Moeders voor moeders

21-02-2017 20:07 111 berichten
Hebben jullie het gedaan? Ik ben er net een kleine week geleden achter gekomen dat ik zwanger ben van ons eerste kind en word nu gespamd met mvm reclame. Wat zijn jullie ervaringen?

Aan de ene kant gun ik iedereen een zwangerschap en wil ik daar best aan bijdragen. Aan de andere kant ben ik erg weinig thuis, hoor ik dat de flessen erg stinken, vind ik het ook wel een beetje vies en woon ik aan een erg drukke straat in een klein dorp.
quote:niekjeelastiekje schreef op 22 februari 2017 @ 08:27:

1ste zwangerschap wel meegedaan. Tot ik commentaar kreeg dat ik te weinig inleverde...... Pardon?

Omdat ik ook alleen thuis verzamelde en dus alleen ochtend en avond urine had waren de helft van mijn flessen leeg. Dat moest toch anders.

Ben er meteen mee gestopt en de 2de zwangerschap niet weer aan begonnen.De brutaliteit. Snap goed dat je er dan helemaal geen zin meer in hebt.
quote:Kashri schreef op 22 februari 2017 @ 09:50:

Nou als ik dit zo lees dan ga ik het niet doen. Ik had er eigenlijk al geen zin in maar dacht dat ik door niet mee te doen misschien wel iemand zijn enige kans om zwanger te worden zou ontnemen. Blijkbaar is dat niet het geval.Maar in principe is het zo dat je het moet doen met wat je ziekenhuis heeft ingekocht hè, en mijn ziekenhuis werkte toevallig met ovitrelle, maar een ander ziekenhuis werkt met pregnyl. Vrouwen die dus in een pregnyl-ziekenhuis lopen zijn weldegelijk afhankelijk van MvM. 't Is niet alsof je een keuze krijgt.
Die ziekenhuizen kunnen overstappen op ovitrelle. Dan blijft alleen het kostenaspect over. Het is de vraag of je het daarvoor wil doen als zwangere vrouw. Zo ja, lekker doen. Zo nee, ook prima.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik doe mee. Vrijdag komt de consulente.
quote:lux. schreef op 22 februari 2017 @ 10:03:

[...]

Maar in principe is het zo dat je het moet doen met wat je ziekenhuis heeft ingekocht hè, en mijn ziekenhuis werkte toevallig met ovitrelle, maar een ander ziekenhuis werkt met pregnyl. Vrouwen die dus in een pregnyl-ziekenhuis lopen zijn weldegelijk afhankelijk van MvM. 't Is niet alsof je een keuze krijgt.Maar wie zijn schuld is dat dan? Niet de mijne. Ze doen het voorkomen alsof pregnyl de enige optie is en dat is dus niet zo.
Ik heb meegedaan, zelf ook m.b.v. de MM zwanger geworden, dus ik vond het niet meer dan normaal om mee te doen.

De volledige 10 weken meegedaan, en ik heb geen last gehad van de lucht o.i.d.

Ieder zijn eigen keuze maar waarom zou je een ander niet helpen? Iemand de kans geven hetzelfde geluk te ervaren als jij?

Ik heb het ook alleen maar gedaan in de ochtend en avond, en daar kwam ik een heel eind mee.
quote:Kashri schreef op 22 februari 2017 @ 10:18:

[...]

Maar wie zijn schuld is dat dan? Niet de mijne. Ze doen het voorkomen alsof pregnyl de enige optie is en dat is dus niet zo.

Nee is niet jouw schuld. Maar het is dus weldegelijk belangrijk voor de vrouwen die in die ziekenhuizen lopen dat er wordt meegedaan aan MvM. Er wordt hier een beetje gedaan of MvM totaal obsoleet en zwangere-pesten is en dat is echt niet waar. En voor ovitrelle zijn weer hamsters mishandeld dus dat is ook niet echt een 'lief' medicijn ofzo. Dan liever van vrouwen die het vrijwillig geven en er een cadeautje voor krijgen, dan van hamsters in het lab, die geen keuze hebben.

Ik bedoel van mij hoef je niet mee te doen, het is niet voor niets vrijwillig en als je niet wil, dan wil je niet, klaar. Maar pregnyl wordt nu in mijn ogen wel heel erg afgeschoten. Het is wat dat betreft eigenlijk juist een mooi middel, dat het wordt gemaakt van vrijwillig gedoneerde urine, ipv door hamsters hun ovaria afhandig te maken. Als we dan toch gaan mierenneuken hè, want uiteindelijk heb je het te doen met de keuze van je ziekenhuis en ben je dus of afhankelijk van ovitrelle, of van pregnyl om zwanger te raken. En moet er iemand moeite voor doen, of een mens, of een hamster.
quote:niekjeelastiekje schreef op 22 februari 2017 @ 08:27:

1ste zwangerschap wel meegedaan. Tot ik commentaar kreeg dat ik te weinig inleverde...... Pardon?

Omdat ik ook alleen thuis verzamelde en dus alleen ochtend en avond urine had waren de helft van mijn flessen leeg. Dat moest toch anders.

Ben er meteen mee gestopt en de 2de zwangerschap niet weer aan begonnen.

Wow! Dit was bij mij juist helemaal niet aan de orde. De consulente zei dat ik moest doen wat ik zelf prettig vond. Ze gaf me toch twee kratten, ook al kwamen de meeste flessen nog niet eens halfvol, zodat ik elke dag aan een schone fles kon beginnen als ik wilde.

Ze zei me uitdrukkelijk dat ik echt alleen maar hoefde te verzamelen wanneer ik thuis was. Ik full time en ben ik dus maar weinig thuis: daar moest ik me vooral niet druk om maken, alle beetjes helpen en ze was heel blij dat ik wilde meedoen.

Ik heb twee keer meegedaan. De tweede keer na een paar weken weer stopgezet vanwege een miskraam bij 12w. Toen ontving ik zelfs nog een brief met sterkte wensen en een kleine attentie.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
quote:flipje2 schreef op 22 februari 2017 @ 11:32:

[...]

Wow! Dit was bij mij juist helemaal niet aan de orde. De consulente zei dat ik moest doen wat ik zelf prettig vond. Ze gaf me toch twee kratten, ook al kwamen de meeste flessen nog niet eens halfvol, zodat ik elke dag aan een schone fles kon beginnen als ik wilde.

Ze zei me uitdrukkelijk dat ik echt alleen maar hoefde te verzamelen wanneer ik thuis was. Ik full time en ben ik dus maar weinig thuis: daar moest ik me vooral niet druk om maken, alle beetjes helpen en ze was heel blij dat ik wilde meedoen.

Ik heb twee keer meegedaan. De tweede keer na een paar weken weer stopgezet vanwege een miskraam bij 12w. Toen ontving ik zelfs nog een brief met sterkte wensen en een kleine attentie.

Ik herken dat ook niet. In mijn meest misselijke week heb ik anderhalve fles ingeleverd. Nooit commentaar op gehad.

Wat lief dat ze bij de tweede zwangerschap dat gedaan hebben Flip
Huh niekjeelastiekje, hoe kunnen ze dan weten welke flessen van jou afkomstig zijn? Je naam staat er niet op en ze worden naast andere kannetjes in het busje gezet waardoor ze toch nooit weten van wie wat is?

Ik heb ook vrij lege flessen omdat het alleen ochtend en avond urine is...
quote:lux. schreef op 22 februari 2017 @ 11:23:

[...]

Nee is niet jouw schuld. Maar het is dus weldegelijk belangrijk voor de vrouwen die in die ziekenhuizen lopen dat er wordt meegedaan aan MvM. Er wordt hier een beetje gedaan of MvM totaal obsoleet en zwangere-pesten is en dat is echt niet waar. En voor ovitrelle zijn weer hamsters mishandeld dus dat is ook niet echt een 'lief' medicijn ofzo. Dan liever van vrouwen die het vrijwillig geven en er een cadeautje voor krijgen, dan van hamsters in het lab, die geen keuze hebben.

Ik bedoel van mij hoef je niet mee te doen, het is niet voor niets vrijwillig en als je niet wil, dan wil je niet, klaar. Maar pregnyl wordt nu in mijn ogen wel heel erg afgeschoten. Het is wat dat betreft eigenlijk juist een mooi middel, dat het wordt gemaakt van vrijwillig gedoneerde urine, ipv door hamsters hun ovaria afhandig te maken. Als we dan toch gaan mierenneuken hè, want uiteindelijk heb je het te doen met de keuze van je ziekenhuis en ben je dus of afhankelijk van ovitrelle, of van pregnyl om zwanger te raken. En moet er iemand moeite voor doen, of een mens, of een hamster.

Ik had het niet beter kunnen zeggen!

Ik word er altijd een beetje geïrriteerd van als het zo afgeschoten wordt. Ik was ZO dankbaar dat ik na ruim 1,5 jaar hormonen spuiten ZELF mee kon doen. Mijn gedachten: al kan ik maar 1 vrouw helpen om zwanger te worden, als het had gemoeten had ik mijn hele zwangerschap die kannen volgepiest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven