Geld & Recht alle pijlers

Kostgeld

22-02-2017 15:01 337 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
briannaf wijzigde dit bericht op 11-04-2018 11:16
99.86% gewijzigd
"Boring conversation anyway"
quote:yasmijn schreef op 22 februari 2017 @ 18:45:

[...]

Precies. Woest kan ik hier om worden.Hierin lijken wij veel op elkaar vrees ik. *stoom uit oren*
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:BriannaF schreef op 22 februari 2017 @ 18:12:

[...]

Niets verkondigen wat je niet zeker weet hè. Ze heeft een goede zorgverzekering, maar die vergoed maar 18 sessies. Bij 3 keer per week ben je snel klaar en mag je de rest zelf ophoesten.Dan gooi je het pakket omhoog. Ik heb er 26 en dat is niet eens het toppakket.
quote:BriannaF schreef op 22 februari 2017 @ 18:23:

Ze staat ingeschreven als werkzoekende, gemeente heeft hier naar gekeken, maar dan kom je weer op het uitkeringsverhaal.Lees even mijn reactie van 16:56 uur.
Wil jij of willen jullie wel dat zij uiteindelijk een baan vindt? Ik, en vele anderen, hebben hier al verschillende tips gegeven hoe je nu verder zou kunnen gaan.

Het enige wat jij zegt is waarom jouw dochter toch een bijstandsuitkering zou moeten krijgen.

Even terug naar de realiteit: ze krijgt het niet. Dus, hoe gaan jullie nu verder? Welke mogelijkheden zijn er?
quote:BriannaF schreef op 22 februari 2017 @ 18:16:

[...]

Engels

Ja.

Met het doel om wat? Een titel te hebben of aan het werk te kunnen?
Zal 'm even nog een keer posten.

quote:_Branwen_ schreef op 22 februari 2017 @ 16:56:

Brianna, in principe is de gemeente verantwoordelijk voor de reintegratie van werklozen zonder uitkering (zogeheten nug-ers; niet uitkeringsgerechtigden, zie https://www.rijksoverheid ... eren-en-wie-begeleidt-mij).

Het komt echter maar weinig voor dat een gemeente iets voor / met nuggers doet. De gemeenten krijgen van het rijk een beperkt budget en steken dat liever in de reintegratie van hun bijstandsclienten (= uitstroom = kostenbesparing).

Wat je moet doen is de Reintegratieverordening van jouw gemeente online opzoeken. Daarin staat precies voor welke doelgroep deze is en eventuele voorwaarden die eraan zijn verbonden voor nuggers mbt bijvoorbeeld inkomen of vermogen. In de verordening zijn ook de reintegratieinstrumenten opgenomen die de gemeente kan inzetten, zoals bijvoorbeeld een jobcoach, sollicitatietraining of proefplaatsing.

Je dochter kan een aanvraag voor reintegratieondersteuning indienen. Als de gemeente daar geen (officieel) besluit op neemt kun je een besluit afdwingen. Ik denk dat als er al reintegratieondersteuning toegekend gaat worden, je er niet teveel van moet verwachten, alhoewel er miv de Participatiewet wel meer ingezet wordt op reintegratie(middelen). Je dochter zou idd bijvoorbeeld baat kunnen hebben bij een jobcoach die de gemeente inkoopt.
Ik denk dat het goed is het spaargeld in te zetten om haar duurzaam aan het werk te krijgen. Dan kan ze heel wat keren haar huisinrichten daarna.

Levenslang bijstand is ze ook niet mee geholpen.
Ze heeft Engels gestudeerd. Ze kan nergens Engelse les geven? Paar uurtjes? Thuis zitten kan ook, kan ze dan niet een paar uur per dag afwisselend staan en zitten voor de klas?
quote:Francelle schreef op 22 februari 2017 @ 17:35:

[...]

Het probleem is denk ik dat dochter geen arbeidsgehandicapte is, zij komt niet uit een uitkeringssituatie, dus een eventuele toekomstige werkgever heeft geen recht op subsidies en dergelijke. Dat maakt het lastig.Wel of geen indicatie maakt niet ui. Deze organisaties richten zich op alle arbeidsgehandicapten en niet alleen de gesubsidieerden. (Ik kan dat - helaas - uit ervaring bevestigen).
quote:minnimouse schreef op 22 februari 2017 @ 19:05:

Ze heeft Engels gestudeerd. Ze kan nergens Engelse les geven? Paar uurtjes? Thuis zitten kan ook, kan ze dan niet een paar uur per dag afwisselend staan en zitten voor de klas?Of ZZP worden die bijles geeft en zo zelf de 'belasting' bepaalt. Ik roep maar iets geks.
Met Engels kun je trouwens echt alle kanten uit. Er zijn bijvoorbeeld heel veel bedrijven die textschrijvers zoeken of vertalers van teksten (bijv voor gebruiksaanwijzingen ed) en er zijn behoorlijk wat sites die bemiddelen tussen dergelijke bedrijven en schrijvers. Dat gaat bijna allemaal online, je kunt je dan inschrijven voor een klus en krijgt betaald als de klus af is. Wanneer en waar je dat werk doet, maakt niemand wat uit. En zo zijn er ook bureaus die werken met telefonische tolken, wellicht ook een optie. Denk in mogelijkheden ipv in beperkingen!
quote:Oudblond schreef op 22 februari 2017 @ 17:50:

[...]

Bij TO komt er nogal veel als verrassing. De rechtsbijstand die zegt dat het melden van fysieke klachten na een ongeval niet na een paar dagen kan??? Onzin. Tenzij bij het ongeluk 'onderling' een dealtje gemaakt werd en later bleek dat de nieuwprijs voor de fiets te aanvaarden van de automobilist toch niet zo'n goed plan bleek. Tja dan heb je geen melding van een ongeluk en dus geen poot om op te staan. Bij alles vindt TO dat de maatschappij er maar voor moet zorgen en probeert ze er een slaatje uit te slaan.Jij veronderstelt nogal niet wat. Het was een 3ehandsje en ze heeft 90 euro vergoed gekregen. Niet echt de hoofdprijs hè. En, volgens de jurist was zoveel dagen na het ongeluk niet meer te bewijzen dat haar klachten van het ongeluk waren, helemaal omdat er geen arts naar gekeken had op dat moment.
quote:Door87 schreef op 22 februari 2017 @ 18:14:

[...]

Zo te horen heeft ze deze klachten al even en hierop kun je dus je zorgverzekering aanpassen het is niet zo dat dit allemaal pas na 1 Januari gebeurt is.is aangepast, al jaren geleden, we zijn van 12 naar 18 behandelingen gegaan, meer is niet mogelijk, bij geen één verzekering. Haar klachten vallen niet onder chronische aandoeningen, waar je wel oneindig fysio voor krijt.
quote:BriannaF schreef op 22 februari 2017 @ 19:20:

[...]

Jij veronderstelt nogal niet wat. Het was een 3ehandsje en ze heeft 90 euro vergoed gekregen. Niet echt de hoofdprijs hè. En, volgens de jurist was zoveel dagen na het ongeluk niet meer te bewijzen dat haar klachten van het ongeluk waren, helemaal omdat er geen arts naar gekeken had op dat moment.En het ongeluk blijkbaar niet gemeld was.
quote:Sesjat schreef op 22 februari 2017 @ 18:43:

[...]

Engels wat?

Leerkracht? Linguïst? Tolk?Engels, zo algemeen als maar kan. Engelse taal.

[...]

Jij veronderstelt nogal niet wat. Het was een 3ehandsje en ze heeft 90 euro vergoed gekregen. Niet echt de hoofdprijs hè. En, volgens de jurist was zoveel dagen na het ongeluk niet meer te bewijzen dat haar klachten van het ongeluk waren, helemaal omdat er geen arts naar gekeken had op dat moment.Voor iemand die een master heeft gedaan is je dochter niet zo slim mijn god zeg
quote:BriannaF schreef op 22 februari 2017 @ 19:22:

[...]

is aangepast, al jaren geleden, we zijn van 12 naar 18 behandelingen gegaan, meer is niet mogelijk, bij geen één verzekering. Haar klachten vallen niet onder chronische aandoeningen, waar je wel oneindig fysio voor krijt.Nee hoor. Ik heb reuma. Is chronisch en ik mag bij extra fysio of acupunctuur dat ook zelf betalen. Niets is eindeloos. Zolang jij niet uit de slachtofferrol stapt en daarmee je dochter stigmatiseert verandert er niets.

[...]

Jij veronderstelt nogal niet wat. Het was een 3ehandsje en ze heeft 90 euro vergoed gekregen. Niet echt de hoofdprijs hè. En, volgens de jurist was zoveel dagen na het ongeluk niet meer te bewijzen dat haar klachten van het ongeluk waren, helemaal omdat er geen arts naar gekeken had op dat moment.

Als voormalig schadebehandelaar vermoed ik dat ze je met een kluitje in het ruit hebben gestuurd. Heb komt echt wel vaker voor dat een arts pas later geraadpleegd wordt terwijl er eerst nog geen klachten waren.

Het wordt echter lastiger de originele klachten te filteren van de klachten na de aanrijding.
quote:Sesjat schreef op 22 februari 2017 @ 18:43:

[...]

Engels wat?

Leerkracht? Linguïst? Tolk?

[...]

Jij veronderstelt nogal niet wat. Het was een 3ehandsje en ze heeft 90 euro vergoed gekregen. Niet echt de hoofdprijs hè. En, volgens de jurist was zoveel dagen na het ongeluk niet meer te bewijzen dat haar klachten van het ongeluk waren, helemaal omdat er geen arts naar gekeken had op dat moment.Blijkbaar is ze van een actieve student (met soms 3 baantjes tegelijk) veranderd in een persoon die niet meer dan 2 uur kan werken per dag dankzij dat ongeluk en dan zou je geen zaak hebben omdat de klachten een paar dagen na het ongeluk zich pas openbaarde?
Pivot! PIVOT!!!
quote:BriannaF schreef op 22 februari 2017 @ 19:22:

[...]

is aangepast, al jaren geleden, we zijn van 12 naar 18 behandelingen gegaan, meer is niet mogelijk, bij geen één verzekering. Haar klachten vallen niet onder chronische aandoeningen, waar je wel oneindig fysio voor krijt.Zilveren kruis 40 x per jaar. Ook voor niet chronisch.
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 22 februari 2017 @ 19:31:

[...]

Zilveren kruis 40 x per jaar. Ook voor niet chronisch.De vraag is alleen of ze door de medische acceptatie heen komt voor die polis.

Ik denk van niet.

Never mind. Geldt kennelijk alleen voor de tandarts polis.
To, waarom reageer je zo defensief? Er worden hier tips gegeven. Tips om hulp te vinden, om coaching in te schakelen, om werk te vinden binnen de mogelijkheden van je dochter.

Het enige wat jij roept is hoe zielig je dochter is en hoe ontzettend ze recht heeft op een bijstandsuitkering. En hoe zielig het is dat ze haar zuurverdiende geld nu moet gaan uitgeven aan een niet-leuk-iets.
quote:_Branwen_ schreef op 22 februari 2017 @ 18:49:

[...]

Lees even mijn reactie van 16:56 uur.gelezen, bedankt, hier zal ik haar op wijzen
quote:blueeyes*3 schreef op 22 februari 2017 @ 19:36:

To, waarom reageer je zo defensief? Er worden hier tips gegeven. Tips om hulp te vinden, om coaching in te schakelen, om werk te vinden binnen de mogelijkheden van je dochter.

Het enige wat jij roept is hoe zielig je dochter is en hoe ontzettend ze recht heeft op een bijstandsuitkering. En hoe zielig het is dat ze haar zuurverdiende geld nu moet gaan uitgeven aan een niet-leuk-iets.Eens met je post. Maar dat zuurverdiende geld hoeft ze niet uit te geven aan een 'niet-leuk-iets' maar aan haar verdere toekomst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven