Baby mega stores, het verschil

11-03-2017 11:40 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft de babyuitzet, zijn er veel van die grote mega stores als babydump, prenatal en kinderland. Zit er tussen die winkels een verschil in assortiment/prijs?
quote:hortensia2006 schreef op 11 maart 2017 @ 13:52:

Wat ik me afvraag, misschien weten de dames dat die bij de grens wonen, of het over de grens in Duitsland goedkoper is, en de moeite loont om ook te gaan kijken.... Zit er veel prijsverschil tussen de Nederlandse en Duitse winkels?Ik woon aan de grens (5 min). Nu ben ik gewoon alleen naar de Prenatal geweest (ben lichamelijk niet in staat om naar meer winkels te gaan, helaas). Maar ik heb gehoord dat veel speelgoed (lego, duplo, ed.), luiers, potjes babyvoeding, verzorgingsproducten iig een heel stuk voordeliger zijn.
quote:NYC schreef op 11 maart 2017 @ 12:09:

Ik wilde eigenlijk liever niet naar Babypark omdat ze zich zo overduidelijk als christelijke keten presenteren (op zondag mag je niet eens op de website kíjken!) maar dat vond ik uiteindelijk wel de klantvriendelijkste winkel plus het fijnste assortiment. Over Prenatal waren we het minst te spreken, daar moest je het personeel soms zelfs letterlijk achter hun bureau/de kassa vandaan trekken, hállo wij willen iets kopen, zou dat kunnen? En dan heb ik het niet over een pakje slabbetjes....

Babydump een beetje ertussen in qua klantvriendelijkheid.

Prijsverschillen zou ik verder niet weten...

Ja, bizar hè, van die site op zondag! echt, ik wist niet wat ik las... maar uiteindelijk toch maar alles daar gekocht omdat we best hoge korting kregen daar. ze hebben een soort staffelkortingsysteem.

ik was alleen bang dat wanneer ik zou zeggen dat ik en (toen) vriend niet getrouwd waren ze niet aan ons zouden willen/mogen verkopen...
Don't cry, buy a bag and move on.
quote:valerievaldera schreef op 11 maart 2017 @ 13:09:

[...]

Waarom niet? Is hij slecht ter been/gehandicapt? Wil hij wel een kind, of is het meer jouw 'project'? Als naar een paar winkels gaan al teveel voor hem is, dan wens ik je veel sterkte met de rest.Nou, nou... mijn man ging dan wel mee maar kocht ook het liefst alles in een keer bij een winkel. hij houdt niet van shoppen zoals veel mannen. dat zegt toch niets over de betrokkenheid bij zwangerschap, kind of vrouw/vriendin...
Don't cry, buy a bag and move on.
quote:Xervy schreef op 11 maart 2017 @ 14:34:

[...]

Maar ik heb gehoord dat veel speelgoed (lego, duplo, ed.), luiers, potjes babyvoeding, verzorgingsproducten iig een heel stuk voordeliger zijn.Klopt mijn zus koopt ook regelmatig voeding bij de dm. Je hebt ook veel meer smaken als in nl.
Ik ben bij babypark geweest voor de wagen. Vond ik daar wel erg fijn, veel ruimte om te testen. Meubeltjes op een baby beurs gekocht.

De rest vd uitzet bij Hema, Zeeman, Wibra. En ook veel online, vind ik toch het fijnst shoppen.
Ik vind de service van babypark ook heel goed. Wij hebben daar gekeken voor een kinderwagen en zijn heel goed geholpen. Uiteindelijk een joolz bij prenatal gekocht, dit was nogal een vergissing blijkt nu. Wij hebben de kinderwagen al maanden geleden besteld en nog steeds niet binnen. Ze laten overigens niks van zich horen etc. Toch jammer als je daar net een kinderwagen van €1000,- hebt besteld
Wij zijn naar babydump geweest, omdat die voor ons redelijk goed te bereiken was. Kinderwagen getest en gekocht. Service was ok.

Babykamer deden we niet aan. Kast die van mij was geweest, een kastje als commode dat we nog hadden, bedje van vriendin. Ik heb alleen wat muurstickers en zo gekocht om de kamer wat op te vrolijken. En toen lag zoon de eerste 7 maanden op onze kamer en gebruikten we die kamer helemaal niet. Lagen alleen kleertjes opgeslagen. Ik zou echt vooral voor praktisch gaan op dat vlak, en mooi als jij daar blij van wordt en het geld ervoor over hebt.
quote:daenerys79 schreef op 11 maart 2017 @ 14:43:

Nou, nou... mijn man ging dan wel mee maar kocht ook het liefst alles in een keer bij een winkel. hij houdt niet van shoppen zoals veel mannen. dat zegt toch niets over de betrokkenheid bij zwangerschap, kind of vrouw/vriendin...Ik hou ook niet van shoppen, mijn man ook niet, maar we moesten toch bepaalde spullen kopen. Niet heel gek om dit soort dingen samen op te lossen lijkt me. Mijn man ging overigens ook niet met mij 'mee'. We gingen samen, omdat we samen een kind kregen.
Je bent als je voor t eerst moeder wordt loslopend wild en ze verkopen je heel veel wat je eigenlijk niet nodig hebt als je niet oplet. Informeer eerst ns bij kennissen met kids wat de essentials zijn. Een kruik voor de kraamweek kun je vaak wel lenen.

En check even consumentenbondtests (online abonnement is niet zo duur ) en veiligheid.nl. Aerosleep is bijv niet iets wat je perse moet hebben.

Ikea is trouwens ook handig, heb een triptrap maar na de newbornopzet van 80€ heb ik besloten periode voor babyopzet naar zonder besloten een ikeastoel van 20€ te kopen ivm aantal keer zo dure dreumesopzet.
Ik herken dat niet. Misschien als je er gevoelig voor bent, maar voor mij was het toch net als iedere andere winkel. Ik heb niks gemerkt van extra verkooptrucjes of iets dergelijks. Wij hebben alleen gekocht wat we nodig hadden. De rest pas wanneer we ergens tegenaan liepen toen kind al geboren was.
quote:valerievaldera schreef op 11 maart 2017 @ 16:55:

Ik herken dat niet. Misschien als je er gevoelig voor bent, maar voor mij was het toch net als iedere andere winkel. Ik heb niks gemerkt van extra verkooptrucjes of iets dergelijks. Wij hebben alleen gekocht wat we nodig hadden. De rest pas wanneer we ergens tegenaan liepen toen kind al geboren was.

Dit inderdaad. Je bent er altijd zelf bij om te voorkomen dat je iets aangesmeerd krijgt.

Voor baby 2 koop ik trouwens alles online. Ik heb weinig zin om die winkels weer in te moeten voor een tweede uitzet.
Tnx allemaal, ik mij de komende weken mentaal voorbereiden op een bezoek.
Haha, wat maak je het groot? Mentaal voorbereiden? Breng anders een bezoekje aan de HEMA en neem die lijst mee waar alle basisdingen opstaan. Er is vast iemand die je hiermee kan helpen. Dan heb je in ieder geval het hoogst noodzakelijke in huis. Kun je voor andere dingen altijd nog eens naar Prenatal ofzo.
Nee helemaal niet. Ik ben van plan om zo weinig mogelijk aan te schaffen alleen het noodzakelijke. Maar was laatst een prental ingelopen en werd nogal treurig van het aanbod. Niet eens een joolz op voorraad, zooitje op de positie kleding, etc. Etc. Maar ik weet gewoon helemaal niks van baby uitzetten, dus dacht ga z'n mega store in kijk wat er is en besluit dan wat ik waar ga kopen.
Ik wist inderdaad ook niks. Ik wist nog niet eens wat een hydrofielluier was, dacht dat het een soort ouderwetse luier was die vast moest met spelden, vond het al zo gek dat ik er daar perse 12 van moest aanschaffen

Uiteindelijk heeft een goede vriendin die al moeder was me een beetje geholpen
Bedoel je dat ze geen joolz op voorraad hadden om te kopen, of dat ze geen showmodellen hadden? De hoeveelheid showmodellen is wel afhankelijk van de grootte van de winkel. Prenatal heeft trouwens city stores en megastores. Van een megastore mag je natuurlijk wel een flink aanbod in kinderwagens verwachten, maar dat zal ook verschillen per winkel.

Mocht je echt de aanschaf van een kinderwagen bedoelen: Een kinderwagen moet volgens mij altijd besteld worden. Je kunt daarvoor zo'n 8 weken voor aanhouden.
quote:valerievaldera schreef op 12 maart 2017 @ 15:55:

Ik wist inderdaad ook niks. Ik wist nog niet eens wat een hydrofielluier was, dacht dat het een soort ouderwetse luier was die vast moest met spelden, vond het al zo gek dat ik er daar perse 12 van moest aanschaffen

Hahaha érg herkenbaar. Hier precies hetzelfde!!!

En waarom die dekentjes voor in t ledikantje zo groot moeten, etc., etc.

Ben met het lijstje van de kraamzorg door de Prental gegaan en heb daar zowat alles in een keer aangeschaft. Moet zeggen dat ze me erg goed geholpen hebben daar (ook iz. onze vraag over de hydrofiele luiers etc. Vind het nog raar dat ze t zo noemen. Noem het dan hydrofiele vanalles doeken ofzo.).

Kinderwagens heb ik niet zo op gelet, deze heeft mijn man aangeschaft, alsmede de box, maxicosi met familyfix en het eetstoeltje. Heb aangegeven wat ik ongeveer wilde en hij heeft 't uitgezocht. Kinderkamer heb ik online aangeschaft.
quote:hortensia2006 schreef op 11 maart 2017 @ 13:52:

Wat ik me afvraag, misschien weten de dames dat die bij de grens wonen, of het over de grens in Duitsland goedkoper is, en de moeite loont om ook te gaan kijken.... Zit er veel prijsverschil tussen de Nederlandse en Duitse winkels?

Kindermöbelmarkt heeft mooie babykamers voor weinig geld. En ook veel wagens. Ze hebben meerdere filialen. Speelgoed (Lego/Duplo/Playmobil) en verzorgingsproducten zijn 30% goedkoper dan in Nederland. Wij kochten alles in Leer (Ost-Friesland), maar dat filiaal staat niet meer genoemd? Wij hadden een drie centimeter dik massief grenen ledikant voor 125 euro.

http://www.spielzeug-markt.com

De standaardmaat voor ledikanten is 70x140, dus kunnen ze er lang in. Meestal krijg je er een ombouwset bij zodat je er ook een peuterbed van kunt maken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:valerievaldera schreef op 11 maart 2017 @ 13:09:

[...]

Waarom niet? Is hij slecht ter been/gehandicapt? Wil hij wel een kind, of is het meer jouw 'project'? Als naar een paar winkels gaan al teveel voor hem is, dan wens ik je veel sterkte met de rest.

Wat een belachelijke opmerking.

Mijn vriend heeft een hekel aan shoppen, maar heeft ruim drie jaar lang parttime gewerkt (vakantieuren, (on)betaald verlof, ouderschapsverlof, overwerk etc.) om zelf ook voor zoon te kunnen zorgen, zoon hoefde daardoor pas na drieëneenhalf jaar naar de opvang.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Snoesje666 schreef op 12 maart 2017 @ 16:42:

[...]

Kindermöbelmarkt heeft mooie babykamers voor weinig geld. En ook veel wagens. Ze hebben meerdere filialen. Speelgoed (Lego/Duplo/Playmobil) en verzorgingsproducten zijn 30% goedkoper dan in Nederland. Wij kochten alles in Leer (Ost-Friesland), maar dat filiaal staat niet meer genoemd? Wij hadden een drie centimeter dik massief grenen ledikant voor 125 euro.

http://www.spielzeug-markt.com

De standaardmaat voor ledikanten is 70x140, dus kunnen ze er lang in. Meestal krijg je er een ombouwset bij zodat je er ook een peuterbed van kunt maken.De standaardmaat in Nederland is 60x120, dus hou er rekening mee dat je dan wel meer moeite moet doen om passend beddengoed te vinden (molton, hoeslaken, etc.)
quote:Maartje2016 schreef op 12 maart 2017 @ 18:23:

[...]

De standaardmaat in Nederland is 60x120, dus hou er rekening mee dat je dan wel meer moeite moet doen om passend beddengoed te vinden (molton, hoeslaken, etc.)

Snoesje66: dank voor de tip!

Maartje: zeker iets om rekening mee te houden!
Babydump heeft ons verkeerd voorgelicht over een wagen. Ik kreeg het gevoel dat hij gewoon een nieuwe wilde verkopen. Had maxi-cosi gebeld en het bleek dat het gewoon kon wat ik wilde.

Prenatal word ik treurig van. Bijna nooit iemand die je helpt, tenzij je bij de wagens kijkt. Uitendelijk hebben we die daar gekocht, konden we gelijk een megabedrag aan bonnen inleveren en het was een goede aanbieding.

Wil je veel tegelijk bekijken, dan babypark in Kesteren. Inderdaad een lekkere refo-bende met dames allemaal in rok, maar ze weten wel wat 4 kinderen meegaat .

Pas met mijn christelijke moeder daar geweest en die krijgt er nog jeuk van. Leuke vond ik dan wel weer dat een oudere man ook in de bediening aan de slag kon (er zit ook een restaurant bij), dus het heeft ook wel een sociaal karakter.

Ze hebben truttig, maar ook hip spul. Op zondag kun je een deel van de meubels op wehkamp bekijken. Ze hebben eigen lijn meubels en kinderwagens. Kidsmill en dacht Bugatti.

Babyplanet in het noorden vond ik vroeger fijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven