Gezondheid alle pijlers

Ontzettend moe

07-03-2017 14:58 24 berichten
Ik ben zo moe echt heel erg moe. Intensieve week gehad vorige week (wintersport) maar ik ben zo kapot mijn benen zijn zwaar. Ik slaap heel diep en dan word ik wakker en dan wil ik verder slapen mijn hoofd is zwaar, nek doet zeer.

Het lijkt of de burn-out niet over is.
Alle reacties Link kopieren
Terug naar je HA. En , moe zijn is vervelend.
quote:groenebroek schreef op 07 maart 2017 @ 14:59:

Terug naar je HA. En , moe zijn is vervelend.Ik heb niks gedaan vandaag is niks voor mij, vriend is de hele week thuis die houdt het op orde.
Met een burn out hoeft een week wintersportvakantie helemaal niet relaxed te zijn. Had je vantevoren wel zin om te gaan?
Vakanties vind ik zowiezo vermoeiend, nieuwe indrukken, activiteiten, maar vooral ook de reis heen en terug. Moet er altijd een paar dagen van bijkomen.
For whom the bell tolls
Pcies, Tutjebelletje. Ik ken genoeg mensen die van zichzelf op vakantie moeten, want dat hoort nu eenmaal zo, maar het geeft vaak vantevoren en tijdens vakantie best veel stress door allerlei indrukken en veranderingen.
Toch naar de huisarts voor de zekerheid. Bij mij kwam een vitamine d tekort eruit.
Vakanties kunnen inderdaad heel vermoeiend zijn. Heb een keer een verre reis gedaan van 22 dagen en moest 3 dagen na terugkomst weer gaan werken. Ik was kapot en had het geluk dat het op het werk rustig was zodat ik rustig aan kon doen. Heeft ruim 3 weken geduurd voordat ik van die vermoeidheid af was. Ben zelfs een keer bijna letterlijk in slaap gevallen toen op m'n werk

Bij intensieve reizen plan ik nu dus ook extra vrij na terugkomst. Werkgever heeft toch weinig aan me als ik zo moe ben.
De huishoudbeurs en vakanties zijn gewoon niet zo'n goed plan als je nog niet hersteld bent. En helemaal niet als je nog gedeelte ziek thuis zit en niet meer wil/kan werken zoals je laatst schreef in een topic. Ik snap echt niet wat je aan het doen bent en dat je dan ook nog gaat zitten miepen.

Zorg beter voor jezelf en zorg dat je weer aan het werk kan. Daarna langzaam aan zulke drukke uitjes plannen.
Zie het als een les dat een vakantie, en zeker zoiets actiefs als wintersport, gewoon echt (nog) geen goed idee is. Meer doseren, nog rustiger aan doen en vooral nu uitrusten. Je vraagt teveel van jezelf.
Je bent nog niet helemaal hersteld, maar sportte of bewoog je de laatste tijd wel iedere dag al flink?
Kun je je hoofd nog wel optillen? Hoe oud ben je?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:ZaraZara100 schreef op 07 maart 2017 @ 15:04:

Met een burn out hoeft een week wintersportvakantie helemaal niet relaxed te zijn. Had je vantevoren wel zin om te gaan?Het was teveel van het goede. We gingen met andere stellen ik wou niet afhaken. Ik werk deze week niet veel veel bijkomen. Ik kan nu weinig doen. Ik ga zo even slapen.
Ik merk dat ik te snel wil gaan. Mijn lichaam werkt niet mee.
quote:Fee-de-Goede schreef op 07 maart 2017 @ 15:41:

De huishoudbeurs en vakanties zijn gewoon niet zo'n goed plan als je nog niet hersteld bent. En helemaal niet als je nog gedeelte ziek thuis zit en niet meer wil/kan werken zoals je laatst schreef in een topic. Ik snap echt niet wat je aan het doen bent en dat je dan ook nog gaat zitten miepen.

Zorg beter voor jezelf en zorg dat je weer aan het werk kan. Daarna langzaam aan zulke drukke uitjes plannen.

+2

Je hebt nog veel te leren, je gaat continu over je grenzen heen. Leer nee zeggen en goede keuzes maken. Als jij je de hele week aan een ander gaat lopen aanpassen, vind ik het niet raar dat je moe bent.
Jouw lichaam roept stop omdat jij jezelf niet serieus neemt tas. Waarom dacht je dat vol aan het werk niet kan en een wintersport met mensen waar je niet jezelf kan zijn prima past?

Doe je dat voor jezelf of voor je partner?
Maakt geen bal uit of ze dat voor zichzelf doet of voor een ander. Ze zit in de ziektewet en zolang ze niet geheel hersteld is gemeld hoort ze alleen dingen te doen waar ze beter van word of welke haar herstel niet schaadt. Heeft ze zelf volledige verantwoordlijkheid voor.

Er is bij het huishoudbeurstopic al aangeven dat het misschien niet zo'n goed idee was. Ze was ook in paniek omdat ze aan het werk moest van de arbo. Ook daar zijn dit soort dingen gezegd en dan nu zo'n topic openen. Eerlijk gezegd vind ik het moedwillig haar herstel om zeep helpen.
je bent toch heel erg dik? misschien was het geen goed idee
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Ik snap niet wat "heel erg dik" er nou mee te maken heeft, bovendien was ze dacht ik erg afgevallen.

Verder denk ik inderdaad dat je echt eens moet leren om op je strepen te staan Tass anders blijf je zo doormodderen...
quote:BridgetteDubois schreef op 07 maart 2017 @ 16:47:

Ik snap niet wat "heel erg dik" er nou mee te maken heeft, bovendien was ze dacht ik erg afgevallen.

Verder denk ik inderdaad dat je echt eens moet leren om op je strepen te staan Tass anders blijf je zo doormodderen...nou het geld meestal wel dat als je heel dik bent en je gaat een week intensief wintersporten (dus ik neem aan van sochtends vroeg tot 4 uur s'middags) dat dat wel effect heeft op je gewrichten
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Maar wie beweert hiervan dat de burn-out over is?

Alle signalen geven aan dat dit niet. Het geval is. Het is aan tas wat ze daarmee doet toch?
ik snap sws niet waarom je ineens een hele drukke vakantie gaat doen terwijl je herstellende bent van een burn out, dan kies je er toch juist voor om die week te relaxen ofzo?
Nou ik kom ook net terug uit Oostenrijk en genoeg dikke mensen zien skiën etc. Dus ik zie niet echt het probleem ervan.

Wel ben ik het ermee eens dat het verstandiger geweest was als ze die week rustig aan had gedaan.
quote:jadaiswa schreef op 07 maart 2017 @ 16:49:

Maar wie beweert hiervan dat de burn-out over is?

Alle signalen geven aan dat dit niet. Het geval is. Het is aan tas wat ze daarmee doet toch?

Ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt, ik gok dat je autocorrect er rare zinnen van heeft gemaakt?

Verder is het niet aan Ttas wat ze aan herstel doet, ze heeft een werkgever en een gedeeltelijke ziektewetuitkering en langer uitvallen of niet snel genoeg opbouwen van uren door dit soort dingen word gewoon gezien als nalatigheid, kan nog wel eens verkeerd uitpakken voor haar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven