Geld & Recht alle pijlers

dwangsom

28-02-2017 13:22 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

heeft iemand ervaring met het niet nakomen van een dwangsom?

onder het motto: van een kale kip valt niet veel te plukken...

zal een rechter snel een dwangsom opleggen bij iemand met een uitkering?

mvg
quote:ghostly41 schreef op 28 februari 2017 @ 13:45:

Ik denk dat TO de moeder is die de vader verbiedt om het kind te zien...Juist
quote:juul10 schreef op 28 februari 2017 @ 14:27:

[...]

Juisten ze dubbelnickt
quote:safrat schreef op 28 februari 2017 @ 13:52:

Welke redenen heb je om zo'n omgangsregeling tegen te werken? Kan je daar dan niet wat mee? Want ook al denk jij dat je een kale kip bent, er valt heus wel wat te plukken.Zijn vader heeft me mishandeld.. Aangezien hij niks naar mijn zoon heeft gedaan, wordt hij gewoon als een geschikte ouder gezien. Hoe krom kan het zijn? Begrijp me niet verkeerd, ik weet dat er vrouwen zijn die dergelijke dingen verzinnen om omgang tegen te werken. Maar hierdoor zijn vrouwen waarbij dit wel gebeurd is enigszins de dupe. Maarja
Oh mijn gsm staat nog ingelogd op zijn nick
Mishandeling is nooit goed, maar geen zwaarwegende reden waarom vader kind niet mag zien.

Staat helemaal los van de band tussen vader en kind.

Dit ga je nooit winnen. Werk gewoon mee zodat je kind een goede band met zn vader op kan bouwen. Belast hem niet met jou issues. Jullie zijn toch uit elkaar? Ga dan verder met je leven.
quote:broodrooster10 schreef op 28 februari 2017 @ 13:30:

[...]

Ik zal meer info toekennen in de hoop geen nare reacties te krijgen.

Het betreft een omgangsregeling die ik tegenwerk.

En ik heb hier alle reden voor, dus ik hoop niet dat mensen gaan oordelen zonder dat ze iets weten.

Het gaat mij erom...als de rechter een omgangsregeling vastlegt.Als jij alle reden hebt om geen omgangsregeling te willen, waarom denk je dan dat een rechter een omgangsregeling zal vaststellen?
Ik denk dat er heel wat vrouwen een omgangsregeling kunnen frustreren zonder enige consequentie. Bewijs maar eens dat er opzet in het spel is. Zo'n directe weigering is heel wat anders. Dat heeft geen zin. Je komt er alleen maar slechter uit.

Het allerbeste zou natuurlijk zijn mee te werken aan de omgangsregeling. Beter voor het kind, denk ik.
quote:Pluisi schreef op 28 februari 2017 @ 14:40:

Mishandeling is nooit goed, maar geen zwaarwegende reden waarom vader kind niet mag zien.

Staat helemaal los van de band tussen vader en kind.

Dit ga je nooit winnen. Werk gewoon mee zodat je kind een goede band met zn vader op kan bouwen. Belast hem niet met jou issues. Jullie zijn toch uit elkaar? Ga dan verder met je leven.nou zeg. Jij hebt makkelijk praten. Wat zou je doen als dit jou overkomen was? Dat jij je kind moet achterlaten bij iemand die zijn handen niet thuis kan laten. Zou jij dat met een gerust hart doen????
quote:broodrooster10 schreef op 28 februari 2017 @ 14:43:

[...]

nou zeg. Jij hebt makkelijk praten. Wat zou je doen als dit jou overkomen was? Dat jij je kind moet achterlaten bij iemand die zijn handen niet thuis kan laten. Zou jij dat met een gerust hart doen????en dat ik mijn kind wil beschermen, dat noem ik "beter voor het kind"
Hij heeft je kind toch niet mishandelt? Dus dan is er geen goede reden om een omgangsregeling te dwarsbomen. Wat ik ervan vind doet er niet toe, zo werkt het gewoon in Nederland.
Heb je aangifte gedaan?
Kort door de bocht maar een klote-partner is niet per definitie een ongeschikte vader.

Probeer het voor jezelf ook los van elkaar te zien, jullie kind is net zo goed 'van hem' als 'van jou'.

En verder volledig eens met Pluisi.
quote:juul10 schreef op 28 februari 2017 @ 14:35:

[...]

Zijn vader heeft me mishandeld.. Aangezien hij niks naar mijn zoon heeft gedaan, wordt hij gewoon als een geschikte ouder gezien. Hoe krom kan het zijn? Begrijp me niet verkeerd, ik weet dat er vrouwen zijn die dergelijke dingen verzinnen om omgang tegen te werken. Maar hierdoor zijn vrouwen waarbij dit wel gebeurd is enigszins de dupe. Maarja En misschien is hij dat dan ook wel als hij nooit wat tegen kind heeft gedaan.

Btw juist met een uitkering is een dwangsom makkelijk te innen. Gaat gewoon via de gemeente
quote:broodrooster10 schreef op 28 februari 2017 @ 14:45:

[...]

en dat ik mijn kind wil beschermen, dat noem ik "beter voor het kind"

Maar waar wil je die tegen beschermen dan? Jullie zijn uit elkaar en hij kan jou dus niets meer doen waar kind bij is. Kind heeft hij nooit wat gedaan schrijf je zelf.

Toch een rancuneuze actie van jouw kant?

[...]

nou zeg. Jij hebt makkelijk praten. Wat zou je doen als dit jou overkomen was? Dat jij je kind moet achterlaten bij iemand die zijn handen niet thuis kan laten. Zou jij dat met een gerust hart doen????

TO, gevoelsmatig heb je 100% gelijk. Als ik in jouw schoenen zou staan, zou ik mijn kind daar ook niet met een gerust hart achter laten.

Maar wettelijk gezien staat hij in zijn recht, en kan je daar het beste in mee gaan, of de beslissing aanvechten.

Hou je aan de regels. Anders heb je kans dat jij wordt gezien als de ouder die ze niet op een rijtje heeft, hoe oneerlijk dat ook klinkt.

[...]

nou zeg. Jij hebt makkelijk praten. Wat zou je doen als dit jou overkomen was? Dat jij je kind moet achterlaten bij iemand die zijn handen niet thuis kan laten. Zou jij dat met een gerust hart doen????

Handen niet thuis kunnen laten = seksueel betasten

Losse handjes = mishandeling

Welke van de twee is het? En ja, dat maakt uit.

Besef wel dat een rechter net zo makkelijk praten heeft als de mensen hier. Als jij daar net zo reageert als hier, dan voorzie ik dat jou idd behoorlijk wat opgelegd gaat worden ja.
quote:broodrooster10 schreef op 28 februari 2017 @ 14:45:

[...]

en dat ik mijn kind wil beschermen, dat noem ik "beter voor het kind"Het probleem is dat de rechter dat ook moet vinden. En rechters vinden het meestal erg belangrijk dat het kind omgang heeft met beide ouders. Als jij kan bewijzen dat de vader slecht is voor het kind (dus niet voor jou!), is de kans dat je gelijk krijgt groter.
quote:Felix_Urbexicus schreef op 28 februari 2017 @ 14:19:

[...]Een kale kip valt uitstekend een poot uit te draaien.

En van een kale kip kun je prima bouillon trekken!

Kortom: ja ze zullen de dwangsom op je verhalen, ook als je daarmee in de schulden komt.
quote:Zijn vader heeft me mishandeld.. Aangezien hij niks naar mijn zoon heeft gedaan, wordt hij gewoon als een geschikte ouder gezien. Hoe krom kan het zijn? Begrijp me niet verkeerd, ik weet dat er vrouwen zijn die dergelijke dingen verzinnen om omgang tegen te werken. Maar hierdoor zijn vrouwen waarbij dit wel gebeurd is enigszins de dupe. Maarja

Vader heeft jou mishandeld, hij is dus een slechte echtgenoot/vriend. Groot gelijk dat jij bij hem weg bent.

Maar dan nog is de slechte relatie tussen jou en de Redenatie van de rechter (en met hem vele personen): Vader heeft het kind niet mishandeld en is dus geen slechte vader. Jij bent bij hem weg dus jou mishandelt hij ook niet meer (als het goed is). Vader is dus niet slecht voor het kind dus waarom moet het kind bij vader worden weggehouden?
Projecteer je boosheid niet op je kind. Vandaag ga je fijn naar papa. Veel plezier!

En niet: papa is een lul die mama slaat. Dan ben je zelf bezig je kind geestelijk te mishandelen. Wat er ook gebeurd is, een kind is altijd loyaal naar beide ouders.

Laat je eigen issues erbuiten, dan pas is "het beter voor je kind".

[...]

nou zeg. Jij hebt makkelijk praten. Wat zou je doen als dit jou overkomen was? Dat jij je kind moet achterlaten bij iemand die zijn handen niet thuis kan laten. Zou jij dat met een gerust hart doen????Als objectieve buitenstaander wel ja. Hij heeft het kind toch nooit wat gedaan (je eigen woorden)
quote:juul10 schreef op 28 februari 2017 @ 14:38:

Oh mijn gsm staat nog ingelogd op zijn nickBijzonder...................
quote:Ma-de-lief-ke schreef op 28 februari 2017 @ 16:05:

[...]

Bijzonder...................Ze heeft gewoon twee accounts. Zo bijzonder is dat niet.
Life is short. Eat dessert first.
rechters houden niet van mensen die bewust de omgang frustreren.......................dus daarmee ga je de plank al compleet mis slaan.

Tenzij jij kunt aantonen, ook bij jeugdzorg dat je kind gevaar loopt................ (dat ex jouw heeft geslagen betekend neit dat hij geen goede vader zou kunnen zijn, en dat is waar de rechter naar kijkt).

Dus ik zou mij eerder verdiepen in de bewijslast om dingen aan te tonen dan te denken dat een rechter rekening gaat houden met jouw mindere financiele situatie. Immers ook "arme"mensen horen zich aan de aan hun opgelegde regels te houden
quote:doornroosje9 schreef op 28 februari 2017 @ 16:45:

[...]

Ze heeft gewoon twee accounts. Zo bijzonder is dat niet.Wel als ze aangeeft dat de nick van haar ex is ipv haar..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven