Omboeken naar Egypte

15-03-2017 16:50 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben al een hele tijd geleden een vakantie naar Turkije geboekt, nu willen we echter niet meer gaan

Van het reisbureau mogen we omboeken we zijn met 4 volwassene en 3 kinderen.

Nu blijkt er voor gran canaria minimaal 2000 euro bij te komen dit kunnen we gewoon niet opbrengen.

Nu staat de optie Egypte er nog kun je daar wel redelijk veilig heen.
quote:Kikker90 schreef op 19 maart 2017 @ 15:00:

[...]

Aan je reactie te zien ben je zelf nooit of de laatste tijd niet in Egypte geweest.

Er is namelijk al jaren helemaal niks aan de hand, ja er zijn inderdaad checkpoints waar ze met geweren staan als je steden in/of uit rijd.

Maar juist door die checkpoints is het er veilig. Ook in het binnenland is niets aan de hand, wij zijn in januari nog zonder problemen in Luxor geweest.

Maar om even terug te gaan naar de gesteld vraag, ik zou zeker omboeken naar egypte!

Al jaren niks aan de hand? Noem het maar niks dat er even een bommetje in het laadruim van een toestel vol toeristen wordt gegooid

Om over de verschillende aanvallen op toeristenhotels nog maar te zwijgen.
quote:YouWish schreef op 20 maart 2017 @ 15:35:

[...]

Al jaren niks aan de hand? Noem het maar niks dat er even een bommetje in het laadruim van een toestel vol toeristen wordt gegooid

Om over de verschillende aanvallen op toeristenhotels nog maar te zwijgen.

Aanslagen in welke hotels?

En Brussel, Parijs en Berlijn dan?!

Er zijn hele hordes Aziaten en Amerikanen die momenteel heel Europa mijden i.v.m. mogelijke terroristische dreiging.
Tja You Wish, kom eens met feiten, je roept nu maar wat heb ik het idee
Ja hoor, volkomen veilig Egypte!

quote:groenebroek schreef op 20 maart 2017 @ 15:47:

[...]

Aanslagen in welke hotels?

En Brussel, Parijs en Berlijn dan?!

Er zijn hele hordes Aziaten en Amerikanen die momenteel heel Europa mijden i.v.m. mogelijke terroristische dreiging.

Ja en? Dat is hun goed recht toch?

En verdraai mn woorden niet, ik zei aanvallen, niet aanslagen.
tja, veiligheidsrisico in de kustgebieden. . Nou, poeh poeh.
quote:guppekop schreef op 20 maart 2017 @ 17:03:

Tja You Wish, kom eens met feiten, je roept nu maar wat heb ik het ideeDat zijn feiten schat. Lees eens een krant.
Is niks nieuws hoor dat reisadvieskaartje, geldt al jaren dat voorzichtigheid geboden is, maw je logische verstand gebruiken. Hoe ziet het kaartje van Turkije er nu uit? Ben wel benieuwd.
quote:Utopia2016 schreef op 20 maart 2017 @ 17:14:

Is niks nieuws hoor dat reisadvieskaartje, geldt al jaren dat voorzichtigheid geboden is, maw je logische verstand gebruiken. Hoe ziet het kaartje van Turkije er nu uit? Ben wel benieuwd.Ja zeg ik ben geen u-vraagt-ik-plak-machine hè
die heb ik de laatste twee jaar dan niet goed gelezen denk ik
quote:guppekop schreef op 20 maart 2017 @ 17:12:

tja, veiligheidsrisico in de kustgebieden. . Nou, poeh poeh.Joh als jij lekker in zo'n al inclusive vreetschuur wil zitten doe je dat toch lekker. TO maakt zich terecht zorgen over de situatie in Turkije en vraagt of omboeken naar Egypte een goed alternatief is. Nee dus. Het is daar helaas ook niet veilig. Bovendien heeft TO kinderen.
https://www.rijksoverheid ... isadviezen/inhoud/turkije
quote:YouWish schreef op 20 maart 2017 @ 17:15:

[...]

Joh als jij lekker in zo'n al inclusive vreetschuur wil zitten doe je dat toch lekker. TO maakt zich terecht zorgen over de situatie in Turkije en vraagt of omboeken naar Egypte een goed alternatief is. Nee dus. Het is daar helaas ook niet veilig. Bovendien heeft TO kinderen.en wil ze overduidelijk wel lekker in een resort verstopt zitten. Die zit niet op excursies te wachten.
laten we het er maar op houden dat wij anders in het leven staan.
Vroeger erg vaak in de Sinai geweest, nou ik kom er echt niet meer, al krijg ik geld toe. Eeuwig zonde. Sharm kwam ik sws niet (althans, alleen om te pinnen toendertijd) maar Dahab, Nuweiba en Tarabien waren toen de (figuurlijke) bom.
quote:guppekop schreef op 20 maart 2017 @ 17:15:

die heb ik de laatste twee jaar dan niet goed gelezen denk ik

Inderdaad, lees jezelf eerst in voordat je iemand beschuldigd van dingen uit de duim zuigen.

In oktober 2015 is er een Russisch vliegtuig vol toeristen uit de lucht gebombardeerd. Vlak daarvoor werden er 'per ongeluk' 12 Mexicaanse toeristen doodgeschoten. Januari 2016 vielen gewapende mannen een hotel binnen in Hurghada. Goddank vielen hier slechts gewonden onder de aanwezigen toeristen.

Maar verder is het er volkomen veilig hoor.
@ loca loca, jammer het kaartje ziet er nog beroerder uit.

@ you wish, ooit zelf in Egypte geweest? Zo niet hou dan eens op met je domme praatjes.

Maarre to, wat ga je nu doen? Toch niet naar Turkije hoop ik hé.
quote:YouWish schreef op 20 maart 2017 @ 17:21:

[...]

Inderdaad, lees jezelf eerst in voordat je iemand beschuldigd van dingen uit de duim zuigen.

In oktober 2015 is er een Russisch vliegtuig vol toeristen uit de lucht gebombardeerd. Vlak daarvoor werden er 'per ongeluk' 12 Mexicaanse toeristen doodgeschoten. Januari 2016 vielen gewapende mannen een hotel binnen in Hurghada. Goddank vielen hier slechts gewonden onder de aanwezigen toeristen.

Maar verder is het er volkomen veilig hoor.dat met die mexicane was A in de woestijn en B een 'foutje' van egyptsiche soldaten en dus geen aanslag.
quote:YouWish schreef op 20 maart 2017 @ 17:21:

[...]

Maar verder is het er volkomen veilig hoor.Dat toestel had niks met veiligheid Egypte te maken, en inderdaad als je naar Egypte wil, zou ik Sharm ook mijden helaas. Die Mexicaanse toeristen moesten zich zonodig begeven in een afgezet gebied, is nergens handig.
quote:Utopia2016 schreef op 20 maart 2017 @ 17:23:

@ loca loca, jammer het kaartje ziet er nog beroerder uit.

@ you wish, ooit zelf in Egypte geweest? Zo niet hou dan eens op met je domme praatjes.

Maarre to, wat ga je nu doen? Toch niet naar Turkije hoop ik hé.

Eh ja, vaker dan jij waarschijnlijk.

Wat bedoel je met domme praatjes? Kijk je weleens het nieuws? Of alleen SBS6?
quote:Utopia2016 schreef op 20 maart 2017 @ 17:27:

[...]

Die Mexicaanse toeristen moesten zich zonodig begeven in een afgezet gebied, is nergens handig.Dat er überhaupt afgezet gebied is zegt natuurlijk ook wel het eea.
quote:Utopia2016 schreef op 20 maart 2017 @ 17:27:

[...]

Dat toestel had niks met veiligheid Egypte te maken, en inderdaad als je naar Egypte wil, zou ik Sharm ook mijden helaas. Die Mexicaanse toeristen moesten zich zonodig begeven in een afgezet gebied, is nergens handig.

Dat had alles de maken met de belabberde beveiliging op de luchthavens aldaar. Die overigens nog steeds zwaar te wensen overlaat.

Maar noem een directe aanslag op toeristen maar niks. Als je zo graag naar Egypte wil,

doe je ding. Maar TO vroeg of het een beter alternatief is dan Turkije; het antwoord is nee.
Persoonlijk zou ik liever naar Turkije gaan dan naar Egypte.
quote:Loca_Loca schreef op 20 maart 2017 @ 17:33:

Persoonlijk zou ik liever naar Turkije gaan dan naar Egypte.

Ik ook. 1000x liever.

(Zou beide never kiezen maar als je dan toch moet kiezen tussen deze twee... dan zeker Turkije)
Ja, het allerliefst zou ik natuurlijk naar de Malediven gaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven