Slechte manieren...

03-03-2017 18:15 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vreemd probleempje..

Ruim 3 jaar heb ik een lieve vriend en het gaat lekker tussen ons op enkele punten na..

Ik merkte al vrij snel dat hij niet zulke goede manieren heeft maar probeerde daar natuurlijk niet zon punt van te maken,t is een lieve man en je kan niet alles hebben,alleen ik ga me er steeds meer aan ergeren.

Zo kan hij bijvoorbeeld niet met mes en vork eten,wisselt steeds van hand/ bestek en doet heel onhandig .

Thuis is dit natuurlijk geen probleem maar in gezelschap of vakantie ,restaurant ed vind ik dit er heel raar uitzien en erger me rot .

Ook smakt hij ,maakt veel geluid ,en gaapt als de beste met ook weer bijbehorend geluid als we bijv. op visite zijn .

Natuurlijk heb ik het netjes en vriendelijk aangekaart in t verleden maar hij reageerde best beledigd en vind het grote onzin.

Dat ik manieren wel kan waarderen snapt ie niks van ,en toen ik voorstelde om de basis met mes en vork eten ???? te leren ,gaf hij aan dit niet te zien zitten.

Hij heeft het gewoon niet geleerd vroeger ,dat merk ik aan zijn zussen ook...

Ook heeft hij me ooit verteld dat een ex vriendin haar ouders kritiek daarop hadden .." maar dat waren kakkers" en ook dat vond hij onbelangrijk .

Ik merk dat ik ga opzien tegen een etentje bij vrienden,ik weet ook niet goed of ik het nog eens aan kan kaarten en hoe?

Is dit flauw of zijn tafelmanieren normaal ????????
quote:DreamTheater schreef op 03 maart 2017 @ 21:18:

Een tompouce eten zonder bestek en zonder vies te worden kan!

Echt! Ik heb nog niet zo lang geleden geleerd en ik wil het heul graag met jullie delen!

Je pakt de tompouce aan de onderste cracker met duim en wijsvinger aan de zijkant en je andere vingers eronder. Daar ligt hij dan op.

Dan bijt je het bovenste hoekje eraf. Dus een stukje roze en een beetje vulling. Vervolgens het onderste hoekje met de resterende vulling.

Herhaal aan de andere kant.

En opnieuw!

Werkt echt In de blender en dan met een rietje...
ik eet thuis soms alleen met vork en soms mes en vork, ik eet netjes met mijn mond dicht. Mijn ex waar ik ruim 7 jaar mee gegaan ben, liet meteen de eerste keer dat we samen aten weten dat met mes en vork eten 'hoort'. Bij hem thuis en op visite heb ik dat altijd netjes gedaan. Ook wilde hij altijd servetten op tafel. Eigenlijk bleef het eten een discussiepunt. Ik begrijp niet dat ie het nooit uitgemaakt heeft, dat ie überhaupt op mij verliefd geworden is met zijn commentaar. Ik begrijp ook niet hoe ik ooit dacht dat hij voor mij ging. Voor mij nooit meer zo'n kak jong.
Tjah, bij ons thuis aten mijn moeder en zusje altijd met mes en vork. Echt keurig, met het mes iets op de vork schuiven enzo. Mijn vader en ik prakten alles fijn met de vork, gebruikten alleen de vork en het laatste restje werd er met de duim opgeschoven. Vlees werd met de zijkant van de vork in stukken "gehakt". Ieder z'n ding denk ik dan maar. En toch twee messen minder afwas.

Elke vent heeft wel wat, probeer je er niet teveel op te focussen. Die vent van mij is een kanjer, eet perfect met mes en vork maar blaast wel je eten regelmatig van je bord omdat ie zijn anus niet dicht kan houden.
quote:Haaz schreef op 03 maart 2017 @ 19:57:

Hoe is het mogelijk dat er volwassenen zijn die niet met mes en vork kunnen eten.Zelf heb ik ook nooit met mes en vork leren eten thuis. Ik kom uit een arbeidersfamilie met allerlei problemen, dus de kinderen leren met mes en vork te eten kwam niet eens voor op de to-do lijst van de ouders. Net zoals iemand anders hier schreef, was (en is) het doodnormaal in mijn familie om zo snel mogelijk veel te eten. De pan was zo leeg. Het was ook doodnormaal om je aardappels te prakken en eventueel zelfs de rest van je eten daar doorheen te prakken. In mijn tienerjaren ontdekte ik dat er ook andere manieren zijn om te eten en heb ik hier en daar wat nettere gebruiken opgepikt, maar het komt zeker niet natuurlijk bij mij. Ik vergeet soms hoe dingen horen, bijvoorbeeld als er meerdere gerechten zijn en hoewel ik weet dat je van buiten naar binnen eet (qua bestek), raak ik soms toch onzeker als ik een onbekend stuk bestek zie (voor vis bijvoorbeeld). Ik probeer dan vaak af te kijken bij anderen, maar soms mislukt dat. In de sociale omgeving van mijn familie is het heel normaal om niet met mes en vork te eten. Misschien gek voor jou, maar daar hebben deze mensen echt nog nooit over nagedacht.
Ik weet van meer linkshandige mensen dat die lang met een lepel aten, tot ik ging samenwonen deed ik dat dus, die gewoonte heeft mijn man me snel afgeleerd, maar dat was ook omdat ik niet wilde dat hij zich voor me zou schamen.

Verder zal bestek wisselen me niet snel opvallen, ik zou niet kunnen eten met een lepel of vork in mijn rechterhand, rechtshandige wel dan? Probeer me bij het wisselen iets voor te stellen, maar het ontgaat me geloof ik.

Smakken is vreselijk onaantrekkelijk.

En oudblond, bij wie krijg jij bestek bij een gebakje, hoogstens een vorkje volgens mij. Dit naar aanleiding van het eten van je bosche bol. (die eet ik trouwens met mijn handen).
die ik wilde bestaat al...
Ow Nomad, totdat ik mijn man kende prakte ik thuis ook alles, at veel groente met appelmoes, beide doe ik bijna nooit meer, behalve soms met bloemkool...
die ik wilde bestaat al...
quote:attribuutje schreef op 03 maart 2017 @ 21:47:

Ow Nomad, totdat ik mijn man kende prakte ik thuis ook alles, at veel groente met appelmoes, beide doe ik bijna nooit meer, behalve soms met bloemkool...Ja dat dus. Heel herkenbaar. Mijn partner eet zelf heel beschaafd. Thuis eet ik best wel eens met mijn vingers. Misschien moet ik thuis ook beter opletten, anders schrijft partner straks ook zo'n bericht als TO
Kip aan het bot eet ik thuis met de vingers, vier vingers precies. Heerlijk, net als haring, twee vingers. Verder vind ik tafelmanieren normaal, mensen die hier hysterisch over doen niet, intolerante aso's zijn dat.
quote:Nomad schreef op 03 maart 2017 @ 22:28:

[...]

Ja dat dus. Heel herkenbaar. Mijn partner eet zelf heel beschaafd. Thuis eet ik best wel eens met mijn vingers. Misschien moet ik thuis ook beter opletten, anders schrijft partner straks ook zo'n bericht als TO Eet jouw partner ook zijn boterhammen met mes + vork? Vond mijn vriend heel raar van mij.
Ik kan wel met mes en vork eten, in restaurant of bij familie enz zal ik dat altijd doen. Maar anders snijd ik gewoon eerst alles en dan alles met een vork opeten, in mn rechterhand.

Smakken en geeuwen zou ik me teveel aan gaan ergeren, als hij dat niet wil verbeteren zou ik snel klaar zijn met die relatie. Gaat hij maar in China wonen, die mensen zijn namelijk ook zo ongemanierd als wat
quote:VickyP schreef op 03 maart 2en 017 @ 18:19:

Ik zou er zeker een punt van maken. Sterker nog, ik zou erop afknappen.echt wel! Manieren kun je ook op latere leeftijd leren. Net als autorijden, skiën en duiken of zo. Hij heeft het niet voor jou (en voor zichzelf trouwens ook) over... Wat zegt dat over hem?
mensen in china zijn niet ongemanierd, ze hebben gewoon andere manieren.
Jawel dat is me meteen al opgevallen..wat me vooral nu bezig houd is oke hoe ga ik het weer eens ter sprake brengen want hij heeft geen idee dat ik hier nog last van heb.

Hij heeft t niet meegekregen en let er gewoon niet op ,soms zeg ik wel kort iets als grap met chips of zo zo van HALLO ze horen je bij de buren nog eten joh!

Ik wil zonder hem te beledigen / kwetsen vragen of hij dat voor mij niet wil aanleren netjes te eten en met mes en vork .
quote:Emperor schreef op 03 maart 2017 @ 22:49:

mensen in china zijn niet ongemanierd, ze hebben gewoon andere manieren.+1
quote:Emperor schreef op 03 maart 2017 @ 20:41:

ik eet alles met mijn handen. en met soep duw ik mijn gezicht er gewoon in. en als alles op is, veeg ik mijn handen en mond aan mijn trui af en laat ik een boer van 10 minuten.ja maar jij bent vrijgezel, dan mag t hoor
Jaja lekker politiek correct weer jongens, met z'n allen gaan zitten schijten op straat is gewoon 'anders gemanierd.'
Te tolerant zijn zoals TO is ook ongezond, vooral als het niet gemeend is, zo maak je jezelf van binnenuit kapot.
quote:Murrmurr schreef op 03 maart 2017 @ 22:57:

Jaja lekker politiek correct weer jongens, met z'n allen gaan zitten schijten op straat is gewoon 'anders gemanierd.'In 1 land is dat wel zo. Ruimen de ongemanierde mensen op. Die mag je daarom niet aanraken...
quote:pokkewijf schreef op 03 maart 2017 @ 22:57:

[...]

ja maar jij bent vrijgezel, dan mag t hoor nope
quote:bemoeial schreef op 03 maart 2017 @ 22:55:

Jawel dat is me meteen al opgevallen..wat me vooral nu bezig houd is oke hoe ga ik het weer eens ter sprake brengen want hij heeft geen idee dat ik hier nog last van heb.

Hij heeft t niet meegekregen en let er gewoon niet op ,soms zeg ik wel kort iets als grap met chips of zo zo van HALLO ze horen je bij de buren nog eten joh!

Ik wil zonder hem te beledigen / kwetsen vragen of hij dat voor mij niet wil aanleren netjes te eten en met mes en vork .

Ja, duh. Begin eerst eens met die man te práten. Hij heeft geen idee en subtiele hints werken vaak niet bij mannen. Bij mij ook niet trouwens. Passief agressieve opmerkingen gaan volledig aan mij voorbij.

Die negeer ik.

Trek dan gewoon je muil mond open en zeg waar het op staat.
quote:Murrmurr schreef op 03 maart 2017 @ 22:57:

Jaja lekker politiek correct weer jongens, met z'n allen gaan zitten schijten op straat is gewoon 'anders gemanierd.'hier in de buurt is dat gewoon de manier om je respect en dankbaarheid te showen.
quote:Emperor schreef op 03 maart 2017 @ 23:06:

[...]

nope Gelijke getroffen? Dat is ook heel fijn, dan hoeft niemand zich te ergeren
Heb ik geen respect voor, vind het sukkels.
quote:Murrmurr schreef op 03 maart 2017 @ 23:17:

Heb ik geen respect voor, vind het sukkels.hans, ben jij dat?
quote:pokkewijf schreef op 03 maart 2017 @ 23:14:

[...]

Gelijke getroffen? Dat is ook heel fijn, dan hoeft niemand zich te ergeren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven