rauwe ui

16-02-2017 16:21 76 berichten
Ik vroeg me af of er nog andere mensen zijn die dat niet lekker vinden. Waar ik ook kom of kijk zie ik dat mensen rauwe ui in salades mikken. Zelf zit ik het er dan weer uit te vissen omdat ik er echt niet van hou, veel te scherpe smaak. Als mijn vriend het heeft gegeten moet ie even uit mn buurt blijven omdat ik hem dan vind stinken.

Helaas houdt hij nogal van een haring met uitjes op zn tijd. Of van filet americain.

Maar ik kom in mijn omgeving niemand tegen die mijn mening deelt dat rauwe ui niet lekker is. Ben ik nou zo raar dan?
Alle reacties Link kopieren
Een klein beetje, heel fijn gesneden door de salade vind ik wel te doen, vooral met sjallotten en rode uien. Een hele dikke lepel vol op de filet americain oid of grote ringen vind ik niet lekker.
Brrr, rauwe ui! In de soep of in een gerecht, prima, maar ik eet het echt niet rauw.
Life is short. Eat dessert first.
Ik lust geen ui! Ook niet gebakken in gerechten, mensen laten het dan ook voor me weg.

Maar een frikandel speciaal met ui? Héérlijk!

Die logica snap ik zelf ook niet.

Verder eet ik alles
Internagelaktisch
Doe wat rauwe ui in een schaaltje, en dan wat azijn overheen, even laten staan, dan is de ui niet meer zo scherp, maar lekker zacht

Citroensap moet azijn zijn
Hoe meer ui hoe beter
quote:SnoopyLove schreef op 16 februari 2017 @ 16:33:

Ligt eraan hoe het gesneden is! Grote stukken lust ik ook niet. In de salade is het ook niet altijd lekker.

Wel als het heeeeeeel dun in half ringen is gesneden!

Wat nog ranziger is dan rauwe ui is gekookte ui (zoals in de soep )!!! Slijmerig en smerig!Precies dit inderdaad.
quote:Maaique schreef op 16 februari 2017 @ 17:11:

Ik lust geen ui! Ook niet gebakken in gerechten, mensen laten het dan ook voor me weg.

Maar een frikandel speciaal met ui? Héérlijk!

Die logica snap ik zelf ook niet.

Verder eet ik alles Als je een frikandel speciaal heerlijk vindt, dan lust je wel ui hoor. Mag je best toegeven. Het is geen zonde
quote:pamelacourson schreef op 16 februari 2017 @ 16:42:

Nee, jij bent de enige ter wereld die het niet lust.In Nederland dan toch, ik begon het bijna te denken.
quote:voel schreef op 16 februari 2017 @ 16:58:

Ik at vroeger ook geen rauwe uien. Maar ik heb het wel leren eten. Nu eet ik het wel regelmatig bij een linzensoep en dat is echt heeerlijk! Rauwe ui is ook fijn in van die ham-monchou-ui hapjes. Oh en bij rode bieten!

Vind jij dat ook niet lekker dan? Nee, het ligt niet aan de combinatie, maar aan de ui zelf.
quote:fiool schreef op 16 februari 2017 @ 16:50:

[...]

[afbeelding]

Dit helpt echt. Dat je ontzettend voor lul staat, moet je maar voor lief nemen.

Overigens ben ik ook geen fan van rauwe ui, ik proef het altijd nog als ik de volgende ochtend wakker word Of een slok water in je mond houden, helpt ook en ziet er minder gek uit!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
quote:gioia82 schreef op 16 februari 2017 @ 17:30:

[...]

Of een slok water in je mond houden, helpt ook en ziet er minder gek uit!Kauwgom kauwen werkt ook.
Dat je water moet drinken tijdens het snijden heb ik idd laatst geleerd. Nota bene van Victoria Koblenko die in een of ander tv-programma ging koken. Het maakt wel wat verschil ja

Kauwgom wist ik nog niet, ook eens proberen.
De juiste snijtechniek werkt ook: het kontje met worteltjes er niet af snijden. Ui halveren kan wel, maar als je dat kontje verder heel laat komt er bijna niks vrij als je het ook gelijk in de pan flikkert.

Oh en afzuigkap aan werkt ook wel
Wat echt helpt bij uien snijden is je mes en je ui nat maken. Dus je ui onder de kraan houden.
quote:beetjegek schreef op 16 februari 2017 @ 17:44:

Wat echt helpt bij uien snijden is je mes en je ui nat maken. Dus je ui onder de kraan houden.

Ja inderdaad, dat doe ik nu al een tijdje ja.

Afzuigkap heb ik niet, maar dat van het kontje heel laten vind ik ook wel een goeie!
quote:voel schreef op 16 februari 2017 @ 17:20:

[...]

Als je een frikandel speciaal heerlijk vindt, dan lust je wel ui hoor. Mag je best toegeven. Het is geen zonde Haha!
Internagelaktisch
Ik lust ook geen ui, rauw of gaar. Lente-ui, prei en paprika ook niet. Ik krijg er ook nog eens enorme buikpijn van, ben er intolerant voor.

Soms best lastig, het zit altijd wel ergens door.
Ik vind het alleen lekker als het uisnippers zijn, zoals bij een patatje speciaal of filet americain. Maar in een salade hoef ik het ook niet.
En bij ui snijden zet ik altijd een zonnebril op. Helpt echt!
Ik vind rauwe ui ook niet geweldig, maar ik eet het wel als het moet. En bij een frikandel speciaal vind ik het dan weer wel horen. Frites speciaal eet ik dan weer niet, want dat vind ik zonde van de mayo.

Gebakken ui of door de pastasaus, of uiensoep ofzo vind ik wel lekker.
Witte rauwe ui wel (op bijv een frikandel speciaal ) Van rode rauwe ui ben ik niet zo een fan, dat vind ik te scherp.

En huilen doe ik altijd bij het snijden, hoeveel ik ook mijn adem vast hou
"I love not Man the less, but Nature more..."
Bah. Verpest echt mijn maaltijd.
Maakt mij niet uit hoor.

Sommige uien zijn echt te scherp om rauw te eten en andere weer mild.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Rode ui is wel pittiger dan gewone ui. Ik heb het opgezocht want ik vond het een beetje raar dat er hier gezegd werd dat die zoeter zou smaken. Klopt niet, pittiger dus.
Niemand is onmisbaar
Ik vind rauwe witte uien niet te eten en rauwe rode uien echt heerlijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven