Zwanger worden vanaf zomer 2017
dinsdag 3 januari 2017 om 12:20
Na jaren van meelezen op deze pijler nu eindelijk zelf een topic openen. Vriend en ik hebben besloten om vanaf deze zomer gaan proberen om zwanger te worden. Vind het heel leuk, maar ook super spannend. Daarom lijkt het me leuk om met anderen hier over te schrijven, over het wachten en dan om ervaringen uit te wisselen als we er echt voor gaan. Lijkt me zo gek om na jaren van voorzichtig zijn nu juist zwanger te willen worden
Ik word trouwens binnenkort 30 en mijn vriend is 31.
Deze week slik ik mijn laatste pil om te kijken of ik daarna een cyclus krijg. Heb een app op m'n telefoon geïnstalleerd om te kijken hoe mijn cyclus is en wanneer de vruchtbare dagen zijn (plan is om dan nog condooms te gaan gebruiken tot de zomer). En wil dan straks ook foliumzuur halen zodat ik daar op tijd mee kan beginnen.
Hieronder een tabel!
NaamLeeftijd/partnerHoeveelste kindjeNODRondeBijzonderhedenAcrobaleno25 / 271e--Waarschijnlijk starten deze zomerSneeuwwitje30 / 311e--Start juni?Bibi25 / 261e---Siepel29 / 311e--Gestopt met pil, cyclus op gang gekomenZjuulz33 / 302e--Vorige zwangerschap IUITrijntje32 / 323e--Dochter 5 jaar, zoontje 10 wekenAster33 / 381e--Wachten vanwege medische situatieSuikerbloem28 / 281e--Zwanger Lilly28 / 282e--Zoontje van 2 jaarMajoorZoetekauw25 / 381e--Zwanger Paradise26 / 311e---Krullen-bol27 / 341e---Shadowfaxx27 / 321e---Evda34 / 333e--Dochter 10 mnd, zoon 4,5Imt29 / 321e---Devenie26 / 281e---Browneyes30 / 281e---Vlammetje31 / 342e--Dochter 17 maandenOlive22 / 281e---Haarlemsmeisje28 / 291e---Rose-Elise25 / 291e--Trouwen op 3-4Summer /1e---Greys30/392e---Lottie28 / 301e---Zuidse33 / ?2e--ZoontjeMarl28 / 271e---Bouvrie38 / 382e--Zoontje van 2Nav26 / 321e--Trouwen in juliTheekopje27 / 311e---
Ik word trouwens binnenkort 30 en mijn vriend is 31.
Deze week slik ik mijn laatste pil om te kijken of ik daarna een cyclus krijg. Heb een app op m'n telefoon geïnstalleerd om te kijken hoe mijn cyclus is en wanneer de vruchtbare dagen zijn (plan is om dan nog condooms te gaan gebruiken tot de zomer). En wil dan straks ook foliumzuur halen zodat ik daar op tijd mee kan beginnen.
Hieronder een tabel!
NaamLeeftijd/partnerHoeveelste kindjeNODRondeBijzonderhedenAcrobaleno25 / 271e--Waarschijnlijk starten deze zomerSneeuwwitje30 / 311e--Start juni?Bibi25 / 261e---Siepel29 / 311e--Gestopt met pil, cyclus op gang gekomenZjuulz33 / 302e--Vorige zwangerschap IUITrijntje32 / 323e--Dochter 5 jaar, zoontje 10 wekenAster33 / 381e--Wachten vanwege medische situatieSuikerbloem28 / 281e--Zwanger Lilly28 / 282e--Zoontje van 2 jaarMajoorZoetekauw25 / 381e--Zwanger Paradise26 / 311e---Krullen-bol27 / 341e---Shadowfaxx27 / 321e---Evda34 / 333e--Dochter 10 mnd, zoon 4,5Imt29 / 321e---Devenie26 / 281e---Browneyes30 / 281e---Vlammetje31 / 342e--Dochter 17 maandenOlive22 / 281e---Haarlemsmeisje28 / 291e---Rose-Elise25 / 291e--Trouwen op 3-4Summer /1e---Greys30/392e---Lottie28 / 301e---Zuidse33 / ?2e--ZoontjeMarl28 / 271e---Bouvrie38 / 382e--Zoontje van 2Nav26 / 321e--Trouwen in juliTheekopje27 / 311e---

donderdag 9 maart 2017 om 11:08
Ik heb ook al wel wat op het oog, maar nog niks gekocht. Wil ook het lot niet tarten! Ik wil ook graag een co-sleeper, lijkt me ideaal! Wij moeten nog wat kleine verbouwingen doen voor de babykamer, daar gaan we binnenkort mer starten, want we pakken ook onze eigen kamer aan.
Nu eerst die cyclus maar op orde .. grrrr
Nu eerst die cyclus maar op orde .. grrrr
donderdag 9 maart 2017 om 11:51
Ik had zaterdagavond een vriendinnen avondje en we hadden het zo over baby's.. toen stelde een van mijn vriendinnen de vraag of ik zou blijven sporten en op mijn voeding zou blijven letten.
Mijn antwoord daarop was ja, natuurlijk indien de situatie het toe zou laten. Natuurlijk niet meer zo extreem als wat ik nu doe. Maar ik vind het belangrijk om ook tijdens mijn zwangerschap fit&gezond bezig te zijn.
"Mijn huisige situatie is; 4 a 5 x in de week sporten.. een aantal jaren bikini fitnesswedstrijden gedaan en dus ook altijd onder controle van een coach"
Hoe staan jullie daar tegenover?
Een kennis die at altijd alles wat los en vast zat, want ze moest natuurlijk voor 2 eten. En nu kan ze er niet mee omgaan dat ze haar vetjes niet kwijt raakt haha.
Mijn antwoord daarop was ja, natuurlijk indien de situatie het toe zou laten. Natuurlijk niet meer zo extreem als wat ik nu doe. Maar ik vind het belangrijk om ook tijdens mijn zwangerschap fit&gezond bezig te zijn.
"Mijn huisige situatie is; 4 a 5 x in de week sporten.. een aantal jaren bikini fitnesswedstrijden gedaan en dus ook altijd onder controle van een coach"
Hoe staan jullie daar tegenover?
Een kennis die at altijd alles wat los en vast zat, want ze moest natuurlijk voor 2 eten. En nu kan ze er niet mee omgaan dat ze haar vetjes niet kwijt raakt haha.
donderdag 9 maart 2017 om 12:22
wow Devenie wat ben je gedreven! Ik sport echt nooit..... ben slank van mezelf gelukkig. Tijdens de zwangerschap had ik zo een enorme honger, dat hou je echt niet tegen als je dat hebt hoor. Ik was bij 32 weken 16 kg aangekomen. De vk maakte zich er nooit zorgen om omdat ik toch slank begon aan de zwschap. Na de bevalling ben ik 21 kg kwijtgeraakt vanzelf. Lang leve borstvoeding haha
Dus ja tijdens zwangerschap probeer ik wel zo gezond mogelijk te eten, maar als ik honger heb dan eet ik gewoon (probeer wel verantwoord).
Dus ja tijdens zwangerschap probeer ik wel zo gezond mogelijk te eten, maar als ik honger heb dan eet ik gewoon (probeer wel verantwoord).
donderdag 9 maart 2017 om 12:42
@lilly dat is mooi meegenomen als je meer afvalt dan dat je bij bent gekomen
Ik zou mezelf ook niet verbieden om te eten absoluut niet, ik eet z'n 6x op een dag dus denk dat ik het tijdens mijn zwangerschap dan wel goed volhoudt, af en toe komt het eten me m'n neus uit haha.
Ben ook niet bang om aan te komen het is denk ik meer dat ik me zo veel prettiger zou voelen.
En misschien een beetje verslaafd eraan ..
Ik zou mezelf ook niet verbieden om te eten absoluut niet, ik eet z'n 6x op een dag dus denk dat ik het tijdens mijn zwangerschap dan wel goed volhoudt, af en toe komt het eten me m'n neus uit haha.
Ben ook niet bang om aan te komen het is denk ik meer dat ik me zo veel prettiger zou voelen.
En misschien een beetje verslaafd eraan ..
donderdag 9 maart 2017 om 14:48
haha Devenie verder is sporten natuurlijk prima. Ik ben blij dat ik niet sportte tijdens de zwangerschap want wellicht was mijn zoon nog vroeger ter wereld gekomen door alle inspanningen. Denk sowieso dat ik daarom wat angstiger zal zijn ook met een tweede. Dus juist wat meer rustig aan zal doen, want wil het niet weer meemaken.
Maar pfieuw echt knap, ik doe het je niet na hahah
Die honger was wel echt erg toen ik zwanger was jeetje, ik at voor de lunch al 6 boterhammen en noodles. Veel at ik hahaha
Maar pfieuw echt knap, ik doe het je niet na hahah
Die honger was wel echt erg toen ik zwanger was jeetje, ik at voor de lunch al 6 boterhammen en noodles. Veel at ik hahaha
donderdag 9 maart 2017 om 18:04
donderdag 9 maart 2017 om 18:39
Ik ben ook van plan te blijven sporten, aangepast op een gegeven moment natuurlijk. Ik ben alleen nog niet zo op de hoogte wat wel en niet mag, er staat me iets bij van rechte buikspieren niet meer trainen? En ik heb verder geen idee of steps kwaad kan, dat doe ik graag en vrij intensief met veel sprongen en draaien. Zou je zoiets vanzelf aanvoelen als je daar beter mee kunt stoppen bij een dikke buik of zou dat ook in een vroege fase kwaad kunnen? Ik wil sowieso als ik zwanger ben snel daarover de vk raadplegen. Ik sport nu 3x per week (steps en body pump).
donderdag 9 maart 2017 om 20:24
Ik ben weer bezig om de crossfit op te starten, en de bedoelling is om dit vol te houden tot aan het verlof. Mijn trainster deed precies t zelfde alleen met een aangepast programma. Gelukkig wandelen er meer zwangeren rond en ze helpen je er graag mee. Daarnaast doen we nog een keertje hardlopen en een yoga les. En ik verwacht het hardlopen straks een keer te laten schieten. De yoga schakelen we gewoon over naar de zwangerschapsvariant ?.

donderdag 9 maart 2017 om 20:32
Wat zijn jullie allemaal sportief
Terwijl ik dit lees lig ik languit op de bank een bakje chocolade mousse leeg te lepelen
Maargoed ik heb wel altijd gesport maar mocht dat vanwege hernia afgelopen jaar niet. Nu weet net begonnen met opbouwen, op niveau oma. Volgens sportfysio duurt het zeker kog half jaar voordat ik mag body pumpen (deed ik graag). Maar dacht stiekem meteen dan zit ik daar straks met mn zwangere buik
Terwijl ik dit lees lig ik languit op de bank een bakje chocolade mousse leeg te lepelen
Maargoed ik heb wel altijd gesport maar mocht dat vanwege hernia afgelopen jaar niet. Nu weet net begonnen met opbouwen, op niveau oma. Volgens sportfysio duurt het zeker kog half jaar voordat ik mag body pumpen (deed ik graag). Maar dacht stiekem meteen dan zit ik daar straks met mn zwangere buik
donderdag 9 maart 2017 om 20:46
Ik loop hard en ga 1x per week naar bootcamp. Ik wil het hardlopen wel blijven doen. Een vriendin heeft nog tot een maand of 6 hardgelopen (wel heel langzaam). Vind het heerlijk, even m'n hoofd leegmaken. Als het niet lukt even gaan wandelen. Ik fiets nu ook elke dag naar m'n werk, dat wil ik wel vol blijven houden.
Wil niet gaan eten voor 2, maar als ik soms hoor hoeveel honger je kunt hebben dan moet je wel echt meer gaan eten. Maar goed, tussen 6 boterhammen of een heleboel hamburgers zit natuurlijk wel een groot verschil
Ik probeer nu nog wat af te vallen, scheelt straks weer, haha.
Wil niet gaan eten voor 2, maar als ik soms hoor hoeveel honger je kunt hebben dan moet je wel echt meer gaan eten. Maar goed, tussen 6 boterhammen of een heleboel hamburgers zit natuurlijk wel een groot verschil
Ik probeer nu nog wat af te vallen, scheelt straks weer, haha.
donderdag 9 maart 2017 om 21:07
donderdag 9 maart 2017 om 21:11
Wat zijne allemaal gezellig aan het kletsen hier! Leuk!
Ook wij wonen sinds 2 jaar in een nieuwbouw huis dus weten al wat kinderkamer gast worden.
Muur en vloer zijn gewoon nog helemaal prima dus er hoeft vrij weinig te gebeuren.
Ik koop nog niks. Vind dat iets voor als ik echt zwanger ben. Kijk wel eens de folders door om te oriënteren wat ik leuk zou vinden maar verder niets.
Wat sporten betreft, ik wandel heel veel met m'n hond. En met werken ben ik ook eigenlijk constant aan het lopen.
Echt een sport doe ik niet.
Imt goede vraag wat ga ik missen qua eten als ik zwanger ben..... Ik denk toch wel echt de rauwe zalm en biefstuk. En een wijntje zal ik ook missen
Ook wij wonen sinds 2 jaar in een nieuwbouw huis dus weten al wat kinderkamer gast worden.
Muur en vloer zijn gewoon nog helemaal prima dus er hoeft vrij weinig te gebeuren.
Ik koop nog niks. Vind dat iets voor als ik echt zwanger ben. Kijk wel eens de folders door om te oriënteren wat ik leuk zou vinden maar verder niets.
Wat sporten betreft, ik wandel heel veel met m'n hond. En met werken ben ik ook eigenlijk constant aan het lopen.
Echt een sport doe ik niet.
Imt goede vraag wat ga ik missen qua eten als ik zwanger ben..... Ik denk toch wel echt de rauwe zalm en biefstuk. En een wijntje zal ik ook missen
Tralalalala
donderdag 9 maart 2017 om 21:27
Goeie vraag! Leverworst op een geroosterde boterham! en filet american ennnn een lekker wijntje!
Ik heb bij ons nog nooit een zwangere vrouw zien sporten dus zal de eerste zijn denk ik haha.
Maargoed we wachten af, praktijk is vaak niet zoals ik me voorgesteld had. Ik zit ook met fybromyalgie en ben daar door altijd heel erg moe, ben dus benieuwd hoe dat tijdens de zwangerschap zou zijn.
Ik heb bij ons nog nooit een zwangere vrouw zien sporten dus zal de eerste zijn denk ik haha.
Maargoed we wachten af, praktijk is vaak niet zoals ik me voorgesteld had. Ik zit ook met fybromyalgie en ben daar door altijd heel erg moe, ben dus benieuwd hoe dat tijdens de zwangerschap zou zijn.
donderdag 9 maart 2017 om 22:27

donderdag 9 maart 2017 om 22:38
Oohh sushi en zalm ga ik ook missen! En ik drink graag een speciaal biertje!
Ik sport vrij veel. Voetbal zal ik vrij snel mee moeten stoppen, misschien dat trainen nog kan. Verder hardloop ik en doe krachttraining in de sportschool. Dat wil ik zo lang mogelijk doen. Ik ben best fit en wil dat ook blijven. Fit qua conditie dan.. heb wel een buikje omdat ik ook erg van lekker eten hou :p
Ik sport vrij veel. Voetbal zal ik vrij snel mee moeten stoppen, misschien dat trainen nog kan. Verder hardloop ik en doe krachttraining in de sportschool. Dat wil ik zo lang mogelijk doen. Ik ben best fit en wil dat ook blijven. Fit qua conditie dan.. heb wel een buikje omdat ik ook erg van lekker eten hou :p
donderdag 9 maart 2017 om 22:43
Ik weet natuurlijk al wat ik mistte tijdens de eerste zwangerschap. Dat was met stip op nr 1 droge worst! En daarna sushi en wijn. Speciaal biertjes vind ik ook heerlijk maar toch vind ik het niet lastig om te stoppen met alcohol, je weet waar je het voor doet.
Sporten doe ik af en toe omdat het moet. Maar ben niet heel sportief. Ik hou wel van wandelen en fietsen maar dan met een doel van a naar b zeg maar.
Sporten doe ik af en toe omdat het moet. Maar ben niet heel sportief. Ik hou wel van wandelen en fietsen maar dan met een doel van a naar b zeg maar.
donderdag 9 maart 2017 om 22:45
vrijdag 10 maart 2017 om 22:15
Ik miste de vorige keer idd soms mijn wijntje wel, zeker met mooi weer... en dat je niet alles kon bestellen als je uit eten ging... zeker lastig in de eerste weken (en je het dus nog geheim moet houden
Verder heb ik bij mijn vorige zwangerschap tot de 20 weken gesport (paardrijden) en tot mijn verlof op de fiets naar mijn werk, heerlijk!
Verder heb ik bij mijn vorige zwangerschap tot de 20 weken gesport (paardrijden) en tot mijn verlof op de fiets naar mijn werk, heerlijk!

zaterdag 11 maart 2017 om 09:57
zaterdag 11 maart 2017 om 14:06
Het geheim houden wordt een grote uitdaging! Mijn moeder is in september jarig. Mocht ik dan al zwanger zijn, wil ik het graag op haar verjaardag vertellen. Ongeacht hoe ver ik ben. Ik denk dat het haar mooiste verjaardagscadeau ooit wordt!
Ik denk dat het eten missen wel meevalt. Maar m'n wijntjes... pffff.. 'nee hoor, doe mij maar een lekker kopje thee'. Geen kip die dat gelooft
Ik denk dat het eten missen wel meevalt. Maar m'n wijntjes... pffff.. 'nee hoor, doe mij maar een lekker kopje thee'. Geen kip die dat gelooft