Goeroe

21-01-2009 18:15 251 berichten
Alle reacties Link kopieren
De beauty en modepijler heeft er al 1 in de vorm van Bibibou, maar wat mij betreft zou elke pijler een eigen goeroe moeten hebben.

Zeg maar: BGB en Eleonora voor vragen over het hoe en waarom van leuke en gezonde relaties. Meds voor alle zin en onzin over lijnen en sporten en Mylene Valerie voor vragen over eten. Zoiets

Kunnen jullie niet eens 'spreekuur' houden? Persoonlijk vind ik jullie bijdragen altijd heel waardevol.
Meds doet het prima als Oermoeder goeroe op de sexpijler !
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik ben griep virusgoeroe momenteel. Ik spreek moed in en beur op, terwijl ik de zieke mens vermaakt met wat huis, tuin en keuken anekdotes.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 januari 2009 @ 02:14:

Meds doet het prima als Oermoeder goeroe op de sexpijler !Ik heb het gelezen. Die vrouw, die heeft ook overal verstand van....
Ik zoek nog een weck-goeroe ; ik heb geprobeerd Pasen 1982 te wecken , maar het ziet er slecht uit ....

quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 januari 2009 @ 09:38:

Ik zoek nog een weck-goeroe ; ik heb geprobeerd Pasen 1982 te wecken , maar het ziet er slecht uit ....

[afbeelding]Slechte kwaliteit. Waren vast geen echte Barnevelders zeker?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Eleo , ik weet dat je ziek bent en sex ( seks ook niet ) niet zo jouw ding is , maar wil je assieassieblieft hier [ Mijn relatie op het weinige seksueel vlak ] toch even je licht op laten schijnen ?

Meds is weer ouderwets bezig geweest en ik ben bang dat jij even moet healen .
Ja ja.....ik kan weer gaan healen wat een ander heeft lopen breaken zeker.

*zucht*

Ik haal mijn halo en mijn blauwe jurk wel even uit de mottenballen. Waar is de gebrokene?
Hij kan zeker niet even hierheen komen he?

*sloft naar de sekspijler*

Ik hoop dat ik niet hoef te snoezelen, ik zweet me rot en ik heb het retebenauwd.
Ik zie dat een van de paar honderd collegagoeroe's me al voor is geweest.

Thumbs up voor Jaenette.
Meds, waar ben je? Ik wil je graag wat vragen?
hallo hier is jullie eigen personal sex goeroe ook voor lijf en leden.

Het spreekuur is geopend
Ik hop wel heen en weer vandaag want Bia en ik doen met zijn tweeën seks en overig en lijf dus druk druk druk
Heyyy,

Over seks hoef ik niets te weten. Werkt allemaal prima.

Maar eh... kun jij eens tips geven voor een goede fitness work out. De zin en onzin daarvan? Verbrand je echt meer calo's als je op nuchtere maag sport. Wat is nou handig om meer spiermassa te kweken en ook een beetje af te vallen? Wat moet je eten en niet eten als je 'droog' wilt worden? Zou jij eens wat goed fitnessadvies willen geven. Ik ga bij mijn sportschool eens vragen naar een persoonlijke begeleiding. Waar moet ik op letten? Alvast dank
leugens en fabels:

- je verbrandt meer calorieën op nuchtere maag

- als je lekker tot het gaatje gaat verbrand je meer vet

- als je geen koolhydraten eet verbrand je meer vet

- van krachttraining word je breed

- als je gaat sporten krijg je heel snel spieren en dus kom je aan
tips

- eet een lichte maaltijd voor het trainen en eet altijd wat na het trainen

- eet nooit koolhydraatarm als je sport

- kies altijd iets wat je leuk vindt, als je motivatie puur en alleen het afvallen is dan is de kans groot dat je vroeg of laat opgeeft. Liever nordic walken 1 keer per week en dat de rest van je leven dan drie maanden lang drie keer per week fitnessen.

- doe matig/intensieve trainingen

- verwacht het eerste jaar geen resultaat

- gooi je weegschaal weg

- vetmeters zijn onbetrouwbaar wordt geen slaaf van de cijfers

- wissel ALTIJD je programma om de 6 tot 10 weken.

- hou minimaal 2 rustdagen per week

- hou ook altijd rustweken in het jaar

- train niet als je niet fit bent

- de meeste trainers op de sportschool hebben weinig kaas gegeten van vrouwelijk specifiek trainen
eet meerdere maaltijden per dag. Eet ook 's avonds en vergeet beslist je ontbijt niet
enne no pain no gain
Massatrainen; weinig herhalingen maximaal gewicht

droog trainen; veel herhalen met minder gewicht

Massa trainen: veel eten (veel eiwitten) en ja in die fase kom je dus aan.

droog trainen; minder eten en veel meer cardio (je verliest vet maar ook iets massa)
Kijk, aan jou heeft een mens iets!quote:meds schreef op 25 januari 2009 @ 00:07:

tips

- eet een lichte maaltijd voor het trainen en eet altijd wat na het trainen (hoe lang van te voren en wat is het beste om dan te eten?)

- eet nooit koolhydraatarm als je sport (eet vaak pasta na het sporten, dat is dus goed?!)

- kies altijd iets wat je leuk vindt, als je motivatie puur en alleen het afvallen is dan is de kans groot dat je vroeg of laat opgeeft. Liever nordic walken 1 keer per week en dat de rest van je leven dan drie maanden lang drie keer per week fitnessen. (Ik vind fitness al 5 jaar, maar zie de laatste tijd geen resultaat. Ik ben niet megadik, maar wel te zwaar en -zoals mijn lief dat noemt- een beetje spekkig). Ik heb dus ook het idee, dat mijn manier van fitnessen geen resultaat (meer) oplevert. Eigenlijk vind ik fitness alleen leuk met mijn lief. We hebben een lat-relatie en zien elkaar ongeveer 3 a 4 keer in de week. Als hij dan niet gaat sporten, heb ik ook vaak geen zin meer, ga soms dan wel, soms niet. Maar eigenlijk wil ik iets anders gaan doen. Probleem is dat ik niet weet wat ik leuk vind.)

- doe matig/intensieve trainingen (Wat bedoel je daar precies mee? Bedoel je ook een combi cardio en fitness, of alleen fitness? Wat is eigenlijk de zin van cardio?)

- verwacht het eerste jaar geen resultaat (Het eerste jaar dat ik sporte, zag ik juist wel resultaat. Juist nu stagneert het. Komt deels door te ongezond eten, maar ik merk ook dat mijn lijf nauwelijks op het sporten reageert. Wat doe ik fout?)

- gooi je weegschaal weg (Heb ik inderdaad gedaan, moet me alleen ook niet meer wegen bij de sportschool, want merk dat ik daar soms moedeloos van word).

- vetmeters zijn onbetrouwbaar wordt geen slaaf van de cijfers

- wissel ALTIJD je programma om de 6 tot 10 weken. (Daar heb je een punt! Daar zit waarschijnlijk voor mij een verbeterpunt. Ik ga daar eens met een sportcoach bij mij op de sportschool over hebben).

- hou minimaal 2 rustdagen per week (Ik sport inderdaad maar 3 a 4 keer in de week)

- hou ook altijd rustweken in het jaar (Hoe vaak? Om de hoeveel weken?)

- train niet als je niet fit bent (Ik ben eigenlijk altijd moe; want 32 uur werken, 3 uur per dag reizen, studeren. Wat zijn eigenlijk goede momenten om te trainen. Alleen op vrije dagen (heb 1 dag per week vrij en het weekend) of ook juist na het werk?)

- de meeste trainers op de sportschool hebben weinig kaas gegeten van vrouwelijk specifiek trainen
quote:meds schreef op 25 januari 2009 @ 00:08:

eet meerdere maaltijden per dag. Eet ook 's avonds en vergeet beslist je ontbijt niet

Hoeveel maaltijden? Wat is goed om te eten voor en na het sporten? Bedoel je met 's avonds het avondeten of ook nog iets voor het slapengaan?

En wat is een goed ontbijt? Voor sporters? Maar ook voor mensen die willen afvallen.

Ik ontbijt namelijk eigenlijk altijd alleen met een versfruitsmoothie: 2 sinasappels, 1 peer en een handje roodfruit met een flinke eetlepel tarwekiemen.
quote:meds schreef op 25 januari 2009 @ 00:10:

Massatrainen; weinig herhalingen maximaal gewicht

droog trainen; veel herhalen met minder gewicht

Massa trainen: veel eten (veel eiwitten) en ja in die fase kom je dus aan.

droog trainen; minder eten en veel meer cardio (je verliest vet maar ook iets massa)Nog 2 vragen: wat is een goede cardo workout? En kan je ook beide trainen, dus massa en droog. Eigenlijk zou mijn hele lijf droger moeten worden? Ik ben -zoals ik eerder schreef - nogal spekkig. Maar mijn armen zouden wat meer massa mogen.
Zo te lezen wil je droger en niet direct meer massa. Ik ga er vanuit dat je wat massa hebt omdat je al langer krachttraining doet.

- eet regelmatig, maar niet te grote porties, eet koolhydraten en eiwitten maar ook vetten

- beperk suikers en geraffineerde producten

- eet 6 keer per dag (ontbijt,ochtend eten,lunch, middageten, diner, avondeten) Dit zijn geen grote maaltijden, maar kleine gezonde maaltijden

- beperk je krachttraining tot 1keer per week, en maak veel herhalingen met weinig gewicht

- ga drie keer in de week matig/intensief bewegen, bijv. fietsen, zwemmen, (hard)lopen, of buikdansen of wat je dan ook maar leuk vindt. Als je hartslag maar op ongeveer 70% van de max zit. Doet dit eens 3 maanden (wel om de 6 weken iets anders doen, maar ga 3 maanden proberen om minder kracht en meer cardio te doen)
je kan niet beide trainen (massa en droog) voor massa moet je echt veel eten en dat levert ook extra vet op. Vaak train je in de winter op massa en in het voorjaar ga je droog trainen
En nu en vraag aan Bia! Of aan Poez of een van de andere goeroe's!!!!
Vraagje voor de goeroes van de etenpijler: staan er misschien ook lekkere recepten waarbij de appetite van de disgenoot ook op een andere manier wordt gewekt? Met andere woorden: recepten met een hoog liefde-gaat-door-de-maag-gehalte?

Enneh Meds, bedankt! Blijf me aanbevolen houden voor tips en nieuwe inzichten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven