December 2006

06-11-2007 20:07 8911 berichten
Alle reacties Link kopieren

hier kun je het vorige topic terugvinden
Wat hebben jullie allemaal leuke dingen gedaan vandaag! Zwemmen, dierentuin, lekker op visite. Wij hadden een rustige dag hier, Tris heeft de nieuwe kamer van Noof alvast een latexlaag gegeven. Dan kan volgende week de muurverf erop.

Noof was nog niet lekker, en ik ook niet dus wij hebben lekker aangetut beneden. Verven, kleien, ze is gek op 'aan tafel' spelen.

Tinus; wij hebben ook zo'n stoel, maar wij hebben er nog een heupgordeltje in. Ze doet m zelf al dicht als ze gaat zitten. Bij Nova hebben we eerlijk gezegd nooit een probleem met van tafel afgaan. Ze weet dat ze moet wachten op haar toet totdat de laatste klaar is, en ze wilt ook niet van tafel voordat de yoghurt op tafel staat

Verder heeft Nova wel haar buien, maar ze lijkt wel een stuk rustiger nu ze echt goed kan vertellen wat ze wilt. Niet dat ze dat altijd krijgt, maar het scheelt wel een stuk frustratie. Dus ik denk dat ze nu zo'n 2 driftaanvallen in de week heeft, maar afgelopen week eigenlijk niet bedenk ik me nu..
Ik zag er juist altijd tegenop, het echte opvoeden, maar tot mijn grote verbazing en blijdschap blijkt M best een makkelijk ventje te zijn. Maar hier geldt wel heel duidelijk: kies je strijd. Zodra ik iets eigenlijk geen probleem vind, werkt het ook niet om iets te verbieden. Maar als ik iets echt niet of wel wil, ben ik oprecht streng en dan is M na 10 seconden al klaar met tegendraads zijn. Erg fijn. Bijvoorbeeld in de buggy zetten: vijf seconden stribbelt hij tegen en huilt nog drie seconden en dan is het klaar. Heerlijk..

Misschien onderschat ik nog wel een beetje dat je nu echt al moet beginnen met dingen leren die je wilt dat ze doen als ze wat ouder zijn. Zoals bij tafel blijven zitten. Voor een tweejarige vind ik het best dat hij na tien minuten wegloopt, maar voor een vierjarige niet.. dus eigenlijk ben ik dan niet goed bezig door dat toe te staan he. Hij wil ook vaak op schoot terwijl we eten. Toen hij ziek was mocht dat wel, maar ja, nu is hij niet meer ziek en dan mag het niet. Ik herken erg veel van Manu, na ziek zijn kost het hier ook weer twee weken om in het gareel te komen, vooral 's nachts. Even geduld.. en twee nachten laten brullen misschien. Maar fijn dat het maar een kwartiertje duurde!
Yora nee ik heb Davina nog niet echt aan de lush geïntroduceerd. Als ze in dat opzicht ook maar een klein beetje op haar papa en mama lijkt dan word een dure aangelegenheid hihihihi. Die rub rub rub ken ik nog niet, is geloof ik met zeezout?! En das niet helemaal mijn ding. Ik vind warme houtgeuren en snoepjesgeuren erg lekker. Tsja bij is het zelfs zo erg dat ik jeuk en korsten krijg van gewone drogisterij shampoo's dus ik heb geen andere keus. Vervelend he voor mij? Ik wou dat ik zo dicht bij een lushwinkel woonde ....... alhoewel.

Mette zo ik lees dat jij ook aan de zindelijkheid's training bent begonnen?! En hoeveel stickers heb jij al? hihihi

En ik overweeg om 4 uurtjes minder te gaan werken zodat ik de ene week 4 dagen en de andere week 3 dagen werk. Eerst maar even wachten op mijn loonstrook om te kijken hoe die er nu uitziet en dan nog eens goed overwegen. En dan moet ik het natuurlijk nog op werk bespreken. Ideetje van mijn maatschappelijk werkster om het zo te doen en leek me eigenlijk wel een hele fijne oplossing. (En dan denk je goh waarom ben ik daar nou zelf niet opgekomen ..... maar goed daar heb ik nu haar voor haha). Verder nog niet echt bijgelezen. Zijn vandaag de hele dag bij mijn schoonmoeder op verjaardags visite geweest, was erg gezellig maar ben wel gaar nu en mijn bekken speelt toch weer op dus heb bij thuiskomst toch maar weer een paracetamol met codeine genomen. Heb ze nu een paar dagen niet geslikt maar merk dat ik nu allemaal pijntjes ga voelen waar ik me eerst niet zo van bewust was, maar ja misschien speelt mijn lichaam nu ook wel meer op omdat ik wat minder actief ben geweest door mijn bekken en rug. Zo en nu lekker mijn bed in.
Dat scheelt hier dat Floortje de tweede is. Die heeft dondersgoed door hoe het werkt. Geen fruit, geen snoep. Niet aan tafel blijven, naar de gang. Zo zijn er een aantal regels waar concequenties aan zitten en daar zijn we ook erg concequent in. Die strijd heb ik dan 1 a 2 keer en daarna heeft ze het prima door. Voor de rest kunnen we soepel met de regels omgaan. Heeft ze echt het idee dat ze lekker zelf mag bepalen.

Maar bij haar voeren we dingen wel sneller in dan ik bij Timo deed. Dat komt omdat ik het tegenover Timo echt niet kan maken dat er veel verschil tussen beide zit. Heb bij zo'n nanny programma wel eens gezien dat kind1 wel brood op MOEST eten en kind2 niet. Dus kind1 kreeg niks lekkers en kind2 wel.........zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen !! Dus zo veel mogelijk dezelfde regels.

Falcon; klinkt erg leuk in de dierentuin !! Fijn dat jullie zo hebben genoten !! Ik herken wel wat je zegt hoor over het werken.

Hier ook een rustige dag gehad. Lekker lang in pyama op bed Dora kijken zodat ik lekker kon lezen. Daarna Floortje douchen, Timo zijn kamer beetje opgeruimd, ik douchen, spelen, eten, Floortje naar bed, met Timo spelletje gedaan, fruitje gegeten, Floortje even naar opa en oma zodat ik even met Timo naar P kon kijken, had tafeltennistoernooi.

P is nu de nieuwe kamer van Timo aan het behangen. Daar komt donker paarse verf over. Heeft Timo zelf uitgezocht. Wilde eigenlijk fucsia maar dit is er uiteindelijk uitgekomen met iets wat sturing. Eindelijk schot in de zaak want als Timo over is kan ik me uitleven op de kamer van de baby en Floortje !!

Even afkloppen maar het slapen bij Floortje gaat perfect !!

Mette; heb je helemaal geen pijn meer ??
o ja, wie vroeg het ook alweer.. M slaapt wel tussen de middag maar kan het best wel eens missen in het weekend (gebeurt zelden hoor). Hij wordt er niet chagrijnig van, maar is om zeven uur dan wel op. We hoopten dat hij in de auto zou slapen op de terugweg, maar dat gebeurde niet.

We waren om half vier weer thuis en dat vind ik dan toch wel te laat om nog te gaan slapen, dan zit je er 's avonds weer mee. Hij is nu om half acht geloof ik naar bed gegaan.

Flodder, ja kan me voorstellen dat dat soort dingen (regels stellen) bij een tweede heel makkelijk gaan. Mij lijkt de logistieke kant van een tweede erg lastig (de een naar school, de ander naar het kdv enzo).
Ik heb vanavond Gegen die wand gezien... kent iemand deze film?

Ik ben geloof ik dan ook nog niet echt streng genoeg voor Yora... maar ik denk dat ik gewoon mijn verwachtingen van haar bij ga stellen naar leeftijd... (is dat een goed excuus ;))

Ik vergeet Yora dr toetje vaak... ze loopt nu vaak zelf naar de koelkast om mij er even op te wijzen dat haar toetje nog echt dáár staat.

Tinus: Ik wist vaag nog iets van een Ikea kinderstoel maar ik dacht ook aan een andere... klopt dus redelijk... Misschien ben ik gewoon te conflictvermijdend naar Yora toe maar ik vind het zoals Mette al zegt veel beter gaan nu ze zelf duidelijk kan maken wat ze wil en mij ook begrijpt. Driftbuien bij Yora ontstaan meestal omdat ik iets te plotseling wil van haar (dus niet goed genoeg heb aangekondigt) of omdat ik haar niet begrijp, en als ze moe is of hongerig is enzo)

Ik vind het soms echt onvoorstelbaar hoeveel die kinders nu al weten en doen... vandaag was Yora dr mouw vies geworden tijdens het eten tussen de middag... ik had het al een beetje schoongemaakt maar ze bleef er een beetje over miepen... komt ze later in de keuken.. trekt haar vest uit en gooit 'm in de wasmand... ik vind dat soort dingen zo grappig. (hoe vaak ik op een dag niet 'bah, vies, doekje pakken (eentje! met vingertje erbij) en poetsen hoor van Yora )

En we hadden het over haar hoofd en toen over haar buik... komt ze naar me toe en duwt op mijn buik zegt ze zoiets als ja mama baby in buik (dochter van gastouder is zwanger)
Hi,

Nou ik vind het ook helemaal niet leuk om zo te gaan klagen, maar ik heb er af en toe echt moeite mee. Manu was vanmorgen weer zo moeilijk tegen me. Eerst alleen maar zeuren om koekies en visie kijken, daarna een tijdje een beetje gespeeld waarbij ik me vooral niet teveel met hem moest bemoeien anders ging hij weer brullen, en toen ineens weer een onwijze driftbui die eindigde in de gang. Ik weet niet eens meer waarover eigenlijk. Toen stortte hij zich in mijn armen en vroeg al snikkend of hij naar bed mocht. Het arme mannetje is gewoon nog helemaal niet fit en ik vind het dom van mezelf dat ik dat niet zo in de gaten had... In plaats daarvan word ik boos op hem omdat ie zo stout doet, maar hij doet dat gewoon om aandacht te vragen. Probleem is alleen dat ik die wel wil geven maar dat ie niet weet wat ie wil, dus het is constant strijd.

Laat hem alsjeblieft maar snel weer wat gezelliger worden!! Ik wil zo graag weer lekker genieten van mijn kind en ik merk dat ik dat nu echt niet doe.

Ik vind niet dat ik streng ben hoor, maar wel strenger dan JP. En bepaalde regels zijn er gewoon. Ik merk dat als ik of JP een keer heeft toegegeven dat het dan soms weken duurt voor een slechte gewoonte weer is afgeleerd.

Vandaag is het precies een jaar geleden dat JP's vader is overleden. Ik voel me echt heel verdrietig en de tranen zitten hoog. Vanavond gaan we even naar zijn familie en daar gaan we ook eten.

Wel bizar, exact een jaar geleden was Manuel ook ziek. Afgelopen vrijdagavond was een drama-nacht qua slapen en exact een jaar geleden op die vrijdagavond was Manu ook de hele nacht aan het huilen toen ineens de telefoon ging. Ik zal het helaas nooit vergeten.
ach Tinus even een *knuffel* voor jou. Jeetje dat het al weer een jaar geleden is zeg dat je schoonvader is overleden. Sterkte vandaag.

Wat Manu betreft. Ga er maar even vanuit dat hij zich net zo k*t voelt als jij vorige week. Toen was je waarschijnlijk ook niet zo gezellig. En daarbij is t ook nog een peuterpuber. Lekker veel knuffelen en nee hij weet niet wat hij wil Dat moet jij gewoon voor hem beslissen.

Over een paar dagen is hij weer de oude gezellige Manu!
Dank je Oef. Doet me goed, zo even een hart onder de riem...

Bah, zit meteen te janken weer.

Ik ga maar even de wc schoonmaken, even de zinnen verzetten.

Nurse: Doe eens een vrolijk verslag van je romantische konijnenweekend!
Tinus: Jeetje dat het alweer een jaar geleden is zeg dat de vader van JP is overleden... Veel sterkte vandaag! Ik zal aan jullie denken.

En over Manu ik denk dat Oef al hele wijze dingen zegt.
vanaf mijn werk een dikke knuf voor Tinus! Wijze woorden van Oef! Knuf!
Verwacht niet teveel, dan krijg je niet te weinig.
Ach Tinus, wat een niet-fijne dag... dikke knuffel vanuit G. Lieve woorden van Oef. Tussen jou en Manu wordt het echt weer snel gezellig!

Heb net even van me af geschreven op de mail. Ik plaats het stukje wel even op HM.
Oow Tinus, even een knuffel voor je (en daar ben ik heel karig mee dus voel je vereerd, haha):

Ik herken het wel hoor. Leah is gelukkig niet vaak stout, maar ze kan wel zo on-ge-loof-lijk zeeeeiken soms, daar kan ik dan weer écht niet tegen, dat gemekker. Dan hoef je of Aimee, maar naar haar te wijzen en dan komt dat zeurtoontje weer opzetten.

Afgelopen dinsdag was het ook bal en ik werd het zó zat, dat ik keihard WHAT DO YOU WANT? schreeuwde tegen haar, recht in haar gezicht. Ze schrok zich kapot. Vreselijk was dat. Ze wilde toen ook naar bed (was half vier of zo) en toen snapte ik pas dat ze niet lekker was na haar prik die ochtend.

Zo dit was mijn biecht, ik doe het soms buitengewoon slecht als moeder. Hoop dat het je een beetje een hart onder de riem steekt. Soms is het moederschap gewoon helemaal niet zo leuk.

On a more positive note: Aimee is 1 vandaag!!
Ainne: GEFELICITEEERD

oeps, is het 26 januari.. Van harte gefeliciteerd!! Een leuke dag (of ben je op je werk, dan een leuke avond) met de jarige Aimee!
Ben op mijn werk, ze is vandaag met taart en feesthoedjes afgeleverd op de creche.

We hadden het het weekend al gevierd, mijn ouders waren hier.

Tinus, ben op HM geweest, mooi stukje, veel sterkte met jullie verdriet.
Ach Aimee, gefeliciteerd met je eerste verjaardag!!

Ik denk dat ik door de triestigheid van vandaag ook wat meer moeite heb met Manu's dwarsliggerij hoor...
Zie, en ik heb niet eens een excuus! ;o)
Ainne gefeliciteerd met je kleine grote meid!

Tinus jeetje al een jaar geleden weer, het staat me nog bij als de dag van gisteren ..... kan je nagaan als dat bij mij al zo voelt. Sterkte en een dikke knuffel.
Tinus; hele dikke knuffel voor jullie, wat een rotdag zal het voor jullie zijn

Over Manu's gedrag; misschien kun je op je dagen thuis iets meer structuur aanbrengen in je dagprogramma. Eerst beneden eten, dan samen opstarten met spelen. Jij pakt bv de treinbaan en de boerderij, Manu mag kiezen waar hij mee wilt spelen. Even samen opstarten met spelen daarna alleen verder laten spelen.

Dan aan tafel samen 'koffie drinken' met drinken en fruit (?) voor hem en een koek.

Daarna even t.v. kijken. En dan lekker naar buiten voor een boodschap of gewoon even een frisse neus halen. Broodje eten en naar bed.

Ik merk bij Nova dat ze helemaal niet meer zeurt om koek en of tv, omdat ze nu inmiddels weet dat we na het ontbijten spelen, en dus geen tvmoment is, maar dat ze dat even mag na het 'koffiedrinken'. En dat ze aan tafel bij 'de koffie' eerst fruit krijgt en daarna een koekje.

Ik merkte dat ik een beetje van het aanrommelen op een dag ben, maar dat zij het heel fijn vindt als ze weet waar ze aan toe is. Eens beetje structuur in de dag dus.

Misschien heb je dit al wel hoor, maar ik herkende Noof zo in het zeuren om koek en tv, dit was na een ritme aanbrengen eigenlijk zo over.

Ik hoop echt dat Manu snel opknapt!
Ainne; gefeliciteerd met je Aimeebaby! Heeft ze het leuk gehad op de creche?

Leuk feestje gehad thuis met je ouders? Vast wel

Oe, piepen en zeuren, kan ik ook slecht hebben.. Noof kan ook soms echt nephuilen, het is nu wel dat als ze 'de blik' van mij krijgt dat ze daar heul erg snel mee stopt

Vooral lekker schuldgevoel als je er dan achterkomt dat er wel een reden voor was. Maar ach, moeders zijn ook maar mensen

Mainecoon; ik denk dat het een goede keuze is om eens kritisch naar je uren te kijken. Misschien liever met iets minder toe, dan in een mooi nieuw huis wonen maar met een moe/pijnlijk lijf.

Ik denk dat ze op je werk er ook wel positief tegenaan zullen kijken, want als je zo vaak ziek bent is ook niet handig voor het bedrijf.

Flodder; ik heb in m'n gezicht nog steeds gevoelloze plekken maar de pijn is wel bijna weg. Hoe gaat het met je bekken?

Ik ga ook idd weer eens een buikfoto maken, zal m hier dan neerzetten.

Verder vandaag gewerkt, rotdag want vervelende klusjes gedaan, en niet naar mijn zin kunnen afronden. Ben soms te kritisch denk ik.. blehh heb er helemaal hoofdpijn van.

Maar goed, nu weer weekend Nou ja, heb nog wel werk mee naar huis, maar goed dat ga ik woensdagavond doen.

Fijne avond allemaal!
Ainne, gefeliciteerd met je jarige job!

Tinus, een hele dikke knuf voor jou en JP!

Een sputterende peuter kan je er op zo'n dag dan net even niet bij hebben, maar zoals Oef al zegt hij zal al niet helemaal lekker in zijn vel zitten en dan voelt hij waarschijnlijk ook nog dondersgoed aan dat papa en mama verdrietig zijn....

Ik hoop dat hij zich snel weer wat beter voelt en dat jullie weer de gezellige dagen terug krijgen!
Hoooiiiiiiiiiiiiiiii!

Ben weer thuis!! We hebben het geweldig gehad in Antwerpen; wat een super stad is dat zeg! Snap dat je dol op die stad bent Falcon!

Onze dames hebben het ook kei goed gedaan, geen centje pijn tijdens het logeren en nu liggen ze zonder problemen alweer een 3 kwartier in hun eigen bedjes te pitten.

Heb verder nog niet bijgelezen, probeer dat morgen te doen Ben wel al even op HM geweest.

Ohja enne, Ainne:

Gefeliciteerd met je meissie!!!

Oh! en voordat ik t vergeet, Yora; ben vandaag voor de eerste keer in mn leven in een Lush winkel geweest, zag em toen we de laatste ronde door de stad liepen...

Tis niet mijn ding, vind t ook rete duur trouwens... We hebben wel een scrub gekocht voor M. zn gezicht... eigenlijk is ie meer ´aangesmeerd´ maar ach...

Nou,

Doei meiden,tot morgen!!

Kusssss!
Nurse:

Leuk dat je er weer bent!

de eerste keer dat ik die Lushwinkel zag (zeg maar: rook) liep ik er met een grooooote boog omheen stinkwinkel! welke zot wil daar nou werken? krijg je toch ademhalingsmoeilijkheden van?

En zie hier... ik heb zelfs al anderen een verslaving aangepraat... en die heeft ook al weer iemand anders aan een verslaving geholpen Heb je 'Ocean Salt' of 'Mask of Magnaminty' gekocht?

Het is duur maar de producten zijn dan ook erg goed vind ik. Ik koop echt wat ik nodig heb... shampoo (ook nooit meer last van hoofdhuidproblemen), conditioner (nooit meer stro), reiniger (echt megazachte huid), dagcreme (nou ja wat ik nodig vind dus ) Lush is zeker weten dierproefvrij (vind ik toch belangrijk) en ik bespaar er zelfs voor op andere dingen. Ik heb schoenen met een gat in de zool maar mijn haar zit geweldig

Ik weet niet meer wie er laatst over de Body Shop begon maar volgens mij is the Body Shop ook niet meer zo diervriendelijk... is overgenomen door een ander bedrijf...

Mette: Hebben jullie het er op je werk nog over gehad met de ouders bijvoorbeeld? Ik vind het eigenlijk best erg dat ik ging roepen over de doodstraf enzo... maar ik ben echt een gigantische muts enzo en vind het nu een extra fijn geluid om Yora haar slaapgeluidjes te horen maken 's nachts Slaat natuurlijk helemaal nergens op maar goed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven