Zwanger worden vanaf zomer 2017

03-01-2017 12:20 1051 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na jaren van meelezen op deze pijler nu eindelijk zelf een topic openen. Vriend en ik hebben besloten om vanaf deze zomer gaan proberen om zwanger te worden. Vind het heel leuk, maar ook super spannend. Daarom lijkt het me leuk om met anderen hier over te schrijven, over het wachten en dan om ervaringen uit te wisselen als we er echt voor gaan. Lijkt me zo gek om na jaren van voorzichtig zijn nu juist zwanger te willen worden

Ik word trouwens binnenkort 30 en mijn vriend is 31.

Deze week slik ik mijn laatste pil om te kijken of ik daarna een cyclus krijg. Heb een app op m'n telefoon geïnstalleerd om te kijken hoe mijn cyclus is en wanneer de vruchtbare dagen zijn (plan is om dan nog condooms te gaan gebruiken tot de zomer). En wil dan straks ook foliumzuur halen zodat ik daar op tijd mee kan beginnen.

Hieronder een tabel!

NaamLeeftijd/partnerHoeveelste kindjeNODRondeBijzonderhedenAcrobaleno25 / 271e--Waarschijnlijk starten deze zomerSneeuwwitje30 / 311e--Start juni?Bibi25 / 261e---Siepel29 / 311e--Gestopt met pil, cyclus op gang gekomenZjuulz33 / 302e--Vorige zwangerschap IUITrijntje32 / 323e--Dochter 5 jaar, zoontje 10 wekenAster33 / 381e--Wachten vanwege medische situatieSuikerbloem28 / 281e--Zwanger Lilly28 / 282e--Zoontje van 2 jaarMajoorZoetekauw25 / 381e--Zwanger Paradise26 / 311e---Krullen-bol27 / 341e---Shadowfaxx27 / 321e---Evda34 / 333e--Dochter 10 mnd, zoon 4,5Imt29 / 321e---Devenie26 / 281e---Browneyes30 / 281e---Vlammetje31 / 342e--Dochter 17 maandenOlive22 / 281e---Haarlemsmeisje28 / 291e---Rose-Elise25 / 291e--Trouwen op 3-4Summer /1e---Greys30/392e---Lottie28 / 301e---Zuidse33 / ?2e--ZoontjeMarl28 / 271e---Bouvrie38 / 382e--Zoontje van 2Nav26 / 321e--Trouwen in juliTheekopje27 / 311e---

Ik ben al gestart toen ik ook met de pil stopte
@Vlammetje dat vraag ik me ook af. Ik heb op internet gelezen 6-4 weken van te voren.

Ik ben ook aan het twijfelen om misschien eerder te stoppen met anti conceptie.

Omdat ik nu de nuvaring gebruik weet ik niet of hierbij ook de "ontpillings fase" hoort.

Heb een beetje op internet rond gezocht en het verschilt per persoon enorm.

De ene is wel direcht zwanger en bij de ander duurt het een aantal maanden.

Omdat ik deze maand met een cursus begin die duurt tot februari wilt ik graag wel die kunnen afmaken dus dan moet ik ergens rondom Juni of later zwanger raken. Maar ben stiekem beetje ongeduldig
Hi!

Ik ben ook al begonnen met het slikken van foliumzuur toen ik stopte met de pil. Mocht ik perongeluk zwanger worden dan wil ik het al slikken.

Heel herkenbaar devenie. Ik ben ook een beetje ongeduldig aan het worden.
@Devenie, ik gebruikte voor mijn eerste zwangerschap ook de nuvaring. Ik stopte in oktober (niet om zwanger te worden maar wilde eens weten hoe ik me zou voelen zonder AC) en werd in november meteen gewoon ongesteld en ben eind december/begin januari zwanger geraakt. Dus bij mij kwam de cyclus meteen op gang. Dat geven ze ook aan toch bij de nuvaring? Omdat het plaatselijk werkt is het snel weer uit je lijf wanneer je stopt.
Klopt, staat ook zo beschreven.

Helaas gebruikt bijna niemand in mijn omgeving verder de nuvaring. Heb een beetje op internet gezocht maar zoals ik al zei verschilde daar de verhalen enorm.

Ik twijfel dus over wat ik nou het beste zou kunnen doen.. de planning is eigelijk stoppen rond Juli. Als ik het daar met mijn man over heb zegt hij, ja schat ik weet het toch ook niet. Doe waar jij je goed bij voelt. Ben weer in o'n 2 strijd met mezelf, verstand zegt iets anders dan mijn gevoel.
@devenie, is het niet een optie om te stoppen en dan nog een tijdje condooms te gebruiken? Zo deden wij dat ook (en doen we het nog steeds). is niet het leukste natuurlijk maar dan kan je wel even kijken wat je cyclus doet en starten wanneer je wil.
ohja goeie wat betreft foliumzuur. Ik ga het ook maar binnenkort eens in huis halen! Vorige zwangerschap was ik 1 maand van te voren gestart ermee, en wel direct zwanger. (net op tijd dus..)
Ik heb gisteren bij de etos even op die potjes staan kijken en zag daar een mix staan van foliumzuur en vitamines. en dan 2 varianten. 1 voor als je zwanger wilt worden en 1 voor als je zwanger bent.

Ik twijfel echt of ik al moet gaan slikken. Wij gaan er echt pas in juli voor... En gebruiken nu condooms...

Wat is wijsheid...

@Devenie ik ben het eens met wat Vlammetje zegt.
Tralalalala
Ik ga pas in mei beginnen met foliumzuur. Wij gaan in juli pas de condooms de deur uit doen en dan echt beginnen. Vind het wel heel vroeg om er nu al mee te gaan beginnen. 4-6 weken voor start is volgens mij voldoende.
@krullenbol, wij starten ook pas in juli/augustus dus ik ga ook nog niet aan de foliumzuur denk ik. Waarschijnlijk pas in mei. En we gebruiken alleen condooms, er is altijd een klein risico dat er iets mis gaat natuurlijk maar als je ze goed gebruikt is die kans klein. Wij doen het al anderhalf jaar zo en het is nog steeds niet fout gegaan. Daarbij was ik wel bij poging 1 zonder condoom zwanger dus ik heb er wel vertrouwen in dat het voldoende bescherming biedt.
Klopt, dat is iets om over na te gaan denken, de condooms ..

Nog even een paar weekjes wachten totdat hij thuis is dat we het kunnen bespreken.

Thanks =)
Wij beginnen ook in juli. Ik dacht in mei te beginnen met foliumzuur.

Bedankt voor de reacties over het trouwen. Misschien dat we dat toch nog gaan doen, spannend! We willen het graag wel goedkoop houden. Dus als er nog tips zijn, hoor ik het graag!!
krullenbol ik begin ook pas rond juli-augustus met zwanger worden. Ik ga met foliumzuur in mei-juni ongeveer starten denk ik.

Wij gebruiken momenteel ook condooms
Wij starten waarschijnlijk zoals het nu lijkt in mei, dus over een paar weken begin ik met foliumzuur.
Denk dat ik half mei dan maar aan de foliumzuur start.
Tralalalala
Ik ben inmiddels gestart met foliumzuur; april/mei is al gauw!

Begin er steeds meer zin in te krijgen; we krijgen ook steeds meer babynieuws op t werk en in de vriendenkring!
Ik krijg er ook echt steeds meer zin in! We zijn begonnen met klussen in de toekomstige babykamer. Was echt een bende, nog behang erop vd oude bewoners, betonnen vloer etc. Wonen hier nog maar een paar maanden en waren er nog niet aan toegekomen. Voelt toch wel bijzonder om een kamer nu netjes te maken waar dan het zo gewenste kindje komt te slapen!
Leuk is dat suikerbloem! Ik heb het kamertje al aan kant; zodra ik zwanger raak gaat mijn bureau eruit en de babyspullen er in. Inmiddels ben ik al leuke websites aan het verzamelen met babyspullen. Kopen doe ik nog niet (wil het lot niet tarten ). Zijn anderen al lijstjes aan maken of zijn misschien de eerste spulletjes al gekocht?
Jaa leuk dat ben ik ook aan het doen!! Heb al een kledingkast en een schommelstoel op het oog. En verder weet ik al hoe ik het wil qua styling. Zou het liefst dat straks ook gelijk doen maar dat gaat een beetje te ver haha! Ik wil idd ook het lot niet tarten, straks lukt het niet meteen en hebben wij al een complete kinderkamer
Leuk meiden!

Spannend allemaal

Ik weet wel al welke kamer de kinderkamer word ... maar nog geen concrete plannen.
Wij hebben al flink geruimd in de toekomstige babykamer. Binnenkort zullen we er ook alvast een vloer inleggen. We hebben al wel een idee welk meubilair we willen. Ik denk ook al te weten welke kinderwagen ik wil, maar dan zouden we hem eerst eens in de winkel moeten zien ipv online. Ik vind het leuk om me alvast wat te oriënteren op dingen
haha wat de babykamer betreft ik maakte mijn man helemaal gek om die in orde te maken. Uiteindelijk maar goed ook denk je aangezien ik 2 maanden te vroeg was bevallen. Maar die hele kamer hebben we alleen maar gebruikt om hem te verschonen en aan te kleden. Hij slaapt nu al 2 jaar bij ons op de kamer haha. Wij hebben een cosleeper (een ledikant die aan een kant open is en tegen ons bed aanstaat). Ideaal!! Als ik zwanger raak dan wil ik een peuterbedje kopen voor hem en dan mag hij in zijn eigen kamer slapen. En de baby mag weer lekker 2 jaar bij ons op de kamer
Waar de babykamer komt was voor ons ook meteen duidelijk. De kozijnen en het stuukwerk zitten er net in. Dus de baby krijgt straks een compleet nieuwe kamer.

Verder weet ik alleen welke kinderwagen ik wil, alleen mijn man vindt hem belachelijk duur. Maargoed je moet nooit een zwangere vrouw tegen spreken, die kinderwagen komt er wel alleen weet hij dat nog niet
Wij moeten ook nog wat klussen om een babykamer te creëren. Onze dochter blijft dan in de oude babykamer slapen. We hebben een heel schattig klein kamertje maar die staat vol met mijn kleding en schoenen. We willen dan eerst een vaste trap naar de zolder maken zodat mijn kleding daar naartoe kan en ik niet steeds de vlizotrap uit moet klappen. En dan maken we van het kleine kamertje de babykamer.

Wel wil ik na de ervaring van de eerste absoluut een cosleeper aanschaffen en geen wieg meer. Lijkt me echt zoveel fijner! En waarschijnlijk slaapt de baby sowieso de eerste 5/6 maanden bij ons.
Wij wonen in een nieuwbouwhuis, dus een kamer is al wel aardig klaar. Maar ik ga nu nog niets kopen of uitzoeken. Eerst maar eens kijken hoe het gaat. Wil niet op de zaken vooruit lopen. Als het lang duurt vind ik het zo gek dat je al allemaal dingen in huis hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven