JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wen, dat klinkt idd als een appeltje - eitje. Maar hartstikke fijn dat het zo goed gegaan is en dat je het goed te doen vond, want je zag best tegen de pijn op toch? Had je nog wat gehad aan je gesprek met de vk van vorige week?

En nu al lekker thuis. Heerlijk genieten hoor! Maar wel snel een foto op hyves hoor.

Marianne is weer heengezonden. CTG was goed. Maar verder geen activiteiten (of eigenlijk niet meer dan gisteren) van de baarmoeder. De gyn wreef zich in zn handen en zei dat hij wel even wilde strippen. Want anders moest ik nog langs vk en hij zei: mss kan ik het beter zelf even doen, want ik ben wat... -stilte-... Hardhandiger, zei ik toen. Ja, zei hij. Slik... Maar viel echt heel erg mee, want er was nog niet te strippen, omdat de baarmoedermond nog niet rijp is. Dat viel dan wel weer tegen, maar goed.

Morgen weer CTG. En als er voor woensdag niets gebeurd, dan word ik woensdag ingeleid. Eerst met gel, om de baarmoedermond te rijpen en vaak schijnt dat voldoende te zijn om de weeen in gang te zetten. Vliezen worden dan nog niet gebroken, omdat ze dan meer tijd hebben. In ieder geval 2x gel. Om de 4 uur. En dan kijken ze verder (mocht er dan nog steeds niets gebeuren.)

Dus... deze week is echt mn laatste week. En dat geeft me wel moed, want ik voel me beter dan gisteren. Wat meer energie. Heb zelfs nog stofgezogen net.

Sam, vandaag lijkt mij nou echt een geschikte dag om te bevallen. Een zonnetje brengen op deze meest depressieve dag.

Ik heb vannacht beter geslapen dan gisternacht. Gelukkig maar, want gebroken nachten komen er straks nog genoeg...

Voyager, ik wil je niet sneu maken, maar ik ken mensen die nooit een roze wolk hebben gezien in de kraamtijd. Maar ach, dan is het wachten tot ze het huis uit gaan, komt die roze wolk alsnog, haha. Nee, ik hoop voor je dat het toch snel beter zal gaan hoor. Lukt het al wat beter met je tepels? Zielig idd zo'n klein verkouden babytje. En nou gaat nog de griep rond ook. Bah, hopelijk ontkomen we daar aan...
anoniem_68039 wijzigde dit bericht op 19-01-2009 13:07
Reden: typefoutje
% gewijzigd
Is het je al gelukt Sam? Ik zal je voor de zekerheid nog even een berichtje sturen.

Voyager, hier ook zo'n snotterend klein meisje. Sneu he? Hoe gaat het nu met de pijn tijdens de voedingen?

Wauw Wen, dat klinkt heftig maar je doet alsof het een makkie was. Wat fijn dat het zo goed is verlopen!

Marianne, jammer dat er nog niks gebeurd is. Hoe gaat het vandaag?

Hier blijft het wat lastig, meisje drinkt kort en vaak. Slaapt daardoor ook te kort en onrustig, vooral de nachten zijn slopend.
Daar was je Marianne! Jammer zeg nog geen rijpe baarmoedermond maar het einde is in zicht. Fijn dat je je even weer wat beter voelt en er vertrouwen in hebt! Nu hopen dat jouw kleintje zich nog even voor woensdag zelf aankondigt!
Ja, want dan mag ik gewoon thuis bevallen en dat lijkt me toch wel heel fijn (en ook wel een beetje eng, maar ik heb vertrouwen in mijn vk.)
Ik zeg go! Wen, klinkt allemaal super goed zeg! Had je gedacht dat Bloem wellicht in een stuit zou kunnen liggen of was het een mega surprise? Even een intiem vraagje; heb je met zo'n stuit niet veel meer kans op rupturen enzo?

Anyhow, veel plezier met je nieuwe leven, de verbazing, de liefde, de tranen, je gezin en je grootste leermeester!

Marianne, wat een teleurstelling zeg dat je niet gestript kon worden! Nu heeft mijn gyn verteld dat je bm-mond nu nog niet rijp kan zijn maar over twee uur wel dus er is nog niets verloren. Ik hoop dat je uit jezelf begint! (en dat je het Yamuna topic niet hebt gelezen want dat duurde wel heeeeel lang die inleiding...).

Wel fijn dat de CTG's goed zijn. Hang in there!

Voy, succes met de verkoudheid! das zielig zo'n vers babietje aan het snotteren! Hoest met de tepels?

Hier alles ok.We zijn voor het eerst met zn 2!

Lola drinkt om de 3 soms 4 uur en valt daarna weer als een blok in slaap (nu al een coma-zuipster, hoe moet dat als ze 16 is?) hoewel ik merk dat ze nu wat vaker en langer wakker is. Alleen in de nacht is ze aan het rellen.

Ik weet niet of het krampjes zijn maar tis best jammer dat ze na de voeding zo'n 1,5 uur aan het jengelen is. Overdag doet ze dat dus niet, geen idee hoe of wat. Hebben jullie een idee? Ook heeft ze veel de hik, daar lijkt ze heen last van te hebben maar het klinkt wel zielig.

Verder ligt ze nu lekker te slapen en ze is aan het dromen, soms geeft ze harde korte gilletjes, zo cute!

Oh ik heb trouwens 'problemen' met haar haar. Het groeit zó snel dat ik voorzie dat ze over een week haar voor haar ogen heeft hangen (serieus!). Ook hangt het over haar oren (en dat doe ik dan weer netjes áchter haar oren). Moet ik het gaan knippen of niet en deze tussenlengte afwachten? Maar die mat in haar nek is echt geen gezicht :D

Ik zal weer ff wat foto's of de hyves zetten voor jullie.
Ja dat dacht ik al Marianne, dat zou wel erg fijn zijn he! Ik hoop met je mee.

Hier is meisje 's nachts wel vaak onrustig door krampjes lily. Herkenbaar bij haar aan een erg rood hoofd en trappelende beentjes. Bij mijn oudste was het nooit zo duidelijk maar die had toch veel last. Lastig toch he om te ontdekken wat er aan de hand is. En wat grappig dat haar haar zo hard groeit. Haha ik zie je al bij de kapper aankomen met zo'n verse baby. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik ermee zou doen.

Ik ga zo kijken op hyves.

Hier nu wel even rust, beide meisjes slapen tegelijk. Ik heb haar vrij strak in een badcape gewikkeld, ze werd wel één keer wakker toen even over haar buikje gewreven en gesust en toen sliep ze zo weer verder. Ben benieuwd of dat inwikkelen dan toch het verschil maakt.
Mooie foto's op hyves zeg! Wat een schatje!
***sluipt weer es effies binnen )***

Go meiden! en vooral Marianne! Ga voor je duimen dat je thuis mag bevallen hoor!! Zet hem op!

***pakt ongekruide chips en glas melk (lang leve de borstvoeding) en kruipt op de tribune ***
Gezellig dat er nog een paar mensen op de tribune zitten!

Je kunt wel merken dat iedereen druk is met de kleine babietjes, t is een stuk rustiger dan een paar weken terug!

Net weer bij de vk geweest en alles prima. Baby heeft nog genoeg plek en bloeddruk enzo blijft allemaal prima.

Gewoon weer een afspraak voor volgende week gepland. Maar ik hoop stiekem dat ik die niet haal! Ben dan 2 dagen 'over tijd'.

M'n buik zeurt al de hele dag een beetje, maar ook daarvan moet ik geen hoop krijgen zei de vk, is allemaal geen teken..

Grr, ik wil gewoon weten wanneer ik aan de beurt ben! Komt je bekend voor zeker, Sam..
Oh chips, daar heb ik echt zin in... Ik denk dat ik zo nog even langs de winkel ga.

Lily, ik zou geloof ik niet gaan knippen hoor. Vermoedelijk valt er straks toch nog wel weer wat uit. Veel babytjes krijgen toch een een kale plek op hun hoofd? Knippen kan altijd nog, toch?

Tis nog wel erg vroeg voor een staartje, maar een speldje voor haar pony kan toch wel?

Mss heeft Lola haar huiluurtje gewoon 's nachts?

Bij mijn zusje is inleiden toen met het gel niet gelukt. Ze hebben het toen bij haar 3x gedaan. Haar vliezen waren toen al wel gebroken, ze kreeg koorts en toen een keizersnee. Daarom breken ze de vliezen ook nog niet, kans op infecties.

Nou ja, ik zie wel. Het gaat zoals het gaat en iedere bevalling heeft toch zn eigen verhaal. Hoewel de gyn dus behoorlijk gewroet heeft, merk ik er verder toch nog niets van.

Alleen 's avonds (maar dat is al een paar avonden) een keiharde buik. Dus toch maar geen chips, denk ik... Moet maar iets gezonds nemen.
Lucia, fijn dat alles goed was met controle. Ik hoop met je mee dat je de volgende controlebeurt niet haalt, hoor. Het is idd een stuk rustiger hier.
Wij zijn wel van het tegelijk posten he Marianne!

Ik hoop voor je dat het niet op inleiden aankomt en dat je olifantje zich straks of morgen aankondigt!
Allereerst, Wen en Evince gefeliciteerd met jullie kindjes. Ik ben nog niet bijgelezen kwam wel het verhaal van Wen tegen, mooi gegaan en fijn dat het zo meegevallen is. Ik wil ook graag mijn verhaal vertellen maar daar kom ik ook maar niet aan toe, En uiteraard wil ik jullie mijn mooie manneke showen en dat lukt, fotootjes op hyves.

Het gaat iig goed hier ik ben helemaal happy, de rest komt snel. Voor nu: Marianne ik duim voor je dat het nu snel zover mag zijn, heel veel succes meis!
Ook van Lukas staat nu een foto op hyves!

En wat staan er ontzettend veel mooie foto's van januaribaby's op onze hyve ondertussen zeg. Echt heel leuk om te zien!

Heb helaas nog niet helemaal bij kunnen lezen, ben wel een eindje gekomen ondertussen maar nu even geen tijd voor veel reacties meer helaas.

Wel nog even voor Marianne, ik las een paar pagina's terug dat je zelf misschien dacht dat je eigen uitgerekende datum misschien de juiste was... Hoop het niet voor je!

Ik duim ook dat het nu echt snel gaat gebeuren! Liever voor woensdag dus....

Met Lukas gaat het gelukkig erg goed, alleen de nachten zijn drama, hij is gewoon continue wakker met krampjes en wordt alleen rustig van een voeding of van mijn pink. Al een aantal nachten nauwelijks geslapen dus. Overdag slaapt ie dan dus weer alleen maar, wel fijn want daardoor heb ik wel overdag wat meer rust, al kan ik dan weer niet slapen, maar goed. Het komt goed allemaal! Wonderbaarlijk ook hoe goed je je dan toch overdag weer voelt. Zie alleen zo op tegen de nachten dan weer. Hoop dat dat dag-nacht ritme snel omgedraait wordt!

Heb trouwens ook al een speentje geprobeerd, hij zuigt er enorm fanatiek op maar laat hem steeds uit zijn mond vallen dus dat schiet ook niet echt op nog.

Mijn meiden hebben allebei een speentje gehad vanaf de geboorte tot een jaar of 2 (op het laatst alleen 's nachts) en ze hebben nooit last gehad van een tepel/speenverwarring in het begin o.i.d.

Ben ook helemaal happy trouwens, geniet enorm van Lukas. Veel bewuster dan van de meiden toen, misschien toch omdat dit echt onze laatste zal zijn.... Zeker omdat de gyn afraadde om nog een keer zwanger te worden. Het was een lastige keizersnede zei hij, door de verklevingen van de oude wond. Als we echt heel graag zouden willen zou het wel kunnen natuurlijk, maar dan een snee op een andere plek o.i.d..

Het is echt voor het eerst dat ik een soort van roze wolk gevoel heb, dus ja Voyager, herken wel wat je zegt over het ontbreken van de roze wolk. Heb er bij de meiden nooit één gehad.

Nu moet ik echt stoppen, zit echt al veel te lang achter de computer nu...
Lucia, ja. Das best grappig. Mss gaan wij ook wel tegelijk bevallen, haha.

Belletje, lekker happy zijn en blijven! Zal zo foto gaan kijken.

Evince, heb je niet van dat spul tegen krampjes of werkt dat niet? Of mag dat nog niet? Jammer dat je dan zelf niet overdag kan slapen. Maar mss is dat ook wel goed, anders krijg jij straks zo'n omgedraaide ritme. Gelukkig slaapt Lukas overdag wel goed. En geniet maar lekker van je roze wolk!

Hier is het nog steeds rustig. Ik voel de baby veel bewegen. Mijn bloeddruk was trouwens vandaag wel iets hoger. Onderdruk was 85. Maar dat was nog wel goed. Mn hartslag was ook goed. Ben benieuwd hoe het morgen is. Ik denk hetzelfde als vandaag.

Nu even foto's kijken.
Wat zijn er weer een schatjes geboren. Zucht... Leuke foto's hoor allemaal. Leuk om alle babytjes te zien.
*** breekt even in om Marianne te bedanken voor haar berichtje op het februaritopic. Jij ook heel veel succes gewenst deze week. Ik hoop echt voor je dat het spontaan op gang komt, maar voor het eind van de week heb je je kleine lieveling in je armen...en breekt weer uit***
Wat een mooie en lieve babies weer op hyves zeg..

Hier alles rustig, al was mijn buik heel onrustig de hele nacht.

Maar ik ga nu heel hard hopen dat t mannetje van Marianne vandaag tot actie over gaat. Hup ventje, er wachten een heleboel mooie meisjesbabies en stoere jongensbabies op je!!
Wen! Wat een surprise! Gefeliciteerd met Bloemetje. En goed zeg, zo'n stuitbevalling! Geniet van je kraamtijd.

Lily; meestal valt het haar uit een paar weken/maanden na de bevalling... Jammer, maar ja, wat doe je eraan he? Als je maar niet zo'n dom haarbandje met een strikje indoet... (sorry voor degene die dat ubercute vinden.)

Dat slechte slapen is bekend hier! Het wordt nu eindelijk wat beter (na 5 weken dus). Wat echt helpt is de beentjes inwikkelen in een badcape. Lekker strak. Wel uitkijken dat de muts niet over het gezichtje heen kan vallen.

En infacol he? Helpt echt. Pas een paar keer niet gedaan en meteen was het een waar drama 's nachts. Ik heb geen aandelen, maar ik ben fan hoor! Verkopen ze trouwens alleen bij de DA en kun je bestellen bij de apotheek. Mag al vanaf de geboorte.

O ja, en laten boeren, ook als je BV geeft. Dat helpt hier in ieder geval een beetje. Maar er wordt evengoed nog veel gekreund en gesteund hoor, na een voeding. Maar het is dan wel korter. Nu kreunt ze nog maar 10 minuten, eerst was dat echt ruim een uur ofzo.

Nou Marianne, ga d'rvoor! Ik duim voor je!
Helena, haar haar mag niet uitvallen! het is zo gaaf! En ze krijgt hoe dan ook geen haarbandje oid,m dan lijkt ze net een paasei. Bah.

Marianne, doe eens melden!

Even copy pasten vanuit 'mijn' andere topic. Het leven van een jonge moeder gaat niet over rozen en ik moet werkelijk liters drinken om te compenseren voor alle tranen en de bv. Pfff.

*** láááááng verhaal vol tranen en onzekerheid***

Tis een beetje drama hier, sinds gister uurtje of zes kan madame weinig binnen houden. Eerst kwam er een golf maagzuur en vanaf toen was/is het mis.

Ze geeft veel over, niet direct na het eten maar eventjes later de melk is dan zo lekker zuur en brokkelig. Daarna wil ze direct weer eten wat ook niet altijd goed gaat.

Dus vanaf een uurtje of tien gisteravond is de tactiek vaker kleinere beetjes drinken (ik maak me dan wel zorgen over voor- en achter- melk maar iets binnenhouden is beter dan niets denk ik dan maar).

Ik laat haar rechtop drinken, goede boertjes laten, en na de voeding minstens 20 minuten rechtop zetten, matrasje wat naar voren gezet in de wieg. Ik heb dus in totaal een uurtje geslapen ofzo?

Maar Lola heeft vannacht alles binnen gehouden (op wat zure bubbels spuug na) dus das fijn. Vanmorgen helaas wel weer een stroom zure kots toen de 'werkster' (dat klinkt zo naar maar hoe noem je het anders?) haar vast had maar die handelde super goed dus was het alleen de vloer die vies werd (ik stond gister in 3 uur tijd, 3x onder de douche).

Daarna wilde mevrouw weer drinken en nu ligt ze, eindelijk, voor pampus op mijn buik en slaapt ze rechtop.

Ik hoop dat dit een tijdelijk iets is want oei! zo hou ik het geen dagen vol.Lola heeft wel nog steeds goede plasluiers. Poepen heeft ze weinig gedaan maar das geloof ik niet zo erg.

Ik ben heel bang dat ze heeft wat man heeft, reflux. Man heeft het al zn hele leven en slikt daar medicatie voor. Ik hoop dat Lola 'gewoon' baby reflux heeft of dat dit morgen weer over is. Ik zie al helemaal nare scenario's voor me van het oprekken van de slokdarm omdat die vol litteken weefsel zit van al het zuur. En zo maak je jezelf dus gek. Pfff.

Ik jank wat af.

Gisteravond wist ik het echt ff niet. Man was nog niet thuis, Lola kotsen en huilen en daar zit je dan onder het zuur met een hysterische baby die óók onder de zure kots zit en dan?! En dat dan 3x. Ik voelde me verdomd alleen. En ik moest aan jou denken Marianne, totate held die je bent. En hoe doe je dit als je meer dan 1 kind hebt en je man niet thuis is?! Whaa!

Nu heb ik knallende koppijn van vermoeidheid, als ik Lola weg leg dan is het krijsen en ik zie dat ze pijn heeft want ze gooit haar hoofd naar achter en is zichtbaar het zuur (?) aan het wegslikken, mijn borsten lekken als een malloot, ik huil alleen maar, ik heb nog niet gedouched, de werkster gaat door het huis heen (en dat klinkt hééél grondig,l dat dan weer wel) en ik ben als de dood dat Lola doodgaat (waarom heeft ze niet gewoon een rustige ademhaling? Soms klinkt het alsof ze een ademstop heeft om even later een mega teug lucht te nemen zoals je ziet in de film als mensen nét niet verdrinken). En waarom voelt iedereen zich genoodzaakt om de term wiegedood zo vaak te laten vallen?

Dit zijn dus de zorgen die we ons leven lang gaan hebben?

God wat ben ik labiel zeg. Horrormonen?

Ik wil slapen!
joehoe, ik meld me! alles hier nog rustig op mijn geplande "bevallingsdag" . gaat het niet worden denk ik... wel een heerlijk rustige nacht gehad en goed geslapen, dat scheelt zoooo veel. als alles boven de knie en onder de schouder zeer doet dan ben ik er na een dag alweer panklaar mee . maar vandaag dus niet. en dan denk ik ook maar meteen dat ik niet ga bevallen.

so who's first!?

drukke nacht gehad luuc? wordt het wel jouw dag? het is je gegund hoor. ook al ben ik dan het laatst . heb nog wat forumgenootjes aangetroffen die zondag zijn uitgerekend, dus ik ga wel met hun een bevallingsverbond aan .

manlief komt zo thuis lunchen. gezellig!
he liel! crosspost!!

wat vervelend zeg! dat lola zoveel spuugt. kan je geen contact met huisarts of consultatiebureau opnemen? mijn eerste (oh god heb je haar weer, sorry daarvoor) heeft ook reflux gehad. hij heeft ook medicatie gehad via de huisarts en ook johannesbroodpitmeel door de voeding hielp. dat laatste kan zeker geen kwaad. wat alleen een aanrader is is om je voeding af te kolven want ik heb ook getracht het met een lepeltje te geven en dat is echt een ranzig drama. het is namelijk een soort haargelachtige substantie (lost ms ook wel het haarprobleem op ).

en je hebt echt je slaap hard nodig meis. is er iemand die lekker een paar uurtjes beneden kan zitten voor je terwijl jij je slaap inhaalt? want je bent snel uitgeput, je tranen zitten ook hoog, je bent bevallen, je hebt een hele lange aanloop gehad voordat je uberhaupt bevallen was, je moet echt even bijkomen.

ik hoop echt dat je iets hebt aan mijn advies. wij hebben ook weken aangeklooid voordat we een beetje doorkregen wat er aan de hand was en welke signalen we kregen van onze zoon. net wat helena zegt, het is zoeken zoeken zoeken. en bij sommigen gaat het vanaf het begin van een leien dakje en bij de ander niet.

hou je taai en zet hem op!
Vanaf de tribune dikke knuffel voor lily! Zo herkenbaar, echt hoor, deze gevoelens horen erbij, hoe vervelend ook, en godzijdank, ze gaan weer over. (hoewel je het vast nog wel meer krijgt) Probeer wat meer te rusten en baby aan je man over te laten wanneer dat kan. Meer uitgerust kan je de wereld een stuk beter aan. Ook goed eten!

NJB
oehoe marianne!!!! waar ben je?? hoop dat je aan het bevallen bent!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven