Geld & Recht alle pijlers

Help..Bijna blut

02-03-2017 19:30 226 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een nieuw account gemaakt omdat ik een vraag heb die nogal gênant is en ik liever niet herkend wil worden.

Er zijn de afgelopen tijd wat dingen gebeurd die ertoe geleid hebben dat ik momenteel weinig koopruimte heb.

Mijn salaris dat vorige week is gestort is voor een deel opgegaan aan een grote vordering die nog betaald moest worden en ik niet kon laten liggen.

Vandaag zijn er meer vaste lasten afgeschreven dan verwacht en nu heb ik nog een paar tientjes over waar ik het met mijn dochter tot 20 maart mee moet redden. Ik heb geen spaarpotje, stom stom, ik weet het Zou ik uiteindelijk echt helemaal geen cent meer te besteden hebben dan zou ik over m'n schaamte heen stappen en m'n moeder om een een paar boodschappen vragen. Ik heb dit gelukkig nog nooit hoeven doen en hoop dat het ook deze keer niet nodig is.

Voel me ellendig over deze situatie en wil heel graag weten of jullie tips voor me hebben. Ideeën waar ik op dit moment wat mee zou kunnen. Ik heb m'n boeken, wat spulletjes en de halve inhoud van mijn kledingkast op Marktplaats gezet met de gedachte dat wat ik uiteindelijk mis ik wel weer bij koop als ik weer geld heb. Gelukkig inmiddels een paar reacties gehad dus hopen dat dit wat oplevert!

Misschien zijn er meer forummers die in deze situatie hebben gezeten of zitten? Wat hebben jullie eraan gedaan om het toch te kunnen redden? Ik heb havermout van 35 cent ontdekt en een kilo bonen voor 59 cent. Misschien kent iemand nog meer goedkope voedingsmiddelen waarvan je maar net moet weten dat ze bestaan. Of gerechten die je voor een paar cent in elkaar flanst? Andere slimme tips en tricks? Ik kan me voorstellen dat ik commentaar ga krijgen omdat ik het zo ver heb laten komen en ik zal bij voorbaat zeggen dat ik me superstom voel en dit topic ook niet heb gemaakt om geld te vragen, want dat hoef ik niet

Ik heb al zitten googelen maar zie even door de bomen het bos niet meer, ben er niet zo in thuis en elke extra tip die ik kan gebruiken is mooi meegenomen.

Alvast bedankt voor het meedenken
Ik heb je een pb'tje gestuurd
Als je een jumbo in de buurt hebt. Als je daar bij het verse fruit of groente iets rots vind krijg je een tasje gratis groente en fruit mee.
Niet vertellen aan je kind. Bij mijn ouders was september altijd een moeilijke maand vanwege vele rekeningen.

Tot vandaag 20 jaar later, heb ik altijd bij de maand september dit is dure maand, rustig aan enz.

Mijn vader is ook een keer zijn baan kwijt geraakt, hier waren mijn ouders ook eerlijk maar wat heb ik als kind in de stress gezeten dat er geen geld zou zijn en wat ik eraan kon doen. Dus nee als het mij zou overkomen zou ik het niet aan mijn kind vertellen!
quote:mimimouse schreef op 03 maart 2017 @ 18:36:

Niet vertellen aan je kind. Bij mijn ouders was september altijd een moeilijke maand vanwege vele rekeningen.

Tot vandaag 20 jaar later, heb ik altijd bij de maand september dit is dure maand, rustig aan enz.

Mijn vader is ook een keer zijn baan kwijt geraakt, hier waren mijn ouders ook eerlijk maar wat heb ik als kind in de stress gezeten dat er geen geld zou zijn en wat ik eraan kon doen. Dus nee als het mij zou overkomen zou ik het niet aan mijn kind vertellen!Hoe oud was je dan toen dat gebeurde? Ik vind 11 eigenlijk helemaal niet zo'n gekke leeftijd hiervoor. Maar misschien kijk ik teveel naar mijn eigen refentiekader hoe ik als 11-jarige was hoor.
quote:Cookie29 schreef op 02 maart 2017 @ 19:58:

Een paar tientjes is 23 euro op de bank en 6 euro in huis trouwens

Hartstikke lief Candy maar ik ga me echt inzetten om het toch zelf te kunnen redden.

Ik red het sowieso de komende week met onze voorraad en het bijkopen van alleen het hoognodige (fruit, groente, melk, brood). En in de tussentijd hoop ik maar dat het op Marktplaats wat gaat lopen met de verkopen. Toch bedankt voor je superlieve aanbod, dat je zegt dat je zou willen helpen alleen al, terwijl je me niet kent raakt me enorm

Wat een goede tips allemaal, bedankt!! Wat ben jij een stoere vrouw, diep respect voor je wilskracht en zelfstandigheid! Iedereen kan in financiële problemen komen, ik heb het ooit ook zwaar gehad. En mocht je komende dagen toch denken dat je wel wat hulp wilt, dan geef je gewoon een seintje, deal?!?
https://www.assercourant. ... d-tot-sociale-winkel.html

Misschien interessant als je in Assen woont? Ze heropenen morgen en zijn geloof ik niet meer gratis maar vast goedkoop en hebben misschien ook nog tips.
Ik weet niet of je dochter lego heeft en daar misschien niet meer mee speelt, maar op Facebook lego Verkoophoek verkoopt dat vaak als een tierelier.
quote:mow1986 schreef op 02 maart 2017 @ 19:35:

Als jij m'n dochter was zou ik hopen dat je me toch om hulp zou vragen. Als je t normaal altijd goed voor elkaar hebt zou ik je in zo n situatie graag helpen.Dit dus. Ik zou het heel naar vinden als mijn dochter en kleindochter in zo'n situatie zouden zitten. Als je geen geld aan zou willen pakken dan zou ik er in ieder geval op staan dat jullie iedere avond zouden komen eten (als jullie in de buurt zouden wonen) of ik zou een grote doos levensmiddelen halen.
Heb je veel schulden of was die vordering eenmalig? Kun je niet wat geld van je moeder lenen en dat na de storting van je volgende salaris terugbetalen?
Ik vind het heel mooi dat je zo je best doet om het zelf op te lossen, dat is een hele goede eerste stap.

Toch ben ik het wel eens met wat mensen hier zeggen, als ik wist dat familieleden, vrienden, buren door pech of een keer een inschattingsfout het even financieel heel moeilijk hebben zou ik ze echt met alle liefde willen helpen. Een keer mee eten of wat boodschappen doen. Andersom gebeurt het ook als ik een keer hulp nodig heb. Elkaar een beetje helpen is echt niets mis mee. Op de lange termijn is het goed dat je je de zaken voor jezelf regelt maar schaam je ook niet als het gewoon eens een keertje niet lukt. Volgens mij ben je echt een hele sterke vrouw, maar je mag best wat hulp accepteren hoor, ook voor je dochtertje

Hopelijk kom je de maand door met alle tips die hier gegeven worden. En als ik iets voor je kan doen dan mag je me een pb sturen, ik woon niet in de buurt maar we hebben hier wel een postkantoor
Ik zie het hele punt niet zo, vind het ook een beetje een vreemde manier van trots zijn. Ik bedoel, top dat je probeert het allemaal zelf te redden maar in geval van nood is 50 euro lenen van je moeder of ander naast familielid en dit de 20e weer terugbetalen toch geen schande? En zou je dan wel een boodschappenpakket per post van iemand van het forum aannemen?
Misschien iets op marktplaats verkopen wat geld binnenbrengt?
quote:GinnyJones schreef op 03 maart 2017 @ 22:50:

Ik zie het hele punt niet zo, vind het ook een beetje een vreemde manier van trots zijn. Ik bedoel, top dat je probeert het allemaal zelf te redden maar in geval van nood is 50 euro lenen van je moeder of ander naast familielid en dit de 20e weer terugbetalen toch geen schande? En zou je dan wel een boodschappenpakket per post van iemand van het forum aannemen?

ze wil toch niets aannemen van iemand, of heb ik daaroverheen gelezen?

Ik vind het inderdaad geen schande, maar ik zou het niet zo snel doen. wat mij aan het volgende doet denken, sowieso de hele situatie:

We hebben een keer een inbraak meegemaakt in een vakantiehuisje aan de andere kant van het land en daardoor paspoort, rijbewijs en pinpas geblokkeerd en moesten nieuwe aanvragen, toen waren mijn ouders en schoonouders op vakantie..

we konden niet blijven omdat we geen geld meer hadden, maar hadden net genoeg geld voor benzine naar huis. Ik kon niet pinnen want pas was weg. Bij de bank zeiden ze dat ik een nieuwe id moest aanvragen en daarvoor kreeg ik 50 euro mee.

Bij de balie van het gemeentehuis bleken rijbewijs en id kaart samen duurder te zijn dan ik dacht en kon ik alleen een idkaart aanvragen. dit had ik ook echt nodig omdat ik geen geld kon opnemen bij de bank. Maar ik had voor mijn werk ook een rijbewijs nodig. wat een ellende. Naast mij aan de balie bleek mijn schoonzus te staan en die hoorde mij praten, we waren te trots geweest om andere familie ermee lastig te vallen. Zij heeft mij toen geld geleend voor het aanvragen van een rijbewijs. We hebben toen alles opgemaakt wat we in huis hadden, flessen ingeleverd en vriezer leeggegeten. Ik vond het wel spannend en leuk om dit te doen, wel balen van die inbraak natuurlijk, gedoe!..

Na een week kon ik mijn pas bij de gemeente ophalen en weer pinnen, happy end

Heeft me een stuk bewuster gemaakt van contant geld/ jezelf kunnen redden in geval van nood, alhoewel ik nu ook geen contant geld in huis heb. Misschien toch maar 50 euro in een sok stoppen Ik heb wel altijd voldoende eten in huis voor ons gezin voor 2 weken, en ook altijd een paar flessen water voor het geval er een noodsituatie uitbreekt.
Nog een goedkoop recept: half pond gehakt rul braden, uitje en paar teentjes knoflook erdoor.

Blikje doperwten erdoor, en tot slot gekookte rijst erdoor.

Op smaak brengen met sambal.
@jongensmama2009:

Maar vind je dit nou stoer van jezelf? Ik snap dat 'te trots zijn' om een situatie praktisch en snel op te lossen door heel even een klein bedrag van familie of een vriend te lenen niet zo, het is niet bepaald een situatie waar jij een ander een kleine lening voor zou weigeren, wel?

En ik vind het nogal een verschil of je geen contant geld in huis hebt of, zoals TO's situatie, niet eens spaargeld hebt.

Ik vraag me dan af of het TO nooit lukt om te sparen of dat ze er niet prioriteit aan heeft gegeven tot nu toe (vanwege de opmerking 'stom, stom, stom', vanwaar die opmerking als je maandelijks echt niets overhoudt na heel zuinig leven?).
Ik vraag me af of TO het nog een beetje redt met die €29! En of ze al iets verkocht heeft via marktplaats, enzo.
AH Basic Witte Rijst 400 gr: 0,46

Nasigroente, 450 gr: 1,69

Nasi kruiden: 0,50

Totaal 2,65 en daar eet je minsten 2x van met z'n 2-en. En het is nog gezond ook.
quote:viva1966 schreef op 05 maart 2017 @ 17:38:

AH Basic Witte Rijst 400 gr: 0,46

Nasigroente, 450 gr: 1,69

Nasi kruiden: 0,50

Totaal 2,65 en daar eet je minsten 2x van met z'n 2-en. En het is nog gezond ook.Vind je? Zilvervliesrijst is een stuk gezonder en 450 gr met z'n tweeën voor twee dagen is maar ca 110 gr groenten per persoon per dag.
Krijg je de 15e niet voorlopige aanslag terug? (Combinatiekorting).
Zak uien, blikje tomatenpuree van 20 cent, pakje pasta van een paar dubbeltjes, blikje Smack (ook niet duur). Smack in blokjes snijden en samen met de uien fruiten, de gekookte macaroni er doorheen scheppen als dat gaar is, dan een blikje tomatenpuree erdoor, weer omscheppen tot de puree gelijkmatig verdeeld is, evt. scheutje ketjap, klaar. Heb je voor een paar euro voor twee dagen eten.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik krijg het idee dat TO niet meer tevoorschijn komt.
Reacties niet gelezen.

TO, heb je nog statiegeldflessen thuis liggen? Als je die inlevert scheelt het ook weer een aantal centen tot enkele euro's
quote:RedBaron schreef op 02 maart 2017 @ 21:27:

Pak pannekoeken waar je alleen maar water bij hoeft te voegen. Dat ei en melk kun je weer voor andere dingen gebruiken.

Groente uit de diepvries. Vers, goedkoop en je kunt makkelijk porties maken.

Koop wat fruit en een extra pak melk en maak fruitsmoothies. Gezond en vult goed.

TO heeft 2 pakken meel, waarom dan pak pannenkoekmix kopen? Eieren lijkt me nuttiger, kun je met de meel en melk ook pannenkoeken maken.

Verder zijn zakken droge linzen en bonen goedkoper dan blikken. Linzen kun je direct gebruiken, bonen moet je een dag van te voren in water zetten. Diepvriesgroente is vaak goedkoper dan vers en het is al schoon.

En slik je trots in en vraag je moeder, ik moet er niet aan denken dat mn dochter zo zou zitten en het mij niet vertelt, terwijl wij makkelijk kunnen helpen.
Later is nu
quote:Cookie29 schreef op 02 maart 2017 @ 21:53:

Was eventjes weg en alweer een hoop nieuwe tips :D Wat superlief dat jullie zo meedenken, er zijn hele menu's opgesteld, allerlei recepten gegeven, fijn dat er zoveel moeite in gestoken wordt, ik smelt ook gewoon nu

Die reportage heb ik niet gezien Eleonora maar het staat genoteerd! Stemmen tellen op 15 maart is ook een goeie! Ik neem aan dat dat in de avonduren is dus dat zou in principe kunnen.

Ik sta ingeschreven op een weggeefhoek en ruilhoek op Fb. Leuk idee om daar mijn spullen ook te plaatsen, ik deed het niet zo snel omdat je er vaak minder voor krijgt dan op Marktplaats maar als ik het daar eerder kwijtraak en er toch wat aan over hou is dat zeker een idee.

En verder ga ik dus aan de slag met havermoutpannenkoeken, macaroni, pannenkoekmix met water, afgeprijsd brood en veel diepvriesgroenten Bij ons wordt het geld voor stemmen tellen in mei op de rekening gestort. Heb je deze maand niet zoveel meer aan dus.
Later is nu
En het blijkt maar weer dat hulp vragen moeilijker is dan hulp aanbieden. TO wil niet vragen maar als het andersom was zou ze haar moeder denk ik gelijk hulp geven
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven