Gezondheid alle pijlers

Doorbraakbloeding-HELP

22-02-2017 16:25 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-02-2017 20:18
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen. Mvg Moderator Viva forum
% gewijzigd
Als je aan de pil bent heb je überhaupt geen menstruatie, alleen maar wat bloedverlies in de stopweek.

Dus waarom zou je even willen stoppen 'om de menstruatie op gang te laten komen'?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Heb je de bijsluiter al gelezen?
-
-
Tsja, ik heb zelf geen ervaring met doorslikken. Het staat volgens mij ook gewoon in de bijsluiter dat je dan doorbraakbloedingen kunt krijgen. En vermoedelijk staat daar ook wel het antwoord op je vraag of je nog beschermd bent als je nu zou stoppen.
Bij mij stopt de doorbraakbloeding pas na het houden van een stopweek. Als je na een hele strip doorslikt ben je gewoon beschermd en kun je elk moment een stopweek doen.
-
Ok, het staat dus niet in de bijsluiter?

Dan maar even gezond verstand.

Als je de pil slikt, heb je geen eisprong. Als je de pil doorslikt, heb je nog steeds geen eisprong. (Dus nog steeds veilig.)

Een stopweek mag maximaal 7 dagen duren (want daarna kun je weer een eisprong gaan krijgen en ben je niet meer beschermd).

Het gaat er voor jou nu dus niet om wanneer je de stopweek start, maar hoe lang je hem laat duren.
quote:zonnetje1-1-1 schreef op 22 februari 2017 @ 16:35:

Bij mij stopt de doorbraakbloeding pas na het houden van een stopweek. Bij mij ook. 1x pil vergeten en hoppa doorbraakbloeding. Fijn als t aan t begin van je strip is dan ben ik t zo 3 weken als ik mijn strip afmaak.
Als je minimaal 3 weken lang netjes de pil hebt geslikt, kun je op elk moment een stopweek inlassen.

Hou je huidige strip dan wel als reserve, en begin na je menstruatie met een volle strip (dit voorkomt eventuele verwarring).
-
quote:flipje2 schreef op 22 februari 2017 @ 16:30:

Als je aan de pil bent heb je überhaupt geen menstruatie, alleen maar wat bloedverlies in de stopweek.

Dus waarom zou je even willen stoppen 'om de menstruatie op gang te laten komen'?

Misschien omdat je de pil niet eeuwig kunt doorslikken???

Maar inderdaad, je kunt na drie weken slikken wanneer je dan ook wilt een stopweek inlassen, ook halverwege de strip waar je nu aan bent begonnen dus.

Lees de bijsluiter voor meer info.
-
-
quote:intothewild schreef op 22 februari 2017 @ 16:42:

[...]

Misschien omdat je de pil niet eeuwig kunt doorslikken???

Maar inderdaad, je kunt na drie weken slikken wanneer je dan ook wilt een stopweek inlassen, ook halverwege de strip waar je nu aan bent begonnen dus.

Lees de bijsluiter voor meer info.Waarom zou je niet eeuwig kunnen doorslikken? doe ik al jaren...
Don't cry, buy a bag and move on.
Waarom nou toch weer alles verwijderd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven