Werk & Studie alle pijlers

Werklozen topic!

09-02-2017 12:01 2034 berichten
Sinds kort heb ik geen baan meer. Ik solliciteer met regelmaat en check dagelijks de vacature sites in mijn sector. Wanneer ik weer een brief heb geschreven, krijg ik daar een boost van. Ik voel me op zo'n moment nuttig en bezig met mijn toekomst.

Buiten het sollicteren om kan ik me soms echt heel nutteloos voelen. Ik volg nu een interessante cursus en ga vrijwilligerswerk doen. Maar buiten deze bezigheden om vind ik het soms moeilijk om de dag door te komen. Vandaar dit topic. Hoe komen andere werklozen de dag door naast het solliciteren?

Iemand tips om meer structuur in mijn dagen te krijgen? Ik merk dat ik wat lamlendig begin te worden waardoor huishoudelijke klussen steeds meer een opgave zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als je niet gebonden bent aan je huidige woonplaats en eventueel zou willen verhuizen kun je altijd schrijven toch?

Misschien wel benadrukken in je brief dat je er voor zou willen verhuizen. Anders kom je bij voorbaat op de nee-stapel vanwege de afstand.... dat zou zonde zijn.
quote:lola712 schreef op 01 maart 2017 @ 20:44:

Zie een droomfunctie maar is twee uur verderop, dus vier uur op een dag. Als ik de kans krijg moet ik wel verhuizen... Moet ik gewoon reageren om te kijken hoe ver ik überhaupt kom?Als je daadwerkelijk bereid bent dan te verhuizen dan zou ik zeker solliciteren. En dat dan idd ook heel duidelijk bij je sollicitatie vermelden. Als je niet bereid bent te verhuizen dan zou ik niet solliciteren, 4 uur reizen per dag breekt je echt op denk ik.
Limara, ik zag ook een termijn voorbij komen waar ik recht op zou hebben. Maar ik ben al eerder een keer werkeloos geweest en weet daarom niet hoe 't nu zit. Vorige keer zat ik ook in de oude regeling.

Ik heb al wel een paar vacatures gevonden op de site van werk.nl.

En ik heb een functie doorgekregen bij 't bedrijf van een vriendin. Hier moet ik snel op reageren. Zij zegt dat ik haar naam moet noemen in mijn brief. Ik weet nog niet goed hoe ik dat moet verwoorden.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:Gatti schreef op 01 maart 2017 @ 22:49:

Limara, ik zag ook een termijn voorbij komen waar ik recht op zou hebben. Maar ik ben al eerder een keer werkeloos geweest en weet daarom niet hoe 't nu zit. Vorige keer zat ik ook in de oude regeling.

Ik heb al wel een paar vacatures gevonden op de site van werk.nl.

En ik heb een functie doorgekregen bij 't bedrijf van een vriendin. Hier moet ik snel op reageren. Zij zegt dat ik haar naam moet noemen in mijn brief. Ik weet nog niet goed hoe ik dat moet verwoorden.Gewoon meteen in de eerste zin zetten: "Van uw collega X vernam ik dat er een vacature ..."
quote:-NummerZoveel- schreef op 01 maart 2017 @ 22:53:

[...]

Gewoon meteen in de eerste zin zetten: "Van uw collega X vernam ik dat er een vacature ..."

Ja, Gewoon maar doen?

Het is haar leidinggevende en ook de leidinggevende van betreffende functie. Niet dezelfde afdeling.
quote:-NummerZoveel- schreef op 01 maart 2017 @ 22:53:

[...]

Gewoon meteen in de eerste zin zetten: "Van uw collega X vernam ik dat er een vacature ..."

Ja, zo zou ik dat inderdaad ook doen. Vooral als zij specifiek aangeeft dat je haar naam moet vermelden, dan gewoon duidelijk en direct aan het begin van je brief.

Ik kreeg vanochtend terugkoppeling van het bureau dat me vorige week benaderde en heeft voorgesteld bij een bedrijf. Ik kan daar volgende week op gesprek! Ineens 3 gesprekken in 1 week dus....

Hoe is het verder met iedereen? Wat een pokkeweer he? Ben toe aan de lente merk ik.
quote:teletubbie1234 schreef op 01 maart 2017 @ 21:36:

4 uur per dag reizen lijkt me niet haalbaar, fulltime!

Limera; ik ken ook niemand die via het uwv aan het werk kwam! Hahaha zelfs de website werk.nl heeft de slechtste vacatures ever

De vacatures worden niet door UWV op de site gezet. Maar door de werkgevers zelf. Ik had laatst een hele leuke vacature gevonden maar er stond een hele andere functie in de omschrijving vermeld. Dus ik heb het UWV gemaild maar die vertelden dat de werkgevers deze op de site van het UWV plaatsen. Zo raar want ik kom regelmatig fouten tegen en je zou toch denken dat deze door de werkgevers goed geplaatst worden.

Ik zit zelf veel op indeed, nationale vacaturesite en op de sites van de uitzendbureaus te zoeken. Kom ook niet veel tegen. Iemand nog suggesties?
quote:dianavankrimpen schreef op 02 maart 2017 @ 14:59:

[...]

De vacatures worden niet door UWV op de site gezet. Maar door de werkgevers zelf. Ik had laatst een hele leuke vacature gevonden maar er stond een hele andere functie in de omschrijving vermeld. Dus ik heb het UWV gemaild maar die vertelden dat de werkgevers deze op de site van het UWV plaatsen. Zo raar want ik kom regelmatig fouten tegen en je zou toch denken dat deze door de werkgevers goed geplaatst worden.

Ik zit zelf veel op indeed, nationale vacaturesite en op de sites van de uitzendbureaus te zoeken. Kom ook niet veel tegen. Iemand nog suggesties?Ik haal zelf het meeste van Indeed. Wat ik merk is dat als je daar een profiel aanmaakt en ook echt vacatures opslaat en aangeeft als je erop hebt gesolliciteerd dat Indeed dan zelf je voorkeuren gaat herkennen. Als ik dan inlog op de app geeft hij aanbevolen vacatures en verbazingwekkend genoeg zijn dat inderdaad vacatures die me aanspreken. En vaak had ik die zelf nog niet gevonden door gewoon te zoeken. Dus op deze manier vind ik momenteel de meeste vacatures. Verder kijk ik Monsterboard en Jobbird af en toe na en heb wel search agents op die sites aangemaakt. Nationale Vacaturebank vind ik prut tegenwoordig, was vroeger mijn voorkeurssite maar vind het echt slecht geworden. Ook op LinkedIn kijk ik voor vacatures, maar is wat lastiger zoeken vind ik. En werk.nl kijk ik ook niet eens op haha.
Misschien dat ik morgen nog wat hoor van lopende sollicitaties maar anders had ik 't toch goed dat ik deze vakantieweek gewoon helemaal niks hoor. Wel gefeliciteerd Chica met 3 gesprekken in 1 week tijd!! Daar moet toch wel een baan uitrollen zou je denken?? Ik heb dat vaak ook ja, of helemaal niets zoals nu of straks alles tegelijk...
De brief is verstuurd. Spannend weer.

Ik hoop maar op een uitnodiging.
quote:lola712 schreef op 02 maart 2017 @ 19:18:

Misschien dat ik morgen nog wat hoor van lopende sollicitaties maar anders had ik 't toch goed dat ik deze vakantieweek gewoon helemaal niks hoor. Wel gefeliciteerd Chica met 3 gesprekken in 1 week tijd!! Daar moet toch wel een baan uitrollen zou je denken?? Ik heb dat vaak ook ja, of helemaal niets zoals nu of straks alles tegelijk...

Ik hoop het!

Hopelijk dat er voor jou straks ook van alles tegelijk gaat lopen! Wel genoten van de week ' vakantie' ?
quote:Gatti schreef op 02 maart 2017 @ 23:46:

De brief is verstuurd. Spannend weer.

Ik hoop maar op een uitnodiging.Ik ga voor je duimen!
Wakker geworden met een afwijzing in de mailbox! Dus erg veel moeite om op te staan (had al zo'n gevoel dat vandaag niet veel ging worden...) Ondertussen ruim 7 maanden werkloos en op mijn jonge leeftijd voelt dat als te lang en nutteloos. UWV/gemeente hoef je niks van te verwachten. Moest in het begin meteen een cursus volgen en sindsdien hoor ik niks meer. Gaat soms met vlagen, ene moment bestoken ze je en ander moment lijken ze dood.
quote:lola712 schreef op 03 maart 2017 @ 11:10:

Wakker geworden met een afwijzing in de mailbox! Dus erg veel moeite om op te staan (had al zo'n gevoel dat vandaag niet veel ging worden...) Ondertussen ruim 7 maanden werkloos en op mijn jonge leeftijd voelt dat als te lang en nutteloos. UWV/gemeente hoef je niks van te verwachten. Moest in het begin meteen een cursus volgen en sindsdien hoor ik niks meer. Gaat soms met vlagen, ene moment bestoken ze je en ander moment lijken ze dood.

Ach, meteen wakker worden met een rotgevoel!

Ik heb vandaag mijn eerste betaalspecificatie van het uwv gezien..

Pfff das toch ook wel een tegenvaller zeg... Ik ga er dik 700 euro per maand op achteruit en betaal ook nog eens meer loonheffing dan bij mijn werkgever... Wat een domper.
quote:teletubbie1234 schreef op 03 maart 2017 @ 12:06:

[...]

Ach, meteen wakker worden met een rotgevoel!

Ik heb vandaag mijn eerste betaalspecificatie van het uwv gezien..

Pfff das toch ook wel een tegenvaller zeg... Ik ga er dik 700 euro per maand op achteruit en betaal ook nog eens meer loonheffing dan bij mijn werkgever... Wat een domper.

Als het goed is kan je volgend jaar dan weer een deel van de belasting terugkrijgen. Ik heb vorig jaar een paar maanden tijdelijk gewerkt en krijg alle ingehouden belasting terug! Dus alles netto eigenlijk

En da's het enige voordeel van een uitkering: je krijgt elke maand geld dus je kan weer even eten en blijven wonen. Voor de rest is het te weinig om spontaan naar een musical te gaan of gewoon twee weken naar het buitenland. Gelukkig heb ik nog wat spaarcentjes maar die geef ik eigenlijk niet uit omdat ik dus al ruim een half jaar thuiszit dus ook niet veel spaar. Spaargeld uitgeven is geld weg.
Bijzonder dat toch zoveel mensen bewust niet werken, maar leven van een bijstand of ww.

Het is voor mij toch wel een extra motivatie om werk te vinden hoor. Zodat je toch leuke dingen kan doen
ach sterkte Lola712

Zo ga je ook nog met een rotgevoel je weekend in!

Hopelijk vind je toch een beetje ontspanning, en dan maandag maar weer met frisse moed verder!

Goed bezig Chica, uit 3 gesprekken zou toch wel iets moeten rollen..! Hoop ik echt voor je!

Inderdaad, uitkering is gewoon echt een stap terug vanuit loon. Tegen de verveling wil je af en toe wat leuks doen, maar de meeste leuke dingen kosten geld. Heel lastig.... ik smijt nu ook liever niet met spaargeld...

Vandaag heb ik 2 brieven de deur uit, en nu maar het weekend in zonder al te veel te piekeren (hoop ik....)
quote:Chica-1983 schreef op 03 maart 2017 @ 10:35:

[...]

Ik ga voor je duimen!

Bedankt!

Ik ook voor jou.
quote:limara schreef op 03 maart 2017 @ 13:31:

ach sterkte Lola712

Zo ga je ook nog met een rotgevoel je weekend in!

Hopelijk vind je toch een beetje ontspanning, en dan maandag maar weer met frisse moed verder!

Goed bezig Chica, uit 3 gesprekken zou toch wel iets moeten rollen..! Hoop ik echt voor je!

Inderdaad, uitkering is gewoon echt een stap terug vanuit loon. Tegen de verveling wil je af en toe wat leuks doen, maar de meeste leuke dingen kosten geld. Heel lastig.... ik smijt nu ook liever niet met spaargeld...

Vandaag heb ik 2 brieven de deur uit, en nu maar het weekend in zonder al te veel te piekeren (hoop ik....)

Ik ook vandaag weer 2 brieven verstuurd! Ik verstuur er nu gemiddeld 1 per dag! Haa, en woensdag een gesprek..

Hoe lang zitten jullie allemaal al thuis?

En ik welke branche zoeken jullie werk?

Wie weet kunnen we elkaar helpen!
Heb op zich een leuke dag gehad vandaag ondanks de afwijzing. Helaas volgen er volgende week meer denk ik, maar zodra ik niks hoor is het ook geen afwijzing ;)

Heb contact met een uitzendbureau gehad en vanaf eind maart komt er meer werk aan. Maar voor mij in de bijstand maakt het eigenlijk niet uit want ik kan alsnog te weinig werken om er uit te komen en alles wat ik verdien korten ze dus het maandinkomen blijft dan hetzelfde.... maar het is meer dat je ff de deur uit bent en je nuttig voelt. Maar als ik mijn hele leven lang elke maand genoeg geld krijg om te leven en er niks voor hoef te doen wil ik ook niet. Een mens wilt zich immers nuttig voelen.
quote:lola712 schreef op 03 maart 2017 @ 20:06:

Heb op zich een leuke dag gehad vandaag ondanks de afwijzing. Helaas volgen er volgende week meer denk ik, maar zodra ik niks hoor is het ook geen afwijzing ;)

Heb contact met een uitzendbureau gehad en vanaf eind maart komt er meer werk aan. Maar voor mij in de bijstand maakt het eigenlijk niet uit want ik kan alsnog te weinig werken om er uit te komen en alles wat ik verdien korten ze dus het maandinkomen blijft dan hetzelfde.... maar het is meer dat je ff de deur uit bent en je nuttig voelt. Maar als ik mijn hele leven lang elke maand genoeg geld krijg om te leven en er niks voor hoef te doen wil ik ook niet. Een mens wilt zich immers nuttig voelen.

Dat meen je niet? Dus je hebt er niets aan om te werken tenzij het een lekker bedrag is?

Hoe lang zit je nu dan al thuis? Thuis vanuit de ww en daarna de bijstand?
quote:lola712 schreef op 03 maart 2017 @ 20:06:

Heb contact met een uitzendbureau gehad en vanaf eind maart komt er meer werk aan. Maar voor mij in de bijstand maakt het eigenlijk niet uit want ik kan alsnog te weinig werken om er uit te komen en alles wat ik verdien korten ze dus het maandinkomen blijft dan hetzelfde.... maar het is meer dat je ff de deur uit bent en je nuttig voelt. Maar als ik mijn hele leven lang elke maand genoeg geld krijg om te leven en er niks voor hoef te doen wil ik ook niet. Een mens wilt zich immers nuttig voelen.Van werk ga je makkelijker naar ander en misschien zelfs meer werk, vergeet dat niet!
quote:teletubbie1234 schreef op 03 maart 2017 @ 20:15:

[...]

Dat meen je niet? Dus je hebt er niets aan om te werken tenzij het een lekker bedrag is?

Hoe lang zit je nu dan al thuis? Thuis vanuit de ww en daarna de bijstand?

In de bijstand werkt het zo: als je werkt en je verdient minder dan de bijstandsnorm per maand, krijg je aanvulling tot dat bedrag. Verdien je meer, dan krijg je die maand geen uitkering. Als je twee maanden geen uitkering krijgt stopt ie automatisch. In feite 'loont' het alleen als je boven de 1000 euro per maand gaat verdienen, bijstand is 973 ofzoiets. Alles daaronder werk je dus puur voor je eigen bezigheid of voor de gemeente want die is dan minder budget aan je kwijt...

Daarom roepen mensen ook dat het vaak zo lastig is om uit de bijstand te komen. Je moet het dus alléén doen als het meer loont want eenmaal eruit moet je weer het hele proces door van aanvragen.

Mocht ik voor eind maart niks beters hebben en de klus spreekt me aan, doe ik 't wel denk ik. Puur omdat ik nu al ruim 7 maanden werkloos ben dus elke dag langer geen invulling is niet fijn. Je hele ritme gaat ook kapot, nu twee uur in de nacht en ik kan niet slapen omdat ik gewoon niet moe ben (wat 'normale' mensen wel hebben na een lange dag hard werken).
quote:lola712 schreef op 04 maart 2017 @ 02:07:

[...]

In de bijstand werkt het zo: als je werkt en je verdient minder dan de bijstandsnorm per maand, krijg je aanvulling tot dat bedrag. Verdien je meer, dan krijg je die maand geen uitkering. Als je twee maanden geen uitkering krijgt stopt ie automatisch. In feite 'loont' het alleen als je boven de 1000 euro per maand gaat verdienen, bijstand is 973 ofzoiets. Alles daaronder werk je dus puur voor je eigen bezigheid of voor de gemeente want die is dan minder budget aan je kwijt...

Daarom roepen mensen ook dat het vaak zo lastig is om uit de bijstand te komen. Je moet het dus alléén doen als het meer loont want eenmaal eruit moet je weer het hele proces door van aanvragen.

Mocht ik voor eind maart niks beters hebben en de klus spreekt me aan, doe ik 't wel denk ik. Puur omdat ik nu al ruim 7 maanden werkloos ben dus elke dag langer geen invulling is niet fijn. Je hele ritme gaat ook kapot, nu twee uur in de nacht en ik kan niet slapen omdat ik gewoon niet moe ben (wat 'normale' mensen wel hebben na een lange dag hard werken).

Jeetje, maar in welke branche zoek je dan een baan? En hoe vroeg sta jij op dan?

Ik ga stug elke ochtend met man lief uit bed. Hij gaat naar zijn werk, tsja en ik blijf alleen achter . Haha maar ik ben in elk geval wel op een lekker vroeg tijdstip wakker
quote:teletubbie1234 schreef op 04 maart 2017 @ 07:31:

[...]

Jeetje, maar in welke branche zoek je dan een baan? En hoe vroeg sta jij op dan?

Ik ga stug elke ochtend met man lief uit bed. Hij gaat naar zijn werk, tsja en ik blijf alleen achter . Haha maar ik ben in elk geval wel op een lekker vroeg tijdstip wakkerIk kom als ik 'geen doel' heb rond 10 uur uit bed. Ik slaap dan meestal pas na 1 uur. Ook toen ik nog een baan had sliep ik nooit voor 24u. Het is gewoon merkbaar dat je geen energie verbruikt hebt want ik kan dus absoluut niet vroeg slapen of überhaupt in slaap vallen als ik in bed lig. Ik zoek wat in de communicatie, maar tegenwoordig kijk ik al veel breder. Alleen dan kom je steeds ervaring te kort voor andere branches.. ;(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven