Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats

20-02-2017 08:32 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn account is geblokkeerd op MArktplaats.

Ik heb niks verkocht of te koop staan.

Inmiddels 12x het contact formulier ingevuld en verstuurd en krijg elke x een standaart mail terug met wel een andere naam eronder.

Kan iemand mij vertellen wat ik nu nog kan doen?
Toontje

Waarom zou ik hier zitten liegen?

Mijn tijd is kostbaar.

Iedereen heeft OOIT wel eens iets gekocht op MP maar voor mij is dat al een aantal jaren geleden.

Dank je Lariba met jou info ga ik aan de slag!
quote:Repsol schreef op 20 februari 2017 @ 09:49:

Toontje

Waarom zou ik hier zitten liegen?

Mijn tijd is kostbaar.

Iedereen heeft OOIT wel eens iets gekocht op MP maar voor mij is dat al een aantal jaren geleden.

Dank je Lariba met jou info ga ik aan de slag!

Ik snap Toontje wel. Als je je eigen berichten goed terugleest dan zul je zien dat ze op meerdere manieren te lezen zijn en nogal wat vragen oproepen. "Heeft ze nou wel of niet iets gekocht en wel of niet betaald en wanneer dan?". Dat is verwarrend.

Met duidelijkere antwoorden krijg je ook betere en snellere tips. Jouw tijd is kostbaar, maar die van ons ook
quote:Lariba schreef op 20 februari 2017 @ 09:38:

[ik heb niks verkocht dus hier staat geld buiten]

Natuurlijk niet. Iemand kan jou toch een artikel hebben opgestuurd (dat jij dus gekocht hebt) maar vinden dat jij daarvoor niet, of te weinig, hebt betaald?het schiet niet op; nou word ik ook benieuwd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Meestal stuurt iemand pas het artikel als hij de overschrijving binnen heeft. Ik denk dat dit standaard is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Hm, geloof niet dat ik heb geschreven dat je liegt, maar dat er misschien meer speelt.

Waar ik benieuwd naar ben: heb je ooit wel eens iets ontvangen van een verkoper van Marktplaats? Daar krijgen we namelijk geen antwoord op. Je geeft alleen aan dat je niet betaald hebt en niks verkocht (zie je reactie van 09:37). Als je wel eens iets gehad hebt (met de nadruk op als) en je hebt er niet voor betaald, dan kan het heel goed zijn dat iemand een melding van fraude of iets dergelijks heeft gedaan.
check je rekeningnummer eens in google. misschien kom je dan wel bij opgelicht op marktplaats terecht. je kan ook kijken of je rekeningnummer in een bestand van ze is opgenomen als duister figuur.
In de mail van Marktplaats wordt ook nog eens gesproken over aangiftes. Dus meerdere personen die naar de politie zijn gestapt. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat meerdere personen je zomaar laten blokkeren op Marktplaats én ook nog de moeite nemen om aangifte te doen. Hier moet meer aan de hand zijn..
In het ergste geval kan er sprake zijn van identiteitsfraude, daar zul je dan met de politie achter moeten komen.

De stap naar de politie voor meer info lijkt me nu prioriteit hebben
Je bent zelf een theepot
Google je naam eens, misschien dat er nog iemand met een identieke naam is.

Misschien dat dat degene is die iets heeft gedaan (of juist niet gedaan heeft)
Toontje

Iedereen heeft tuurlijk wel eens wat gekocht op MP

ik weet toch zelf wel wat ik koop en verkoop op MP

zat er al 12jaar op, met merkgereedschap

Laatste x is bijna 4 jaar geleden, heb het ff op gezocht.
Rekening nummer en naam nagekekene op google

Is niks mee aan de hand, Op 4 opgelicht sites gezocht naar mijn rekening nummer maar nergens te vinden, wel zie ik dat er ook fotos van mij zijn gejat en op een andere verkoop site zijn geplaatst
Kunnen er problemen zijn ontstaan met spullen die je hebt gekocht recentelijk? Of met de spulken die je hebt verkocht in het verleden?

Heb je nu al contact gezocht met de politie? Dan weet je waar het probleem zit, nu blijft het gissen
Je bent zelf een theepot
bieden op die spullen en zo kan je evt aan zijn rek nr en naam komen. en dan kan je contact opnemen met bijv mp ofzo
Eames6

Het is bijna 4j geleden dat ik iets heb gekocht op MP

en ik heb niks verkocht op MP de laatste 4 jr

Zo duidelijk toch?
Heb je inmiddels al contact gehad met de politie omtrent eventuele identiteitsfraude?

Waarom duurt het zo lang voordat we echt antwoord krijgen op bijvoorbeeld de vraag of je wel eens iets gekocht hebt op Marktplaats? Wat wil je met dit topic bereiken? Oprechte vragen hoor en niet bedoeld als aanval. Snap best dat je baalt van deze situatie hoor (heb ooit een soortgelijke situatie meegemaakt, alleen niet met Marktplaats). Alleen blijf ik het raar vinden dat je bepaalde vragen deels beantwoordt of pas als meer mensen er naar vragen.

Ik heb, wellicht als één van de weinigen, overigens nog nooit iets gekocht op Marktplaats (om nog even terug te komen op je reactie van 11:00), vandaar dat ik het vroeg. Niet 'iedereen' koopt 'tuurlijk' iets op Marktplaats.
Je kunt toch ook iets gekocht en ontvangen hebben om vervolgens je geld terug te vragen via PayPal of VISA ?

Dat is toch ook oplichting ?
Niet geschoten is altijd mis
quote:Repsol schreef op 20 februari 2017 @ 11:18:

Eames6

Het is bijna 4j geleden dat ik iets heb gekocht op MP

en ik heb niks verkocht op MP de laatste 4 jr

Zo duidelijk toch?

Er kan ook sprake zijn van identiteitsfraude.

Heb je al contact gehad met de politie?
Je bent zelf een theepot
Poe, je communiceert wel heel onduidelijk. Als jouw tijd zo kostbaar is, waarom heb je dan niet allang de instructies opgevolgd die in de mail van MP staan?
Kun je de mensen van die Afdeling Gebruikersbescherming hierover telefonisch bereiken? Dan zou ik dat eerst doen. Ik krijg vraagtekens bij het contact opnemen met de politie via een link in een e-mailbericht en dan ook nog je rekeningnummer in moeten vullen. Dus ik zou eerst willen weten of het wel echt is en er niet iemand op uit is om gegevens van je te ontfutselen.
Toontje

ik heb al lang antwoord gegeven hoor

Het is 4 jaar geleden dat ik wat heb gekocht op mp

S-Groot dan moet je heel het verhaal lezen,

Zal straks na de politie gaan, is een beetje lastig omdat ik een hernia operatie heb gehad
quote:Repsol schreef op 20 februari 2017 @ 09:37:

Ik heb niks betaald en niks verkocht daarom snap ik het niet..

Om te zorgen dat iemand geblokkeerd word is vrij simpel op MP heb ik in de gaten,

Stel ik mail je over de prijs van een stuk gereedschap en ik krijg binnen een half uur geen reactie, maak ik aan MP een melding

Die eerste zin is al raar.

Maar goed. Je tijd is kostbaar maar je hebt niet op de link van marktplaats geklikt.

Geen van de keren dat je er mail over hebt gehad. En bellen naar de politie is ook niet mogelijk met een hernia?
quote:Repsol schreef op 21 februari 2017 @ 06:32:

Toontje

ik heb al lang antwoord gegeven hoor

Het is 4 jaar geleden dat ik wat heb gekocht op mp

S-Groot dan moet je heel het verhaal lezen,

Zal straks na de politie gaan, is een beetje lastig omdat ik een hernia operatie heb gehadJe moet naar de politie gaan, niet na.
Je manier van antwoord geven (hoe je zinnen formuleert), vind ik niet helder. Als je zegt 'ik heb niets betaald' zou dat kunnen suggereren dat je wel iets gekocht hebt, maar dat je er niet voor betaald hebt. Wellicht bedoelde je dat je recent niets gekocht hebt, dus het is handig als je zegt wat je bedoelt. Dit geldt min of meer ook voor dat je 'allang antwoord gegeven hebt'. De reacties die je geeft zijn niet altijd even helder en pas nadat meer mensen ergens naar vragen, geef je concreet antwoord. De opmerking 'dan moet je het verhaal lezen' heeft daarom niet veel effect.

Daarnaast, als jouw tijd werkelijk zo kostbaar is, waarom wacht je dan tot de volgende dag om naar de politie te gaan? Gisterochtend heeft iemand al aangegeven dat je 't beste contact op kan nemen met de politie. Je had ook even kunnen bellen of het formulier van Marktplaats gebruiken (je zou deze 'meteen gaan proberen', maar vervolgens niks meer over gehoord). Bellen naar de politie kan je ook als je een hernia hebt.
quote:Toontje1983 schreef op 21 februari 2017 @ 08:36:

Je manier van antwoord geven (hoe je zinnen formuleert), vind ik niet helder. Als je zegt 'ik heb niets betaald' zou dat kunnen suggereren dat je wel iets gekocht hebt, maar dat je er niet voor betaald hebt. Wellicht bedoelde je dat je recent niets gekocht hebt, dus het is handig als je zegt wat je bedoelt. Dit geldt min of meer ook voor dat je 'allang antwoord gegeven hebt'. De reacties die je geeft zijn niet altijd even helder en pas nadat meer mensen ergens naar vragen, geef je concreet antwoord. De opmerking 'dan moet je het verhaal lezen' heeft daarom niet veel effect.Ik denk dat bij TO ditzelfde gebeurt met het lezen: dingen anders lezen dan hoe het er staat. Dan is het niet makkelijk om er met het geschreven woord uit te komen.
Ik heb goed nieuws en slecht nieuws.

Vanmorgen een taxi gebeld, (kan nog geen auto rijden)

Na de politie geweest mijn verhaal gedaan.

En er was niks over mij te vinden dat ik iemand zou hebben opgelicht.

Ook was er geen enkele aangifte gedaan.

Nu heb ik gelezen dat Marktplaats alleen mijn blokkade eraf kan halen, maar hoe kom je met huin in contact, krijg alleen maar standaart korte reacties

Mijn excuses als het niet goed over komt

Word hier voor oplichter uitgemaakt (marktplaats dan) terwijl ik niks heb gekocht, verstuurd heb, of ontvangen heb

Maar hoe nu verder?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven