Omboeken naar Egypte

15-03-2017 16:50 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben al een hele tijd geleden een vakantie naar Turkije geboekt, nu willen we echter niet meer gaan

Van het reisbureau mogen we omboeken we zijn met 4 volwassene en 3 kinderen.

Nu blijkt er voor gran canaria minimaal 2000 euro bij te komen dit kunnen we gewoon niet opbrengen.

Nu staat de optie Egypte er nog kun je daar wel redelijk veilig heen.
quote:YouWish schreef op 20 maart 2017 @ 17:27:

[...]

Eh ja, vaker dan jij waarschijnlijk.

Wat bedoel je met domme praatjes? Kijk je weleens het nieuws? Of alleen SBS6?Jammer dan dat je het mooie land zo afkraakt dan. Ik ga al 12 jaar naar Egypte en blijf het fantastisch vinden, en mijn hart doet zeer als het land ten onder gaat door de negatieve berichtgeving, vaak nergens op gebaseerd. Turkije lijkt me oprecht een slechte keus, zou me daar echt niet prettig voelen.
quote:guppekop schreef op 20 maart 2017 @ 17:16:

https://www.rijksoverheid ... isadviezen/inhoud/turkijeHet zou zo mooi zijn om hem hier te tonen, mij lukt het alleen niet.
quote:Utopia2016 schreef op 20 maart 2017 @ 17:37:

[...]

Jammer dan dat je het mooie land zo afkraakt dan. Ik ga al 12 jaar naar Egypte en blijf het fantastisch vinden, en mijn hart doet zeer als het land ten onder gaat door de negatieve berichtgeving, vaak nergens op gebaseerd. Turkije lijkt me oprecht een slechte keus, zou me daar echt niet prettig voelen.

Smaken verschillen, ik vind het een verschrikkelijk land met de meest vreselijke bevolking ever. Maar ieder z'n ding en ik zou iemand niet afvallen als diegene het wél een fantastisch land vindt. Mijn favoriete landen vallen ook bij velen niet in de smaak, en zijn ook verre van veilig.

Maar feiten afdoen als 'domme praatjes' is gewoon een beetje kinderachtig. Het is niet nergens op gebaseerd. Jouw gevoel zegt misschien dat het er 100% veilig is maar de feiten liegen niet.

Desalniettemin vind ik het fijn voor je dat je zo geniet in dat land en wens ik je veel plezier op je volgende trip.
quote:Loca_Loca schreef op 20 maart 2017 @ 17:29:

[...]

Dat er überhaupt afgezet gebied is zegt natuurlijk ook wel het eea.Duhuh nou nou een afgezet gebied poe poe, in heel wat landen zal je wel gebieden hebben waar je beter niet kan komen, behalve in la la land, dat dit gebeurde door de onnozelheid en domheid van die Mexicaanse toeristen is weer koren op jullie molen.
quote:YouWish schreef op 20 maart 2017 @ 17:44:

[...]

Smaken verschillen, ik vind het een verschrikkelijk land met de meest vreselijke bevolking ever. Maar ieder z'n ding en ik zou iemand niet afvallen als diegene het wél een fantastisch land vindt. Mijn favoriete landen vallen ook bij velen niet in de smaak, en zijn ook verre van veilig.

Maar feiten afdoen als 'domme praatjes' is gewoon een beetje kinderachtig. Het is niet nergens op gebaseerd. Jouw gevoel zegt misschien dat het er 100% veilig is maar de feiten liegen niet.

Desalniettemin vind ik het fijn voor je dat je zo geniet in dat land en wens ik je veel plezier op je volgende trip.Eens met aantal bevindingen, is ook groot verschil of je wil shoppen in hurghada of duiken in marsa alam. Ik kom voor het laatste. En het totaalplaatje is nog niet overtroffen elders. Maarre thanx
quote:Utopia2016 schreef op 20 maart 2017 @ 17:52:

[...]

Eens met aantal bevindingen, is ook groot verschil of je wil shoppen in hurghada of duiken in marsa alam. Ik kom voor het laatste. En het totaalplaatje is nog niet overtroffen elders. Maarre thanx

Gek genoeg denk ik dat een terrorist dat nou weer helemaal geen bal uitmaakt.

Anyway, ik kan je de barrier reef van harte aanbevelen.
quote:Loca_Loca schreef op 20 maart 2017 @ 18:03:

[...]

Gek genoeg denk ik dat een terrorist dat nou weer helemaal geen bal uitmaakt.

Anyway, ik kan je de barrier reef van harte aanbevelen.Ik bedoelde niet qua veiligheid maar qua beleving van het land. Australië nog niet geweest maar is zo ver en duur.
quote:Utopia2016 schreef op 20 maart 2017 @ 18:07:

[...]

Ik bedoelde niet qua veiligheid maar qua beleving van het land. Australië nog niet geweest maar is zo ver en duur.Dat is waar maar elke cent dubbel en dwars waard
Ik zou niet naar een land gaan waar je niet terecht kunt bij de Nederlandse ambassade in geval van calamiteiten. Waar ga je naar toe als je paspoort wordt gestolen of verliest?

Betaal liever iets meer voor een vakantie.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Wij hebben gisteren geboekt voor een vakantie naar Egypte. Wij durven nu ook niet naar Turkije.
quote:Blondie456 schreef op 23 maart 2017 @ 10:29:

Wij hebben gisteren geboekt voor een vakantie naar Egypte. Wij durven nu ook niet naar Turkije.Want de keus is Egypte of Turkije? Meer smaken zijn er niet? Er zijn niet nog tientallen andere landen om uit te kiezen? Je moet en zal in een all inclusive in een instabiel moslimland zitten? Wat is de reden daarvoor? Lekker goedkoop?

Wij hebben gisteren geboekt voor een vakantie naar Egypte. Wij durven nu ook niet naar Turkije.Geniet ervan. Waar ga je precies naartoe? Eerste keer.?
Nu naar Egypte of Turkije gaan.. man o man. Laat dan iig je kinderen thuis
Heb je al omgeboekt en zo ja naar waar LaLuna?

Ik ga binnenkort naar Hurghada.
TO, hebben jullie al een keuze gemaakt?

Ik ben zelf in Marsa Alam geweest in 2015, voor kinderen is zo'n vakantie hartstikke leuk. Kameel- en paardrijden op het strand. Hele dagen zwemmen en 's avonds spelen in de speeltuin. Snorkelen. Eindeloze keuze uit 1001 verschillende toetjes.

Persoonlijk was ik onbewust een stuk waakzamer dan leuk is op vakantie, vooral omdat we een "op-eigen-risico-contract" moesten tekenen als we van het resort af zouden gaan voor bijvoorbeeld excursies. Dat wilden we sowieso niet omdat mijn neefje nog maar 1 jaar was, maar dat is natuurlijk niet echt een ontspannen sfeertje. Ook kregen we te horen dat in Egypte lang niet iedereen op toeristen zit te wachten, op zn zachtst gezegd. Zo mochten we bijvoorbeeld zelfs geen strandwandelingen maken (buiten het gebied van het resort), vanwege vijandige bouwvakkers die bezig waren aan het bouwen van een hotel naast de onze. Die bouwvakkers kampeerden daar ook, 's nachts hadden ze kampvuren en daar keken wij vanaf onze gallerlij direct op uit. Andersom ook dus. Daar werd ik wel een beetje zenuwachtig van. Het resort was wel beveiligd maar ik heb nog nooit een beveiliger gezien dus ik betwijfel of iemand een aanval tegen had kunnen houden.

Maar er is gelukkig niets gebeurd en de vakantie was al met al erg leuk en gezellig. Toch ik zou zelf uit voorzorg niet meer gaan i.v.m. het risico. En ook omdat de opdringerige mannen niet aan mij besteed zijn.
Zo mochten we bijvoorbeeld zelfs geen strandwandelingen maken (buiten het gebied van het resort), vanwege vijandige bouwvakkers die bezig waren aan het bouwen van een hotel naast de onze. Die bouwvakkers kampeerden daar ook, 's nachts hadden ze kampvuren en daar keken wij vanaf onze gallerlij direct op uit. Andersom ook dus

Pffff, fijne vakantie.

Wij hebben gisteren geboekt voor een vakantie naar Egypte. Wij durven nu ook niet naar Turkije.

Ik zou nog eerder naar Turkije gaan dan naar Egypte, maar goed.

Ik snap niet dat je niet gewoon voor een ander land kies trouwens.
quote:SallySpectra schreef op 23 maart 2017 @ 13:05:

[...]

Ik zou nog eerder naar Turkije gaan dan naar Egypte, maar goed.

Ik snap niet dat je niet gewoon voor een ander land kies trouwens.

Dat vraag ik me ook af. Ik denk dus dat mensen er heen gaan omdat het zo bizar goedkoop is, ik krijg hier alleen steeds geen antwoord op.

Het is natuurlijk niet voor niks zo goedkoop, zowel Egypte als Turkije...

Ik zou zeggen ga naar de Canarische, Kaapverdië of Griekenland.
Ik zal nog even reageren, idd we hebben Turkije geboekt omdat het betaalbaar was. Zelf ben ik er ontzettend vaak geweest en heb me daar nooit onveilig gevoeld of wat dan ook.

We willen best wat bij betalen voor een andere bestemming alleen omdat we vast zitten aan de organisatie is er bijna geen keus meer wat nog een beetje aan onze wensen voldoen.

Het kan best zijn dat we Turkije annuleren dat kost een hoop en dan gewoon thuis blijven

Ik baal ervan maar het is even niet anders
quote:YouWish schreef op 23 maart 2017 @ 14:04:

[...]

Dat vraag ik me ook af. Ik denk dus dat mensen er heen gaan omdat het zo bizar goedkoop is, ik krijg hier alleen steeds geen antwoord op.

Het is natuurlijk niet voor niks zo goedkoop, zowel Egypte als Turkije...

Ik wilde heel mijn leven al heel graag naar Egypte en we waren niet op de hoogte van de dreigende situatie. We wisten wel dat het een onrustig land is maar dachten dat dit niet het geval was in het gebied waar wij naartoe gingen.

Nadat we geboekt hadden was er een aanslag op het strand in Tunesië en toen pas dachten wij "goh, zou zoiets ook in Egypte kunnen gebeuren?". We konden vervolgens niet (kosteloos) omboeken omdat het risico daar niet groot genoeg voor was in Egypte. Niet erg handig van ons dus, bij nader inzien.

Ik heb die vakantie overigens betaald voor mezelf, zus en haar 2 kindjes dus voor mij speelde de lage prijs zeker mee. Maar na die vakantie zijn we naar Italië gegaan en hebben we besloten dat we voorlopig binnen Europa blijven met de kids. Dat is al met al een prettiger gevoel (niet zo ver weg) als vrouwen alleen met jonge kinderen. Maarja, Europa is jammer genoeg ook niet meer zonder risico's. Mijn nichtje en neefje zijn helemaal gek op Disney en ik wil ze dit jaar graag verrassen met een midweekje Disneyland Parijs. Daar is helaas ook kans op aanslagen.
Tuurlijk zijn er overal kans op aanslagen. Ook op een brug in London.

Maar dat je toch met je volle verstand een vakantie boekt naar een onstabiel moslimland met een regering die afstevent op een dictatuur, daar kan ik echt niet bij.

Wie heeft hier nu zin, even serieus?

Vliegvelden

Er zijn aanwijzingen dat de beveiliging van het vliegveld van Sharm-el-Sheikh onvoldoende is. Voor andere vliegvelden in Egypte zijn deze concrete aanwijzingen er niet. Maar in heel het land is er een verhoogd risico op terroristische aanslagen.

In Egypte zijn meerdere terroristische groepen actief. Er worden regelmatig aanslagen gepleegd, ook op buitenlanders en buitenlandse doelen. Beperk uw aanwezigheid bij overheidsgebouwen. Vooral die van veiligheidsdiensten. Vermijd publieke plaatsen waar veel buitenlanders komen.

De criminaliteit in Egypte is de afgelopen jaren toegenomen. Vooral in de grote steden en drukke badplaatsen.

Omdat er nu minder reizigers naar Egypte gaan, wordt er minder geld verdiend in de toeristenindustrie. Bezoekers worden daarom vaak opdringerig aangesproken. Vooral door personen die in de toeristenindustrie werken. De kans op criminaliteit (roofovervallen) en ongewenste intimiteiten is groter geworden. Conflicten tussen toeristen en taxichauffeurs komen regelmatig voor, bijvoorbeeld over de prijs van de rit.

Er zijn veiligheidsrisico’s voor reizen naar de volgende toeristische plaatsen en gebieden:

?de hotelresorts aan de Afrikaanse kust van de Rode Zee en de Golf van Suez;

?de hotelresorts in Sharm-el-Sheikh;

?de steden Luxor, Aswan en Abu Simbel. Inclusief cruises;

?de Middellandse zeekust tot en met de stad Matruh.

Wees alert als u deze bestemmingen bezoekt. De hotelresorts zijn over het algemeen goed beveiligd. Blijf zoveel mogelijk in de resorts. Dit in verband met de veiligheidssituatie en de dreiging van terroristische aanslagen.

Het seksueel geweld neemt toe. Ook westerse vrouwen zijn daarvan slachtoffer geworden.

In Egypte kan men soms heftig op het laatste nieuws reageren. Bijvoorbeeld als er iets wordt gezegd dat moslims kwetsend vinden. Er is steeds meer een negatieve houding tegenover buitenlanders.

Soms neemt de Egyptische overheid onverwacht veiligheidsmaatregelen. Tijdens de reis kunt u daarom regelmatig door de veiligheidsdiensten gecontroleerd worden. Zorg ervoor dat u altijd uw legitimatie bij de hand heeft.

Ambassade kan niet overal tijdig hulp verlenen

De Nederlandse ambassade kan niet op alle plaatsen in Egypte tijdig consulaire hulp verlenen.

Lekker ontspannen. Heerlijk.
Wij gaan al jaren naar hetzelfde hotel om een week in de zon te liggen. Komen het resort niet meer af met uitzondering van de transfer van en naar het vliegveld. Dit is voor ons de enige betaalbare optie eind april naar een zonnig oord. Excursies doen we niet.

In de zomer gaan we naar Frankrijk en is de vakantie een stuk actiever.

Als de situatie niet verandert gaan we gewoon.

TO: ik zou alleen annuleren als er op het laatste moment meer dreiging of zo is, misschien is het over een aantal weken rustiger.
Ik ben een paar jaar geleden naar Dalyan geweest en de Turkse medewerkers vertelden gewoon tegen mijn man dat ze de toeristen haten, mijn man is donker misschien dachten ze dat hij het wel zou begrijpen ofzo. Terwijl ze wel superaardig tegen de toeristen deden. In vind dit echt eng en zou nu zeker niet meer gaan. Toen was er nog niet eens wat aan de hand in Turkije. Wil niet weten hoe ze nu denken.
een dag niet gedronken is een dag niet geleefd
Ik kan me dat helemaal voorstellen. Die resorts zijn niet voor niets zo goedkoop want de hotelmedewerkers krijgen erg slecht betaald, de werkomstandigheden zijn slecht en sommigen, buschauffeurs bv krijgen maar 2 uur slaap per dag. Het is echt heel erg.

Vorig jaar was er een documentaire op de Duitse tv vandaar dat ik dit weet. Sommige medewerkers kregen zo slecht betaald dat ze amper schoenen konden kopen die ze voor hun werk uiteraard nodig hebben.

Het was mensonterend.
quote:Utopia2016 schreef op 23 maart 2017 @ 12:04:

[...]

Geniet ervan. Waar ga je precies naartoe? Eerste keer.?Twee keer in El Gouna geweest en we gaan nu naar Makadi Bay.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven