JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
Go Sam!

Kitty, wat fijn dat het bevalt dat je ouders er zijn!
Sam vandag is JOUW dag en je hebt de hele tribune voor je alleen!

GO SAM GO SAM!!!!!!!!

hoop dat je gerommel heeft doorgezet.

Knuf. Ringel
nee niets aan de hand...

heeft niet doorgezet. helaasssss. vandaag weer een dag, maar vooralsnog is het weer rustig. we gaan maar weereens een wandeling maken, net als gisteren.

dank voor alle geduldigen op de tribune. of zitten jullie al bij februari
Nee hoor, ik zit nog hier
Sam, we laten je niet alleen zo op het einde hoor!

Ook jullie spruit komt eruit (god, wat rijmt dat lekkerrrr)!
Nee tuurlijk niet Sam....we wachten geduldig samen met je af hoor!
jullie zijn lief
Hallo Van harte gefeliciteerd met alle nieuwe kinderen.

En Sam voor de laatste januari baby blijf ik af en toe op de tribune komen

Groetjes, Lein
quote:Star schreef op 25 januari 2009 @ 12:11:

Nee hoor, ik zit nog hier Kick jij op live bevallingen?
Sam, ik blijf ook nog regelmatig checken of jij al bevallen bent hoor! Het kan in ieder geval niet lang meer duren!

Ik wil graag nog even jullie mening horen over kolfapparaten voor borstvoeding. Op zich gaat het vrij goed hier met de borstvoeding. Ik zit nu op ongeveer 8 voedingen per 24 uur. Alleen de voeding(en) laat op de avond/rond middernacht breken me op. Ik ben dan zoooo moe! Het zou fijn zijn als man die over kan nemen zodat ik een beetje meer uitgerust raak dus ik denk erover om met kolven te beginnen. Maar.... ik heb 'ns gekeken en er zijn zoveel verschillende apparaten op de markt en ze zijn nog 'ns prijzig ook. Wat bevalt jullie het beste? Elektrisch of handmatig en welk merk?

Alvast bedankt.
Bij mijn oudste kindje heb ik een meleda minielectric aangeschaft, een betje ook omdat ze bij de thuiszorg op dat moment geen andere hadden en ik perse met kolven wilde beginnen (die hormonen werken nog lang door)

Dat is en kleine electrische kolf die heeeeeeeeeel erg veel herrie maakt. Met handkolven heb ik verder geen ervaring, bij de grote prenatalwinkels hebben ze veel verschillende kolven en kunnen ze je ook goed adviseren welke kolf voor jou situatie geschikt is. (en laat je niet meteen het duurste van het duurste aanpraten)

En Sam heeft de wandeling nog geholpen?
quote:kittycat5 schreef op 25 januari 2009 @ 17:25:

Sam, ik blijf ook nog regelmatig checken of jij al bevallen bent hoor! Het kan in ieder geval niet lang meer duren!

Ik wil graag nog even jullie mening horen over kolfapparaten voor borstvoeding. Op zich gaat het vrij goed hier met de borstvoeding. Ik zit nu op ongeveer 8 voedingen per 24 uur. Alleen de voeding(en) laat op de avond/rond middernacht breken me op. Ik ben dan zoooo moe! Het zou fijn zijn als man die over kan nemen zodat ik een beetje meer uitgerust raak dus ik denk erover om met kolven te beginnen. Maar.... ik heb 'ns gekeken en er zijn zoveel verschillende apparaten op de markt en ze zijn nog 'ns prijzig ook. Wat bevalt jullie het beste? Elektrisch of handmatig en welk merk?

Alvast bedankt.

ik heb van een vriendin een handkolf gekregen (avent) ik had na het kolven een eetlepe melk en twee zere memmen. t was geen succes ( kwestie oefening baart kunst, yam is een prutser)

en ik heb een elektrische medela kolf ... eerste poging 0.85 deciliter.

Volgende dag 1 deciliter en vandaag 1.2 deciliter !!

Ik vind zelf dat de medela erg prettig kolft. ze zijn best prijzig maar absoluut t geld waard vind ik.

Voor avent en medela zijn alle rubberonderdelen ook apart nieuw te koop voor als je tweedehands een kolf aanschaft.
quote:kittycat5 schreef op 25 januari 2009 @ 17:25:

Alvast bedankt.Kittycat, ik vroeg me af of het niet te vroeg is om al met flesjes te beginnen??? Vanwege de verwarring met de borst, of dat de kleine straks alleen maar fles wil drinken??? Ik had begrepen dat je pas met 6 weken dit mag gaan afwisselen. Misschien hebben andere mama's hier al ervaring mee?
yammini is nu bijna drie weken maar omdat vanaf t begin de BV zo goed en redelijk gemakkelijk verliep (alleen wat moeite met aanhappen op dag 2) heeft ze gister haar eerste flesje gekregen met afgekolfte melk (yamman was erg blij Hét Eerste Flesje te geven) ze had in het begin even moeite met de speen van de fles goed vast te pakken. maar met wat heen en weer gewiebel met de fles lukte het al spoedig. de volgende dag geen enkel probleem gehad met gewoon aanleggen en BV.

ik denk dat het per kind verschillend is.

Als je de eerste week best wel problemen hebt gehad met het aanleggen etc, dan zou ik persoonlijk nog even wachten met fles geven. (hier heb ik verder geen medische of onderzochte reden voor, het is wat ik persoonlijk zou doen)
oh en sorry voor het schaamteloos inbreken

***yam neuriet***... ze kwam binnen zonder kloppen ... ze kwam bínnen zonder kloppen .....en ging weg ....lalalala
nee wandeling heeft alleen goed gedaan voor mijn humeur, maar daar is ook wat voor te zeggen

verder veel last van bovenbeen en bekken, straks in bad en naar bed. ben echt gesloopt

ga morgen maar met zoon naar een speelparadijs. toch maar wat doen met hem, thuis achter de tv of met een puzzel is ook niet echt fijn voor hem.
Sam; ook ik lees nog mee! Zet em op!

over kolf: ik heb medela, enkele, elektrisch. Werkte prima, maar als je ook wil gaan kolven op je werk, zou ik een dubbele elektrische aanschaffen. (sneller!)

Daarnaast vroeg ik me wel af als je die voedingen 'standaard' wil vervangen door een flesje afgekolfde melk, kan je productie snel snel terug lopen(zeker savonds/snachts, want dan zit er 6 uur tussen de voedingen die je zelf geeft) . Eigenlijk is de regel, op het moment dat je een flesje geeft, ook zelf kolven. En dan heb je dr dus nog niks aan. Ik voedde dan altijd liever mn kind live dan kolven. Incidenteel lijkt het me geen probleem! Wat ik trouwens deed om de vriezer vol te krijgen, was op een gegeven moment s ochtends 1 borst geven(waarna hij voldaan was, snachts sliep hij iets langer waardoor mn borsten aardig vol zaten) en de andere borst gelijktijdig afkolfde. Das goochelen voor gevorderden, maar wel efficient!(gebruikmakend van toeschietreflex van kind)

nu sluip ik weer naar mn tribune...zoon bij opa en oma, dus gegarandeert een nachtje doorslapen! Of nog even snel bevallen

Groetjes, NJB
Die avent handkolf werkt voor mij wel heel prettig, hoewel ik nu nog niet gekolfd heb. Bij dochter heb ik hem veel gebruikt toen in de eerste maanden de borstvoeding niet goed liep, maar als ik echt had moeten werken en veel vaker moest kolven had ik wel een elektrische gekocht en dan ook een dubbele!

Sam, goed hoor dat je morgen zoiets gaat doen met zoon, kan hij zich lekker uitleven!
sja de kunst van het kolven........Ik heb ook begrepen dat je een beter resultaat kan krijgen door het borstschild zo te laten bewegen als wanneer je, je kindje zelf voed (heb het nog niet uitgeprobeerd, wacht nog op kind) Of wanneer je, je borst masseert terwijl je die borst aan het kolven bent. (letterlijk jezelf melken op dat moment) en wat ook belangrijk is, dat je de zuigkracht op een aangenaam tempo hebt, het moet een beetje kietelen als het ware en dan kun je ook beter een toeschietreflex krijgen/ opwekken. Op een gegeven moment was ik toch wel erg handig met de kolf, kon tiepen en kolven tegelijkertijd. Het grootste nadeel van de electrische enkele kolf van medela is het lwaai dat ie maakt, verder is het een prima ding die doet wat ie moet doen.
quote:summerbreeze21 schreef op 25 januari 2009 @ 16:56:

[...]

Kick jij op live bevallingen?

Zou je bijna denken he?

Maar in dit geval niet, ken Sammeke
Weinig tijd hier om te posten vanwege volop in de kraamvisite maar ik hou je in de gaten Sam, en ik duim voor jou net zo hard als ik voor iedereen gedaan heb. You go girl!
Melle is thuis!!!!

Ik zal vanavond of morgen gaan bijlezen, maar wilde dit toch even laten weten. Alles gaat goed. De kraamhulp is om 18.00 uur weggegaan en ik heb mn zusje om 19.00 uur "weggestuurd". Met Melle gaat het super en ik voel me zelf ook goed. En die eerste keer alleen moet dan ook maar zo snel mogelijk zijn. Om 20.00 uur Melle voor het eerst helemaal alleen verzorgd. Het gaat goed met zn krampjes. In het zh kreeg hij 40 ml melk en de kraamzorg heeft hem direct op 70 ml. gezet. Het eerste flesje had hij zo goed als leeggedronken en net heeft hij alweer 55 ml op. Het arme kind had dus vooral honger. Vind het voor vannacht wel heel spannend. De wieg paste toch net op mn slaapkamer, dus de eerste nachten heb ik hem ook lekker bij me.

Bij deze ook nog een foto voor de meelezers en het tribunepubliek:

Aaaaaaah wat een mooi ventje; wat een bos haar!!
Ik was het bericht al aan het wijzigen, want ik zie de afbeelding zelf niet, dus dacht dat ik iets verkeerds had gedaan. Zie je hem nu nog steeds?
wat een snoesje ! en wat een haar wauw !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven