Werk & Studie alle pijlers

Werklozen topic!

09-02-2017 12:01 2034 berichten
Sinds kort heb ik geen baan meer. Ik solliciteer met regelmaat en check dagelijks de vacature sites in mijn sector. Wanneer ik weer een brief heb geschreven, krijg ik daar een boost van. Ik voel me op zo'n moment nuttig en bezig met mijn toekomst.

Buiten het sollicteren om kan ik me soms echt heel nutteloos voelen. Ik volg nu een interessante cursus en ga vrijwilligerswerk doen. Maar buiten deze bezigheden om vind ik het soms moeilijk om de dag door te komen. Vandaar dit topic. Hoe komen andere werklozen de dag door naast het solliciteren?

Iemand tips om meer structuur in mijn dagen te krijgen? Ik merk dat ik wat lamlendig begin te worden waardoor huishoudelijke klussen steeds meer een opgave zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me ook. Sinds een paar dagen werkloos en ik voel me nog wel gemotiveerd gelukkig. Heb 2 gesprekken achter de rug en er komt nog een hele leuke aan. Verder zie ik niet veel nieuws helaas.

Ik maak me niet druk over dat ik WW ontvang, ik heb altijd gewerkt en afgedragen dus gewoon recht op. Verder zitten mijn dagen vol met verhuizing en voorbereiden van een vakantie die ik al heel lang gepland had, dus ik verveel me niet. Het moet alleen niet al te lang gaan duren. Ik merk wel dat ik zelf ook kritischer ben geworden en wel ergens wil beginnen waar ik het echt naar mijn zin ga hebben en in een omgeving die bij me past. Ik heb daardoor 1 functie afgewezen, waar ik me eerst heel schuldig over voelde maar wat echt de beste beslissing was op de lange termijn.
quote:Cortana85 schreef op 05 maart 2017 @ 13:38:

Ik meld me ook. Sinds een paar dagen werkloos en ik voel me nog wel gemotiveerd gelukkig. Heb 2 gesprekken achter de rug en er komt nog een hele leuke aan. Verder zie ik niet veel nieuws helaas.

Ik maak me niet druk over dat ik WW ontvang, ik heb altijd gewerkt en afgedragen dus gewoon recht op. Verder zitten mijn dagen vol met verhuizing en voorbereiden van een vakantie die ik al heel lang gepland had, dus ik verveel me niet. Het moet alleen niet al te lang gaan duren. Ik merk wel dat ik zelf ook kritischer ben geworden en wel ergens wil beginnen waar ik het echt naar mijn zin ga hebben en in een omgeving die bij me past. Ik heb daardoor 1 functie afgewezen, waar ik me eerst heel schuldig over voelde maar wat echt de beste beslissing was op de lange termijn.Zo dus je hebt al 3 kansen en zelfs 1 afgewezen! Wat een luxe
Luxe inderdaad! Succes Cortana! Klinkt als een situatie waarin je vast niet heel lang thuis zit!

Het is natuurlijk ook afhankelijk van heel veel factoren; branche, leeftijd, regio.....

Dat is heel zuur lola, en ook heel krom. Werken moet gewoon lonen, maar het word je dus lastig gemaakt door alle regeltjes. En dan is het begrijpelijk dat je huiverig bent voor een kortere klus.... Communicatie staat al bekend als lastige branche toch?
quote:limara schreef op 05 maart 2017 @ 15:43:

Luxe inderdaad! Succes Cortana! Klinkt als een situatie waarin je vast niet heel lang thuis zit!

Het is natuurlijk ook afhankelijk van heel veel factoren; branche, leeftijd, regio.....

Dat is heel zuur lola, en ook heel krom. Werken moet gewoon lonen, maar het word je dus lastig gemaakt door alle regeltjes. En dan is het begrijpelijk dat je huiverig bent voor een kortere klus.... Communicatie staat al bekend als lastige branche toch?Klopt, en de tijdelijke klussen die ik kan krijgen hebben ook niets te maken met mijn vak of zorgen straks voor meer kans op een echte baan. Dus daarom ben ik ook heel huiverig om werk te accepteren, ook omdat het dus feitelijk niet snel wat oplevert qua inkomsten. Echter verveel ik mij op sommige momenten enorm, zoals vandaag, wanneer iedereen lekker weekend aan het vieren is samen en doordeweeks ook geen tijd hebben om dingen te doen omdat ze werken... Ben gewoon echt uitgekeken thuis en bijna alles kost geld of heb je mensen voor nodig. Ik verwacht komende week een paar reacties en sluit niet uit dat het allemaal afwijzingen zijn. Maar ik blijf hoop houden!
Zooo, weer een nieuwe week!

@ditte_ Mocht je dit nog lezen: ik wens je een hele fijne werkweek!

Hoe is het met alle anderen? Leuk weekend gehad? Wat zijn de plannen voor deze week?

@Teletubbie Had je deze week dat kennismakingsgesprek voor de functie waar je eigenlijk geen ervaring in had?

@lola Heel goed dat je hoop blijft houden! Ik hoor de hele tijd dat de economie weer aantrekt, dus de werkgelegenheid zal zeker snel toenemen!

@Cortana Welkom bij de club! Je hebt groot gelijk dat je in eerste instantie een baan zoekt die in alle opzichten bij je past. Dan zal dat ook een baan zijn waar je langere tijd wilt en kunt blijven.

Vorige week ben ik bij de uitkeringsinstantie geweest. Ik mag een fulltime bijscholingscursus doen, waar ik heel blij mee ben en waar ik heel veel zin in heb! Daarnaast ben ik benaderd voor een freelance klus. Het zal financieel niet veel opleveren, maar op die manier houd ik mijn werkervaring tenminste een beetje bij.

Fijne en succesvolle week iedereen!
+
Het betreffende bedrijf heeft inmiddels, in 4 dagen, 130 brieven ontvangen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Iedereen weer een goede week gewenst! Merkte vanochtend dat het toch erg veel moeite kost om je bed uit te komen zonder doel, ben amper een uur wakker... vandaag even boodschappen doen, iets bij de gemeente regelen en dan maar eens schoonmaken... en ondertussen maar waar afwachten of ik wat hoor van lopende sollicitaties en straks kijken voor nieuwe vacatures.
quote:Gatti schreef op 06 maart 2017 @ 10:23:

Het betreffende bedrijf heeft inmiddels, in 4 dagen, 130 brieven ontvangen. Herkenbaar! Alleen bij mij zijn het vaak 300+ reacties... maar ik ben tóch een keer uitgenodigd uit die hele grote stapel dus dat geef hoop. Alleen duurt het daarom ook langer voor je wat hoort omdat ze zoveel reacties hebben, soms reageren alle bedrijven op dezelfde dag.
hoi allemaal ik meld mij ook maar even aan. helaaas ook werkloos en had net zo iets raars meegmaakt. vrijdag brief gestuurd naar zeer passende functie meteen erg enthousiast mailtje terug dat ze mij graag wilde uitnodigen. ik stuurdr haar een mail terug dat ik as week volledig beschikbaar ben, krijg ik vandaag een mailtje dat zoveel reaties heeft gehad en toch besloot met een select groepje een gesprek aan te gaan?! wtf momentje.. moet echt de moed er in houden pfff....
Oei, dat is wel héél sneu, huurvrouwtje. En ook niet netjes van het bedrijf, vind ik. Dan moeten ze gewoon wat langer wachten voor ze mensen gaan uitnodigen, vind ik.

Hier gaat het *piep* met solliciteren. Ik word nergens uitgenodigd. Heel demotiverend.
Neee vond t ook niet zo netjes! Aah ik ssnap je zo erg! Vreselijk... Mn moed om door te zetten is ook langzaam verdwenen
Sterkte huurvrouwtje, echt heel slordig van dat bedrijf. Blij maken met een dode mus....

Ben je al lang op zoek?

Ik krijg net een afwijzing binnen, want ze hadden erg veel reacties en konden daardoor zeer selectief zijn in hun eisen...

Ik zit amper een week thuis maar voel al veel frustraties.... mijn ritme begint ook al af te takelen; om 2 uur kon ik de slaap nog niet vatten. ....
Afwijzing binnen omdat ik een te hoge opleiding heb.... kijk ik naar de vacaturetekst, zoeken ze minimaal een MBO-er... Haal het woordje minimaal dan weg..
Hoi allemaal,

Ik lees al een tijdje met jullie mee en dacht ik kan mezelf net zo goed aanmelden en mee praten.

Hopelijk vinden jullie dat goed ;)

Helaas moet ik ook op zoek naar een andere baan.

Ik werk nu nog (tot eind deze maand) als schoonmaakster (oproepbasis) in een ziekenhuis.

Hier werk ik al ruim 7 jaar.

Maar helaas word mijn contract niet meer verlengd omdat ze voortaan verder willen met studenten als uitzendkrachten.

Een gewone contract word op deze functie al jaren niet meer gegeven.

Ik heb alvast een open sollicitatie in de thuiszorg verstuurd.

En een sollicitatie lopen in een verpleeg tehuis,waar ik uiterlijk eind deze week iets van zou moeten horen.

Verder ben ik mezelf nu volop aan het oriënteren om een opleiding als verzorgende ig te volgen.

Volgende week ga ik naar een informatie bijeenkomst van het uwv en het leer werk loket.

Hopelijk kunnen hun mij meer wegwijs maken.

Want voor verzorgende ig heb ik niet de juiste vooropleiding gehad.

Maar ik hoop dat er toch een manier is om deze opleiding te kunnen doen.
quote:limara schreef op 06 maart 2017 @ 15:15:

Sterkte huurvrouwtje, echt heel slordig van dat bedrijf. Blij maken met een dode mus....

Ben je al lang op zoek?

Ik krijg net een afwijzing binnen, want ze hadden erg veel reacties en konden daardoor zeer selectief zijn in hun eisen...

Ik zit amper een week thuis maar voel al veel frustraties.... mijn ritme begint ook al af te takelen; om 2 uur kon ik de slaap nog niet vatten. ....dank je! nee denk nu bijna 1 maand.. maar dat voelt als 5 jr :( ik snap jou dus echt helemaal. mn ritme is weg en voel me zo nutteloos pff. jammer dat he afwijzing hebt gehad! hopelijk komt er snel iets leuks op je pad
Wat een hoop reacties vandaag!

Zo lullig huurvrouwtje, je leeft er ook een beetje naar toe!

Ik mag woensdag op gesprek! Ik heb er zin in.

Merk dat ik steeds meer dingen om het huis ga oppakken. Hypotheek gegevens allemaal bij elkaar sprokkelen voor de belastingdienst, vakantie boeken, tuin opknappen, garage, poetsen.

Morgen roosters ophangen in de keuken en naar de intratuin. Gelukkig zijn we vorig jaar verhuisd naar een oudere woning. Dus genoeg te doen.

Alleen wel jammer dat vriendlief niet echt mee denkt of enthousiast is over wat ik dan heb gedaan.

Hij is net begonnen met een nieuwe aanstelling en is alleen maar bezig met zijn werk. Bah, maarja even doorzetten dan maar.
Hi iedereen!

Ik was de afgelopen dagen echt even te druk om te schrijven, maar nu even tijd om bij te lezen en te reageren.

Huurvrouwtje, Nou ja zeg, das onprofessioneel zeg! Je maakt wat sh*t mee hoor als sollicitant tegenwoordig. Heel vervelend.

Lola en Limara, balen die afwijzingen! En dan helemaal die 'we konden dus erg kritisch zijn'. Niet leuk om te horen.

Gatti, pffff dat zijn er een heleboel! Het verbaast me elke keer weer hoeveel reacties er per vacature binnen komen. Blijkbaar zijn er dus echt heel veel mensen op zoek naar een baan.

Teletubbie, succes morgen met je gesprek! Hopelijk wordt het een leuk gesprek!

Trikkie, welkom! Dat zou mooi zijn als je die opleiding kunt gaan volgen. Volgens mij is er veel vraag naar mensen met die opleiding dus het zou je kansen denk ik wel vergroten.

Hier mijn gesprekken van deze week afgerond. Ik moet zeggen dat het allemaal erg leuke gesprekken waren en ik dus een positief gevoel heb. Krijg er in ieder geval positieve energie van. Hopelijk ook nog een baan haha, maar dat wachten we nog even af. Ik verwacht deze week van 2 al een terugkoppeling dus het lange wachten is begonnen.
Een dag zonder afwijzing! Hopelijk morgen geen twee tegelijk... :D Voor de rest een nietszeggend dagje, ben wel uitgekeken helaas.
Chica: dank je.

Ik zal voor je duimen.

Fijn dat je er z'n fijn gevoel eraan over houdt.

Lola: hopelijk krijg je deze week een goed bericht,zal voor je duimen.

Teletubbie: succes met je gesprek,hopelijk komt er iets moois uit.

Straks even het roc bellen,kijken hoe het nou precies zit met de toelatingseisen.

Verder zag ik net dat de einddatum voor de baan waar ik op gesolliciteerd heb,is verlengd naar het einde van deze maand.

Dus dan zou ik nu uiterlijk midden april wat van ze gaan horen ipv eind deze week.
Jep... nooit iets roepen over afwijzingen. Zojuist eentje in de mailbox ;( Standaard riedeltje helaas. Nog 2 sollicitaties lopen, voor de rest helemaal niks qua nieuw aanbod. Het gaat vandaag de hele dag regenen maar heb eigenlijk nog wel vlees nodig... pfff... :( Gisteren ook compleet natgeregend haha. Succes vandaag allen.

Net een mail gehad van andere sollicitatie: heel veel reacties dus gaat nog wel even duren voor ze een selectie maken...
Dank je Trikkie, ik zit al best even thuis en ook een hele tijd geen gesprekken gehad, dus dan is het extra fijn als er meerdere dingen tegelijk lopen ineens. Jeetje, half april is nog wel lang wachten zeg!

Balen Lola! Maar bij die andere maak je in ieder geval nog wel kans!

Wat een triest weer vandaag zeg hopelijk wordt het snel wat beter zodat we weer lekker naar buiten kunnen.
Wat balen voor je Lola,hopelijk komen de andere wel met goed nieuws.

Dat geloof ik meteen Chica,hoe lang zit je al thuis (als ik vragen mag)

Ja ik baalde er ook wel een beetje van dat het nu nog langer wachten word.

Maar heb vandaag maar weer wat andere dingetjes geregeld.

Allereerst naar het roc gebeld ivm de opleidingseisen.

Ik moet eerst een bbl plek vinden,en als het bedrijf mij dan aanmeld voor de opleiding dan moet ik een toelatingstest doen.

Nu ben ik niet bang voor de test maar wel dat het nu nog moeilijker word om een bbl plek te vinden.

Aangezien in de vacatures overal om bepaalde diploma's gevraag word.

Maar ik geef niet op,dus heb toch op twee vacatures voor bbl gesolliciteerd vandaag.
neem aan dat jullie ook in de ww zitten, wachten jullie dan ook zo lang op de uitbetaling... heb het nog steeds niet ontvangen heel erg vervelend!
@huurvrouwtje

Heb je wel de opgaaf inkomsten ingeleverd? Die moeten ze eerst hebben voordat ze de betaling gaan verwerken. Ik heb het op 1 maart ingevuld en kreeg vrijwel direct (1 of 2 dagen later) een brief dat ze gingen overmaken. Geen idee of het ook al gestort is.

Verder lees ik goede en slechte berichten. Ik duim voor iedereen met potjes op het vuur en een knuffel voor allen met afwijzingen!
[quote]-NummerZoveel- schreef op 08 maart 2017 @ 13:21:

@huurvrouwtje

Heb je wel de opgaaf inkomsten ingeleverd? Die moeten ze eerst hebben voordat ze de betaling gaan verwerken. Ik heb het op 1 maart ingevuld en kreeg vrijwel direct (1 of 2 dagen later) een brief dat ze gingen overmaken. Geen idee of het ook al gestort is.

Verder lees ik goede en slechte berichten. Ik duim voor iedereen met potjes op het vuur en een knuffel voor allen met afwijzingen! :hug:[/quot

ja heb die meteen 1maart ingevuld en mail ontvangen dat het verwerkt gaat worden. maar mn huur wordt de 1e afgeschreven dus zit beetje op zwart zaad zeg maar... vind t zo vervelend zo afhankelijk te zijn pfff maargoed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven