Zwanger worden vanaf zomer 2017

03-01-2017 12:20 1051 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na jaren van meelezen op deze pijler nu eindelijk zelf een topic openen. Vriend en ik hebben besloten om vanaf deze zomer gaan proberen om zwanger te worden. Vind het heel leuk, maar ook super spannend. Daarom lijkt het me leuk om met anderen hier over te schrijven, over het wachten en dan om ervaringen uit te wisselen als we er echt voor gaan. Lijkt me zo gek om na jaren van voorzichtig zijn nu juist zwanger te willen worden

Ik word trouwens binnenkort 30 en mijn vriend is 31.

Deze week slik ik mijn laatste pil om te kijken of ik daarna een cyclus krijg. Heb een app op m'n telefoon geïnstalleerd om te kijken hoe mijn cyclus is en wanneer de vruchtbare dagen zijn (plan is om dan nog condooms te gaan gebruiken tot de zomer). En wil dan straks ook foliumzuur halen zodat ik daar op tijd mee kan beginnen.

Hieronder een tabel!

NaamLeeftijd/partnerHoeveelste kindjeNODRondeBijzonderhedenAcrobaleno25 / 271e--Waarschijnlijk starten deze zomerSneeuwwitje30 / 311e--Start juni?Bibi25 / 261e---Siepel29 / 311e--Gestopt met pil, cyclus op gang gekomenZjuulz33 / 302e--Vorige zwangerschap IUITrijntje32 / 323e--Dochter 5 jaar, zoontje 10 wekenAster33 / 381e--Wachten vanwege medische situatieSuikerbloem28 / 281e--Zwanger Lilly28 / 282e--Zoontje van 2 jaarMajoorZoetekauw25 / 381e--Zwanger Paradise26 / 311e---Krullen-bol27 / 341e---Shadowfaxx27 / 321e---Evda34 / 333e--Dochter 10 mnd, zoon 4,5Imt29 / 321e---Devenie26 / 281e---Browneyes30 / 281e---Vlammetje31 / 342e--Dochter 17 maandenOlive22 / 281e---Haarlemsmeisje28 / 291e---Rose-Elise25 / 291e--Trouwen op 3-4Summer /1e---Greys30/392e---Lottie28 / 301e---Zuidse33 / ?2e--ZoontjeMarl28 / 271e---Bouvrie38 / 382e--Zoontje van 2Nav26 / 321e--Trouwen in juliTheekopje27 / 311e---

Devenie, ik vind dat ook lastig. Vriend niet, omdat hij vindt dat we straks nog lang genoeg tijd hebben om na te denken is nu zijn antwoord 'geen idee'. Ik zoek eigenlijk niet naar betekenis, behalve wel even checken of het in elk geval niks raars betekent. Ik vind het belangrijk dat de naam leuk klinkt voor zowel een klein kind als een volwassene (daarom zou ik niet voor een naam als lola-lily kiezen). En dat het klinkt bij de achternaam, geen gekke dubbelklank ofzo. Ik hou van redelijk korte namen (1-2 lettergrepen), eerder typisch Nederlands dan Engels, niet te trendy maar ook niet te klassiek ofzo. Dus geen josephine of olivier, geen jayson of megan, maar ook geen storm of vlinder. Nou, zoals je ziet weet ik aardig goed wat ik niet wil haha maar wat dan wel vind ik lastig! Denk aan Tymen, Mirthe, Thomas, Jolijn, Fem. Maar daar zit niet al de naam tussen waarvan ik denk Yes! Dus ik hou me aanbevolen waar houden jullie van?
We hebben trouwens vandaag ons papieren jubileum bereikt: 2 maanden forum!
[quote]arcobaleno schreef op 03 maart 2017 @ 20:12:

Devenie, ik vind dat ook lastig. Vriend niet, omdat hij vindt dat we straks nog lang genoeg tijd hebben om na te denken is nu zijn antwoord 'geen idee'. Ik zoek eigenlijk niet naar betekenis, behalve wel even checken of het in elk geval niks raars betekent. Ik vind het belangrijk dat de naam leuk klinkt voor zowel een klein kind als een volwassene (daarom zou ik niet voor een naam als lola-lily kiezen). En dat het klinkt bij de achternaam, geen gekke dubbelklank ofzo. Ik hou van redelijk korte namen (1-2 lettergrepen), eerder typisch Nederlands dan Engels, niet te trendy maar ook niet te klassiek ofzo. Dus geen josephine of olivier, geen jayson of megan, maar ook geen storm of vlinder. Nou, zoals je ziet weet ik aardig goed wat ik niet wil haha maar wat dan wel vind ik lastig! Denk aan Tymen, Mirthe, Thomas, Jolijn, Fem. Maar daar zit niet al de naam tussen waarvan ik denk Yes! Dus ik hou me aanbevolen waar houden jullie van?[/quote.

Thijmen vind ik erg mooi (mooier dan tymen), maar zo heet Mn neefje al. Maar vind dezelfde namen leuk, zelfde categorie

Niet quoten, haal zo weg ivm herkenbaarheid
Leuk! Dan hou ik me aanbevolen voor namensuggesties van jouw kant ;) thijmen vind ik zelf ook mooier, vriend vindt dat te kak (vind ik onzin haha). Hij zou Tyme doen. Dus Tymen is de compromis. Maar niet leuk genoeg om echt dé naam te worden haha maar geeft wel een goede indruk van het type naam dat we zoeken!
Jaa is ook mijn type naam, ben benieuwd of we straks op dezelfde namen uit gaan komen
Ik vind voor een meisje **** en Marit leuk. Een van deze namen mijn vriend ook dus wordt t hem als we meisje gaan krijgen
Haha super leuk je noemt 3 namen die ook op mijn lijstje staan, een staat er niet op want zo heet nichtje en alleen Marit vind ik iets minder. Komt misschien ook omdat we in het zuiden van het land wonen en ondanks dat ik zelf geen mega accent heb gaat marit hier minder mooi klinken. Geldt ook voor mirthe, dus die zal het (helaas!) waarschijnlijk niet worden. Benthe vind ik een zelfde type naam en staat wel hoog op het lijstje!
Ik woon in het zuiden en herken je probleem hoor. Waar ik woon wordt mijn naam met een duidelijke "r" uitgesproken (zeeland) terwijl familie en ouders brabanders zijn en dus die "r" als "g" uitspreken. Ik kan het dus ook alleen met die "g" uitspreken ipv "r" en dat is soms wel vervelend.

Marit wordt hem ook niet bij ons
Ja precies dat dus. Net als Paul wat in Brabant/Limburg (we wonen/werken op de 'grens') eerder Pauwll wordt. Daar wil ik wel rekening mee houden bij de naamkeuze.
daar heb je gelijk in hoor!

Maar die andere namen van mijn lijstje zijn wat dat betreft "veilige" namen. Zoeken zoiets ook voor 'n jongen..
Meisjes namen vind ik veel meer leuk dan van jongens namen. Ik heb heel lang een miesjesnaam in mijn hoofd gehad, maar zo hebben goede vrienden net hun baby genoemd. Die valt dus af helaas!

Vriend is er nog niet zo mee bezig .. is allemaal te ver weg voor hem
Jongensnaam weet ik inderdaad ook nog niet! Heb ik veel minder vaak ook dat ik denk wat een leuke naam.
Ik heb op m'n laptop een document met wat jongens en meisjes namen. Ooit dan haal ik er 1 vanaf en ooit zie ik iets wat ik er dan weer bij zet.

Ik lees met een schuin oog hier ook mee op het jongens en meisjesnamen topic.

Voor een jongen heb ik echt wel al 3 favoriete. Voor meisje heeft het lang geduurd want vind ik lastiger maar heb er nu 2 hoog boven aan.

Vriend is er nog totaal niet mee bezig.

Soms hoor ik een naam en zeg dan hé dat is ook een leuk naam en dan zegt ie of redelijk enthousiast Ja opzich wel of hij zegt euh nee niet echt
Tralalalala
Haha mijn man houd zich er ook nog lang niet mee bezig. Dinsdag waren we in ons huis aan het klussen, en ik was in de kamer wat de babykamer moet gaan worden en dan zegt hij wel; dit wordt dus de kamer van Oscar?

Hij weet dat ik een hekel heb aan die naam haha! Ik zie bepaalde personen uit mijn basisschool tijd voor me en dan blokkeren mijn hersens al.

Ik heb ook in mijn telefoon een notitie met 3 meisjes namen, waarvan ik er tot nu toe er maar 1 echt leuk vindt.

En 4 jongens namen die ik wel stoer vindt.

Ik hoor vaker leuke namen, maar helaas heb ik vaak dat ik bij bepaalde namen al een gezicht voor me zie en een herinnering en dan denk ik hmm nee! Streep erdoor.
Wij hebben de app met de babynamen even getest. Maar vriend zei ook al; daar zijn we toch nog helemaal niet mee bezig. Dus laten dat nu even rusten. Vind ik ook prima. Heb wel een lijstje in mijn hoofd, vooral van meisjesnamen. Heb eentje al heel lang op 1 staan, dus hoop niet dat iemand in mijn omgeving zijn kind zo gaat noemen

Pfff, ben weer zo erg ongesteld... Moet echt goed opletten dat ik niet doorlek en heb last van m'n buik. Ben bijna in staat om weer met de pil te beginnen. Maar goed, dat is ook geen optie natuurlijk. Gelukkig is het weekend, dus kan ik rustig op de bank zitten.. *einde klaagmoment*

Vlammetje, welkom! Als je je gegevens even doorgeeft dan zal ik je ook even in de tabel zetten.
Ik hou ook een lijstje bij op mijn mobiel. Als ik iets hoot zet ik het er meteen op want ik vond een naam bedenken heel lastig de eerste keer. Toen schreef ik ook alle mooie namen in mijn telefoon en kwam mijn man ineens met de naam van onze dochter aanzetten. En die stond ook op mijn lijstje terwijl het niet een heel veelvoorkomende naam is. Dus toen waren we er meteen uit. Allebei apart van elkaar bedacht, dat moest wel een teken zijn.

Voor jongens vind ik het echt super lastig. En voor meisjes ook wel omdat onze kleine meid al de mooiste naam heeft.
Oh ja de gegevens: leeftijd 31, partner 34, 2e kindje, we hebben een dochter van 17 maanden en ik slik geen pil en heb een regelmatige cyclus dus we kunnen meteen starten wanneer we dat besluiten.
Wij hebben drie meisjesnamen en twee jongensnamen. Gaat vast wel goed komen, hahaha. Ik noem ze niet, want het zijn best unieke namen en ik houd het toch graag een beetje privé. We willen de kinderen ook graag een tweede naam geven, daar zijn we nog niet helemaal over uit. Gelukkig hebben we nog tijd zat!

Vorige week kwam het onderwerp "trouwen" toch nog eens op. We dachten dit altijd pas later te doen, maar misschien zouden we toch graag van te voren willen trouwen. Dan is wel meteen alles goed geregeld. Hoe denken jullie erover?
Ik zou heel erg graag van te voren willen trouwen.

We zijn er wel al uit dat we het dan niet heel uitbundig doen. Mja vriend moet me vragen en ondanks de hints die ik zo nu en dan geef weet ik niet of het er van gaat komen vóór dat we gaan voor een kindje...

Ik hoop het stiekem wel Wil ook dat we als gezin allemaal dezelfde achternaam dragen.
Tralalalala
Hi!

Ik heb al jaren een meisjesnaam klaar staan (mijn vriend is het daar gekukkig mee eens). En ik heb van de week een jongensnaam ontdekt waar ik verliefd op ben. Maar daar heb ik het nog niet met mn vriend over gehad hahah. Ik vond jongensnamen lastig maar de laatste tijd heb ik er een paar gevonden.

Over trouwen... wij gaan dus eerst... uitgebreid trouwen . Heel veel zin in en daarna lekker proberen een gezinnetje te stichten.
Wij zijn getrouwd en iets meer dan een jaar later is onze dochter geboren. Wij hebben onze droombruiloft al beleefd!
Ik hoop ooit nog te trouwen, maar vriend wil eigenlijk niet. Mijn motivatie is ook met name dezelfde achternaam als gezin.

Hier nog niet weer ongesteld, zit nu op dag 31. Dus toch een iets langere cyclus. Dan heb ik misschien toch niet mijn eisprong gevoeld..
Ik ben getrouwd omdat we ons huis gingen kopen. Er was niks romantisch aan, het was een hele simpele trouwerij, gratis op woensdag ochtend haha maar wel 's avonds heerlijk wezen uiteten met onze getuige en ouders.

Mijn vriend zou het wel graag gewild hebben, een aanzoek en een hele trouwpartij maar ik ben vrij nuchter daarin.

Wie weet veranderd dat ooit nog.. 4 maanden geleden wilde ik ook nog niet op korte termijn kinderen =P
Vlammetje welkom!

Meisjesnamen vind ik zo makkeljk haha maar voor jongens vind ik echt een stuk lastiger. Voor een meisje heb ik al een naam gevonden die wij beiden leuk vinden! Voor een jongen zullen we even verder moet zoeken hihi

@krullenbol hopelijk pikt je vriend jou signalen op haha. Wij zijn 3 jaar geleden getrouwd en hebben het wel groot aangepakt, hebben ook veel familie.... Was echt zo geslaagd en kijk er positief op terug! WIj gingen ook echt pas samenwonen na ons trouwfeest, heeeel traditioneel haha maar vond dat eigenlijk juist erg romantisch, was allemaal zo spannend!
Wanneer starten jullie eigenlijk met foliumzuur? Een maand van tevoren zoals aangeraden wordt of misschien nog eerder?

Ik begon bij mijn eerste zwangerschap eigenlijk pas toen we het al onveilig hadden gedaan (tijdens de vruchtbare periode). Ik bleek meteen zwanger dus ik had nog geen spiegel opgebouwd. Ik wil dat dit keer wel even goed doen. We waren een beetje impulsief bij de eerste..

Ik denk dat dit voor mij ook meteen de laatste keer zwanger zal zijn. Zal ik best even lastig vinden denk ik, vond het vorige keer zo fijn! Optimaal van genieten dus, dat hoop ik tenminste.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven