel anders.... toch? Niet over of jij wel-of-niet mee zal gaan naar een beurs. "Wel is het zo dat hij altijd roept: geile laarsjes heeft die meid en zo en dan verwacht hij dat ik zeg: ja super!"

Ik moet eigenlijk in een stijf tuttig pakje gaan en dan kan hij kijken naar alle geile wijven en mij zeggen hoe mooi dat is.....Dat zit me dus ook wel dwars, hoe hij daar in is. Andere mannen hoeven mij niet uitdagend/te sexy te zien, hijzelf oké dat is prima."

En daar zou ik me mateloos aan storen, ja.
Computer says nooooo
quote:petit1968 schreef op 20 januari 2009 @ 13:16:

o ja en dan sluit ik niet meteen dat compromis van vl43inder, maar hou zelf mijn grenzen in de gaten. Ik ga het allemaal in elk geval heel interessant vinden en vragen stellen enz. Echt ik weet al hoe het gaat, dan wil hij ineens eerder naar huis of vind het toch tegenvallen.Klinkt als een leuke relatie, ik dacht eerlijk gezegd met deze topic titel dat je had besloten om hemt te verlaten
Als je met die insteek gaat hoef je net zo goed niet te gaan .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
GAAN! Al is het maar om hem in de gaten te houden
We gaan waarschijnlijk toch zaterdag (overdag). Kan waarschijnlijk niet anders, maar misschien probeer ik vrijdag nog. Mijn vriend is al vaker geweest en hij was er weg van. Dat komt denk ik alleen door het feit dat er bijzondere kleding is en hij houdt van ordinair. Als het maar lange laarzen aan heeft of in het leer/latex rondloopt dan is het voor hem al super. Hoe geiler en ordinairder hoe interessanter. Hij flirt ook openlijk en daar hou ik niet van, dan word ik toch boos. Hij denkt uit jaloezie, maar het is omdat ik het respectloos vind naar mij toe. Dat doe je niet vind ik. Ik heb zo'n rare laarzen trouwens thuis ook, maar vind het dus compleet niks. Leuk voor hem dan maar.....Snap wel dat hij dat mooi vindt, maar ik vind het allemaal erg overdreven. Ik heb hem al eens gezegd: als je een ander soort vrouw zoekt, ga je gang, maar dat wil hij ook niet. Wel mij er continu mee lastig vallen hoe geil die andere vrouwen zijn. Ik weet dat ik niet ordinair/hoerig ben (of in elk geval eruit zie) en dat ook niet word, maar hij is wel stapelgek op me. Ik moet niet weglopen of zeggen dag zoek maar een ander. Ik pas me ook meer dan genoeg aan zijn grillen en voorkeuren aan. Hij houdt ook van allerlei speeltjes en heeft een vreemde fetish waar ik gemakkelijk mee kan leven. Ik heb heeeeeel veel zogenaamde speeltjes inmiddels, maar er zijn er maar weinig die ook echt wat voorstellen voor mij. Hij vindt ALLES leuk en opwindend. Op die beurs zoekt hij daar ook weer naar: nou ik heb genoeg. Nog grotere en dikkere kunstl.ll'en hoef ik niet.

Hij zegt ook altijd dat ik niks durf als het gaat om trio's en zo, maar nou heb ik hem gisteren voor eens en altijd gezegd: ik DURF alles, meer dan hij in het algemeen in het leven, maar ik doe niet alles en dat komt omdat ik er gewoon niks in zie en geen zin in heb of behoefte aan heb en het niet past bij als ik een van iemand hou. Ik hou van hem dus doe ik het niet met anderen, dat zie ik zo en wil ik ook zo. Ik wil er geen zooitje van maken. Het doet me niks en ik denk er ook niet aan om dat te willen. Als het erop aan komt durf ik het wel en hij haakt af, zo eentje is het er. En maar zeggen: dat durf JIJ niet. Hij heeft het ooit gedaan, maar was toen vrijgezel. Het was zo geweldig zegt ie. Ik roep dan: wordt dan maar weer vrijgezel en ga er tegenaan, maar ja....Dat meen ik ook. Als ik iemand in de weg sta moet ie doen waar ie zin in heeft en mij in mijn waarde laten. Of bij me blijven en zien dat ik me tot op zekere hoogte aan wil passen.

Ik heb hem gisteren gezegd dat ik sexy gekleed naar de beurs ga (hou altijd van nette kleding en niet te uitdagend, maar ook niet te tuttig). Hij riep hard: nee ga maar in je gewone kleren (trui of zo) haha, het is duidelijk dat wil hij dan weer niet.....Wel kijken naar andere vrouwen en zeggen dat ik er te normaal uitzie. Zelf loopt hij in simpele truien en zo en ziet er niet echt zo super sexy uit. Niet erg, maar hij denkt dat hij een of andere goddelijke is. Ik krijg altijd complimenten over mijn uiterlijk, hij niet vaak meer inmiddels nu hij ouder en dikker en kaler is. Ik denk dat hij daar onbewust toch mee worstelt nu ik mijn eigen tekst zo eens lees. Dat is de reden van zijn (stoere) houding. Over waar ik bang voor was op die beurs: ik las dingen als mensen die zonder slipje gaan en zo en had echt het gevoel dat er nogal wat gebeurde daar. Mijn vriend vindt alles interessant en ik dus niet. Ben bang dat hij met mensen gaat staan lullen over trio's en zo omdat hij dat interessant vindt en hij legt nogal snel contacten als het hem boeit. Mijn vriend heeft hele andere grenzen dan ik in die dingen en ik schaam me daar soms gewoon voor. Hij zei gisteren: misschien kunnen we daar een afspraakje maken voor een trio, ECHT NIET! Ik ga niet boos worden heb ik me voorgenomen als hij zoiets probeert. Ik zal het eens even aankijken. Misschien ga ik hem eens op de proef stellen en ga ik gewoon doen zoals hij altijd doet. Een man aanspreken of zo en zeggen: zeg hou jij ook van een trio, zoiets gaat het worden haha! Gewoon om die kop van mijn vriend dan te zien want hij verwacht niks van me.
NMHR, het kan zijn dat ik ooit besluit hem te verlaten. Dat heeft ook andere oorzaken dan alleen zijn voorkeuren. Op zich gaat het goed nu, dus er is geen reden en ik hoop ook dat het zo blijft. We hebben het leuk en gezellig samen en er zijn positieve punten genoeg. Of het genoeg is om door te blijven gaan zal moeten blijken. Ik heb het een en ander met hem meegemaakt als je kijkt naar houding en gedrag. Dat moet wat veranderen, maar kan natuurlijk nooit helemaal dat besef ik. Mijn eigen fouten en onvolmaaktheden daar werk ik zeker ook aan en dat moet ook. Die van hem zijn vrij extreem (extreem in alles en het is lastig om daar mee om te gaan).
Summer73: bedankt voor je reactie. Daar gaat het vooral om ja wat je daar beschrijft. Ik stoor me dan aan zijn gedrag en houding.
mmm.. ik was net een reactie op je laatste bericht aan het schrijven, Petit, want ik ben een beetje in de war..

Nav je relaas had ik een heel verhaal over jullie relatie in mijn hoofd vol goede adviezen, harten onder de riem ed..

Echter.. tegelijk twijfel ik eerlijk gezegd een klein beetje aan het waarheidsgehalte v het hele verhaal dus klik ik even op je profiel.

En dan snap ik er niet veel meer van: op 06/11/08 open je een topic over het gevoel dat weg is, waarin je 3 jaar een relatie hebt waarvan je er 2 jaar samen woont. Een paar weken later, op 24/11/08 open je een topic over "huis klaar- gevoel weg", waar je 8 jaar een relatie hebt waarvan je er 7 samen woont?

Maargoed, welke van die verhalen ook waar is, het klinkt niet best.
summer73 wijzigde dit bericht op 21-01-2009 11:25
Reden: tiepfaut
% gewijzigd
Computer says nooooo
Summer73: ja ik heb enorm geworsteld met mijn gevoel. De verhalen zijn allemaal waar en ik word steeds heen en weer geslingerd van 'ach we hebben het leuk' naar wat het is niet goed in mijn relatie. Ik maak zoveel mee momenteel in mijn relatie dat ik mijn gedachten nog niet echt op een rij heb kunnen krijgen. Ik heb pas weer met nogal wat agressie te maken gehad. Zijn gedrag moet veranderen anders moet ik gewoon weg. Hij begint dit toch in te zien lijkt.....Ik hoop dat het ook zo is. Vandaar dat ik het even aankijk nog, gezien de dingen die wel goed zijn en zijn 'soort van spijt' en inzicht die hij nu pas in zichzelf lijkt te krijgen. Hij leek geschrokken van zichzelf en praat er in elk geval nu wel meer over. Ik heb hem erop aangedrongen ook een soort van hulp te zoeken voor zijn gedrag, maar of hij dat doet zie ik nog niet. Er moet wat gebeuren en ik ben ermee bezig.....vandaar de verwarring die je steeds terugziet. Pas geleden wilden we stoppen met de relatie, maar we kunnen het als het erop aan komt beide niet beeindigen en misschien is het ook niet nodig als er wat gedaan wordt. Hij is in elk geval wel bereidt de nodige trainingen te volgen alvast voor zijn werk, want daar heeft hij ook regelmatig bonje! Goed begin, geen idee? Ik hoop het en hou nog even vol!! Over die verschillende aantallen jaren van samenwonen en zo in mijn topics: ik heb dat noodgedwongen verschillend gedaan. Herkenning lag op de loer.....Verder is de inhoud en waar het om gaat allemaal waar. Ik poets soms later wat weg uit angst voor herkenning!
Hmmm, wel of niet de Kamasutrabeurs lijkt me niet je grootste probleem...
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Klopt Spijker, niet het grootste probleem, maar we zijn weer in gesprek met elkaar en ik wilde iets doorbreken en proberen door naar die beurs te gaan, maar ik twijfelde of ik het moest doen gezien wat ik uitgelegd heb.. Gewoon eens naar zo'n beurs gaan waar hij dan zo gek op is, niet zeuren en meegaan. Ik ben ook wel heel stug in zeggen: nee dat doe ik niet, vandaar dat ik dit hier even voorgelegd heb. Het verhaal wijkt nu uit naar wat anders, diepers en laten we dat niet verder doen. Het ging over die beurs en wel of niet gaan. Zijn houding en gedrag spelen hierbij een rol en dat komt in andere topics terug en heeft nog met meerdere punten in mijn relatie te maken. Zover hoeven we het er hier niet over te hebben dat is niet nodig. Ik snap wel dat mensen dit doen omdat ze mijn stukken op andere onderdelen ook lezen!
Maar petit toch.... wat is er dan in vredesnaam wel goed in jullie relatie?

Hij klinkt als een hele nare, onvriendelijke en onbetrouwbare man...

Pas je wel een beetje op jezelf meis?

Been there, weet echt alles van moeilijke mannen, en weet er gelukkig ook v alles van dat dat inderdaad kan draaien. Dat situaties en mensen kunnen veranderen.. maar dat moeten ze dan wel echt uit eigen beweging doen... Niet omdat jij dat wilt. Dat werkt (helaas) vaak averechts.

In dezen en om dan maar gewoon op je topic terug te komen: waarom zou je in vredesnaam mee gaan naar die beurs, waar jij echt helemaal geen zin in hebt, en je je ook gaat lopen opvreten omdat hij naar allemaal andere vrouwen loopt te kijken.

Ik zou zeer zeker niet mee gaan en lekker met een vriendin naar de sauna gaan en me heerlijk laten masseren.

Mocht je je vriend nog jaloers willen krijgen, vertel je hem gewoon dat je je blij verrast was dat daar massages ook door grote knappe mannen gegeven wordt, ofzo.

Veel sterkte, iig.
Computer says nooooo
er was geweld van hem tegen jou, maar dat lokte je zelf uit? Door wat te doen dan? Heb jij hem eerst geslagen ofzo (ik kan me dan voorstellen dat hij hetzelfde terugdoet, kan ook niet maar goed)? Of zei/droeg je iets wat hem niet aanstond? Dat is echt een GROOT probleem hoor! Laat niet over je heenlopen en bel een steunpunt huiselijk geweld of de politie.

Je vriend klinkt als een hele vervelende bullebak...
Summer73: hij heeft 2 kanten en juist dat is zo moeilijk. Zeer zorgzaam: huishoudelijk, mijn auto wassen, brood staat netjes klaar 's-morgens (hoeft niet doet ie wel), hij is in vaak heeeeel gezellig en kan heel vrolijk zijn. Hij houdt van veel dezelfde dingen doen als ik (daar zijn we het meestal over eens). Je kunt vaak lachen met hem en hij zorgt voor variatie en plezier. We kunnen samen genieten en filosoferen enz. enz.

Hij kan bijzonder lief en attent zijn echt super, maar een ander moment is het ineens om niks agressie en lijkt alles ineens kapot te gaan (spullen en relaties!). Dat dubbele is zooooo moeilijk, maar ik kom er wel uit.
extrahalo: ik heb hem ook gezegd dat het om huiselijk geweld gaat en dat lijkt nu steeds meer door te dringen tot hem. Hij is er ook van onder de indruk voor het eerst nu. Dat zegt hij niet met zoveel woorden, maar dat ik dat zie doet me nu wel wat.

Er hoeft maar iets te gebeuren of hij dreigt me met vanalles te doen. Hij slaat dan door en dat kan echt niet. Meestal om iets van niks. Ik sla hem niet, maar probeer soms gewoon wat te bespreken en dan wordt hij kwaad als ik te lang zeur en gaat het door tot ik overstuur ben en huil. Hij kent zijn grenzen niet en grijpt me dan zelfs bij mijn keel en dreigt (zet het niet door gelukkig, maar maakt me bang). Laten we het wel bij het onderwerp houden nu: Kamasutrabeurs! Gewoon voor de andere lezers ga ik verder niet meer in op de andere zaken (in het algemeen heeft het met houding en gedrag te maken waar ik in de hele relatie mee te maken heb, dus ook met een punt als Kamasutrabeurs) wel bedankt voor het verder denken en meedenken want natuurlijk zit er meer, maar daar ben ik volop mee bezig.
Nu weer over de beurs.....Hij was toch wel bang voor mijn kleding. Ik moest maar gewoon gaan zei hij nog eens nadrukkelijk haha. Ik ga vanmiddag even de stad in en voor wat leuke opvallende dingetjes. Hij zei: die dames krijgen daar aandacht, maar het is niet de bedoeling dat jij alles naar je toe trekt, daar is die beurs niet voor. Haha dus toch onzekerheid. Toen zei ik heel nuchter: luister als al die dames daar aandacht krijgen waarom ik dan niet, ik ga niet als een tuthola als grijze muis verstopt rondlopen mij niet gezien! Dat hoofd van hem sprak boekdelen. Hij twijfelde toch of hij wel moest gaan en zo. Nou ik kan jullie zeggen: we gaan!!!! Zondag.
Ik vind het een heel enge man, Petit.
Computer says nooooo
quote:petit1968 schreef op 21 januari 2009 @ 10:34:

Ik pas me ook meer dan genoeg aan zijn grillen en voorkeuren aan.

En past hij zich ook aan jou aan?

quote:petit1968 schreef op 21 januari 2009 @ 11:32:

Ik heb pas weer met nogal wat agressie te maken gehad. Zijn gedrag moet veranderen en anders moet ik gewoon weg.quote:petit1968 schreef op 21 januari 2009 @ 11:32:

Hij is in elk geval wel bereidt de nodige trainingen te volgen alvast voor zijn werk, want daar heeft hij ook regelmatig bonje!quote:petit1968 schreef op 21 januari 2009 @ 12:10:

Hij kan bijzonder lief en attent zijn echt super, maar een ander moment is het ineens om niks agressie en lijkt alles ineens kapot te gaan (spullen en relaties!). Dat dubbele is zooooo moeilijk, maar ik kom er wel uit.

Ik geloof dat er maar 1 manier is om daaruit te komen....

quote:petit1968 schreef op 21 januari 2009 @ 12:20:

Er hoeft maar iets te gebeuren of hij dreigt me met vanalles te doen. Hij slaat dan door en dat kan echt niet. Meestal om iets van niks. Ik sla hem niet, maar probeer soms gewoon wat te bespreken en dan wordt hij kwaad als ik te lang zeur en gaat het door tot ik overstuur ben en huil. Hij kent zijn grenzen niet en grijpt me dan zelfs bij mijn keel en dreigt (zet het niet door gelukkig, maar maakt me bang).quote:petit1968 schreef op 21 januari 2009 @ 11:01:

Ik heb het een en ander met hem meegemaakt als je kijkt naar houding en gedrag. Dat moet wat veranderen, maar kan natuurlijk nooit helemaal dat besef ik.

Hier staat je conclusie al.

quote:petit1968 schreef op 23 januari 2009 @ 10:31:

Nu weer over de beurs.....Hij was toch wel bang voor mijn kleding. ......... Nou ik kan jullie zeggen: we gaan!!!! Zondag.

Als het hem uitkomt gaat hij dit vroeg of laat als provocerend uitleggen. En dan?

Petit1968, Misschien moet je wel voor je zelf kiezen. Hoe langer je hiermee wacht, hoe meer ellende je meemaakt en hoe meer mooie dingen je mist. Succes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven