Mode & Beauty alle pijlers

Nitwit: een galafeest!

01-03-2017 22:02 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk kunnen jullie mij een beetje op weg helpen. :-)

Ik heb binnenkort een galafeest. Heel leuk, maar ik heb al jaaaaaren geen gala gehad (ik geloof alleen 1 keer op de middelbare school). Ik weet niet zo goed naar welke modellen ik moet kijken. Ik ben 1,68 lang, heb maat 42/44 en relatief grote vrouwelijke vormen (met name de boezem).

Wat voor soort modellen jurken zouden jullie aanraden? Alvast bedankt!
Je bedoelt jurken neem ik aan? Galajurk hoort in principe lang te zijn. Tenzij je een Oscar krijgt. Dan is een zakje veren genoeg.
quote:Labalade schreef op 01 maart 2017 @ 22:09:

Je bedoelt jurken neem ik aan? Galajurk hoort in principe lang te zijn. Tenzij je een Oscar krijgt. Dan is een zakje veren genoeg.Sorry, jurken uiteraard ja. En: haha!
Gewoon lang. Als je iets wilt dat een beetje afkleedt zou ik voor een donkere kleur gaan. Een wat 'saaie' jurk kun je ophalen met wat spannendere schoenen en clutch.

Het ligt ook aan je figuur. Een zandloper met maat 44 kan prima wat strakker met een decolleté. Een perenfiguur heeft weer een andere jurk nodig.

Ik zal ff plaatjes zoeken.

Tenzij je een Oscar krijgt. Dan is een zakje veren genoeg.
Zoiets?

Het hangt er vanaf wat voor gala het is. Tegenwoordig heet alles gala en kan je er ook in een cocktaildress naar toe.

Gala is een lange jurk.

Met een maatje meer kun je uitstekend een flitsende kleur dragen, je hoeft je echt niet te verhullen in saaie kleuren.

Wat vind je zelf mooi?
Ik ben verliefd op deze kleur, maar is er ook in oudroze, en in grotere maat

Je bedoelt jurken neem ik aan? Galajurk hoort in principe lang te zijn. Tenzij je een Oscar krijgt. Dan is een zakje veren genoeg.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik zou iets zoeken wat je borsten accentueert, en dan losjes vloeit. Dus lekker strak van boven en vloeiend vanaf de taille.

De jurk van nephtys vind ik dus geweldig.
quote:patchouli_ schreef op 01 maart 2017 @ 22:29:

Het hangt er vanaf wat voor gala het is. Tegenwoordig heet alles gala en kan je er ook in een cocktaildress naar toe.

Ha, ja, ik begrijp wat je bedoelt. Zeker in NL is de definitie van gala nogal breed heb ik inmiddels geleerd. Ik heb van de dames die er vorige keer bij waren (het is via werk) begrepen dat het meer ehm klassiek is. Dus wel echt lang, geen korte glinsterjurkjes of iets derglijks.
quote:nephthys schreef op 01 maart 2017 @ 22:30:

Ik ben verliefd op deze kleur, maar is er ook in oudroze, en in grotere maat

[img]http://images.asos-media.com/products/y ... 828-1-blue[/img]Mooi inderdaad, vooral de kleur! Ik zou alleen even moeten kijken of strapless een optie is met mijn boezem.
quote:gemini2011 schreef op 01 maart 2017 @ 22:26:

[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/56 ... 629e84.jpg[/img]

Prachtig! Niet direct iets waar ik aan dacht, maar ik denk dat het qua figuur mooi uitkomt. Aparte rok ook. Heel leuk.

Bij bonprix hebben ze vaak goedkope jurken. Ik weet niet wat je budget is.

Ik had bij mijn vorige baan regelmatig dit soort gelegenheden en ik heb er twee x een bij bonprix gehaald. Je hebt er ook veel ordinaire jurken, maar als je goed zoekt vind je leuke jurken voor €50. Ik heb er veel complimenten mee gekregen.

Het lastige is alleen dat het niet meer het seizoen is, dus bij webshops nog weinig avondjurken.

En ik weet niet waar je woont, maar in Arnhem heb je de winkel Dreamdresses. Daar hebben ze heul veul jurken in alle prijsklasses. Kan je zo uren bezig zijn.
quote:gemini2011 schreef op 01 maart 2017 @ 22:43:

[img]https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1bBLgKXXX ... b-font.jpg[/img]

[img]https://cdn.shopify.com/s/files/1/1109/ ... 1487630823[/img]Oww, die groene!!

Ooohhhh ... ik dacht dit ging over de gebruiken rond gala's, zoals galaplicht.

En natuurlijk dat de kleur van het gebakje bij de moeder van de aanstaande galadame overeenkomt met de kleur van de galajurk.

Aan de TO: gaan de heren in rok, of in smoking, of in pak? Dat lijkt me van invloed hoe klassiek je jurk kan zijn.
quote:evaq schreef op 02 maart 2017 @ 07:34:

Ooohhhh ... ik dacht dit ging over de gebruiken rond gala's, zoals galaplicht. Dat is een verzinsel van gefrustreerde jongetjes. Geldt niet in de volwassen, werkende wereld.
quote:nina1966 schreef op 02 maart 2017 @ 00:04:

[afbeelding]Ik ben TO niet maar die laatste van jou Nina, die is echt prachtig!! Waar heb je dat plaatje vandaan als ik vragen mag?
borboletas wijzigde dit bericht op 02-03-2017 08:06
Reden: Het is duidelijk nog vroeg!
% gewijzigd

Ooohhhh ... ik dacht dit ging over de gebruiken rond gala's, zoals galaplicht.

En natuurlijk dat de kleur van het gebakje bij de moeder van de aanstaande galadame overeenkomt met de kleur van de galajurk.

Aan de TO: gaan de heren in rok, of in smoking, of in pak? Dat lijkt me van invloed hoe klassiek je jurk kan zijn.Je haalt twee dingen door elkaar. Er staat een boeketje in de kleur van de jurk. Wat er bij de koffie wordt geserveerd, bepaalt wat de man van de dame mag verwachten. Slagroomtaart betekent Pak me maar... gewone taartjes dat de man haar eerst moet veroveren. Beware! (Of niet natuurlijk . Hoewel schoonmama in spe wel meteen weet wat jullie dan gaan doen na afloop lol)
Ik ben ook niet TO, maar Gemini, die tweede jurk in je eerste post, die donkergrijze, waar is die te vinden? Prachtig!
The owls are not what they seem

Aan de TO: gaan de heren in rok, of in smoking, of in pak? Dat lijkt me van invloed hoe klassiek je jurk kan zijn.Dress code is black tie. Ik vermoed dat dat smoking inhoudt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven