December 2006

06-11-2007 20:07 8911 berichten
Alle reacties Link kopieren

hier kun je het vorige topic terugvinden
hier ook geen psz omdat renske en casper al naar het kdv gaan. Tja en op de PSZ in de buurt gebruiken ze hetzelfde VVE programma als op ons KDV. wel een leuk programma: puk en ko.

loewyz, ik heb de eerste zwangerschap gewoon een kolf gehuurd, de eerste week, vergelijkbaar verhaal als waar jij nu mee komt; bij de tweede had ik zelf een elektrische kolf. Het ligt er een beetje aan hoe het op gang komt, maar als dat niet goed gaat, heb je wel een elektrische nodig...

verder blijft het wel rommelen met alle zieken. beterschap weer.

lush, sinds ik de foto van yora heb gezien met haar voorraad, vind ik het toch een stuk minder aantrekkelijk... maar fijn dat jullie er zo van genieten

maxi-cosi ed. ik zag van de week weer de wandelwagen staan in de garage en bedacht medat we hem toch echt moeten gaan verkopen, want we doen er niet mee. ik wil er maar zo'n pakketaanbieding van maken.. maar het weer zo'n gedoe..

minimonkey, he, zo'n draagdoek heb ik ook gehad, echt nooit gebruikt, dat zijn ondingen...

hoe noemen jullie de oma's en opa's verder, nurse gaf al aan opa/oma voornaam. hier heeft renske er zelf wat van gemaakt. oma met korte haren/krullen ed, want voornamen houden we niet van bij opa en oma.. ik was wel benieuwd hoe anderen daar tegen aan kijken...
Yasmine slaapt ondertussen weer, Roxanne een keer moeten gaan troosten... ze moet ontlasting krijgen maar t lukt dr niet.. sneu hoor...

Sannie:

Mag ik vragen waarom jullie dr niet van houden dat de opa´s en oma´s bij de voornaam worden genoemd?

Bij mijn man thuis noemen ze de opa en oma aan zn moeders kant ook bij de voornaam, de andere opa en oma noemden ze naar de plaats waar ze woonden (opa en oma Utrecht bijv.)

Maar bedenk me nu dat als we opa en oma direct aanspraken we ze ook bij de voornaam noemden...

Ohja, en hier de handklof van Avent... bevalt me prima.

Heb in mn kraambed wel een elektrische kolf geleend ( het lenen kostte niets omdat ik ´lid´ ben van de vk-praktijk, de slangetjes enzo moesten wel los betaald worden, weet zo even niet hoe duur t was...) Als ik me niet vergis was het een Medela(?) kolfapp.

xx
Yora noemt de gastouders ook oma en opa en dan komen er de namen van de huisdieren bij...of kleinkind... oma Dean of oma papa (Spike) of mijn moeder oma Tess en Nino... Mijn oma is omaoma.

Falcon: Als je er zo middenin zit is het heel moeilijk om zelf echt goed te handelen denk ik. De kraamhulp stelde wel verlengde kraamhulp voor maar ze zei ook dat dat mij heel veel extra geld zou gaan kosten. Ik ben ook wel naar de huisarts geweest maar ik heb niet zoveel met die man (moet nog steeds een andere zoeken) en ik wist het ook allemaal niet meer zo goed. En ik denk ook dat vast niet iedereen heeft geweten hoe slecht het met mij ging. Ja die bio wist het maar ja... ik denk dat heel veel mensen ook niet wisten wat ze met mij aanmoesten

Ik studeer Taalwetenschap. Heb aankomende periode een leuke minor (Marokkaans Arabisch) Maar ik weet ook niet meer precies wat jij nu hebt gedaan??

En die mannen... tsja... ik heb geen dateplannen meer en zeker niet voor dit jaar... Ik ga nu nog wel eens naar de bios met M. ja maar hij vindt Yora niet leuk, vindt dat ze veel te veel mijn leven beheerst en dat ik teveel mijn leven laat regeren door haar etc. Als vriend mag je best een andere mening hebben over Yora (met mate dan, respect voor andere meningen en zo enzo) maar als míjn vriend toch niet. (En hij hoopt nog steeds dat ik ga veranderen )

Hoe lang zijn jullie eigenlijk al vegetarisch? Heb je toevallig gisteren Desperate Housewives gezien? (of is dat neit echt jouw serie )

Sannie: Jammer dat ik Lush niet echt aan de vrouw weet te brengen
Zo ik heb ff een filmpje gekeken: Legally Blond. Wel lekker voor een ziekdag.

Nurse: Haha, je bent 'lid' van de vk!! Ja zou ik ook zijn met 3 kids in 3 jaar!

Sannie: Bij ons ook vaak verwarring over welke oma's we het hebben. Meestal heeft Manu het over oma en tine (tine is JP's zusje en die is vaak 's middags thuis als Manu een dag daar is). En hij zegt ook oma tegen mijn vader... Dus drie oma's hier. Nou ja, vier want hij zegt ook oma tegen JP's vader op de foto die we hebben staan.

Oh wacht, dan hebben we nog JP's echte moeder: 5 oma's dus. Maar die laatste kent hij eigenlijk niet.
Loewyz: Herkenbaaaar, die actie van R. vannacht! Jp kan ook zo'n softie zijn tegen Manu, haha.

Falcon: Die babyslofjes vind ik zeker een heel leuk idee! Die dingen zijn best duur geloof ik hè, dus die koopt ze zelf waarschijnlijk toch niet. Ik ga eens googlen.
gggg, als je www.roosjes.nl doet krijg je een of andere erotische site...
Tinus:

Hihi

T houdt in dat we 1malig 30 euro hebben betaald en dan gebruik mogen maken van alle diensten zoals voorlichtingsavonden,gymen, kolf lenen enz. je hoeft niet persé 3 kids in 2,4 jaar dr uit te persen om lid te mogen worden hoor

enne Yora, vind je t gek? t lijken meer schimmelkaasjes in die folies, dat Lush gebeuren

Meiden slapen nog.... ga ze over een minuut of 15 maar es wekken, auto staat al klaar, aanhanger aangekoppeld

xx
Nurse: Ah ik snap 'm. Succes met je baal gras!

Kdv belt nu net dat Manu een beetje moest overgeven. Ik ga hem maar meteen halen.
nurse, dat is het misschien ook wel, bij ons was het altijd ook oma amsterdam en oma amersfoort (eeuwen geleden). En manlief zegt vaak nog u tegen zijn ouders. Ik heb al moeite om hen met de voornaam aan te spreken, dus zeker voor de kinderen vind ik het niet passend... maar ik ben ook muts met dit soort dingen. mijn ooms en tantes noem ik nog vaak tante L, T of H. en daar hebben zeker de jongere tantes ook weer moeite mee, maar een 70+ zus van mijn moeder ga ik geen T noemen...

wat moet je dan gaan doen nurse, met de aanhanger??
Nursie; whahaha, lid zijn van vkpraktijk. Dan ben jij zeker erelid? Bij ons is dat van de kruisvereniging. Kan er trouwens weleens naar informeren, altijd handig..

Tinus; Noof is ook niet lekker, moest net ook spugen. Beterschap met Manu!

Sannie; Bij ons noemt ze de opa's en oma's gewoon opa en oma. Wel geven we aan bij wie we langs gaan. Oma + Voornaam.

De oma van mij heet voor de achterkleinkinderen Oma Rakker (zo heet haar hondje).

Verder moet proberen we haar wel aan te leren om u te zeggen tegen de opa's en oma's. Alleen vinden de opa's en oma's dat niet nodig, maar wij wel
Jaaa Tinus... roosjes kan je ook heel anders opvatten blijkbaar...

en Falcon heb je het eigenlijk wel laten weten bij die site van die rookslofjes?? wat ongelofelijk smerig zeg... en ik zat ook al zo ontzettend te kwijlen van die dingen achter de pc.

ben ik dan de enige die die kolf van Avent een k*tkolf vind???

A1mee: Hoe gaat het er nu mee? Hoe smaakt jouw melk trouwens na het kolven?? komt het uit de vriezer? of alleen uit de koelkast? Mijn melk (ok, dit vind ik zelfs vies klinken 'mijn melk') was zo ontzettend sme-rig na bewaring... misschien ligt het wel niet aan de flesjes/speentjes maar aan de melksmaak? Misschien lust hij gewoon geen vriezermelk???????

Loewyz... ik denk dat ik meer 'partij' kies voor vriendlief in het slaapgebeuren van Merijn
Hi laydeez

Tss wat een gedoe he Nurse, bij die tienermoeders! Had ik niet verwacht eigenlijk dat dat nep was.

Nou, Aimsekindje is voor de derde keer "gezakt" voor haar gehoortest (gaat hier op de ouderwetse manier), ze kan geen lage tonen horen, dus we zijn nu doorverwezen naar een orenkliniek. Ben benieuwd wanneer dat gaat gebeuren, geen idee hoe de wachtlijsten zijn. Had het niet verwacht eigenlijk, de vorige keren had ze ooronsteking, maar nu was ze niet eens verkouden. Maar toen de dokter in haar oren keek waren beide trommelvliezen wel erg rood. Dus of dat nou permanent is of dat er toch weer een ontsteking aan zit te komen?

En omdat ik toch een dag vrij had genomen, zijn we ook maar prikken wezen halen (BMR en Hib voor Aims en pneumococcal voor Leah). Leah reageerde alleen niet zo goed op de prik. Ze was niet ziek maar heel erg uit haar hum en haar been doet erg zeer, ze heeft zelfs, op eigen verzoek (!), een uurtje geslapen voor het eten 's avonds. Ik kan me niet heugen wanneer ze voor het laatst twee keer geslapen heeft op een dag! Vandaag was haar been nog steeds heel gevoelig, maar haar humeur is inmiddels opgeknapt gelukkig.

Nou, qua auto heb ik goed nieuws: mijn moeder heeft wat geld over, dus krijg een rentevrije lening. En een collega van me krijgt een nieuwe bedrijfsauto deze week en ik heb heel brutaal mijn baas gevraagd of ik de oude tijdelijk mag lenen, tot ik zelf een nieuwe heb gekocht en dat mag. *Edit: ik heb de bedrijfsauto net gekregen, netjes volgetankt en vers geserviced en wel!*Dus mijn oudje kan binnenkort bij het oud papier.

Mainecoon, Yora, moet jullie iets bekennen: ik vind Lush echt Heel Erg Vies! hahaha, snap echt jullie obsessie met die meuk niet! Die lucht van die winkel alleen al! ;o)

Mainecoon, sterkte met de spit trouwens.

Mette, blij dat alles goed was met de buuk!

Oef, gelukkig dat je je niet druk maakt om je bloeddruk. Ik kreeg het pas toen Aimee geboren was, heel raar. Moest toen zelfs wat langer in het ziekenhuis blijven, ivm mogelijke zwangerschapsvergiftiging. Wist tot dan niet eens dat dat mogelijk was, nog na de bevalling.

Floddertje, ai klinkt pijnlijk, voor je vader!

Tinus, beterschap!

Leah noemt mijn ouders oma en opa (met een heel raar accent, oema en oepa, geen idee waar dat vandaan komt) en Vents moeder Nana of Nanny (zijn vader zien ze zelden). Eigenlijk is ze best goed met namen nu ik er zo over nadenk, kent haar neefjes en mijn zusje en haar vriends naam ook. En alle kinderen in haar crechegroep natuurlijk, maar ja, die ziet ze elke dag.

Blegh, ga eens even koffie halen, heb geen zin vandaag.
Sannie; ik zeg ook altijd u tegen m'n schoonouders/tantes/ooms/ oma.

Heb dat zelf zo geleerd, daarom vind ik het ook zo raar dat mijn moeder eigenlijk helemaal niet wilt dat ze met u aangesproken wordt door de kleinkinderen, terwijl dat er vroeger bij ons wel is ingestampt.
Ainne: Zou het dus kunnen dat Aimee minder goed kan horen? En wat gaat er dan verder gebeuren? Gehoorproblemen zijn wel heel belangrijk dus ik hoop dat je daar snel meer over weet. en geen wachtlijsten hebt...

Ainne: Ik ben blij dat je zo'n fan bent van de Lush... zal je snel eens (stalkerwaardig) iets opsturen van de Lush
Hey Ainne,

Wat vervelend dat Aimee weer gezakt is voor haar gehoortest. Maar misschien dus toch door d'r gevoelige oren? Ik hoop het iig. Heb je ook het idee dat ze minder goed kan horen?

En Leah zo'n last van d'r been, ook sneu!

Fijn dat je een andere auto kan kopen, en je even de bedrijfsauto mag lenen, ideaal!

Na je koffie wel weer zin gekregen in het werk of vertoon je nog steeds werkontwijkend gedrag?
hahaha Tinus, het is roosjes.eu! shoesme kun je ook googelen. M heeft nu ook shoesme schoenen, maar dan met harde zool (walkproof). Ik vind ze zo gaaf.

H's ouders laten zich op en oma achternaam noemen, en die hebben al heel veel kleinkinderen dus dan gaat m daar denk ik wel in mee. Maar bij mijn ouders is hij het eerste kleinkind en moeten we dat nog uitvogelen. In ieder geval wordt het niet opa / oma achternaam, want dat waren de ouders van mijn vader al en die associatie ligt niet lekker voor mij (en mijn moeder, die wil niet net zo heten als haar schoonmoeder, haha). Ik probeer maar opa/oma voornaam in te voeren, maar in de praktijk zeggen we nog steeds gewoon 'los' opa en oma tegen ze. Dat komt omdat M mijn ouders wel eens in de twee weken ziet en de andere opa en oma veel minder vaak..

Yora, wat een verhaal, haha. Ik snap wel hoe het heeft kunnen gebeuren hoor, dat 'wegglijden' in een depressie. Maar het is jammer dat niemand dat zag..

Als alleenstaande moeder moet je sterk in je schoenen staan om een leuke man die ook nog goed is voor je kind te onderscheiden van een die je kind maar lastig vindt...

Ik heb trouwens geschiedenis gestudeerd.

nu weer werken, ik moest even snel ingrijpen voor Tinus, haha.

ps pfff...stom verhaal van natsie en ingepikte identiteit.
ik zeg ook u tegen mijn schoonouders en familie, maar niet tegen mijn eigen ouders. man zegt wel u tegen zijn ouders en omdat ik dat niet gewend ben, voelt dat als afstandelijk...

over u zeggen tegen opa en oma heb ik nnog niet nagedacht, bij mijn ouders past datook niet echt (doe ik zelf ook niet), maar bij mijn schoonouders zou ik het eigenlijk eens moeten vragen. Ik vind wel dat ze u moeten zeggen tegen vreemden.

bale ainne, van de gehoortest, maar de kans is groot dat het inderdaad met oorontstekingen te maken heeft, maar dat zullen ze in het ziekenhuis wel zeggen. en fijn dat je een andere auto kan gaan kopen...

avent daar had ik ook niets mee, maar als je de hele rits van medela al in huis hebt..
Ik weet niet of ze slechter hoort. Ze kan wel horen, maar de hele lage tonen en fluisteren niet. Ook kan ze geen mammy of daddy zeggen (zegt alleen tata - zo leren kindjes hier dankjewel te zeggen) en de dokter zegt dat ze dat eigenlijk wel hoort te zeggen op deze leeftijd. Vind ik zelf onzin trouwens, Leah begon pas met 15 maanden of zo te praten en inmiddels zegt ze volzinnen.

Maar ben wel blij met de verwijzing in ieder geval. Ik kreeg geen verwijzing voor een KNO-arts voor haar ontstekingen, maar nu wordt er in ieder geval via een andere weg naar haar oren gekeken.
o ja, ik heb nooit een handkolf gebruikt, had eerst een elektrisch kolfje van Medela (eenzijdig) en later de pump in style, tweezijdig en een veeel sterkere motor. Die was geweldig. (maar wel 300,-)

Ainne, wat vervelend van die gehoortest! Goed dat ze er tegenwoordig snel bij zijn. Een oom van mij bleek op de lagere school doof te zijn, dan heb je een behoorlijke achterstand opgelopen. Dat hoeft nu echt niet meer. Hopelijk valt het allemaal mee..

en Flodder, ai, sterkte voor je vader. Is hij al oud? Ik zou niet over mijn vader schrijven als een 'zielig hoopje' omdat hij nog jong is. Dat past op de een of andere manier niet.
Ik heb trouwens in mijn vorige leven als juf zes maanden op een dovenschool gewerkt - misschien komt dat nog van pas, hihi!

Nu ga ik even kinderstoeltjes omzetten vanuit mijn gammele groene corsa naar mijn prachtige grote avensis, jippie!
wow je bent echt erop vooruit gegaan ainne

fijn ding(in hoeverre je dan over fijn spreekt) was dat die pump in style.. ik heb mijne verkocht en degene heeft daar 6 maanden fulltime nog mee gekolfd..
Getver, ben sinds vanmiddag strond verkouden...

Mainecoon, balen zeg, ik hoop dat het snel weer over is...

Heb gisteren uit nood ook veel te zwaar getild op mijn werk, maar dat voel ik ook wel vandaag....

Lekker zo'n Lushtas!

Loewyz, en wat zei de dierenarts?

Heb je nu wel de HEMA bestelling of nog niet?

Ik hoop dat je vanacht een beetje beter kan slapen en dat je in iedergeval steun van je vent krijgt!

Kidon, beterschap, ik hoop dat je vanacht een betere nacht gegund is!

Oef, +17kg, arme jij!

Hopelijk blijft de hoge bloeddruk binnen de perken (met of zonder pillen)

Floddertje, oe balen zeg van je pa, schouders zijn onwijs pijnlijk schijnt....hopelijk hoeft hij niet onder het mes.

Justin is gisteren ook in pyama naar school geweest i.v.m het voorleesontbijt! Ideaal, mogen ze van mij elke dag doen!

Tinus, beterschap! Ook voor Manuel...

Mette, wat een positieve instelling met je gebroken nachten!

Beterschap voor Noof...

Nurse, ook al een prutnacht dus...voor jou hetzelfde, hope;ijk vanacht beter!

Was gisteren best druk op mijn werk....

Sannie, hier noemen we de opa's en oma's wel met de voornaam, maar dan wel opa en oma er voor.

Ainne, ben benieuwd naar A1mee's gehoortest!

Wij willen Justin binnenkort misschien ook weer eens laten testen, want die hoort naar ons idee ook niet bepaald goed (en dan bedoel ik niet dat hij niet luisterd...)

Lekker dat je weer een rijdend autotje hebt!

H heeft 3 jaar geleden op onverklaarbare reden zijn meniscus rechts gesloopt en nu is links aan de beurt...hij heeft vanmiddag de uitslag van de scan gehad: flinke scheur in binnenmeniscus en cystevorming...wat dat precies inhield in dit geval wist de ha ook niet, dus hij moet nu 2 feb naar de orthopeed....
quote:marloes23 schreef op 21 januari 2009 @ 20:47:

Ainne, ben benieuwd naar A1mee's gehoortest!

Wij willen Justin binnenkort misschien ook weer eens laten testen, want die hoort naar ons idee ook niet bepaald goed (en dan bedoel ik niet dat hij niet luisterd...)

Lekker dat je weer een rijdend autotje hebt!

Ik ben bang dat straks niemand van hier die naam nog normaal kan schrijven...
Oeeh ik zie weer een klapstoeltopic verschijnen...
Hoii!

Sannie:

Moest een baal kuilgras met de aanhanger gaan halen.

Zo eentje:

En van te voren moest ik naar de gemeentewerf om afval en troep te gaan lossen zodat die baal dr op kon.

Ainne:

Poeh, lijkt me toch wel heel vervelend..hopelijk valt het mee

En das t betere werk!: de bedrijfauto lenen!

Tinus:

Hoe ist met jullie manneke?

Yora:

Eeeeh, hoe moet ik t nu lezen, drink jij je eigen melk?!

U.

Ik zeg u tegen de opa en oma van M. maar als die t bewust horen moet ik ´je´ zeggen... t zit er bij mij wel ingebakken om tegen vreemden/ouderen ´u´ te zeggen. (mede door mn werk in de zorg)

In onze familie zegt er verder niemand ´u´ tegen de ander. Ohjawel, we zeggen ook u tegen de oma (94) van mn vader.

Misschien heeft t dr iets mee te maken dat ik toch een stukje jonger ben dan de meeste hier, evenals mn (schoon)ouders?? Misschien een andere generatie? of de plaats waar je woont?

Zo, en nu ga ik echt op de bank!

Goede nacht iedereen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven