KIND IN JE UPPIE - DEEL 7
donderdag 14 april 2016 om 22:19
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Fase 3: Zwanger!
BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Blij_ei | 32 | Geertgen | wachtlijst sinds augustus 2016 |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Eeffie1 | 38 | MCK Leiderdorp | wachtlijst sinds november 2016 |
Plien1985 | 31 | nijGeertgen | intake januari 2017 |
Macarinata | 34 | n.v.t. | oriëntatie |
Jootje29 | ? | Rijnstate | intake gehad, nu wachtlijst |
Maris86 | 31 | Reinier de Graaf, Voorburg | Intake gehad, nu onderzoeken |
Patroesj | 31 | Rijnstate | Wachtlijst voor intake sinds november 2017 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015 |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016 |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 |
BiebkeBrabant | 39 | Nij Geertgen | 2 pogingen, nu on hold |
Simply_Me37 | 37 | AMC | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Pat36 | 37 | UMC Utrecht | december 2016 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 33 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Roosje-89 | 27 | Nij Geertgen | start iui juni/juli 2017 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
deb87 | - | UMC Utrecht | start september 2017 voor 2e kindje |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | start iui augustus 2017 |
Nausicaa | 36 | AMC | start okt 2017 |
NoraRecaptcha | 37 | start okt 2017, 2e kindje | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | start iui okt/nov 2017 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Mitakuye Oyasin | 33 | NijGeertgen | Januari 2017 | 24 oktober 2017 | Een jongen! |
Jessy010 | ? | ? | ? | ? | |
Wannabe79 | 37 | Isala | Mei 2017 | 03-07 eerste echo | |

2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
donderdag 16 februari 2017 om 10:59
donderdag 16 februari 2017 om 11:23
quote:manawa schreef op 16 februari 2017 @ 09:52:
Kunnen jullie steeds gemakkelijk last minute vrij nemen als je naar het ziekenhuis moet voor de inseminatie? Ik vind dat maar een gedoe.
Ik werk als leidinggevende in de kinderopvang. Moest er de eerste keer al een belangrijke afspraak voor afzeggen en dat gaat volgende week weer gebeuren vrees ik. Mijn eisprong wisselt ook een beetje, de ene keer op dag 12 en dan weer op dag 17. Dus kan ook niet voor zo lang mijn agenda leeg laten voor het geval dat. Ik ben ook minstens een halve dag kwijt ivm reistijd. Benieuwd hoe dat bij jullie gaat!
Ik heb nu standaard verlof ingepland zodat mijn werkprogramma niet te vol gepland wordt. Ik gebruik het niet altijd, maar het heeft me ruimte. Ik weet wanneer ik voor echo moet komen ongeveer, dan block ik mijn agenda al bij voorbaat.."mogelijk afwezig" staat er dan. Mijn werk Is flexibel dus geen strikte werktijden en mogelijkheid tot thuiswerken. Dat scheelt enorm.
Charade: toch zei mijn arts dat ondertussen wel veel aanwijzingen zijn dat de kans op zwangerschap na HSG verhoogd is. Ik hoop dat ik net als jij bij de 1e poging na de HSG zwanger ben. Zou geweldig zijn!
Kunnen jullie steeds gemakkelijk last minute vrij nemen als je naar het ziekenhuis moet voor de inseminatie? Ik vind dat maar een gedoe.
Ik werk als leidinggevende in de kinderopvang. Moest er de eerste keer al een belangrijke afspraak voor afzeggen en dat gaat volgende week weer gebeuren vrees ik. Mijn eisprong wisselt ook een beetje, de ene keer op dag 12 en dan weer op dag 17. Dus kan ook niet voor zo lang mijn agenda leeg laten voor het geval dat. Ik ben ook minstens een halve dag kwijt ivm reistijd. Benieuwd hoe dat bij jullie gaat!
Ik heb nu standaard verlof ingepland zodat mijn werkprogramma niet te vol gepland wordt. Ik gebruik het niet altijd, maar het heeft me ruimte. Ik weet wanneer ik voor echo moet komen ongeveer, dan block ik mijn agenda al bij voorbaat.."mogelijk afwezig" staat er dan. Mijn werk Is flexibel dus geen strikte werktijden en mogelijkheid tot thuiswerken. Dat scheelt enorm.
Charade: toch zei mijn arts dat ondertussen wel veel aanwijzingen zijn dat de kans op zwangerschap na HSG verhoogd is. Ik hoop dat ik net als jij bij de 1e poging na de HSG zwanger ben. Zou geweldig zijn!
donderdag 16 februari 2017 om 13:36
Ook ik heb gelukkig erg flexibel werk en veel afspraken buiten de deur. Mijn collega's zijn op de hoogte en als het een keer voor zou komen dat zij een afspraak of een zitting moeten overnemen kan dat. Het is bij ons erg gebruikelijk dat je niet hele dagen op kantoor zit dus valt het niet eens op als je even weg bent.
Ik probeer wel zo min mogelijk afspraken rond mijn eisprong in te plannen, tot nu toe is dat goed gelukt!
Ik probeer wel zo min mogelijk afspraken rond mijn eisprong in te plannen, tot nu toe is dat goed gelukt!
donderdag 16 februari 2017 om 15:07
@manawa: Ik ben nog niet zo ver maar heb ook nog geen idee hoe ik dat moet gaan doen. Ik werk in het speciaal onderwijs en kan echt niet zo maar even weg. Vanantiedagen opnemen kennen we niet binnen het onderwijs natuurlijk.
Tegen die tijd dus maar een gesprek aanvragen. Kijken hoe dat zit met zorgverlof. Ik kan vanaf mijn werk wel in 15 minuten naar ziekenhuis fietsen dus hoef dan relatief kort maar weg te zijn.
Tegen die tijd dus maar een gesprek aanvragen. Kijken hoe dat zit met zorgverlof. Ik kan vanaf mijn werk wel in 15 minuten naar ziekenhuis fietsen dus hoef dan relatief kort maar weg te zijn.
donderdag 16 februari 2017 om 15:56
Ik voel me goed. Alleen flink moe, weinig conditie en m'n buik zwelt gedurende de dag steeds wat op. Dit komt waarschijnlijk doordat de baarmoeder groter wordt en daardoor je darmen aan de kant aan het duwen is. Misselijk en duizelig ben ik nog maar amper, borsten blijven wel pijnlijk.
10 maart heb ik de eerste echo .
Hoe is het met de wachtbankers?
10 maart heb ik de eerste echo .
Hoe is het met de wachtbankers?
donderdag 16 februari 2017 om 19:47
Hoe zijn en reacties in je omgeving Mita?
Ik werk zelf op een woongroep voor jongeren met een verstandelijke beperking en gedragsproblemen. Mijn collega's en manager zijn op de hoogte, want als ik hopelijk komende week mijn ei sprong heb, moet ik dus een dag uit het rooster. Voordeel is dat ik dicht bij het ziekenhuis werk, dus kan ook even op en neer.
Nadeel hiervan is dat vorige keer al mijn collega's het wisten. Toen is het niet gelukt, maar het lijkt me zo leuk als ik zwanger ben en ik de enige ben die het nog weet. In plaats van dat iedereen me constant appt en vraagt of ik al wat weet. De interesse is leuk hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar toen hij mislukte, moest ik dat ook met heel veel mensen delen.
Ik heb nu nog gezegd dat ik niet weet wanneer ik mag (en gezien mijn onregelmatige eisprong is dat ook zo) en ik hoop dat het dan voor of na mijn dienst valt. Zodat ik alleen mijn ouders kan inlichten en verder nog even niemand.
Wachters, succes!!
Ik werk zelf op een woongroep voor jongeren met een verstandelijke beperking en gedragsproblemen. Mijn collega's en manager zijn op de hoogte, want als ik hopelijk komende week mijn ei sprong heb, moet ik dus een dag uit het rooster. Voordeel is dat ik dicht bij het ziekenhuis werk, dus kan ook even op en neer.
Nadeel hiervan is dat vorige keer al mijn collega's het wisten. Toen is het niet gelukt, maar het lijkt me zo leuk als ik zwanger ben en ik de enige ben die het nog weet. In plaats van dat iedereen me constant appt en vraagt of ik al wat weet. De interesse is leuk hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar toen hij mislukte, moest ik dat ook met heel veel mensen delen.
Ik heb nu nog gezegd dat ik niet weet wanneer ik mag (en gezien mijn onregelmatige eisprong is dat ook zo) en ik hoop dat het dan voor of na mijn dienst valt. Zodat ik alleen mijn ouders kan inlichten en verder nog even niemand.
Wachters, succes!!
donderdag 16 februari 2017 om 21:01
Ik werk ook in het basisonderwijs. Maar ik ga er vanuit dat er (als t zover is) wel iets geregeld wordt als ik weg moet. Als je naar het ziekenhuis/arts of iets dergelijks moet, moet dat toch gewoon kunnen neem ik aan?
Al had bij begrepen bij Nij Geertgen dat t eventueel ook in de avond kan. Is het te doen om voor inseminatie even op en neer te gaan? Dus daarna meteen weer aan het werk?
Al had bij begrepen bij Nij Geertgen dat t eventueel ook in de avond kan. Is het te doen om voor inseminatie even op en neer te gaan? Dus daarna meteen weer aan het werk?
vrijdag 17 februari 2017 om 10:04
herkenbaar Mita dat je conditie ineens zo snel achter uit gaat... bizar.. als ik nu een trap oploop ben ik al buiten adem
@Simply, ik voel me best goed... moeheid heb ik niet echt last van en misselijkheid soms een beetje maar nog niet heel erg... hopelijk blijft het zo... wel veel honger en vooral zin in zout. Ik hou wel een constante buikpijn maar ook dat went... blijf het wel spannend vinden hoor... af en toe denk ik iets te voelen en ren ik in paniek naar de wc om te constateren dat er niks is, blij als het 6 maart is inderdaad...
ik zit dan op 8 weken en 1 dag als het goed is.
hebben jullie het al aan mensen om je heen verteld? ik merk dat ik het nu makkelijker al aan mensen vertel ook omdat meer mensen wisten dat ik weer gestart was en je dus vragen krijgt met en gelukt?? ik wil daar dan niet over liegen
@Simply, ik voel me best goed... moeheid heb ik niet echt last van en misselijkheid soms een beetje maar nog niet heel erg... hopelijk blijft het zo... wel veel honger en vooral zin in zout. Ik hou wel een constante buikpijn maar ook dat went... blijf het wel spannend vinden hoor... af en toe denk ik iets te voelen en ren ik in paniek naar de wc om te constateren dat er niks is, blij als het 6 maart is inderdaad...
ik zit dan op 8 weken en 1 dag als het goed is.
hebben jullie het al aan mensen om je heen verteld? ik merk dat ik het nu makkelijker al aan mensen vertel ook omdat meer mensen wisten dat ik weer gestart was en je dus vragen krijgt met en gelukt?? ik wil daar dan niet over liegen
vrijdag 17 februari 2017 om 10:22
Hoi allemaal,
Nieuw hier. Heb enorm veel gehad aan deze topics en na jaren twijfelen, informatie inwinnen en weer wat jaartjes ouder worden nu besloten om een afspraak te maken bij Isala in Zwolle. De wachttijd is best lang inmiddels, 78 weken dacht ik, dus ik heb de eerste stap nu genomen. Vind het heel spannend. Ik laat het op me af komen allemaal. Ik vraag me wel af waar ze match donoren op selecteren, want anders is voor mij Denemarken een goede optie omdat je daar voor uitgebreide profielen kan kiezen. Maar daar hangt ook best een prijskaartje aan als je meerdere pogingen nodig hebt.
Nouja eerst de intake afwachten. Er valt nu zo'n rust over me heen nu ik die stap gezet heb. Ik denk wel herkenbaar voor velen. Wens jullie allemaal heel veel succes, tips zijn altijd welkom en ik fijn het echt heel erg fijn dat jullie zo open zijn hier. Heeft mij soort van dat laatste zetje gegeven in ieder geval (met jullie ervaringen).
Nieuw hier. Heb enorm veel gehad aan deze topics en na jaren twijfelen, informatie inwinnen en weer wat jaartjes ouder worden nu besloten om een afspraak te maken bij Isala in Zwolle. De wachttijd is best lang inmiddels, 78 weken dacht ik, dus ik heb de eerste stap nu genomen. Vind het heel spannend. Ik laat het op me af komen allemaal. Ik vraag me wel af waar ze match donoren op selecteren, want anders is voor mij Denemarken een goede optie omdat je daar voor uitgebreide profielen kan kiezen. Maar daar hangt ook best een prijskaartje aan als je meerdere pogingen nodig hebt.
Nouja eerst de intake afwachten. Er valt nu zo'n rust over me heen nu ik die stap gezet heb. Ik denk wel herkenbaar voor velen. Wens jullie allemaal heel veel succes, tips zijn altijd welkom en ik fijn het echt heel erg fijn dat jullie zo open zijn hier. Heeft mij soort van dat laatste zetje gegeven in ieder geval (met jullie ervaringen).
vrijdag 17 februari 2017 om 10:43
O dames op de verschillende wachtbankjes, spannend voor jullie. Mita en simply: afgezien van moe nog niet veel klachten dus.
Welkom Lee, leuk dat je de knoop doorgehakt hebt en een afspraak voor een intakegesprek gemaakt hebt. Wachttijd voor intake is ook een paar weken toch? Ik heb destijds bij de intake gevraagd hoe het matchen zou gebeuren als ik gebruik zou maken van hun eigen spermabank. Je hebt geen keuze, er wordt een donor gekozen die op basis van jouw profiel bij je past. Je kunt voorkeuren aangeven maar men is zich er niet gehouden toe om daar aan rekening mee te houden. Ik vond dat niet zo'n leuke boodschap, maar kan het wel begrijpen gezien de enorme vraag naar donorsperma er niet met ieders individuele wensen rekening gehouden kan worden.
Ik start vandaag opnieuw met Puregon en daarmee is ronde 5 begonnen!
Welkom Lee, leuk dat je de knoop doorgehakt hebt en een afspraak voor een intakegesprek gemaakt hebt. Wachttijd voor intake is ook een paar weken toch? Ik heb destijds bij de intake gevraagd hoe het matchen zou gebeuren als ik gebruik zou maken van hun eigen spermabank. Je hebt geen keuze, er wordt een donor gekozen die op basis van jouw profiel bij je past. Je kunt voorkeuren aangeven maar men is zich er niet gehouden toe om daar aan rekening mee te houden. Ik vond dat niet zo'n leuke boodschap, maar kan het wel begrijpen gezien de enorme vraag naar donorsperma er niet met ieders individuele wensen rekening gehouden kan worden.
Ik start vandaag opnieuw met Puregon en daarmee is ronde 5 begonnen!
vrijdag 17 februari 2017 om 10:45
quote:Plien1985 schreef op 16 februari 2017 @ 21:01:
Ik werk ook in het basisonderwijs. Maar ik ga er vanuit dat er (als t zover is) wel iets geregeld wordt als ik weg moet. Als je naar het ziekenhuis/arts of iets dergelijks moet, moet dat toch gewoon kunnen neem ik aan?
Ja lijkt mij ook. Volgens mij zijn ze het ook verplicht om iets te regelen.
Nu plan ik altijd zulke bezoekjes op mijn vrije dag maar met een eisprong is dat natuurlijk niet altijd zo goed te timen haha.
Ja lijkt mij ook. Volgens mij zijn ze het ook verplicht om iets te regelen.
Nu plan ik altijd zulke bezoekjes op mijn vrije dag maar met een eisprong is dat natuurlijk niet altijd zo goed te timen haha.
vrijdag 17 februari 2017 om 11:41
Dank je SaffronSkies, daar was ik ook al bang voor. Als het financieel haalbaar is dan wil ik zeker eerst Denemarken proberen. Mijn vrienden zijn zo enthousiast dat ze samen het eerste "rietje" willen betalen haha. Ik heb het maar een paar mensen verteld.
Ik heb eind maart de intake. Wachtlijst is erg lang. Ik wil dit jaar nog eea op de rit krijgen en hopelijk kan ik eind dit jaar of volgend jaar een poging wagen. Ben bijna 36 en ik wil niet al te lang meer wachten. Misschien lukt het zwanger worden niet en dan ben je zo een jaar verder.
Jij bent tevreden met Isala? Ik haal de namen nu even door elkaar, maar jij bent ook bezig met Deense donor toch? Succes met ronde 5!
Ik heb eind maart de intake. Wachtlijst is erg lang. Ik wil dit jaar nog eea op de rit krijgen en hopelijk kan ik eind dit jaar of volgend jaar een poging wagen. Ben bijna 36 en ik wil niet al te lang meer wachten. Misschien lukt het zwanger worden niet en dan ben je zo een jaar verder.
Jij bent tevreden met Isala? Ik haal de namen nu even door elkaar, maar jij bent ook bezig met Deense donor toch? Succes met ronde 5!
vrijdag 17 februari 2017 om 12:19
Toen ik het intakegesprek had was de wachttijd voor de spermabank 1 jaar. Dan was ik daar nu aan de beurt geweest. Echter in de tussentijd is de wachttijd opgelopen.. Ik heb vanwege de wachttijd gekozen voor Deense donor met de gedachte dat ik over zou kunnen stappen mocht ik tegen die tijd nog niet zwanger zijn. Tussen intake en 1e poging zat ongeveer 7 maanden vanwege meerdere bloedonderzoeken en mn schildklier goed ingesteld te krijgen.
Ik ben zeker tevreden over isala!
Ik dacht trouwens aan het getal in je naam te zien dat je 33/34 was
Ik ben zeker tevreden over isala!
Ik dacht trouwens aan het getal in je naam te zien dat je 33/34 was
vrijdag 17 februari 2017 om 12:34
Ik ben aantal jaar geleden in utrecht geweest om te kijken of ik nog vruchtbaar was nadat ik behandelingen had gehad die onder een trail vielen zonder dat ik dat wist.. Gelukkig was alles goed. Vanaf dat moment, dat je ineens gaat afvragen of je überhaupt nog kinderen kan krijgen, ging bij mij de denkmolen aan voor KID behandeling. Ik verwacht geen spannende dingen uit mijn bloed, die is deze week nog uitgebreid getest.
Nope, ik ben bijna 36 alweer. Ik voel me nog 18. Ergens ging er iets mis
Wat is Puregon eigenlijk. Is dat een hulpmiddel? Ik heb het gemist.
@mita wat super voor je. Geeft hoop zulke mooie berichten
@hope ik duim voor je mee
Nope, ik ben bijna 36 alweer. Ik voel me nog 18. Ergens ging er iets mis

Wat is Puregon eigenlijk. Is dat een hulpmiddel? Ik heb het gemist.
@mita wat super voor je. Geeft hoop zulke mooie berichten
@hope ik duim voor je mee